Logboek
Via deze pagina blijf je op de hoogte van recente stemmen, meningen en recensies van Kondoro.
Standaard zie je de activiteiten in de huidige en vorige maand. Je kunt ook voor een van de volgende perioden kiezen:
januari 2023, februari 2023, maart 2023, april 2023, mei 2023, juni 2023, juli 2023, augustus 2023, september 2023, oktober 2023, november 2023, december 2023, januari 2024, februari 2024, maart 2024
Selecteer maand & jaar
You Don't Mess with the Zohan (2008) 2,0
27 februari 2018, 20:19 uur
Ik verveelde me vandaag nogal omdat ik thuis op de bank vast geplakt zat, en gamen daar had ik niet zoveel zin aan, dus dan zet ik toch nog maar een filmpje op. Vandaag werd het dan ‘You Don't Mess with the Zohan’ een zoveelste komedie film met Adam Sandler die tot morgen op Netflix stond dus vond ik het mooi om gelijk even een kijkbeurt te geven. Ik moet gelijk wel bekennen dat ik geen fan ben van deze film, en ik dit weer een erg irritante Sandler film vond waarvan ik eigenlijk bij minuut één al spijt kreeg dat ik hem überhaupt aangezet had.
Het is dan al wel duidelijk dat dit geen lange mening gaat worden aangezien je deze film echt op geen enkel vlak serieus hoeft en kan nemen, waarbij er een kortstondig, flinterdun en erg slecht verhaal achter verwerkt is waarin het niveau van Adam Sandler weer eens naar voren gebracht word.
“You've caught so many terrorists, it's an art. You're like Rembrandt with a grenade.”
De inmiddels al 71 jarige Dennis Dugan gaat hier weer eens de aanvaring met Adam Sandler aan en hopen beiden, dat kun je zien, op weer een ‘geslaagde’ komedie film (dat kan je zien) borden vol met racistische grappen (als Zwarte Piet racistisch is, is deze film dat ook) en mocht je nog geen ervaring in de sekswereld hebben dan willen Sandler en Dugan je daarmee graag helpen omdat je bijna elke minuut van de film moet zien hoe Sandler met zijn penis staat te zwaaien en vrouwen onder handen neemt.
De cast is redelijk, Sandler had ik hoog in mijn vaandel zitten op flauwe en vooral slechte komische acteurs uit Amerika die ik wel leuk vond maar na deze film gaat deze verwachting weer een stukje naar beneden. Voor de rest kent de film ook de standaard cast waarmee Sandler graag samen werkt, daar lijkt het op en Rob Schneider vind ik daarmee de hoogst uitschietende acteur in dit lijstje, ook een acteur die ik niet meer zo hoog heb zitten.
Het verhaal is slecht. We volgen Zohan, een Israëlische soldaat die iedereen verslaat. Hij word opgeroepen voor een nieuwe klus maar dit gaat zogenaamd fout, Zohan faked zijn eigen dood na een gevecht met ‘Phantom’ waarna hij naar New York verkast om daar een kapper te worden. De zaakjes lijken goed te gaan al word het snel duidelijk dat Zohan ontdekt word en daarna besluit Phantom om naar New York af te reizen en daar Zohan af te maken wat niet gebeurd en dan is het eind goed al goed.
Nee, ik ben geen fan van deze film en zou ook nooit meer een fan van Sandler worden. Hoewel ik soms nog wel met een glimlachje heb zitten kijken was de film voor het algemeen tergend slecht en het kon ook nergens goed worden.
2.0*
Shutter Island (2010) 4,0
27 februari 2018, 16:29 uur
Ik ben vandaag nog één dag thuis gebleven van wege ziekte en ik had eens zin om op een andere manier een film uit te kiezen, dit keer zocht ik via MovieMeter op wat de beste film is die op ‘Film1’ staat, op de score van de MM gebruikers. ‘Shutter Island’ schiet snel om hoog en dit werd aangeduid als dé beste film van ‘Film1’ dus dan heb ik hem gelijk maar op gezet aangezien ik al een aardig tijdje benieuwd was naar deze film, en hij van Netflix verdween en ik hem toen langzamerhand uit het oog was verloren.
Toen ik hem opzette had ik er nog best wel een fijn idee bij, de film kwam best fris over maar met een tikkeltje hardheid en vooral duidelijkheid wist je wat je langzamerhand te wachten stond, een spannende film met een hele gave setting, dat was in ieder geval wel het idee wat ik vooral bij ‘Shutter Island’ kreeg, met wat mooie sfeerbeelden van de omgeving geeft Scorsese gelijk weer met wat voor mooie beelden hij kan werken, een uitgelezen plaatje voor een type film als ‘Shutter Island’.
“Sanity's not a choice, Marshall. You can't just choose to get over it.”
De film voelt zijn hele lengte spannend aan, de spanning is aanwezig en dat word mooi verwerkt. Hoewel de film gaaf begint word hij langzamerhand steeds mysterieuzer, vreemder en vooral donkerder waarbij een psychologisch spel niet uitgesloten word. We openen de film goed met een algemene introductie van de faciliteit waar we zo’n beetje 130 minuten in rond hangen. We zien 3 gebouwen met daar in psychisch zieke mensen. We hebben gebouw A, B en C waarbij er een scheiding word gemaakt tussen mannen, vrouwen en geschriften en de laatste zitten in gebouw C. Na een kleine rondleiding word ons snel de zaak voorgelegd waarvoor Marshal Teddy Daniels mee maken krijgt: een vermist persoon.
Tijdens de uitleg krijgt Teddy last van hoofdpijn, uitdroging werd er gezegd en na het nemen van een pijnstiller gaan ze verder. Er is iemand ontsnapt en Teddy krijgt de taak om samen met zijn partner Chuck een vermiste dame te zoeken die ontsnapt is uit de instelling. Na wat onderzoek gedaan te hebben zoeken ze iets verder, en gaat men opzoek buiten de instelling.
Echter gaat het vaak niet beter met Teddy en hij krijgt de nodige aanvallen. Ook tijdens zijn verzoek om broodnodige informatie te krijgen, krijgt hij geen inzicht in de documenten. Teddy is het zat en wil het eiland verlaten, wat maar niet lijkt te gebeuren en dan kan je het weer de schuld geven maar voor iemand die zo graag wil verdwijnen blijft Teddy toch wel extreem lang op het eiland hangen. Dan word het ook best snel duidelijk waar het einde na toe wil.
We gaan gewoon rustig door met het verhaal en de twee zoeken ook verder. Ze besluiten naar een begraafplaats te gaan waar ze mogelijk zou kunnen zitten en op weg er na toe is het goed te zien dat het weer met maten sterk afneemt, en ruiger word tot dat de windkrachten de boel even naar beneden haalt. Hier in word steeds meer duidelijk, en krijgt Teddy een ander doel dan het zoeken van de vermiste vrouw namelijk het doel om een man te zoeken met de naam Laeddis, de man die er van beschuldigd word dat hij de vrouw van ‘Teddy’ vermoord had in een gebouwbrand, hij word gezien als pyromaan en Teddy wil hem het liefste zoeken. Ze worden weer terug mee genomen door de beveiliging van de faciliteit en daar slaat alles om. Het weer word heftiger en Teddy blijft maar hallucinaties zien, vooral van zijn vrouw. Hem word verzocht om op een meeting te komen waar de hoge leden van de opvang aangeven het weer niet zien zitten en wanneer een stroomuitval is, ze in diepe problemen zitten.
Jammer genoeg voor hun valt de stroom ook echt uit en ziet Teddy de kans om in gebouw C te verblijven waar hij waarschijnlijk Laeddis kan vinden. Tijdens het onderzoeken stuitten ze op veel andere zaken en verdwijnt Teddy’s partner Chuck opeens uit het niets. Hij zoekt nog verder en komt even later een vrouw tegen die hem verteld dat hij geen pillen, eten of iets dergelijks mag aannemen van de leiding want daar zit iets in wat je gek kan maken. Teddy gaat verder en krijgt ook nog een migraine aanval en besluit om geen pilletje te nemen.
“This is a game. All of this is for you. You're not investigating anything. You're a fucking rat in a maze.”
Het einde speelt zich af in de vuurtoren, de beruchte vuurtoren waar word verteld dat men met je hoofdspelen, ook wel hersenchirurgie. Hierbinnen probeert Teddy de dokter te vinden om even duidelijk te maken dat hij zijn maatje Chuck onmiddellijk terug wil hebben en dat ze samen van het eiland af willen. Dan word al snel duidelijk in wat voor situatie Teddy verkeerd, of laat ik eerder zeggen ‘Laeddis’, want die vonden ze niet in het C deel. Het is dus zo dat Teddy eigenlijk Laeddis is en we de hele film voor gek zijn gezet, Teddy leeft deze scéne dag op dag en word stapel gek.
Om het plot even verder te vertellen word alles haar fijn uitgelegd voor de mensen die het niet door hebben gehad eerder in de film, Laeddis vrouwtje had hun kinderen vermoord waarna Laeddis haar had vermoord, en zo werd hij dus knetter gek in dat koppie van hem.
Toch vertelde de film al hier en daar wat hints, en de hints kwamen vooral voor uit de visioenen van Teddy. Wanneer hij haar vriendin in de woonkamer van een flatgebouw ziet staan en deze langzamerhand overlijd komt er ook bloed uit haar maag, een tip denk ik naar wat het einde gaat leiden. Ook zien we drie dode kinderen die op dat moment nog onverklaarbaar dood zijn gemaakt waarin te zien is dat Teddy lichtelijk ontroerd raakt maar er word nergens naar hem gewezen op dat moment en ik denk dat we dan wel erg veel hints en tips hebben gezien waaraan we kunnen merken dat het plottwist al veel eerder is geweest. Jammer dat ze dit dan allemaal op het eind uitleggen en blootstellen, ik had er liever nog een beetje met een puzzeleinde aan willen werken.
De film draait op een ijzersterke kast die het verhaal veelal mysterieus over weten te brengen. Dan kijk ik toch het meeste naar Leonardo DiCaprio die een ijzersterke rol weet te spelen in ‘Shutter Island’. Echter doen Mark Ruffalo en Ben Kingsley het ook prima, en krijg je vooral bij Ben constant een twist in je maag, omdat je juist hem niet vertrouwd in de gehele film, net zoals Teddy dat had. En dan is ‘Shutter Island’ een film met veel spannende en ontroerende momenten waarvan het einde toch wel spelletje speelt met je maag, een brok in je keel kreeg je er ook nog van. Super gaaf!
4.0*
Logan (2017) 4,0
26 februari 2018, 21:32 uur
Aangezien ik vandaag ziek thuis ben gebleven, vannacht niet geslapen, misselijk en zware buiksteken vond ik het wel eens tijd nu dan toch eindelijk mijn X-men / Wolverine en noem zo maar op eens volledig af te sluiten, en hoe kan ik dit nou beter doen dan gelijk de gloednieuwe film ‘Logan’ aan te slingeren aangezien deze gelukkig op ‘Film 1’ beschikbaar was gezet had ik hier ook weinig moeite mee om hem dan even aan te klikken, ook al ben onder de film door wel even in slaap gevallen (ik had hem gelukkig wel net op pauze kunnen zetten), is de film me mee gevallen en heb ik me nergens echt verveeld.
Er gaan al enige tijd geruchten over het feit dat Hugh Jackman stopt als de Wolverine. En misschien is ‘Logan’ een film waarmee we dit hoofdstuk fantastisch mee kunnen eindigen. Rauw, hard en bordenvol goeie actie, daar kon deze film erg mooi op bouwen en het kende geen limiet. ‘Logan’ laat zien dat ook Hollywood het nog in zich heeft geweldige karakters te laten overlijden, echter werd ik soms wel op een verkeerd been gezet.
‘The New Mutants’ staat als eerste op de planning, een horrorfilm waar notabene de Wolverine al niet in voor komt en maar goed ook. ‘Deadpool 2’ volgt waarvan ik vrijwel zeker er van ben dat de Wolverine hier geen rol in krijgt, en dan komen we aan bij ‘Dark Phoenix’ een X-men film wat volgt, ook zonder Jackman. Dan is toch het einde hierbij bestempeld.
Ik had wel wat negatieve punten in deze film, zo vond ik het erg naar om Charles Xavier weer te zien in deze film, aangezien deze een paar X-men films terug toch al was overleden, en deze film zich volgens mij weer verder afspeelt dan al die gebeurtenissen. Of ik moet in de tussentijd wat gemist hebben dat hij weer herrezen is maar ik vond dat één minpunt. Ook is het zo dat ik de ziekte van Logan niet heb mee kregen, althans waar hij aan leed zodoende dat zijn krachten langzamerhand vervaagde was mij een raadsel en dat was zo de hele film wel door. Echter zijn dit niet de grootste rampen van de wereld, en de film draait gewoon heerlijk door alleen waren het wel twee dingen waar ik tegen aan stootte.
Charles Xavier: “Logan, what did you do?”
Logan: “The world is not the same as it was, Charles. Mutants... they're gone now.”
De film oogt vaak heel erg dramatisch. Een punt waarop Logan spijt heeft van zijn gedaantes is er niet maar, je voelt een zekere pijn als het gaat om zijn slechtere levensloop. Echter ziet Charles Xavier er ook niet goed uit en word er vrijwel geneigd naar nieuwe personages voor de X-men reeks. Echter laat de film ‘Logan’ twee keiharde feiten achter, de mutanten zijn bijna uitgestorven, en worden om het verhaal een beetje te redden nu farmaceutisch gefabriceerd. En de film laat bijna vanaf het begin af wel merken dat de personages dood gaan als een Charles Xavier en Logan, en dat ze vrijwel snel worden vervangen voor nieuw jonger bloed. Toch voelt het aan als een soort voorproefje voor de nieuwe films die in dit jaar uit worden gebracht, en dat zijn dan wel drie type films van de X-men serie uit. Marvel laat hierbij dan toch wel weer weten de serie niet verloren te laten gaan maar, misschien is het tijd voor verfrissing? Die films heb ik hierboven al benoemd.
