Goede film. Paar scènes met een zeer sterke spanningsopbouw waar zelfs vele horrorfilms nog iets van kunnen leren. Cate Blanchett is uitstekend gecast als medium. Zij heeft ook de ideale uitstraling voor deze rol. Het einde was me sneller duidelijk dan de ontknoping tijdens de film en dat is jammer want het had anders een uitstekende film geweest. Nu heb ik zo'n gevoel dat de makers het er iets te dik opgelegd hebben.
Vorige week zag ik Avatar in feite voor de eerste maal in zijn geheel. Het is een film vol fantasierijke elementen en een hele nieuwe wereld die Pandora noemt. De mensheid is op zoek naar een zeer waardevol gesteente. Het probleem is alleen dat de Na'vi hun dorp boven het gesteente is gelegen.
Via droomslaap wordt de verlamde mariniersveteraan Jake Sully een Na'vi en kan hij contact leggen. Hoe dat allemaal verloopt zie je in de film.
Het verhaal is eigenlijk toch wat voorspelbaar ook al is de film erg fantasierijk. Dat vond ik wat jammer. De special effects en de mooie kleuren zijn wel adembenemend. Ik zou het niet kunnen zeggen hebben dat dit Zoe Saldana was in de rol van Neytiri.
Intrigerende film met een lekker deuntje. Een vleugje killer queens, femme fatale en de perfecte moord. Dit is was je krijgt in Passion. Helaas iets minder erotische getinte thriller dan wat ik aan de titel had vermoed. Ook de splitscreen die De Palma zo vaak toepast is er weer, ditmaal beweegt die een beetje naar links en rechts. Het einde is te zot voor woorden. Ik heb de film zonder ondertitels gezien dus misschien heb ik het niet goed begrepen maar werd Noomi Rapace nu op het einde vermoord door de tweelingszus van Rachel McAdams? Die was toch dood of heeft nooit bestaan? Nou ja, misschien kan die detective het verhinderen. Open einde dus en erg suggestief. I like it.
Alternatieve titel: Hall6ween, 15 maart 2019, 19:51 uur
Redelijk interessant verhaal weer in deze 6e film. De spanning kon wel beter. Qua personages zit het aardig snor maar er wordt weinig weerstand geboden tegen Myers. Zou iemand die kerel eens geen meppen kunnen verkopen, zeker in dit deel wordt er weer erg weinig weerstand geboden. Jammer van dat hele Thorn gedoe, op zich is het interessant maar echt veel gebeurt er niet mee. Het einde wordt er alleen wat lamer door omdat de runen het kwade van Myers weten op te heffen ofoziets. Het blijft een vette serie en ik zal ongetwijfeld binnenkort eens deel 7 opzetten.
Tja, redelijke middenmoot blockbuster. Ook een beetje teveel young adult voor mij om nog echt van te genieten. Het plot is een beetje gewoontjes terwijl het concept best leuk is. Er wordt dan naar mijn aanvoelen iets te weinig mee gedaan, buiten de special effects die schreeuwen eigenlijk naar meer. Maar ik heb me zeker wel vermaakt en dat blijft het belangrijkste met dit type film. De acting is ook zeker niet slecht. De spanning komt nergens tot zijn recht. Ook Hugo Weaving kan deze film niet redden en zet deze keer niet echt een iconisch personage neer.
Fantastic Beasts and Where to Find Them (2016) 2,5
8 maart 2019, 20:46 uur
Het ziet ernaar uit dat ik geen review heb geschreven bij dit eerste deel. Nu goed. Ik vond hem matig met erg weinig actie. Redmayne kan wel goed de aandacht op zich vestigen en het is de enige acteur die het een beetje de moeite maakt.
Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (2018) 2,5
Alternatieve titel: Fantastic Beasts and Where to Find Them 2, 8 maart 2019, 20:30 uur
Vond Fantastic Beast 2 misschien net iets beter dan de eerste omdat er toch beduidend meer in gebeurd. Deel 1 wist me wel meer te betoveren. Het is natuurlijk op een gegeven moment een beetje een rommeltje en de namen wist ik niet zo goed meer. Gelukkig kom je er wel snel genoeg in maar het is zeker de moeite om de eerste film pas ervoor te zien. In het middenstuk wordt het even knap lastig om te volgen. Veel special effects en monsters maar het is zoals james_cameron hierboven ook zegt er valt nogal weinig lol mee te beleven. Geen greintje spanning in een film van meer dan 2u, ja dan doe je ergens iets verkeerd. In feite vind ik enkel Newt Scamander een interessant en mysterieus personages. De rest is weggelopen uit een parodie neem nu Jacob en Queenie.
Nee, je moet wel serieus blijven als filmmaker. Toch nog benieuwd genoeg om deel 3 te kijken, maar naar de bioscoop ga ik nooit gaan voor deze serie.
Ik heb me geen moment verveeld met deze film. Het is duidelijk dat het niet de beste film van De Palma, ook omdat het niet echt een geweldige twist bevat. Cage is fantastisch in zijn rol (zie hem altijd graag overacten) en ook Gary Sinise speelt zijn rol voortreffelijk met de nodige koelte. Ook altijd fijn om Carla Gugino te zien.
Een heel vermakelijke en spannende film. Ook weer een typische Butler film met gekende heroïek maar ik kan daar wel van genieten. Het is zeker niet elke dag dat hij met weer zo'n film op de proppen komt. De Russen mompelen soms wat in het Russisch maar spreken veelal Engels en dat is voor mij het grootste punt van kritiek. Misschien niet bijster origineel maar wel goed uitgewerkt en uitgevoerd.
Een film waar zeker mee had in gezeten en waarin teveel subplots verwerkt zitten. Bovendien vond ik het einde niet erg afgewerkt aanvoelen. McQueen wou zo aan elk subplot een einde breien, maar dat voelde wat geforceerd. Verder vond ik het wel een redelijk aangename en vermakelijke film met prima acting. Het Oscargehalte vond ik ook best hoog met weer eens een film met allemaal vrouwen in de hoofdrol en met op de achtergrond een politiek spel. Het is dan ook verbazingwekkend dat Widows nergens genomineerd is geweest (bij mijn weten) bij de Oscars.
Neeson heeft een erg kleine rol dus liefhebbers van hem, kunnen beter niet teveel screentime verwachten. Op en al 5 minuten denk ik. Verder heb je nog een heleboel bekende namen met Viola Davis, Farrell, Michelle Rodriguez, Duvall en vele anderen. Dat Neeson nog leefde vond ik een beetje vergezocht en zeker ook hoe hij zich door Viola Davis uiteindelijk laat verrassen. Widows kent dan wel een topcast maar het script kan de verwachtingen niet helemaal verzilveren.