Alternatieve titel: A Conspiracy of Faith, 31 augustus 2019, 00:00 uur
Derde film in de reeks films rondom Department Q waarin Carl Morck en Assad een bizarre mysterieuze zaak rond kidnapping van kinderen tot een goed einde proberen te brengen. Het duo is weer goed op dreef en de Scandinavische locaties zorgen voor een gepaste sfeer. Ondanks weinig actiemomenten blijft de film spannend tot het einde. Geen plaats voor overdreven actiescènes of ongepaste flauwe gevoelens. Een troef van deze serie films trouwens. Het verhaal vind ik wel iets minder dan de eerste twee films en zeker t.o.v. laatste. 7,5/10
och...viel nog wel mee...het verhaal is één chaotisch verloop en uitwerking, maar het heeft nog wel iets. Het is gelukkig weer niet de zoveelste komische puberfilm vol met seks en poepgrappen of een komedie waar de volwassenen zogezegd nog één keer het beest moeten uithangen. Neen, het verhaal heeft best een originele insteek, maar de uitwerking is zonder meer chaotisch. Echt grappig wilt de film nooit worden, maar er zitten wel een paar leuke scènes en gevatte dialogen in de film. Alec Baldwin en Salma Hayek vond ik niet storend en proberen hun rollen naar het script toe degelijk in te vullen. Maar uiteindelijk biedt de film wel te weinig om van een leuke komedie te spreken. 5/10
Alternatieve titel: 1%, 9 augustus 2019, 12:03 uur
Matige film met weinig bekoorlijke actiescènes waarbij het motorwereldje een saaie visuele look krijgt. Vooral in het eerste gedeelte van de film is dat merkbaar. Je ziet dan soms tussen de scènes door dat de motorbende dan even in beeld komen op een motor om dan meteen weer terug te gaan naar een andere scène om toch maar duidelijk te maken dat we met een motorbende te doen hebben.
Tweede gedeelte is gelukkig beter en de slotscène komt toch wel wat verrassend over wat een pluspunt is.
5/10
Alternatieve titel: I Saw the Devil, 8 augustus 2019, 15:02 uur
Goede keuzes van films blijkbaar de laatste week. Deze lag al een zeer lang tijd op de plank en nu pas gezien. En wat voor een film Nu, ik had wel hoge verwachtingen gezien de vrij goede recensies in het algemeen, maar toch kan de film natuurlijk tegenvallen. Deze film passeerde vorig jaar ook bij horrorchallenge en begrijp nu volkomen waarom. Het genre is meer een thriller, maar er komen heel wat horrorelementen voorbij. En hoe ...de gore ziet er goed uit en de wijze waarop de scènes expliciet in beeld worden gebracht zijn keihard. Het verhaal is een simpel wraakfilmpje, maar wordt wel op en originele manier gebracht. De wreker gaat zo ver dat hij alle grip op de realiteit verliest en de gevolgen van zijn daden niet meer ziet waardoor het monster bij zichzelf naar boven komt. Fantastisch uitgewerkt waarbij je constant de daden van de echte seriemoordenaar beleeft. Veel uitdieping wordt er niet gegeven aan de twee hoofdpersonages ( wat hier ook niet zo belangrijk is want de film duurt nu al 141 minuten ) , maar de vertolkingen zijn uitstekend. Daarbij heerst er een voortdurende sluimerende duistere sfeer en wordt muziek passend ingezet. De ruwe actiescènes ogen simpel, maar daardoor krijgen ze wel een realistisch, akelig gevoel. Een topper, maar niet voor iedereen weggelegd gezien de vele brute scènes. 8,5/10
Heerlijk genrefilmpje, zo worden ze nog zelden gemaakt...maar met Alexandre Aja weet je dat het wel goed komt. Deze regisseur zorgt altijd wel voor vermakelijke spannende films. Ook hier weet hij zijn troeven goed uit te spelen. Het verhaal is heel simpel, maar de wijze waarop het gebracht wordt, is bijzonder effectief.