Logan staat als een huis en weet vanaf minuut één welke kant hij op wil. Het tonen van nieuwe karakters waar vooral Dafne Keen in de hoofdrol stond als Laura. Blijkbaar is dit het dochtertje van onze wolf en het betekende wel iets goed, want door dit te maken is Marvel wel zeker dat ze een soort gelijk personage als de Wolverine achter de hand hebben mocht het helemaal fout gaan, de Wolverine was uiteraard voor mij en misschien voor veel anderen het gezicht van de X-men reeks en misschien wel één van de beste personages uit de kast van Marvel. Door deze kant op te gaan hoeft James Mangold zich niet in de nesten te werken, en kan hij de film best neutraal houden. Hoewel er toch wel een paar leuke toevoegingen in de film zaten vond ik dat James Mangold er soms best makkelijk mee weg kwam.
“You know, Logan... this is what life looks like. A home, people who love each other. Safe place. You should take a moment and feel it.”
De film kent een mooie setting en feel leuke sfeerbeelden van vooral mooi natuur. En als de sfeerbeelden er niet waren begaven de acteurs zich wel tussen de rotsen of midden in het bos. James Mangold maakt er nog een behoorlijk puik werkje van waarvan ik toch vaak gewoon van heb kunnen genieten, en ook al mocht dit misschien de laatste film van Logan zijn, hij lag wel in de goeie handen.
De acteerkunsten waren prima. Hugh Jackman speelt een perfecte rol van Logan waar hij toch langzamerhand mee getrouwd lijkt te zijn, want er is geen Logan zonder Hugh, het gezicht. En hij zet hier een prima rol neer, en dit keer niet als de onverslaanbare Logan. Patrick Stewart speelt ook een prima rol als Charles Xavier en ook waarschijnlijk voor dit karakter het laatste werkje, de krachtigste hersens van de wereld laten ook aan zijn wensen over. Voor de rest kent de film nog wat leuke kind karakters en was Boyd Holbrook ook in een heerlijke vorm als Pierce, perfecte rol al zeg ik het zelf.
De film begint hard, met een mooie actie scene tussen Logan en wat straatschoffies laat snel zien dat Logan het in zich heeft, er is alleen iets wat hem zwak houd en maakt. Zo willen zijn wonden niet meer goed helen zoals ze deden en is hij sneller uitgeput dan hiervoor. Snel na deze scéne maken we kennis met Charles Xavier en Caliban, samen met deze twee mannen en Logan zijn ze de enige mutanten waarvan we nog iets vernemen. Op een dag komt Logan aan bij een vrouw wat een meisje bij haar draagt, Logan word gevraagd dit meisje naar een bepaalde plek te brengen voor een som geld van $50.000,-. Het meisje komt even later aan bij Charles Xavier en die laat haar met open armen binnen.
Al gauw is het duidelijk dat het meisje niet voor de gezelligheid komt, het meisje daar is iets mis mee. Opeens komt Pierce weer aanzetten om het meisje op te halen waarna Logan en Laura besluiten Pierce en zijn leger aan te vallen en dan word al gauw duidelijk wat er met haar aan de hand is, wanneer er ook vier messen (twee aan ieder kant) uit haar handen komen zetten en zelfs nog eentje uit haar voet. Samen met zijn tweeën en ook het meisje slachten iedereen af waarna ze vluchten.
Ze komen later aan bij een casino alleen, omdat Caliban ontvoerd is door Pierce en zijn leger weten ze telkens waar Logan met Laura en Charles is, en ook al wil Caliban het niet hij word gedwongen om hun locatie af te geven. Wanneer Logan terug naar de Casino / hotel rijd met hun nieuwe auto komt hij er achter dat Charles weer in een fase zit waarmee hij iedereen weet te verlammen. Hij word bijna mee genomen door de mannen van Pierce en laat dit niet toe, maar volgens mij door angst raakt hij in zo’n aanval. Erg gaaf vervolgens hoe het gemaakt is dat Logan de mannen uitschakelt en je de klauwen van Logan dwars door hun gezichten ziet gaan. Dat geeft alweer een plus punt.
Het is snel duidelijk met welk doel Laura zo haastig weg moest. Ze is een ontsnapt project uit een laboratorium waar ze de mutanten kweken, zoals ik al eerder zei. Echter wou men zo’n sterk beest maken dat het fout ging en dat iedereen moest vluchten, maar tijdens het vluchten lieten ze de mutanten los. Er staat dus een soort bounty op het hoofd van Laura en Logan word eigenlijk gevraagd haar te beschermen.
De conditie van Logan gaat echter wel steeds meer achteruit, en hij kan het bijna niet meer aan. Door hulp te bieden aan een boer met zijn familie worden ze uitgenodigd om avond te eten, waarop ze een bezoekje krijgen van X-24. Een gefabriceerde mutanten vorm wat sprekend lijkt op Logan en hij kan ook dezelfde aanvallen voorbereiden. X-24 moord het hele huis uit en ook Charles Xavier moet er aan geloven en word vermoord door dit wezen. Logan pikt dit niet en samen met Laura valt hij X-24 aan waarna hij dood geschoten word door de boer.
Wederom veel slachtoffers gemaakt omtrent Wolverine, en dan sluit het verhaal mooi aan op het eind. Als Laura en Logan dan maar met hun tweetjes verder trekken Amerika in en uitkomen bij de bestemming waar ook de andere gevluchte muntanten kinderen onder zitten. Ze besluiten om met z’n allen richting de Mexicaanse grens te vluchtten waar dan vervolgens Pierce met zijn leger hun niks meer kon maken. Echter komt tijdens deze vlucht poging Pierce hun weer op de hielen en dan is het snel bekend dat ze het nog lastig gaan krijgen. Logan rent met de jongeren mee om hen te beschermen en injecteert zichzelf ook met een middel waardoor zijn krachten weer tijdelijk full-pull gaan. Na héél wat stevige gevechten moeten ze het weer tegen een X-24 opnemen waarna Logan komt te overlijden en we de jongeren nu eigenlijk door zien vluchten.
“Nature made me a freak. Man made me a weapon. And God made it last too long.”
De film zit dus bordenvol goeie actie, en dat is ook te merken. Ook is dit één van de eerste films waarvan ik mijn superHELD eens zie verliezen, en dat doet soms ook best wel goed want altijd winnen doe je niet, dat is ook in het echt zo. Ik heb me dan toch prima weten te vermaken met ‘Logan’, 137 minuten zou lichtelijk aan de lange kant zijn alleen overtreft het leuke verhaal, de mooie scénes en het toch best dramatische gehalte in de film de speelduur, en aangezien we niet op één vaste plek blijven hangen maar op een soort rondtocht zijn heb je constant wat anders te zien, en dat houd je ook bezig. En dan ben ik achteraf nog best positief over ‘Logan’ en is het een film die we niet uit serie mogen vergeten.
4.0*
Baywatch (2017) 3,0
26 februari 2018, 11:23 uur
Ik wist dat ‘Baywatch’ binnen enkele dagen op ‘Film1’ zou verschijnen en daar heb ik gister dan maar even uitgebreid gebruik van gemaakt, een film die best ‘positief’ ontvangen werd maar met de zit van gister kwam ik er al snel achter dat Dwayne Johnson niet in zijn beste rol zit. Qua komedie zit de film snor, vaak gelachen en dat lukte inderdaad zelfs met deze film maar over het algemeen was ik toch wat minder enthousiast en ook al moet het niet was ik toch nog best in verwachting van deze film.
Deze film geeft natuurlijk voldoende referenties naar zijn voorganger ‘Baywatch’, de popularie TV-serie. Geinig dat ook David Hasselhoff en Pamela Anderson nog even rond kwamen snuffelen in deze film, al was het in mijn ogen ook niet nodig, een leuke toevoeging mag altijd!
Toch ondanks het wat negatieve begin ben ik toch aangenaam verrast dat de film beter heeft uitgepakt dan dat ik dacht in het begin, ondanks dat hij niet aan bepaalde verwachtingen voldeed. Hoewel ik Dwayne Johnson zoals ik al zei niet op zijn beste vind acteren, vond ik zijn toevoeging in ‘Baywatch’ toch wel vermakelijk. De CGI zag er niet uit, dan zijn we daar over uit want hoe ze die helikopter er in hebben geplakt was wel erg amateuristisch. Toch maakte de komedie en het vleugje actie veel goed en daar was ik toch al snel blij om.
“Ronnie, I need your help. Because as much as I know about laptops, I don't know shit about computers...”
De cast vond ik leuk. Dwayne Johnson speelde een aardige rol in Baywatch maar soms vond ik hem wat matig acteren, en dan vooral duidend dat hij een soort Cage akkevietje heeft aangezien het er net op leek alsof je het van zijn gezicht af kon lezen dat hij zijn zinnen letterlijk op noemde, en dat vind ik wat storend. Ook kan Zack Efron of hoe die pipo ook mag heten mij nooit vermaken en vind het persoonlijk maar een lullo eerste klas. Daarbij deed Jon Bass het wel geinig, en we mogen natuurlijk de mooie dames ook niet vergeten. En dan was Alexandra Daddario in mijn ogen de knapste, en ze deed het ook het leukst van de dames.
Het verhaal was ook wel leuk. We volgen Mitch, gespeld door Johnson wie een luitenant is van de strandwacht. Hij moet samen met zijn team het strand veilig houden waarna hij een zakje Flakka vind. Op dat moment ontmoet hij ook de knappe vrouw Victoria Leeds. Het lijkt een gewone ontmoeting, en daarna volgen we al snel de nieuwe rekruten en hun aanstaande lid van het team Matt Brody, tweevoudig kampioen in zwemmen met twee gouden plakken. Zijn inwijding in het team gaat niet bepaald vlekkeloos en met wat problemen komt hij in het team. Nu gaan ze met zijn allen achter de flakka productie aan en komen weer snel uit bij mevrouw leeds die door middel van haar bood flakka na het vaste land haalt, want ze heeft geheime opslagruimten onder haar boot zitten.
Het komische stuk wat ik ervaren heb, is helaas wel met Zac Efron. Wanneer ze naar het mortuarium gaan om het lijk van de gemeenteraadslid te onderzoeken en daarna valt er ‘vet van een lijk’ op zijn gezicht. Ik vond dat wel een komische reactie. Of dat Ronnie vast zat met zijn penis op een bankje, en dat Mitch mevrouw leeds uit elkaar knalt d.m.v. een shell..
Ja, dan heb ik me toch achteraf nog wel redelijk vermaakt met ‘Baywatch’ en alhoewel de film nergens bijzonder zou gaan worden, is mijn zondagavond prima gevuld.
3.0*
The Great Wall (2016) 2,0
25 februari 2018, 14:17 uur
Gisteravond waren we dan wel begonnen aan een film, we raakten gezellig aan de praat en de lach dus deze film heeft eigenlijk weinig aandacht van ons gekregen en dat kan soms gebeuren. Toen ik terug keerde naar huis van een gezelligavondje was het eigenlijk nog niet voldaan en had ik behoorlijk veel zin in een horror film, één eis dat hij wel op ‘Netflix’ of ‘Film1’ moest staan. Even de catalogus van de twee ruim doorzocht maar ik vond geen potentiële film waar ik echt zin in had, en ik ging nogal teleurgesteld door de andere genres heen waarbij ik bij ‘Film1’ al snel uitkwam op ‘The Great Wall’, een film die ik al enig tijd wou zien maar ook erg graag, en dan besluit ik al gauw heel snel om deze maar op te zetten. Enig nadeel was dat ik op het moment, begrijp goed dat het drie uur in de nacht was, nog even zo’n harde keutel moest laten vallen op het toilet, maar ik had geen zin om in de kou te zitten dus ging ik naar boven, en dan had ik geen zin om weer naar beneden te gaan. En waar gaat dit stukje tekst nou naar toe, nou dat betekende dat ik hem vanmorgen dus even afgekeken heb.
Toch vond ik de film minder spectaculair dan dat ik er van had verwacht. De kunst was gaaf dat de grote Chinese muur als hoofdonderwerp in beeld stond alleen het hele verhaal en context er om heen vond ik allemaal maar matig. Ik ben vaak fan van Chinese films, of Aziatisch beter gezegd alleen, ‘The Great Wall’ kon mij vaker niet echt bekoren en dat is zonde.
Voor mijn gevoel was het zo alsof deze film voorbij raasde en dat kwam vooral omdat de film een actie scéne bevat die ontiegelijk groot is. Erg vond ik dit niet maar het verhaal ging er daardoor wel snel op achteruit en dat vond ik best jammer, want echt een goed verhaal bevatte ‘The Great Wall’ totaal niet. Qua actiescénes zoals ik al zei zat het helemaal snor, en de actie was leuk tot je op een zeker moment de monsters zag en dan was je interesse weer snel verkeken jammer genoeg.
“You think they see you as some kind of hero? A man of virtue? Maybe you can fool them, but I know what you are. You know what you are. A thief, a liar, and a killer. You can never undo things you have done. And you will never be anything.”
Nee ik was persoonlijk niet bepaald een fan van de monsters waar men tegen moest vechten in deze film, en dan zeker niet in de manier hoe deze gemaakt zijn en de bijbehorende CGI viel me vaak ook meer tegen dan dat ik er wat leuks aan vond. Dan is het misschien wel diep triest hoe Yimou Zhang in 2016 nog zulke CGI werken naar buiten weet te brengen want ik vond het niet bepaald klasse, vooral wanneer de monsters de twee torens omsingelen zag er niet uit in mijn ogen. Net zoals het moment dat ze de ballonnen de lucht in lieten gaan zag er slecht uit.
De cast kon er mee door. Ik ben persoonlijk een groot fan van Matt Damon dus daar scoort de film een punt mee want ik blijf het een leuke acteur vinden en ook al is ‘The Great Wall’ in het algemeen niet zo denderend ik vond dat Damon er weer een prima rolletje neerzette. Voor de rest kende de film op Willem Dafoe na een redelijk onbekende cast waar ik weinig mee kon. Tian Jing was de bekendste nog in mijn ogen ook mede door haar rol in ‘Kong: Skull Island’. Ze deed het ook leuk in deze film maar voor de rest niets speciaals.
Het verhaal was daarop ook niet van hoge kwaliteit, sterker nog ik vond het eigenlijk niet echt geslaagd. We zie namelijk hoe Matt Damon zijn weg baant naar de muur en de nut van deze muur, namelijk om bepaalde monsters tegen te houden voor de bewoonde wereld. Nu komen ze er achter dat de monsters een tunnel hebben gegraven onder de muur door. Het leger besluit er achter aan te gaan waarop ze uit komen in de hoofdstad die net aangevallen word en vechten hard terug, omdat ze de koningin moeten doden word het een zware strijd maar op het eind, komen ze bij de koningin aan en schieten wat explosieve naar haar toe, waarna de laatste afgaat en zo het hele leger uitgeroeid is.
William: “Is there a chance?”
Strategist Wang: “There's only one. Kill the Queen. Kill the Queen, or we all die.”
Nee, een clichématige film waarbij de koningin dood moet om te winnen, ik ben er geen fan van. Over het algemeen dus een redelijke film maar het had beter gekund en ik denk dat, dat wel in andere handen had moeten gebeuren dan bij Yimou Zhang.
2.0*
X-Men: Apocalypse (2016) 3,0
24 februari 2018, 16:26 uur
En dan zijn we toch al snel aangekomen bij het moment dat ik ook mijn X-men marathon langzamerhand ga afsluiten, en dat vond ik wel gepast door gelijk de recentste film uit de serie eens op te zetten. Ik ben toch al wel een langeretijd afgeschrikt door deze film en dan voornamelijk door de poster die me niet bepaald aan stond, en daarbij kon de cast mij in het begin nog niet bekoren toen ik van deze film had gehoord. Eenmaal in de serie te zitten was ik toch eigenlijk wel benieuwd naar dit nieuwtje, waarvan je bijna wel vrij zeker er van kan zijn dat hij qua CGI niet mis staat, en dat was ook totaal niet het geval. Echter kon de film mij wel wat minder interesseren, zeker na het ontzettend goeie deel ‘X: First Class’.
Ook in dit deel komen de nodige Nazi stukken nog voorbij, waarmee we in het begin van de film, na de scéne in Egypte er nog even aan herinnerd worden dankzij de hakenkruis wat opeens vol in beeld komt samen met de Duitse Adelaar, en daarop volgend zien we wederom weer scénes uit Auschwitz maar, het kon me dit keer wat minder interesseren. Het hoofddoel was zeker niet gericht op deze geschiedenis maar op totaal iets anders.
“Everything they've built will fall! And from the ashes of their world, we'll build a better one!”
Dit keer staat er echter een hele andere geschiedenis op de planning, we bijten de spits namelijk dit keer niet af in nazi-Duitsland maar in het oude Egypte waar we een farao of god zien genaamd ‘En Sabah Nur’. Dit is een mutanten god die bezig is met een nieuwe levensvorm te creëren van zichzelf. Hij laat namelijk zijn ziel overplaatsen in een ander lichaam, een lichaam wat zijn eigen wonden kan verzorgen en binnen twee seconden is een wond weg. Dit gaat alleen helemaal verkeerd wanneer het leger / de soldaten van de stad besluiten ‘En Sabah Nur’ te verraden door blokkenbeton in de piramide te laten glijden die vervolgens de pilaren en ondersteuningsbalken van de piramide verwoesten. Ook in de piramide vindt er een aanval plaats op ‘En Sabah Nur’ die de aanval wel overleefd maar er niet bepaald frisjes weer uit komt zetten aangezien hij een aantal jaar begraven ligt onder de pijn van de piramide.
Voor mij wel een wat minder interessant begin aangezien ik persoonlijk meer van de tweede wereld oorlog ben dus daarin heeft ‘X: First Class’ in mijn ogen mee gewonnen. Toch kon de oude Egyptische tijden mij wel bekoren, daar niet fan en ik vind vaak dat deze setting een gave horror feeling weg kan geven, soms was het best beangstigend wat zo’n god in petto had.
Ook erg gaaf vond ik de muziekkeuze in deze film, en dan ook als metalhead sprekende vond ik de inbreng van Metallica wel gaaf. Dit is wanneer Apocalypse achter Angel aan gaat en dan in volgens mij een kerk uit komt. Hier zit Angel vervolgens op een balk met op de achtergrond het nummer The Four Horsemen van onze vrienden van Metallica, wat in mijn ogen een erg gave toevoeging was binnen deze film. Ook mogen we het nummer Sweet Dreams niet vergeten van Eurythmics, wederom een heerlijk nummer.
“You are all my children, and you're lost because you follow blind leaders. These false gods, systems of the weak, they've ruined my world. No more.”
Deze film heeft een prima cast waarvan ik toch redelijk van kon genieten, en veel leuke nieuwe gezichten. Ik vond het leuk om Sophie Turner te zien in deze film, als de jonge Jean (die in de eerste films gespeeld werd door Famke Janssen). Turner blijft erg bekend bij mij door haar rol in Games of Thrones die deze dame ook perfect wist te spelen. Ook de rol van Evan Peters in deze film als Quicksilver vond ik toch erg tof, een personage die wederom claimde dat Erik zijn vader was, kon Quicksilver de tijd vertragen en super snel voortbewegen, één van de succesvolste nieuwe personages in mijn ogen.
Wederom konden ze het weer niet laten om Hugh Jackman niet in de film te laten komen, en is hij hier ook weer in de film te zien alleen wel wat langer dan in ‘X: First Class’ waarbij Jackman een heel leger afslacht en een weg baant door bloed, vond ik het niet nodig om hem hier weer bij toe te voegen aangezien hij telkens geen waarde aan de X-men heeft, en daar moet je dan wat mee doen vind ik.
Ook was de film ontzettend rommelig, Magneto en Professor X kunnen opeens weer een beetje met elkaar op schieten en zelfs samenwerken, en nu zit ook Raven bij de X-men die in mijn gedachten ook geheel tegen professor X was in de eerste drie films meende ik. Een beetje moeilijk te begrijpen en ik vond dat het verhaal een beetje alle kanten op gestuurd gaat worden maar na ‘X-Men: Apocalypse’ gaat hij niet meer de goeie kant op.
In dit verhaal zien we de opkomst van een nieuwe dreiging voor de X-men, ‘En Sabah Nur’ ook wel ‘Apocalypse’ genaamd. Een sterke personage wat vroeger in de oude Egyptische jaren leider was van een bepaald stuk, en door een aanval werd hij weggeborgen in stenen en na heel wat jaar word hij bevrijd door het zonlicht. Hij bouwt langzamerhand zijn eigen leger op, waar onder andere Magneto en Angel bij gaan om ‘En Sabah Nur’ weer de leiding te geven. Onder tussen word de school van professor X aangevallen door ‘En Sabah Nur’ en door hem ontploft de boel daar, omdat hij Cerebro over wou nemen. Ze zetten de X-men weer op om ‘En Sabah Nur’ tegen te houden en vallen hem aan waar ook de handlangers van ‘En Sabah Nur’ tegen hem keren, een mooi actie spektakel.
Voor 144 minuten duurde de film te lang, en dat kon je wel merken als je concentratie er op achteruit gaat. Daarbij vond ik dat Bryan Singer veel punten laat liggen en het veel beter had kunnen doen, en dat was jammer. ‘En Sabah Nur’ zag er niet uit, en ik vond het soms wel komisch hoe hij rondliep, en ondanks dat er aardig wat knappe dames in deze film rond rennen (Sophie Turner, Rose Byrne en Jennifer Lawrence) wist de film me niet altijd even goed te overtuigen, en vond ik dit toch weer een mindere in de reeks.
3.0*
X: First Class (2011) 4,0
Alternatieve titel: X-Men: First Class, 23 februari 2018, 23:47 uur
Gisteravond en begin van de avond toch maar besloten om de X-men serie door te zetten en tot dusverre nog steeds met zin gekeken want dit vijfde deel van de reeks alweer heeft mij echt ontzettend goed weten te vermaken. Met een nogal rare wending in het begin wat ik totaal niet verwacht had, en een goede cast die vrijwel op alle vlakken vernieuwend is kende deze film een aangename verassing en, is de film toch op héél veel vlakken ijzersterk, en voor mijn gevoel weer veel beter dan de vorige delen.
De film bied weer nieuwe kansen in de X-men serie. Waar ‘Gavin Hood’ het in het vorige deel wat weggegooid had, aangezien het een erg clichématig deel was waarin het verhaal merendeels op de tweede plaats werd gezet en Matthew Vaughn heeft dit weer helemaal open gegooid met ‘X: First Class’. En hoewel de film niet door graaft in de vorige vier delen, keren we terug naar de perioden waar Professor X, Magneto, Raven en noem maar op hun krachten leren ontdekken, beheersen en uitoefenen waarna je kan zien hoe het fout was gegaan en, wat er allemaal gespeeld heeft voor de eerste X-men waar Professor X en Magneto overduidelijk vijanden zijn geworden.
Erik Lehnsherr: “Excuse me, I'm Erik Lehnsherr.”
Professor Charles Xavier: “Charles Xavier.”
Logan: “Go fuck yourself.”
De setting in deze film is gaaf, met een paar mooie beelden op multicultureel vlak, en wat historische scénes komt de film best ver. Alhoewel we het vaak mee krijgen hoe iedereen toch vaak in bepaald afgesloten kamers moeten leven, ziet het er in het algemeen fris uit (alleen had het vorige deel na mijn gevoel toch wel wat mooiere setting’s op sommige punten). De CGI in deze film is ook meer dan geslaagd, en ziet er alweer beter uit dan het vorige deel.
Dan zeg ik vaak dat ik best verrast was door het begin, en dan ook de nodige scénes erna want het lijkt op een heuse Nazi-party te lijken. We openen de scéne namelijk in Auschwitz waar we een Joods jongetje gescheiden zien worden van zijn moeder. Door een bepaalde woeden kan hij met zijn krachten het hek aan gort trekken en word opeens mega sterk. Hij word naar het kantoor gebracht van een zekere dokter in het kamp, die aan hem vraagt of hij het muntstuk wil bewegen door zijn gedachten. Aangezien hem dat niet lukt (want de kracht kwam eerder door zijn woede en had hij nog niet in controle) word zijn moeder er bij gehaald. Nu verteld de dokter hem om het muntstuk binnen drie tellen te laten bewegen anders schiet hij zijn moeder dood. Het lukt hem niet en de dokter schiet zijn moeder dood, en vervolgens word hij zo boos dat de hele operatie kamer (en de helmen van de soldaten) aan gort worden geholpen.
Erik Lensherr, hoe het jochie ook wel heet, zien we vervolgens in zijn grotere versie (ook wel in 1962). Hij besluit achter Sebastian Shaw aan te gaan, zo heet de dokter, en gaat langs wat kennissen van Shaw. Hij komt uit bij een bank waar hij een goudstaaf noch van de Nazi’s op de tafel neer legt, ook wel mede door de hakenkruisen overal. Erik hoort, mede door zijn krachten, dat Shaw zich in Argentinië begeeft, ook wel een bepaald café. Hij reist naar Argentinië af en komt bij het café aan waar Shaw niet zit maar, wel drie anderen die Shaw wel kent en hun kennen Shaw. De stemming word grimmiger wanneer Erik eenmaal aangekomen is en wanneer hij aan tafel gaat zitten bij de twee andere mannen voelde je stemming nog grimmiger worden. Het is zo dat Erik vertelde dat hij in het kamp heeft gezeten en het word al heel snel duidelijk dat de mannen die aan tafel zitten ook nazi’s waren aangezien ze aan de Bittburger zitten. Erik word belaagd met een mes die hij in controle kan houden waar ook wel een Nazi tekst op staat met wat hakenkruisen en vermoord de drie mannen maar, hij is nog niet dichter bij Shaw.
- “Who... What are you?”
Erik Lehnsherr: “Let's just say I'm Frankenstein's monster. And I'm looking for my creator.”
De cast is erg leuk, verfrissend en vooral vernieuwd. Zo zien we de jonge Charles Xavier ook wel gespeeld door James McAvoy. James deed het erg leuk en hoorde goed in de rol van Charles Xavier, waar die zels nog kon lopen. Michael Fassbender, onze Duitse vriend deed het erg leuk als de aankomede Magneto, ook wel Erik Lehnsherr. En ook een leuke toevoeging van Jennifer Lawrence en Rose Byrne, twee prachtige dames waar je niet op uitgekeken raakt! Kevin Bacon deed het super tof als Sebastiaan Shaw, de slechterik. En voor de rest kende de film een prima cast, en als ik zo even door moet gaan dan komen we uit op een echte topcast in deze film, eentje die ik nog niet zozeer eerder heb gezien, want ik noemde de vorige film al met een topcast alleen deze namen klinken me allemaal wat beter in mijn gedachten.
Toch vond ik het bij deze film wel jammer dat Hugh Jackman er toch nog in moest komen. Niet dat ik een haat op hem heb, sterker nog hij is het gezicht van X-men, echter denk ik dat meerderen zo er over denken en ook de hoge piefen bij Marvel die waarschijnlijk het nodig vonden om hem toch echt maar één shot naar voren wouden laten komen met de zin: “Go Fuck Yourself”. Kom op, als je dan toch besluit een film met een totaal andere cast te maken had hem er dan ook even uitgelaten, had gezegd dat hij op dat moment in Vietnam zat ofzo.