De locatie is goed gekozen en dat je met maar twee hoofdrolspelers de spanningsboog van begin tot eind zo hoog kan houden is een knap gegeven. Ook de onderlinge relatie wordt prima weergegeven zonder al te veel in meligheid te vallen. De alligators zorgen voor heel wat spannende en bloederige momenten. Iets wat de regisseur ook al bewezen heeft in films zoals de geweldige horrorfilm Haute Tension (2003), de uitstekende remake The Hills Have Eyes (2006) en de zeer vermakelijke prent Piranha 3D (2010). Andere bekende werken zijn nog Horns (2013) en Mirrors (2008). Een mooi lijstje zou ik zeggen. De gore ziet er goed uit net zoals de alligators. De onderwaterbeelden, de verschillende gangen die voor een claustrofobisch sfeertje zorgen, de actiescènes...het wordt allemaal knap in beeld gebracht. De scène met de douche is echt gaaf. Het acteerwerk is zonder meer overtuigend. Wel een film die in de bioscoop meer tot zijn recht gaat komen dan thuis. 8/10
Alternatieve titel: Apache Woman, 6 augustus 2019, 16:19 uur
Flauwe western die gezien de aanlokkende poster de verwachtingen totaal niet inlost. Het verhaaltjes is heel simpel en de acteurs erg matig. Maar eigenlijk is dat het probleem nog niet. De gore en sleaze zou nog veel goed kunnen maken , maar ook hier stelt de film teleur. Er wordt een vermoedelijke scalpering uitgevoerd, de verkrachtingen worden gesuggereerd en de nudity wordt maar povertjes in beeld gebracht. Even casual in beeld en na 70 minuten heeft het duo Al Cliver en Clara Hopf een zeer korte scène in petto voor de kijker. Ook moet de film het niet echt hebben van de locaties. 3/10
Alternatieve titel: Spider-Man: Een Nieuw Universum, 5 augustus 2019, 22:42 uur
Spiderman is sowieso één van mijn favoriete superhelden en na het ontgoochelde Homecoming (2017) met Tom Holland als nieuwe Spiderman kwam mijn superheld in een ware dip. Ook weinig interesse in de nieuwe film die ondertussen in de bioscoop draait, nl. Spiderman : Far from Home (2019). Maar deze animatiefilm kwam een tijd geleden al uit en kreeg mijn interesse in de held terug gezien de vele lovende kritieken. Het verhaal is verfrissend in het superhelden universum en de animatie is een lust voor het oog. De actie flitst door het scherm met geweldige kleurrijke shots en de stijl van comics is voortdurend aanwezig. Prachtig hoe alles in een strak tempo wordt weergegeven. Daarbij is het verhaal heel leuk bedacht en hebben de verschillende karakters een mooie look, al was het Looney Tunes-varkentje misschien wel iets te ver gezocht. Maar ach..het was grappig. Leuke film ! 8/10
Idioot verhaal dat zich volledig afspeelt in een restaurant/café. Weinig aanwezige humor of het moet soms zitten in de absurde situaties. Op één of andere manier lukt dat nog vrij aardig, maar te weinig om echt van een komedie te spreken. De locatie is eentonig en de verschillende personages zijn voor merendeel niet echt interessant. Veel dialogen passeren waarbij je op een bepaald moment het gevoel krijgt van naar wat ben ik eigenlijk naar het kijken. Rare film ! 4/10
Blijkbaar de score en recensie hier vergeten in te geven. Dus bij deze de score....veel kan ik er niet meer over vertellen, zit al ver in het geheugen en ook een filmpje die je heel snel vergeten bent. Al wat ik nog kan herinneren is dat het een matige film was waarbij zowel de actiescènes als de cast niet echt weten te beklijven. 5/10
Alternatieve titel: The Widow, 2 augustus 2019, 18:08 uur
Heerlijke ouderwetse thriller die kan bogen op een sterk trio, een goed opgebouwd verhaal waarbij de spanning naarmate de film vordert alsmaar in stijgende lijn gaat. Hier en daar zullen zeker mankementen zijn op gebied van geloofwaardigheid en plotwendingen, maar door het akelige gegeven, het goede acteerwerk, de sluimerende sfeer en de goed gekozen slotscène verwateren de negatieve puntjes.
Isabelle Huppert is weer in haar sas en zit in haar personage als gegoten. Top acteerwerk, maar ook Chloë Grace Moretz en Maika Monroe spelen hun rollen op overtuigende wijze. 7,5/10
Alternatieve titel: Timetrap, 2 augustus 2019, 18:03 uur
Best wel aardig avontuur waarin de mysterieuze, onverklaarbare dingen de kijker voldoende weten te boeien tot het einde. Het einde werd weliswaar te snel afgehaspeld en komt wat teleurstellend over. Iets meer pit en durf had de film een hogere score kunnen opleveren. Nu was het echt wel braafjes uitgewerkt. 6/10
Redelijk goede reacties hier, maar ik kan hier helaas niet in mee gaan. Ik vond het een zeer matige Bond film. Redenen zijn simpel : een nieuwe James Bond die alvast op mij geen indruk weet te maken. Totaal geen charisma en ook niet overtuigend voor de rol van Bond. Daarnaast is het verhaal wat aan de saaie kant met weinig aandacht voor wat humor en weten de actiescènes ook niet te boeien. Sommige scènes zagen er ook niet goed uit...ik denk aan de scène met het vliegtuig en de auto die eruit komt. Zwak gefilmd.
Jeroen Krabbé vond ik een lachertje als slechterik en ook de bondgirl Maryam d'Abo kwam niet goed uit de verf. Tja...ik vrees nu ook voor de volgende Bondfilm met Dalton.
5/10
Kan niet vergelijken met het originele, maar deze film weet niet echt mijn aandacht vast te houden. Matig verhaal met heel veel dialogen en zicht op de verschillende karakters, maar er gebeurt gewoon te weinig.
De uiteindelijke aanval van de indianen stelt ook al niet te veel waarbij deze scène ook de plotgaten heel duidelijk maakt. Een leger soldaten wordt tweemaal toe uitgemoord door de Sioux en een postkoets met wat burgers kunnen deze indianen wel aan. Hoogstwaarschijnlijk zal het originele met John Wayne toch wel beter zijn. 5/10
Alternatieve titel: Killer Assistant, 1 augustus 2019, 00:06 uur
Och weer zo'n typisch tv -filmpje dat vlot wegkijkt en waarbij je zeker niet te veel moet bij nadenken wat de plot laat hier en daar toch wel wat steken vallen. Het feit dat iemand die je eigenlijk totaal niet kent meer steun krijgt dan diegene die je al langer kent. De twee aanvallen op een collega waarbij de laatste aanval zelfs fataal was en de plotse uit de lucht gegrepen fatale conflict tussen David en haar man. En dan die ontmoeting op het einde tussen dochter en David waarbij dochter gewoon die telefoon zelf niet opneemt. Arianne Zuckerzag speelde haar rol wel goed, een workaholic met een kort lontje die er best mag wezen in haar stijlvolle sexy kleren. Brando Eaton als David speelde ook wel overtuigend. Wat een akelig kereltje zeg ! Natalie Lander als dochter was heel wat minder, maar ook haar personage was best irritant. 5/10