Het verhaal was toch enigszins wel gaaf, we beginnen zoals ik al een heel stuk heb verteld in Auschwitz waar we zien hoe Erik Lehnsherr zijn krachten ontdekt. Daarna volgend ontmoeten we ook vrij snel Charles Xavier, een rijkelui kind die Raven in zijn keuken ontdekt. Charles studeert af aan Oxford en komt na een tijdje Erik tegen die achter Shaw aan zat. Ze richten samen een groep op om mutanten bij elkaar te brengen alleen gaat die gruwelijk mis omdat Shaw achter de groep aan zit om een ‘leger’ te bouwen. Charles en Erik gaan achter Shaw aan met de X-men groep waarna Erik doordraait en Shaw vermoord door een nazi-muntstuk door zijn hoofd te laten gaan.
Wel gaaf hoe het gevecht op zee plaats vond omdat Shaw bezig was een kernoorlog te starten tussen Amerika en Rusland omdat door de nucleaire lucht worden de mutanten steeds sterker en sterker. Shaw zorgt er voor dat er een boot met Russische bommen richting Cuba laten varen, alleen komen zie hierbij héél dicht bij de grens van Amerikaans grondgebied en hier zou de boot overheen moeten varen om uiteindelijk bij Cuba te komen, en wanneer Amerika zou gaan schieten barst de oorlog los.
Charles en de groep zorgen ervoor, nouja eigenlijk alleen Charles omdat hij telepathisch is, dat een Russische kapitein zijn bommen afschiet op de boot om zo een nucleaire oorlog te vermijden. Dit is een geslaagde actie en vrijwel lijkt alles goed te gaan tot dat we zien hoe de X-men’s de onderzeeër van Shaw omhoog halen met Magneto’s krachten. Nadat ze gestrand zijn op een na gelegen eiland en een vecht scéne zien we hoe Magneto door draait, en zijn krachten plus het moorden van mensen wel ziet zitten om vervolgens zijn eigen leger te maken van mutanten. Charles ziet dit niet zitten en als Moira MacTaggert dan ook nog op Erik gaat schieten belandt er een kogel in Charles zijn rug. Charles geeft Erik de schuld waarna Erik besluit te gaan met zijn leger, de vorige handlangers van Shaw en ook Raven sluit zich aan bij Magneto.
Zo is dus alles ontstaan, een erg interessante en leuke film die verfrissing brengt in de serie en waarvan ik toch enigszins heb genoten. Een erg leuke zit waarbij ik me eigenlijk geen enkel moment heb verveeld, en dat is een uitstekend teken lijkt mij.
4.0*
X-Men Origins: Wolverine (2009) 3,0
22 februari 2018, 20:11 uur
Wederom ga ik door met mijn ‘marathon’ om de X-men films allemaal gezien te hebben, ik moest er nog héél wat herzien (bijna allemaal wel) dus ik vond het eens de hoogste tijd om deze herzieningen door te zetten. Echter vind ik het werk wat achteruit gaan en ook dit deel vond ik minder ‘spectaculair’. Hoewel de film bordenvol actie zit, zoals we langzamerhand gewend zijn bij de X-men films vond ik het verhaal nogal mager, en vond ik het niet zo goed en sterk zoals de eerste twee delen vooral waren.
Toch kan X-men mij nog heerlijk vermaken, en blijven dit waarschijnlijk wel mijn favoriete films op het gebied van Marvel met een groepering samen (dus beter als de Avengers sowieso in mijn ogen). En ook dit vierde deel wist mij uitstekend te vermaken alleen, zoals ik al zei vond ik het verhaal héél erg slapjes en was het daarom soms wat minder interessant om deze film te blijven volgen, al deed je dat wel de actie was goed en de film kijkt prima weg maar ik vond dat het verhaal net zo sterk mocht zijn als het tweede deel, dit sterke verhaal vond ik in deel drie al wat wegzakken.
William Stryker: “Your country needs you.”
Logan: “I'm Canadian.”
De cast van deze film is weer ontzettend goed. Natuurlijk is het gezicht van de X-men films Hugh Jackman weer aanwezig en hij laat ook zien in deze film dat hij het weer voorbeeldig kan. Hugh blijft toch een persoon waardoor ik de films nog aardig interessant vind want met zijn steeds groeiende biceps steelt hij vaak de show en zijn personage is gewoon weg ontzettend gaaf, en dat heb ik altijd al gevonden. Hoewel ik SpiderMan waarschijnlijk altijd blijf prijzen en die echt op nummer één blijft bij mij (van de Marvel helden dan wel te verstaan), zit Hugh met The Wolverine hem wel op de hielen want echt een ontzettend gave personage.
De rest van de cast is ook super gaaf, en misschien wel in mijn ogen de beste cast die de X-men films hebben gehad, op één persoon na: Liev Schreiber. Ik heb hem al sinds het begin van mijn film verslaving verafschuwd en het blijft gewoon een acteur die ik erg irritant blijf vinden. Nee, Liev Schreiber daar kan ik maar niet aan wennen, ook al is hij het broertje van Wolverine in deze film, dat maakte hem nog niet goed. Toch kende de cast ook nog een verrassend leuke naam, die ik wel zag zitten: Ryan Reynolds. Hoewel hij niet vaak aanwezig was in de film (alleen het begin en het einde) vond ik hem gewoon weer heerlijk acteren, en dan zeker het vechten op de kern toren was super gaaf.
Ik prijs in de afgelopen films de CGI erg hoog, deze waren van goede klasse en er was met passie aan gewerkt dat kon je zien. Toch heeft dit vierde deel dit niet, en ziet het er allemaal een stuk slechter uit dan met zijn voorgangers waar ik persoonlijk toch wel ontzettend van baalde. Vooral met de actiescénes natuurlijk was dit echt niet om te genieten en kon het in mijn ogen wel echt een stuk beter, zeker in de naam van Marvel, die er om bekend staan ontzettend veel werk in hun CGI te stoppen.
Het verhaal was erg leuk, we zien hier de geboorte en de opkomst van de Wolverine zoals we hem in de voorgaande films kennen. We beginnen met een scéne waarbij de ‘vader’ van Logan vermoord word door de biologische vader van hem. Nadat hij zijn biologische vader heeft vermoord gaan we al gauw verder hoe hij met Victor Creed samen de wereld regeren. In de Amerikaanse Burgeroorlog, de eerste en tweede wereld oorlog en de vietnam oorlog. De twee waren niet te stoppen. Victor proefde helaas het bloed maar al te goed in zijn mond en wou meer, maar Logan zag dit niet zitten en vertrok en liet zijn oorlogsmaten achter.
Niet veel later heeft Logan een ander bestaan opgebouwd als houthakker. Van de één op de andere dag kwam opeens William Stryker aanzetten, en niet kort daarna werd Logan’s vrouw vermoord door Victor Creed. Logan zint op wraak en na een gevecht komt hij weer bij Stryker uit die met hem een proef wil gaan uitvoeren. Hiermee komt logan vol met ijzer/lood te zitten en ook zijn klauwen zijn nu vlijm scherp. Hij gaat langzamerhand achter iedereen aan die wat met de oorlog en dood van zijn vrouwtje te maken hebben, toch om een soort wraak te nemen. Na héél wat epische gevechten is daar Logan geboren.
Ik heb me uitstekend weten te vermaken met deze film, ondanks het slechte verhaal en de wat afgeraffelde CGI. Voor de rest ging het prima, en de film scoort niet beter als zijn voorgangers al was het zeker geen vervelende zit om even uit te zitten en de film eindigt na een 100 minuten vrij snel.
3.0*
X-Men: The Last Stand (2006) 3,5
Alternatieve titel: X-Men 3, 21 februari 2018, 21:22 uur
Dit is het derde deel van de X-men reeks alweer, dit keer niet onder handen genomen door Bryan Singer maar dit keer door Brett Ratner. Het maakte geen groot verschil alleen hoop ik en denk ik dat Brett wel op de set verscheen ?. Dit derde deel heeft me vermaakt, eigenlijk vrijwel net zoveel als het tweede deel gedaan heeft en er zit eigenlijk maar heel weinig verandering in. Toch vond ik deze film qua actie een tikkeltje sterker en ook wat beter waar het tweede deel voor mij vooral informatief een hoogstandje had. We komen nu aan de echte ‘actiehelden’ scénes waar de X-men tegen hun vijand Magneto en het leger moet gaan vechten.
Qua CGI zit het weer gewoon goed, en bevalt de film me op dat vlak weer prima. Toch kon de film sommige scénes wel wat beter en sterker brengen en vond ik qua setting de film nog wel mee vallen, leuke bosscénes zitten er dan nog wel tussen en natuurlijk de brug van San Francisco niet te vergeten.
Logan: “This isn't training anymore, guys. This is the real deal... You may never come back.”
Bobby Drake: “Logan, we're not kids anymore.”
De cast in deze X-men film is eigenlijk gelijk aan. Hugh speelt weer een perfecte rol van Logan en word zo langzamerhand toch wat meer naar voren getrokken, waar hij altijd al een best belangrijke rol had was hij wederom weer aan het schijnen in deze film. Famke speelt ook weer een leuke rol van Jean die nu voor de vijandige kant begint te kiezen omdat ze over gehaald word door Magneto. En voor de rest deed iedereen het goed.
We openen de film wederom met een mooie actie scéne, waarna we snel overschakelen naar een jochie in de badkamer die iets op zijn rug blijkt te bewerken en wanneer zijn vader alle messen etc. weg probeert te werken. Het lijkt er op dat het jongetje ook een mutant is en hij heeft vleugels op zijn rug die hij er af probeert te halen, dit gaat niet en een paar jaar later komt hij ook op de school van Charles Xavier.
Daarna zien we Scott bij het water wanneer hij gek word van een bepaalde stem. Wanneer Jean uit het water kwam zetten was het uiteraard even schrikken, maar al snel blijkt het duidelijk dat er iets niet snor zit bij Jean en blijkt haar krachten een verkeerde werking te hebben. De professor legt het later duidelijk uit wanneer ze Jean naar het hoofdkwartier hebben gebracht (Scott is hiervoor al overleden), en het blijkt dat Jean één van de sterkste mutanten is die rond loopt. Eenmaal in het hoofdkwartier richt ze ook een schade aan en zien we dat Jean al snel over stapt naar de gevaarlijke Phoenix.
Onder tussen werkt Magneto aan een leger, een leger die er voor moet zorgen dat het middel waarmee mutanten hun mutatie kwijt raken te vernietigen. Ze vallen post aan die dat aanbieden aan mutanten en even later werken ze aan een heel plan om zelfs een inrichting aan te vallen waar een jongen leeft die er voor kan zorgen dat mutanten hun krachten kwijt zijn wanneer ze bij hem staan.
Er na volgen nog een paar kleine scénes en zien we de scéne waar het Amerikaanse leger overstapt op wapens gemaakt van plastic en hierin zitten pijltjes met een serum die er voor zorgt dat de mutanten hun mutatie kwijt raken, ik weet niet of het voor altijd werkt of voor maar even.
Daarna zien we snel wanneer het leger van Magneto de aanval in zet op Alcatraz, dat is de plek waar het jongetje gevangen zit. Magneto werkt met zijn krachten de brug een negentig graden bocht naar rechts om zo bij Alcatraz te komen waar ze het laboratorium aanvallen waar het jongetje zit. De aanval gaat alleen niet zoals gepland aangezien het leger hun beschiet met het serum. Tot de X-men aankomen, het jongetje bevrijden en zelfs Magneto zijn krachten kwijt raakt door het serum. Ook Jean is overgestapt naar de kant van Magneto (ook wel als Phoenix) om mee te vechten met hem. Ze plant de laatste aanval voor die zo heftig is dat alleen Logan haar nog kan vermoorden. Dit doet hij ook en daarna eindigt de film met een mooie cliffhanger, aangezien Magneto probeert een pion omver te krijgen met zijn krachten en de pion beweegt weer een beetje.
Al om al, een redelijk leuke zit en ik heb me prima vermaakt met deze film. Op naar de volgende want nu zit ik er lekker in en ik kom er denk ik ook weer moeilijk uit. Alleen snel even kijken voordat ik me weer bedenk ?.
3.5*
X2 (2003) 3,5
Alternatieve titel: X-Men 2, 20 februari 2018, 20:35 uur
Ik ben alweer een tijdje geleden begonnen aan de X-men films om deze eens te herzien, één van de gaafste ‘heldenfilms’ wat er bestaat in mijn ogen en ook dit tweede deel is erg gaaf. Toch leek dat idee meer op een hopeloos plan aangezien ik na de eerste film (die ik herzien heb in April van vorige jaar, dat is al bijna een jaar terug) al gauw weer gestopt was en waarom weet ik niet aangezien ik deze reeks toch altijd héél gaaf heb gevonden. Zoals ik al zei vond ik ook dit tweede deel weer erg geslaagd en vooral leuk, vol met actie en typische X-men scénes.
Ik heb nooit geweten dat deze reeks onder handen werd genomen door Marvel studios. Ik dacht altijd eerst dat dit een standalone heldenreeks was en daarna kwam ik snel bij DC Universe uit. Nee, een nieuwe lijn uit Marvel (nouja nieuw, we gaan al een paar jaar mee met deze serie), en dit keer geen Spider-Man, Iron Man en noem zo maar op, eerder een idee dat allerlei superhelden die de hoge piefen van Marvel niet goed genoeg vonden in één en de zelfde film zijn gestopt. Toch slaat ‘X-men’ in als een hit, en zeker met gezichten als de Wolverine schiet de film erg vooruit en blijft het een topper, want wat een waanzinnige personage is dat. Ik kan me nog wel herinneren dat ik destijds van mijn moeder het spel ‘X-Men Origins: Wolverine’ gekregen waar de ‘Wolverine’ ook veel gesprezen word, jammer genoeg dat ik waarschijnlijk een tikkeltje te jonge ben geweest voor dit spel, me er niks meer van kan herinneren en ik vaak nooit verder kwam in dit soort spellen dus waarschijnlijk heb ik hem na vijf keer spelen ook nooit meer aangeraakt.
“You know all those dangerous mutants you hear about in the news? I'm the worst one.”
Ja, X-men was tof. De cleane CGI mocht er ook echt wel zijn, want voor film uit een tijdperk waar CGI net een beetje begon te groeien vond ik de film er aardig ‘clean’ uit zien en dat meen ik echt. Het vuur, de actiescénes alles zit er goed en strak uit. En dan kan Bryan Singer blijkbaar toch nog best goed films regisseren en dat vooral met een beeld voor me na het laatste nieuws over zijn nieuwste project, al was het zijn nieuwste project voor zoverre ik weet.
X2 ken een leuke cast, met als hoogtepunt en mijn favoriet Hugh Jackman als Logan of ook wel de ‘Wolverine’. Het perfecte gezicht voor deze rol, dat heb ik altijd al gezegd en dat zal ik zo ook altijd blijven vinden. Jackman speelde de sterren van de hemel in deze X-men film en het is hem aardig gelukt, en het was ook nog niet eens irritant. Ian McKellen en Patrick Stewart deden het ook erg leuk als Magneto en Professor Charles Xavier. En we mogen natuurlijk onze eigen Famke Janssen ook niet vergeten. Voor de rest kent de film een prima cast en ik heb me verder aan niemand geïrriteerd maar er zijn zoveel mensen die rondhuppelen in deze film dat ik eigenlijk geen zin heb om ze allemaal op te noemen.
Het verhaal was ook goed. We openen de film goed met een aanval op de Amerikaanse president door Nightcrawler, die strijd voor vrijheid van de mutanten en de president wou vermoorden maar nog net op tijd gestopt kon worden. Hierna zien we al snel dat de president een onderzoek wil doen op de mutanten en ook naar de gene wie hem aanviel, waarna ze op een gebouw in New York stuitten wat in geschreven staat als school, maar wat ze niet weten volgens mij is dat een school voor mutanten.
Ze vallen de school aan en na wat mooie actie scénes zijn veel mensen ontsnapt aan de aanval van het leger. Ook ‘Wolverine’ is ontsnapt. Wanneer ze bij Bobby Drake’s huis aangekomen zijn gaat het weer helemaal mis en moeten ze weer ontsnappen.
Ondertussen is William Stryker bezig om Cerebro te vinden en te ontcijferen, tegelijkertijd komen de X-men terug om onder andere Stryker te stoppen, en de professor weer mee te nemen voordat de boel instort. Onze Famke komt hierna om het leven en dan eindigt deze film aardig vlotjes.
Ik houd het wat korter aangezien ik nu het derde deel ga kijken, nu ik er nog inzit en er zin in heb moet ik het snel doen voordat ik weer andere films voorbij zie komen en dan wacht ik misschien wel weer een jaar.
3.5*
The House (2017) 3,0
19 februari 2018, 19:59 uur
Gisteravond eigenlijk de stoute schoenen aangetrokken, en geen zin in een film met een bijzonder goed verhaal, actie of noem het maar op nee, dit keer weer eens zien in ouderwets slechte humor met Will Ferrell en ik zag toevallig dat ‘The House’ uit was gekomen dus gelijk deze mee gepakt en het was toch wel weer ouderwets genieten met deze toch best korte komedie film (88 minuten). Hoewel het verhaal niet verbijsterend goed was, vond ik het concept nog best geslaagd.
Will Ferrell speelt weer leuk, en hoewel het niet zo’n razend bijzondere film is die op veel vlakken niet veel voorstelt, toch heb ik soms weer om deze man moeten lachen en daar doen we het tenslotte allemaal voor. Amy Poehler speelt soms iets te overdreven, blijft leuk maar soms word ze een tikkeltje irritant (zeker in het begin van de film). Jason Mantzoukas deed het ook wel leuk en de rest van de cast kan ik ook nog wel op gaan noemen, er was niet echt iemand die héél irritant was o.i.d.
Toch zou deze mening erg kort blijven, puur omdat de film inhoudelijk weinig te vertellen heeft, net zoals het verhaal. Dit moet je 88 minuten lang gewoon op je af laten komen want het vult zichzelf wel, zonder échte poespas van speciale scénes want dat was nergens.
“Eat her fucking face off, Martha!”
Het verhaal was leuk, maar nergens echt bijzonder. Het echtpaar Scott en Kate hebben samen een dochter genaamd Alex. Alex is op de leeftijd dat ze naar de universiteit mag (college ook wel, ik weet niet precies wat voor niveau) en de ouders zijn dolblij tot ze horen dat het dorp of stad er geen geld meer voor weglegt om kinderen te vergoeden naar school te gaan en daarna kan het echtpaar het geld ook niet zo één, twee, drie ophoesten. Ze besluiten samen met hun vriend Frank om illegaal een casino te beginnen in het huis van Frank.
Dit gaat goed tot dat de politie één keer al het geld weg neemt samen met de burgermeester en het huis vliegt in de fik dus zijn ook nog eens al dat geld kwijt. Ze besluiten later het geld op te halen, hun dochter naar school te sturen en dan eindigt de film eind goed al goed.
Over het algemeen dus een redelijk geslaagde komedie film waarom ik toch nog wel een aantal keer om heb moeten lachen en dat is positief. Hoewel de film nooit ontzettend hoog zal vallen omdat het een doorsnee Ferrell komedie is die op zijn tijd leuk is om te kijken, vond ik het toch nog een verassend en aangename zit!
3.0*
Mom and Dad (2017) 3,5
Alternatieve titel: Mom & Dad, 18 februari 2018, 14:24 uur
Gisteravond waren we hopeloos aan het zoeken naar een relatief goeie horror film die we sowieso nog niet kennen, hoewel ik nog een aantal klassiekers niet hebben gezien kijk ik die vaak in mijn eentje aangezien mijn kameraad dat vaak niet bepaald leuk vind. Het schoot mij te binnen dat ik laatst een filmtip had gekregen van mede filmfanaat Theunissen die de film best goed aanprees. We hebben toch dan snel besloten om de film ‘Mom and dad’ aan te zetten na het kijken van een geweldige trailer, en we waren zeer enthousiast.
Met een 83 minuten is deze film niet lang, sterker nog hij raast er door heen als een tierelier en ik zag het niet aankomen dat het einde er al was, ik zat lekker in de film en dat werd toch wel meer en deels verzorgt door het feit dat deze film erg lekker weg keek. Scénes vliegen je om de oren, en hoewel ik deze film nog geen ‘horror’ film noemen want daar is de film soms te zwak voor blijf dit toch wel een geinige thriller (dus misschien paste Thriller / Komedie er wel beter bij). Nee, in mijn ogen was deze film geen horror, ondanks het feit dat je zag hoe een vader zijn dochter verstikte met een vuilniszak, je een moeder haar kind ziet vermoorden met een autosleutel (al zie je alleen de autosleutel met wat bloed), en natuurlijk het eerste slachtoffer dat je mee krijgt is het dochtertje van schoonmaakster die met de vleeshamer een tik op dat schedeltje kreeg, dus nee ik zou de film niet bestempelen als horror aangezien Brian Taylor toch iets te veel achter houdt, wat de film misschien nog weer wat beter had kunnen maken (had laten zien hoe het meisje geraakt werd met de hamer, of had ook het jochie gefilmd die bewerkt werd met de auto sleutel).
Toch heeft Brian Taylor hier een geweldig werkje neergezet, waarin de hoofdrol toch wel snel draait om ‘paniek’ en ‘hektiek’ waardoor de film er chaotisch goed uit begint te zien, iedereen krankjorum bestempeld word en het toch best geinig om naar te kijken is. Het komt over als een goeie zombiefilm, waarin me toch bepaalde scénes doen denken aan o.a. ‘Zombieland’ alleen kent deze film niet zo’n goeie opening als deze film, maar qua achtervolging komt het soms toch wel dicht in de buurt (in deze film was dat over het honkbal veld, in ‘Zombieland’ was dit over het pretpark. Echter heeft ‘Mom and Dad’ totaal niks met zombies te maken.
Ook bij mij kwam vaak de film ‘The Happening’ en dat vooral bij de scénes waar een joggende moeder haar kinderwagen voor een auto probeert te slingeren, wat mislukte. Al deze moord acties uit het niets deden mij dus veel aan deze film denken.
De cast van ‘Mom and Dad’ is leuk. Nicolas Cage speelde dan wel niet de sterren van de hemel, hij deed het erg tof in ‘Mom and Dad’. Soms best overdreven maar, voor het psychische aspect erg fijn waarin je hem helemaal ziet doordraaien o.a. op kantoor en in hun huis. Selma Blair deed het ook aardig leuk die een langere tijd toch normaal bleek te zijn echter, wanneer ze bij hun huis aankwam begon ze ook het verkeerde licht te zien en werd ze uiteindelijk ook knettertje gek. Anne Winters deed het ook goed (een erg knappe meid), als dochter van Selma en Cage was zij toch wel één van de hoofdrolspeelsters in deze film, en het draaide vooral om Carly (Anne) en haar ‘broertje’ Josh (Zackary Arthur). Zackary Arthur deed het leuk maar ik heb het nooit zo op kinderen in films, ik vind ze vaak irritant net zoals in het echt.
“The world you kids are living in, the things you've seen on the Internet, mouth to dildo, dildo to ass, ass to ass. Hi, Brent, anal beads, things I only saw in magazines!”
Het verhaal is geinig maar is niet echt bijzonder. We volgen een ‘Happy Family’ in Amerika wiens leven erg druk is, vader werkt op kantoor, een probleemdochter op de middelbare school, een kleiner kind en een moeder die bijna in de stress bezwijkt. Het lijkt een normale dag zoals elke dagen en terwijl de moeder (Kendall) met Carly richting school rijdt lijkt nergens iets vreemds te worden. Tot dat ze op school aangekomen zijn, en het zo is dat er opeens veel ouders van kinderen aanwezig zijn die buiten de schoolhekken gehouden worden. Het is allemaal best apart wat er gebeurde en de kinderen weten ook van niks. Totdat er een jochie richting zijn moeder rent en over het hek springt, die word vervolgens grondig bewerkt met een sleutel van de auto en dan gaat het fout, de ouders rennen achter de kinderen aan en daarna begint het er wel komisch uit te zien. Waarna een vader zijn dochter verstikt met een vuilnis zak, je ziet een politieagent een moeder in elkaar slaan en een vader maakt een snoekduik richting zijn zoon en zo gaat het door.
Ook zien we Kendall met haar vriendin op een yogales of wat was het voor een dans. Eenmaal klaar vertrekt Kendall richting haar zus die moet bevallen en dat gaat ook niet helemaal goed. Eenmaal dat de zus bevallen is word ook zei gek in haar hoofd en wil de baby door een verstikking om het leven brengen, Kendall weet het kind gelukkig te redden en deze word vervolgens na de baby afdeling gebracht waar ik ook erg moest lachen want je zag allerlei vaders voor het raam staan, klaar om naar de kinderen te gaan, best hard eigenlijk.
Ondertussen is Brent ook doorgedraaid en zit in zijn huis achter Carly en Josh aan die zich hebben verstopt in de kelder. Eenmaal wanneer Kendall ook bij het huis arriveert begint bij haar het draadje ook los te raken en samen gaan ze de kinderen opjutten om naar buiten te komen, waarna Kendall ook wel met de ‘alleszaag’ aan komt zetten om de deur te forceren. Tot dat Josh het geweer van Brent uit zijn rugtas haalt en Kendall hiermee verwond aan haar arm. Daarop besluiten Brent en Kendall om de kinderen uit de kelder te vergassen, en met een afgesloten raam en deur zitten de twee te wachten tot dat de kids of overleden zijn door het gas of naar buiten willen vluchten. Echter bedenkt Carly een plan en plakt lucifers aan de onderkant van de deur met het strijkstukje eraan vast. Eenmaal wanneer Kendall en Brent denken dat de kust veilig is opent Brent de deur waarna er een vlam ontstaat en de boel ontploft. Even lijkt het erop dat Carly en Josh veilig zijn wat niet zo is. Kendall heeft het overleefd en na een achtervolging tussen Kendall en Carly komt ook Brent weer tot leven.
Even lijkt het er op dat de Carly en Josh verloren hebben, en dat hun ouders ze gaat vermoorden tot dat de deurbel gaat. Ze waren vergeten dat de ouders van Brent er aan kwamen. Wanneer Brent de deur opent spuit de moeder met pepperspray op Brent en begint de vader van Brent met insteken op hem. Erna moest ik toch wel erg lachen want Brent zat achter Josh aan terwijl de vader van Brent weer achter hem aan zat. De moeder echter zet haar pijlen richting Kendall en verteld haar dood fijn dat ze niet gewild was in de familie en daarna volgt een gevecht tussen die twee. Niet veel later eindigt de ruzie tussen Brents ouders met het fout dat zijn vader door de vooruit van de auto geslingerd is en hij heeft zijn moeder aangereden.
“You do not want to kill Brent. Brent is your son.”
“As if you ever gave a shit about him. You were never good enough for him. You're a whore. Kendall's not even a real name!”
Hierna eindigt de film vrij snel. Brent en Kendall zijn beiden K.O. door het gevecht wat zich buiten had afgespeeld en Carly en Josh bepalen hun vast te binden. Veel daarna gebeurt er niet meer en word de film vrij abrupt geëindigd wat opzich wel jammer is.
En dan ben ik er toch over uit dat ik me ontzettend vermaakt heb met deze film, en dat ik wederom gevleid ben door het werk van Taylor. En ben ik wederom na Crank weer fan van zijn werk. Deze kort maar erg krachtige horror film heeft me zeker weten te vermaken, en zo zien we maar weer dat een onpopulaire film (ik had er na de tip van Theunissen nog nooit van gehoord) nog best een geslaagde zit kan gaan worden.
3.5*
Final Destination (2000) 3,0
18 februari 2018, 00:24 uur
Ik dacht toch zowaar dat ik deze film al wel eens gezien had, en na deze kijkbeurt vanmiddag vond ik sommige scénes verdacht goed terug komen in mijn gedachtes en wist ik bijna zeker dat ik de film al eens gezien had. Toch een wat trage zit, en omdat ik hem dus waarschijnlijk al wat vaker heb gezien vond ik het ook niet de leukste zit die ik gehad heb.
De cast is prima, en vond ik nog redelijk vermakelijk. Alhoewel ik wat beter gewend ben is het voor dit soort films een prima uitgekozen cast.
Ik ga het kort houden met mijn mening, want echt veel kun je hier niet over vertellen, en ik ben aardig moe en heb nog een andere film klaar staan die meer van mijn aandacht krijgt aangezien dit een mooie doorsnee horror is, en meer ook niet.
3.0*
Hell or High Water (2016) 3,5
17 februari 2018, 20:15 uur
Het is nu al een paar maanden (met een paar kijkbeurten) van toepassing geweest dat ik wel aan deze film ben begonnen maar hem nooit helemaal af heb gezien, en daar wou ik eigenlijk gisteravond (voordat ik in slaap viel) en vanmorgen een verandering aan brengen aangezien ‘Hell or High Water’ toch gewoon een goeie Drama / Misdaad film is waarbij de hoofdrolspelers de sterren van de hemel proberen te spelen. Toch weet David Mackenzie hier een prima productie neer te zetten en heb ik me aanzienlijk vermaakt met ‘Hell of High Water’.
Ben Foster en Chris Pine spelen allebei een perfecte rol als Tanner en Toby Howard en natuurlijk draait het meeste om deze twee knapen. Heerlijk geacteerd, als de wat ruige Tanner door Ben Foster die van alles wil aangrijpen en zich het liefst aan geen enkele regel houdt, zelfs niet de regels die ze zelf hebben verzonnen en een Toby gespeeld door Chris Pine die zich wat meer naar de achtergrond probeert te werken, het wat rustiger aan doet en het liefst niet in moeilijkheden wil komen, wat natuurlijk wel gebeurt in veel punten. Dan heb je nog een gouden duo namelijk Jeff Bridges en Gil Birmingham als de Texas Rangers die achter de twee broertjes aanzitten, en ze maar hartstikke graag in handen willen krijgen en naar alle ‘Texas Midland Banks’ afreizen om ze toch een keer te pakken.
In het algemeen heeft David Mackenzie een prachtige omgeving uitgezocht met veel mooie shots over de prachtige landschappen van New Mexico, en dan kun je zien dat Amerika toch wel een beetje mooi is. Heerlijke sfeer hing er bij het rijden door de landschappen en die sfeer trok je mee in de huiskamer en je bleef plakken en zelfs nog zelf een beetje nagenieten van sommige shots.
“Oh, who knows. Maybe one of these bank robbers is gonna want a gunfight and I can dodge my retirement in a blaze of glory.”
We volgen in deze film uiteraard een stel overvallers wiens bedoelingen staan om vooral banken te overvallen in de buurt. Toby wil geld inzamelen voor zijn zoons om deze tenminste een toekomst te geven waarmee ze geen zorgen hoeven te maken over geld, wat natuurlijk altijd een grote rol speelt in het leven. Met een paar openingsknallers weten ze zeker mijn aandacht te pakken. Er valt echter niet veel te vertellen over het begin, behalve de paar overvallen en dat ze door gaan met de reis.
Al snel daarna komen we der achter dat de film vooral te maken heeft met een familie die niet goed samen heeft gekund met elkaar. Tanner is net uit de gevangenis omdat hij hun vader heeft doodgeschoten na een dagje jagen, hij mocht zijn vader niet. Ook had Tanneer geen goeie band met zijn moeder noch zijn broertje maar, zijn moeder haatte hem al helemaal. Echter is hun moeder overleden (waaraan weet ik niet meer), en ze zijn van plan de ranch te vergeven aan de zoons van Toby (dacht ik).
Niet veel later volgen we de twee weer op door reis naar een volgende aantal banken, waar we eerst zien hoe Toby twee jochies in elkaar tikt om vervolgens weer verder te trekken. We zien hier vooral het plan van de twee om hun gestolen geld weg te werken, en dit doen ze door middel van casino’s. Ze gaan daar naar binnen en verzilveren hun geld in munten, spelen een potje poker en daarna verzilveren ze munten weer in geld door een cheque aan te vragen van de casino en deze over te maken naar een bank, aardig slim al zal je het mij vragen.
Daarna werken we snel naar het einde de twee besluiten weer twee banken te overvallen, en bij de eerste bank stuitten ze op een gesloten filiaal. Ze rijden door naar de volgende maar Tanner besluit toch een andere te nemen die ook in de buurt zit, de twee gaan er op af maar komen er achter dat het best een grote bank is. Hier komen ze namelijk ook in de problemen, een meid waarschuwt iemand dat de bank word overvallen, na een schiet partij in de bank tussen een bewaker en een man met een handpistool vluchten de twee broers naar buiten waar een civiel leger op hun staat te wachten en aardig op hun in begint te schieten.
De twee weten levend te vluchten (al is Toby wel geraakt) en na een achtervolging door de stad bewoners scheiden de twee de wegen. Toby vlucht met een normale auto en Tanner is duidelijk iets anders van plan. Hij rijd recht op een politie peloton af en vlucht vervolgens de bergen in, waar hij de agenten aanvalt. Hij schiet op ze met een sniper geweer en hierbij komt Alberto Parker om het leven, partner van Marcus Hamilton (de texas rangers). Marcus pikt dit niet en gaat met een geleend geweer (notabene ook een sniper) achter Tanner zitten en schiet hem vervolgens door het hoofd. Tanner overlijd maar Toby overleefd alles en laat zijn ex-vrouw samen met zijn zoons in een huis leven waarna de film al snel eindigt.
“I've been poor my whole life, like a disease passing from generation to generation. But not my boys, not anymore.”
Ja, ik heb me erg vermaakt met deze film en het was de zit waard. Hoewel ik misschien van sommige dingen iets meer verwacht had was de film hard en soms ook nog eens spannend dus ik heb me prima vermaakt. Weinig aanmerkingen, leuke scénes en gave shots hebben de film afgemaakt en dat maakte het toch wel een beetje na een succes.
3.5*
Iron Man 2 (2010) 3,5
15 februari 2018, 22:05 uur
Ik wou persoonlijk niet al te lang wachten op het tweede deel in de ‘Iron Man’ reeks die ik notabene ook nog eens opnieuw moest kijken. Gisteren heb ik besloten de film te kijken, wel in twee delen aangezien ik tussendoor even naar school moest. Ik moet zeggen dat ik geziene mijn stem een betere zit heb gehad dan voorheen, en ook ‘Iron Man 2’ wist mij toch op een zekere hoogte prima te vermaken. Echter kon je vaak merken dat Jon Favreau er soms wat boven op ligt, en dan vooral op komisch vlak ligt de film vaak erg laag, en ook al speel Robert er in, dan vond ik de film toch nog tegen vallen op sommige komische gedeeltes al haalt Robert het vaak wel wat omhoog.
Robert Downey Jr. speelt weer de sterren van de hemel (althans dat probeert hij) als Tony Stark en dat kon je vaak wel merken, Robert staat mooi in de schijnwerpers en hij deed het gewoon weer goed als ‘Iron Man’ zoals ik gewend ben van Robert. Gwyneth Paltrow speelde ook een aardig leuke rol als Pepper al vond ik haar soms iets te dramatisch over komen. En ook nieuwe gezichten mochten deze film vervullen, met als hoogte punt natuurlijk Scarlett Johansson, Mickey Rourke en Samuel L. Jackson die toch een aardig rolletje weg legden (vooral Scarlett was niet mis om naar te kijken). Toch vond ik de rol van Don Cheadle niet bepaald geslaagd, en jammer dat ze Terrence Howard vervangen hebben voor Don.
“If you try to escape, or play any sort of games with me, I will taze you and watch "Supernanny" while you drool into the carpet.”
Het verhaal van ‘Iron Man 2’ was leuk. We zien in het eerste stukje dat Tony Stark viraal gaat over de wereld omdat hij onthuld dat hij ‘Iron Man’ is. Ook de Russische Ivan Vanko krijgt dit nieuws mee en nadat zijn vader (dacht ik) komt te overlijden creëert Ivan een eigen hart (net zoals die van Tony) om daarmee een gewelddadig pak te maken. Niet gauw daarop zien we dat Tony Stark in een ‘rechtzaak’ zit omdat ze vonden dat hij de pakken aan de staat van Amerika moest geven aangezien ze hem ook niet vertrouwen met zo’n machtig pak. Hij beweerde echter dat zo’n mechanisch hart 20 jaar voorop loopt dan op de andere bedrijven en dat er vrijwel niks fout kan gaan. Tot dat hij mee doet aan een race wedstrijd tot dat Ivan met een pak op komt die voor wat chaos zorgt.
Hierop volgen toch aardig wat trage scénes, en dan vooral scénes die niet echt wat te bieden hebben in mijn gevoel. Vooral scénes waarmee Tony Stark vooral veel en vaak de fout in gaat omdat hij hier laat zien dat hij misschien toch niet capabel genoeg is om het pak te beheren, dit vooral nadat hij dronken in zijn pak staat rond te springen en daarop besluit Rhodey ook een pak aan te doen en het op te nemen tegen Tony, waarna hij weg vliegt met het pak en dit toch aan het leger geeft, die het werkje op laat knappen door Hammer.
Daarna volgt een mooi lang vechtscénes waarin blijkt dat Hammer samen gegaan is met Ivan Vanko die voor Hammer een aantal androïden heeft gebouwd en stiekem ook een pak voor zichzelf. Hammer introduceert de ‘mooie’ drones en hierna gaat het vooral mis als Rhodey zijn ‘Iron Man’ pak laat zien, en Tony hierop af komt. Ivan schakelt vervolgens de drones en dergelijke in en daarna ontstaat er een oorlog tussen Tony Stark (later ook Rhodey) en de androïden waarop Tony Stark natuurlijk wint, Ivan Vanko opgepakt word en daarmee een hoofdstuk weer is afgesloten.
Ja, ik vond ‘Iron Man 2’ toch nog een geslaagde zit, zeker nadat ik aangenaam verrast ben waarom ik deze ‘vroeger’ dan misschien wel zo slecht vond, aangezien deze film zo slecht nog niet is. Heerlijke zit en zo heb ik ook deze serie weer helemaal eens gezien en ben ik klaar voor volgende films.
3.5*
Iron Man (2008) 3,5
14 februari 2018, 21:02 uur
Ik zit de laatste tijd lekker in de herziening sfeer, ik kijk de één na de andere film opnieuw en dat vind ik zelf helemaal geen straf, ik vind het heerlijk zolang de films maar goed zijn. Toch is ‘Iron Man’ één van mijn favoriete superhelden films (superheld) allertijden en ik blijf maar genieten van de films die over deze held gemaakt is. Toen ik bezig was met dit eerste deel kon ik vrijwel niks meer herinneren van de hele film en zo voelde het dan ook vaak aan alsof ik een totaal nieuwe film zat te kijken, terwijl ik hem toch echt wel een keer gezien heb. Ik kan nu wel met een bedoening melden dat ‘Iron Man’ naast ‘SpiderMan’ mijn lieveling Marvel held is en ik kan echt genieten van deze personage.
De film kent een erg leuke cast, waarvan natuurlijk Robert Downey Jr. het gezicht van Iron Man draagt vond ik erg tof. Robert heb ik altijd al een keurige acteur gevonden die mij vaak aan het lachen zette en dat deed hij gisteren met deze film constant weer meer en meer, en daarbij is een nieuwe legende goed tot leven gebracht en zou ik altijd wel een fan van deze acteur blijven. Terrence Howard speelt leuk maar vond zijn rol hierin best simpel, niet al te bijzonder. Jeff Bridges vond ik ook een leuke acteur in deze film, en hij had echt zo’n mooie rotkop voor de ‘slechterik’. En we mogen natuurlijk ook niet de beeldschone Gwyneth Paltrow als ‘Pepper’ vergeten en ook al acteerde ze redelijk, haar looks worden natuurlijk mooi in de strijd gegooid, en dat was zeker geen ramp om naar te kijken.
“Iron Man. That's kind of catchy. It's got a nice ring to it. I mean it's not technically accurate. The suit's a gold titanium alloy, but it's kind of provocative, the imagery anyway.”
We volgen Tony Stark, een wapen fabrikant met één van de grootste bedrijven van de wereld ‘Stark Industries’. Stark maakt een tripje naar Afghanistan (dacht ik) om daar zijn nieuwe ‘Jericho’ raketten (wapen) te tonen en te introduceren die na het schot van een paar raketten vervolgt het rakket met een opsplitsing van meerdere bommen om zo een groter vlak te creëren. Tot Stark op een gegeven moment ontvoerd word door strijders, die willen dat hij voor hun het wapen na maakt en daarna komt Tony er achter dat zijn wapens ook in de verkeerde handen zijn gevallen, en daar ook onschuldige mensen mee vermoord worden. Tijdens de opsluiting krijgt Tony een elektronische hart om zo maar te noemen, een levensvorm die niemand volgens mij nog kent. Tony kiest er voor om de terroristen niet te helpen maar hij besluit een pak te maken waarmee hij kan ontsnappen. Hij maakt het pak en ontsnapt, waarop hij de keuze maakt om geen wapens meer te maken en te bedenken, een idee dat Obadiah Stane totaal niet ziet zitten.
“How ironic, Tony! Trying to rid the world of weapons, you gave it its best one ever! And now, I'm going to kill you with it!”
Dat is ook iets wat Tony gaat doen, geen wapens meer bedenken maar een pak die hij zelf bestuurd (en hij zoekt zijn energiebron uit zijn hart), en waarmee hij de slechteriken eens een pak rammel kan geven. Hij produceert het pak, doet er wat test vluchten mee en hij laat langzamerhand zijn familie en vrienden kennis maken met het nieuwe pak, tot op een dag Obadiah binnenstapt en het hart van Tony mee neemt. Obadiah heeft ook een pak gebouwd en wil dit vervolgens tegen o.a. Tony gebruiken. Na een gevecht van een paar minuten weet Tony te winnen en is de aarde ‘gered’ van een gevaarlijk wapen.
Toch kent de film nog wel een mooie scéne waarop Tony besluit dat zijn eerste missie is om de terroristen te vermoorden die hem gevangen hadden genomen, hij vliegt dat takke eind helemaal met zijn pak en geeft ze er van langs. Tot hij in aanraking komt met twee Amerikaanse gevechtsvliegtuigen die het op hem gemunt hebben en Tony gaat hun niet vermoorden maar probeert te vluchten, waarna er wel een vliegtuig sneuvelt, en niet gauw daarna maakt Tony bekent dat hij ‘Iron Man’ is en daarmee weet de hele wereld dit nieuws.
Al om al een geslaagde Marvel film waarvan ik toch meer en deels wel wist te genieten, zo slecht is deze film niet, ik dacht echter dat hij wel slecht was aangezien ik deze film in twee keer heb gezien (ik was erg moe) en het eerste stuk (was tot aan zijn ontsnapping met zijn pak) vond ik toch wat minder boeiend, en het is al helemaal niet wat ik van had verwacht, aangezien ik ook niet meer wist waar de film over ging.
Dus toch nog een geslaagde zit en ik maak me klaar om deel twee aan te zetten, die ik na het zien van mijn stem overduidelijk erg slecht vond, dus ik ben benieuwd.
3.5*
Why Him? (2016) 3,0
12 februari 2018, 18:23 uur
Het was gisteren eigenlijk best simpel, ik had nergens zin in behalve komedie. Nu is het zo dat ik deze film een tijdje geleden al wel eens opgezet had maar ik had er destijds geen interesse in dus ik hoopte eigenlijk dat dat gister avond wel goed ging. Ik moet zeggen dat er maar weinig films zijn die mij aan het lachen krijgt, zeker James Franco met al dat seksistische gedoe vind ik niet altijd even fijn. Toch heb ik me prima een avond weten te vermaken met ‘Why Him?’ en ik heb zelfs nog eens gelachen, nou wat wil je nog meer?
De cast is perfect, niks op aan te merken. Met natuurlijk de twee grootste gezichten van James Franco en Bryan Cranston knalden er eigenlijk best snel en goed uit, en ook geinig dat net hun ook eens rivalen zijn van elkaar. Ik vind beide acteurs erg leuk, Franco is gewoon een geinige acteur en Bryan heeft natuurlijk de hoofdrol in mijn lievelingsserie gespeeld: ‘Breaking Bad’. Zoey Deutch deed het ook wel aardig (knappe meid trouwens) en Megan Mullally deed het ook wel leuk maar niks bijzonders. Voor de rest viel de cast wel mee en deed iedereen netjes zijn ding.
Het verhaal was wel geinig. We volgen een nette familie die voor de kerst uitgenodigd zijn bij hun asociale schoon zoon die er nogal een potje van kan maken. Echter is deze schoonzoon stinkend rijk aangezien hij zijn eigen bedrijf beheert die gespecialiseerd is in het maken van apps en dan vooral games. Toch is zijn nieuwe familie niet echt onder de indruk, en hij maakt het constant slechter door te blijven schelden, rare dingen te doen en noem zo maar op. Tot dat Liard met Ned in een ruzie komen en ze uiteindelijk weer afgezonderd van elkaar kerst moeten gaan vieren. Toch wil Liard hun dochter Stephanie ten huwelijk vragen waar hij uiteindelijk goedkeuren voor krijgt van Ned maar Stephanie wijst het helaas af en daarna leven de families eind goed al goed.
Toch wel geinig dat we zien hoe Ned Fleming fan is van de rockgroep ‘Kiss’, als zo’n nette man. En ik heb dan ook in een deuk gelegen om de scéne waar Ned en Liard terugkeren van het kerstbomen winkelen en dan als een stel malloten kiss na doen . Toch ook wel leuk om te horen dat I Was Made For Lovin' You zo machtig vaak terug kwam, heerlijk nummers.
Hoewel ik spijt er van heb dat ik de film nu heb gezien (aangezien er een kerstsfeer aan hing en dat kijk ik normaal niet om de december maand heen) heb ik me toch in het algemeen gewoon weten te vermaken en was ‘Why Him?’ een geslaagde komedie maar hij zal nergens echt spectaculair worden.
3.0*
Kill Bill: Vol. 2 (2004) 3,5
Alternatieve titel: Kill Bill 2, 11 februari 2018, 20:43 uur
Ik had besloten om eigenlijk gelijk dit tweede deel na zijn voorganger te kijken om zo goed in het verhaal te blijven, dat leek me wel het verstandigst aangezien het verhaal haarfijn op elkaar aan sluit (zo beginnen we met deze film ook bij hoofdstuk 6). Toen viel dit tweede deel me een beetje tegen en is het qua actie toch wel stuk een slechter dan het eerste deel, alhoewel de film inhoudelijk voortreffelijk is en het verhaal redelijk leuk is om te volgen vond ik dat de hardheid uit het eerste deel hier maar slecht terug te vinden was. Ook vond ik sommige scénes erg saai, eentonig en soms kon ik het maar moeilijk volgen waar soms de interesse wat vervaagde. Toch bleef ik vaak lekker genieten door de vaak erg overdreven geluidseffecten en dat irriteerde me geen moment, maar zette vaak een lach op mijn mond.
Ook deze film kent zijn cast weer met Uma Thurman in de hoofdrol. Uma blijft het zelfde en ik heb eigenlijk net zoveel over haar te zeggen zoals in de eerste film en daar voeg ik echter ook niet veel aan toe. Voor de rest kwamen Elle Driver en Budd wat meer in de spotlight net zoals Bill, maar daar was ook maar weinig over te oordelen aangezien ze het aardig leuk deden.
“In Africa, the saying goes 'In the bush, an elephant can kill you, a leopard can kill you, and a black mamba can kill you. But only with the mamba is death sure.' Hence its handle, 'Death Incarnate.'" Pretty cool, huh?”
Wel geinig aan deze film is de hoeveelheid bijna sadistische scénes die we kunnen bewonderen. Zo was de scéne dat Uma (‘The Birde’) in een doodskist word gedaan en vervolgens begraven word goed en het was een mooi punt om inderdaad over te gaan op de informatie scenes waarin we kunnen zien dat ‘The Bride’ haar vechtkunsten leert bij een meester. Maar ook de scéne waarbij Budd vermoordt word door een Black Mamba was erg gaaf, en pijnlijk vooral. Vooral het acteerwerk erna van Daryl Hannah (Elle Driver) vond ik erg gaaf, en natuurlijk de scéne waarbij ze uitlegd hoe het gif precies in werking gaat in je lichaam:
"The venom of a black mamba can kill a human in four hours if, say, bitten on the ankle or the thumb. However, a bite to the face or torso can bring death from paralysis within 20 minutes." Now, you should listen to this, 'cause this concerns you. "The amount of venom that can be delivered from a single bite can be gargantuan." You know, I've always liked that word... 'gargantuan'... so rarely have an opportunity to use it in a sentence. "If not treated quickly with antivenom, 10 to 15 milligrams can be fatal to human beings. However, the black mamba can deliver as much as 100 to 400 milligrams of venom from a single bite."
Voor de rest kende de film een prima verhaal, althans ging het verhaal prima door. In het begin zien we hoe Bill nou ‘The Bride’ aanviel en zien we dat ‘The Bride’ alweer achter een paar personen aan zit en dan als eerste Budd. Dit gaat fout want hij zit op haar te wachten en hij schiet haar vervolgens neer met wat hagel. Daarna komt veel informatie over het feit hoe ‘The Bride’ getraind is en dat was wel te doen maar echt enthousiast was ik er niet over.
Vervolgens zien we de ontsnapping van ‘The Bride’ uit de doodskist, de dood van Budd dankzij de Black Mamba, het gevecht tussen Elle Driver en ‘The Bride’ en dan komen we uit op een elle lange scéne waarbij Bill en ‘The Bride’ weer lichtelijk intiem lijken te raken en ze herenigt word met haar dochtertje (zo cliché als het maar is). Nee, het verhaal vond ik ten opzichte van deel één niet veel verbeterd.
Al om al een geslaagde duo aan films waarbij ik het eerste deel van dit verhaal toch wat geslaagder vond dan dit twee deel. Al maakt dat niet veel uit want ik heb prima genoten van de Kill Bill films en het was zeker een geslaagde zit, al werd het einde van dit twee soms wel iets te langdradig. En daarmee wil ik toch afsluiten dat ik ook bij deze film het zelfde cijfer houd, en dat is iets lager dan het eerste deel..
3.5*
The Ritual (2017) 3,0
11 februari 2018, 12:02 uur
Deze ‘Netflix Original’ was weer een film die bij ons op het netvlies stond, toen wij het verhaal lazen en best er van onder de indruk waren gekomen. ‘The Ritual’ was wel weer een film waarvan ik bijna weer kon zeggen dat het in de kast kon gaan staan van de slechte ‘Netflix Original’ films omdat de film eigenlijk vooral in het begin niet echt bijzonder kon worden voor mij. Echter nadat ze hun eerste nacht in de boshut hebben door gebracht werd het wat interessanter, soms ook wat raarder maar wel leuker dan het algemene begin.
De film kent een redelijke cast, geen ‘beroemde’ gezichten (al mag dat niks uit maken), ze acteerden wel prima. We volgen namelijk een groep vrienden ‘Luke (Rafe Spall), Phil (Arsher Ali), Hutch (Robert James-Collier) en Dom (Sam Troughton)’. Al deze heren acteerde prima en voor een b-matige film waren ze heerlijk bezig, was er niks speciaals te melden en vond ik ze ook echt niet verschrikkelijk acteren. Voor de rest kent de film niet echt acteurs waarvan je kan zeggen dat ze een speciale rol hebben gespeeld, misschien de personen in het kamp maar voor de rest houd David Bruckner het structureel en compact om het vooral bij de vier hoofdpersonen (en het monster te houden).
Wat deze film te bieden heeft word nergens speciaal. We worden omgeven door een bos waar spirituele dingen gebeuren met een groot monster. Voor de rest hebben we hier en daar wat ‘beangstigende’ scénes voor s’ avonds maar echt héél bijzonder word het nergens.
Het verhaal is wel geinig. We volgen een aantal vrienden die weer bij elkaar terug zijn gekomen nadat één van hun vrienden is overleden tijdens een overval in het begin van de film. Ze besluiten te gaan hiken in Scandinavië waarna ze na een dag een slaapplek zoeken waar het niet al te gezellig uit ziet. Ze besluiten om hier te overnachten tot dat er allerlei rare dingen gebeuren in de hun gedachtes en het eigenlijk meer een horrorplek is dan een gezellig boshuis. Zo zien we dat Luke (meende ik) hallucinaties krijgt van de dag dat zijn vriend vermoord werd in de winkel, eentje plast in zijn broek, de ander is ook hartstikke bang in een hoekje gaan zitten en eentje bid naakt voor het duivelse beeld. Ze merken dat het niet goed is waar ze nu zijn en besluiten op pad te gaan, waarop volgt dat ze achter na gezeten worden door een bepaald beest die ook één van hun vrienden aan de takken ophangt. Ze worden stuk voor stuk vermoord tot twee man in een spiritueel kamp terecht komen waar ze dit monster aanschouwen. Een van de vrienden word nog gepakt door het monster en eentje weet te ontsnappen waarna de film snel eindigt.
Het monster zag er verre van goed uit, best makkelijk maar ook stiekem best slecht. Ik moet zeggen dat de film in het algemeen aardig leuk was om te volgen, het hele bos concept hebben we zo langzamerhand wel genoeg gehad maar de film word er niet saai door en dat is het beste, en dan maakt het toch een redelijk leuke zaterdagavond zit.
3.0*
Kill Bill: Vol. 1 (2003) 4,0
10 februari 2018, 21:05 uur
Het werd weer eens tijd om een film te herzien en vandaag was dat ‘Kill Bill’ en dan wel het eerste deel. Deze erg leuke Tarantino productie stond al langere tijd hoog in mijn boeken aangezien ik destijds helemaal verzot was van deze duo films. Toch viel de herziening mij een beetje tegen, niet op een slecht vlak maar ik had er wat meer van verwacht en dan gehoopt dat de film net zo gaaf was op het doek als in mijn hoofd. Echter is dit wel een film die je gewoon niet teleurstelt en dat is een feit, vanaf scéne één knalt de film aardig wat actie er door heen en met een klein beetje drama zo af en toe sluit de film toch wel erg mooi aan op het verhaallijn.
De cast in deze viel nog best mee, niet zo waardig een spectaculaire cast al vond ik het zelf. Uma Thurman is natuurlijk het gezicht van de ‘Kill Bill’ films die als ‘The Bride’ door de films heen gaat. Hoewel ik soms moet wennen aan Uma en haar acteerprestaties, ze maakt de film na een tijdje best leuk en aangenaam en dat moet ik haar dan ook weer geven. Lucy Liu is het tweede grote gezicht van deze films, en ze gaat als de grote vijand O-Ren Ishii door de film heen die tegen ‘The Bride’ moet gaan vechten. Vivica A. Fox is het grotere gezicht in het begin en voor de rest heeft de film niet bepaalde personages die een belangrijke rol spelen (buiten Bill om), al was hij nu nog meer een subcategorie omdat ’The Bride’ eerst vier mensen voor hem wil vermoorden om wraak te nemen. Dus de cast was te doen.
“Revenge is never a straight line. It's a forest, And like a forest it's easy to lose your way... To get lost... To forget where you came in.”
De films kennen natuurlijk aardig wat bekende stukken, populaire stukken om zo maar op te noemen. Zo word er veel gekozen voor aardig wat leuke deuntjes, beroemde deuntjes en meezing deuntjes komen vaak voor. Zo kent iedereen natuurlijk wel deze scéne mits je de film hebt gezien en de scéne blijft langere tijd in je gedachten zitten, wat totaal niet erg is. Maar zo kende ik nog wel wat meer populaire dingen in de film en dan voornamelijk muziekdeuntjes die er in voor kwam.
Voor de rest was de film prima te pruimen, soms is het geen bijzonder speciale film zoals er vaak over gesproken word, lekker wegkijken deed hij zeker. Het is zeker niet het beste werk van Tarantino en daar ben ik het ook volledig mee eens maar, Tarantino heeft hier wel een puik werkje neergezet op het witte doek en hij keek heerlijk weg.
Het verhaal van deze film is wederom verdeelt in verschillende hoofdstukken, hieruit moet je wijs worden uit het verhaal en dat werkte keurig, al was het waarschijnlijk wel makkelijk om te kiezen dat hoofdstuk één begint met een vechtscéne terwijl het verhaal daarna weer teruggespoeld werd om alles duidelijk te krijgen, waarschijnlijk wou Tarantino hiermee je aandacht pakken en je duidelijk maken dat je niet naar een saaie film hoeft te kijken. De eerste scéne brengt namelijk het stuk van het verhaal mee dat ‘The Bride’ met Vivica A. Fox gaat vechten, de twee op het lijstje van ‘The Bride’. Hierna volgt een groot gevecht tussen Uma en Vivica en op het einde word Vivica vermoord door Uma terwijl het dochtertje van Vivica mee kijkt.
Hoofdstuk twee laat snel zien wat er gebeurt is met ‘The Bride’, en hoe ze in coma terechtkwam. Ook volgen we haar levensloop in het ziekenhuis waar ze in coma ligt. Hier ontmoetten we Elle Driver een huurmoordenares die ook werkt voor Bill en ze was op pad gestuurd om ‘The Bride’ te vermoorden. Hier horen we dan telkens het leuke gefluit uit het filmpje wat ik eerde er bij toevoegde. Toen Elle teruggeroepen werd door Bill lag ‘The Bride’ nog eens vier maand in coma tot ze ontwaakte. Echter toen ze wakker werd kwam ze er achter dat ze door een verpleger als seksobject werd gebruikt waar hij dan vervolgens wat geld aan verdiende. ‘The Bride’ is terug en mept weer wat gasten neer en daarna zien wel als snel haar herstel en haar volgende vijand op de lijst: O-Ren Ishii en we gaan haar opwarming voor het grote gevecht zien.
“I might never have liked you. Point of fact, I despise you. But that doesn't suggest I don't respect you. Dying in our sleep is a luxury our kind is rarely afforded. My gift to you.”
Het hoofdstuk er na zien we dat ‘The Bride’ afreist naar Japan om daar Hattori Hanzo te ontmoeten. Hattori heeft Bill destijds opgeleid naar samurai vechter en ‘The Bride’ verwacht nu van Hattori dat hij haar gaat helpen. Ze vraagt aan hem om een samuraizwaard te maken waarna ze kan trainen. Na het lange trainen heeft ze haar eigen zwaard en gaat vanaf dat moment achter O-Ren aan. Eenmaal in een bepaalde club aangekomen zit ze nog achter O-Ren aan en begint ze een tien minuten (of langere) vechtscéne waarbij ze verschillende groeperingen, bewakers en handlangers van O-Ren uitmoord om daarna O-Ren buiten het gebouw te scalperen. Daarna eindigt de film al snel en word er ook snel geneigd naar het tweede deel.
Wat me vooral opvalt in deze film is dat Tarantino er voor gekozen heeft om al het nepbloed uit Hollywood te gebruiken als er een hoofd afgehakt word, jezusmina wat een hoeveelheid bloed kwam er vrij, dat was misschien een minpuntje. Je weet trouwens wel dat de film nog niet klaar is, in het algemeen telt het lijstje van 'The Bride' nog drie personen die vermoord moeten worden en dan pas kan ze rusten, op naar deel twee dus. Voor de rest heb ik me zeker vermaakt met deze Tarantino film en blijf ik er bij dat ik gewoon nog een fan ben van het werk van deze man, en ik blijf bij mijn cijfer.
4.0*
Thor: Ragnarok (2017) 4,0
8 februari 2018, 21:48 uur
“I choose to run towards my problems, and not away from them. Because's that what heroes do.”
Ik heb Thor een langere tijd niet hoog in mijn vaandel zitten, de films interesseerde mij vrijwel nergens en ik vond hem als superheld eigenlijk steeds minder erop worden. Toen ik hoorde dat er een nieuwe Thor uit kwam was ik benieuwd maar ik heb mijn zinnen nergens echt hoog op gezet. De nieuwe Thor moest me nog maar verassen aangezien de andere delen me vies tegen vielen. Toen ik de nieuwe Thor aanzette vond ik hem nog niet spectaculair verbeterd dan de voorgaande delen, de stukken vielen soms in het herhaling maar je kan wel merken dat het komische gehalte van de film steeds hoger begint te liggen, de film trekt je wel aan en dat was goed.
De film startte met het introduceren van een paar nieuwe karakters en daaruit kun je misschien opmaken dat men probeert het gehalte van ‘Guardians of the Galaxy’ proberen te halen aangezien we nu ook met ‘wezens’ leren omgaan. Zo vond ik ‘Korg’ zo’n typische wezen (wel geinig dat Taika Waititi hem zelf heeft ingesproken) die ik nogal gekloond voor succes te maken in deze film. Al vind ik het al lange niet zo irritant dan de vorige versies en is de film stukken beter, en dat meen ik serieus.
De film kent een leuke cast. Chris Hemsworth is natuurlijk geknipt voor de rol als ‘Thor’ en ik blijf het de beste acteur voor deze rol vinden, hoe dan ook. Chris speelt in deze film weer uitstekend zijn rol als ‘Thor’ maar toch merk je wel dat er veel druk gelegd word op het komische punt van ‘Thor’ en dan vind ik vooral dat de film er overdreven op ligt. Alhoewel ik soms erg heb moeten lachen om de grappen van ‘Thor’ of op zijn uitingen vond ik niet alles geslaagd. Tom Hiddleston vind ik nog steeds niet geslaagd, en ik kan maar niet wennen aan deze acteur. Toch is zijn rol zo langzamerhand niet meer voor de koude kunsten weggelegd, Loki zou nooit mijn favoriete schurk zijn in superhelden wereld, en dat blijft een feit. Al kan Tom redelijk acteren, ik vind zijn personage nergens fijn bij. Ik vond zelf vooral de komst van ‘Hela’ wel leuk, maar het maakt alles redelijk cliché. Cate Blanchett speelde haar rol prima en de rol van ‘Hela’ heeft ze goed op haar genomen maar ik vond dat Marvel eerder de keuze had moeten leggen op het feit dat we wat meer informatie hadden over ‘Hela’, nu komt het allemaal een beetje apart over en vind ik het allemaal maar niet lekker lopen. Surtur vond ik ook wel erg gaaf.
“Allow me to introduce myself. My name is Korg. I'm kind of like the leader in here. I'm made of rocks, as you can see, but don't let that intimidate you. You don't need to be afraid, unless you're made of scissors! Just a little Rock, Paper, Scissors joke for you”.
Dan vind ik toch dat Taika Waititi hier een mooi werkje heeft neergezet, waarvan ik in het begin niet echt bepaald over te spreken was maar het einde had een mooi uitzicht, zelfs zo goed dat ik alweer zin heb in de volgende film. Het besluit om andere ‘Avengers’ in de film te stoppen vond ik nog lange niet erg, en zeker de bijrol van ‘Hulk’ vond ik gewoon geslaagd.
Het verhaal begon aardig geslaagd, waarbij we zien dat ’Thor’ vast gehouden word door ‘Sulfur’ wie Asgaard wil vernietigen. Thor weet na een tijdje vrij te komen waarbij hij een gevecht aangaat met Sulfur en deze verslaat. Eenmaal thuis aangekomen merkt hij iets eigenaardigs op. Heimdall staat niet op zijn plek en hij reageerde ook al niet op Thor toen hij naar huis wou komen. Thor werd verteld dat Heimdall nu voortvluchtig is van Asgaard en wanneer Thor aankomt in de stad ziet hij dat er een toneelstuk is opgebouwd van hem en Loki waarbij Loki dood ging. Wanneer hij merkt dat Odin niet zichzelf is komt hij er achter dat het Loki is en dat Odin (hun vader) er niet meer is, Loki heeft hem naar aarde gebracht bij een verzorgingstehuis die net op dat moment werd afgebroken.
Terwijl de twee hun vader zoeken ontmoeten ze Dr. Strange die de twee gaat helpen met het zoeken naar hun vader. De dokter weet namelijk waar hij is en dat is in Noorwegen (dacht ik) waar ze hem voor het laatst zullen ontmoeten. Odin komt te overlijden en ze komen kort daarna in aanmerking met ‘Hela’ de eerste kind van Odin die de twee even waarschuwt dat ze dood en verderf gaat zaaien. Wanneer ze met haar gaan vechten verliest Thor zijn hamer (die maakt Hela kapot) en ook een deel van zijn cape. Loki roept Heimdall op om ze terug te halen naar huis wat mislukt en Hela gaat mee die de twee uit de straal beukt en zelf naar Asgaard reist om dit over te nemen. Loki en Thor komen terecht op Sakaar waar Thor word gebruikt als een soort ruimte Spartaan en hij komt oog in oog te staan met de Hulk.
Na het gevecht verzint Thor een plan om te ontsnappen en hij wilt graag wat mensen mee nemen, om onder andere Hela te verslaan en Asgaard terug over te nemen. Eenmaal aangekomen op Asgaard lijkt het allemaal wat anders te gaan dan dat ze gehoopt hadden en ze roepen Sulfur op om Asgaard te vernietigen zodat Hela haar krachten onder andere kwijt raakte. Thor, Loki, Korg en de anderen vliegen weg met een deel van de bevolking om zich ergens anders te gaat settelen.
Wat er gebeurt is in de tussen tijd dat Loki en Thor op Sakaar leefden was dat Hela de leiding nam over Asgaard. Ze vermoordde de bewakers en ze richtte dood en verderf aan over Asgaard. Ook laat ze zien hoe het ‘vroeger’ was en ze roept soldaten uit de dood om zo de leiding te krijgen over Asgaard en zo de negen rijken te vernietigen. Ook werd Thor zijn haar er ondertussen afgeknipt op Sakaar waar hij totaal niet blij mee was.
“A creepy old man cut my hair off!”
Ja, ik ben opzich wel fan van dit derde deel van Thor al vond ik de keuze om zijn hamer kapot te maken erg slecht, en dat haalt gelijk de leukigheid van zijn ‘Superhelden’ imago eraf. Al om al heb ik gewoonweg prima genoten van deze film, ik heb gelachen en me prima vermaakt. Ik ben bang dat er nog een vierde deel komt aan het einde te zien, hopelijk word hij net zo goed maar als Loki dan weer dood gaat moet hij ook dood blijven!
4.0*
Mr. Bean's Holiday (2007) 3,0
Alternatieve titel: Bean 2, 7 februari 2018, 20:13 uur
Hoewel dit misschien mijn tiende keer al weer is dat ik deze Bean film heb gezien, vind ik dat het wat achteruit is gegaan in zijn stijl. Ik was hier vroeger erg groot fan van maar vandaag de dag vind ik hem toch minder leuk.
De cast is leuk maar er valt weinig over te vertellen. Atkinson speelt zijn meest succesvolle typtje weer vol enthousiasme en voor de rest deed Emma de Caunes het ook wel leuk en zo is de cast merendeels wel ingevuld en valt er weinig meer over te vertellen.
Ook het verhaal is inhoudelijk niet zo bijzonder te noemen. Bean wint een reis naar Frankrijk (Cannes) als alles zo'n beetje fout gaat. Tijdens zijn reis leert Bean Stepan kennen die net zijn vader kwijt is op het station. Samen reizen ze naar Cannes als ze de mooie Sabine ontmoeten die de twee meeneemt naar Cannes voor een filmfestival waar o.a. Bean zijn vakantieoord heeft zitten. Eenmaal aangekomen word Stepan weer herenigd met zijn vader en is het eind goed al goed.
Natuurlijk vond ik het prachtig om te zien dat Bean zich omtovert naar een Nazi, of Duitse WOII soldaat maar daar blijft het qua hard lachen ook wel bij voor mij. Al om al, leuke feel-good film die ik tussendoor snel even gekeken heb.
3.0*
Shot Caller (2017) 3,5
5 februari 2018, 20:37 uur
Gisteravond heb ik besloten ‘Shot Caller’ er maar eens op te gooien, een film die ik sowieso al vanaf december hoog in mijn lijst heb staan en ik echt héél graag wou zien. Toen ik hem gister aanzette zat ik ook met volle lof te kijken aangezien de film mij echt, oprecht héél erg leuk leek en ik keek er daarom ook extra naar uit. Nu is het zo dat de film mij inderdaad heeft weten te overtuigen en ik ben zeker wel een fan van de film, ik heb een erg leuke zit gehad en hoewel de film soms een beetje in kakt valt hij meer en deels prima te pruimen en kijkt hij vaak lekker weg.
Ik vond tijdens het kijken van deze film de cast nog best te doen. We zien hier natuurlijk de (voor sommigen) beroemde Zweed Nikolaj Coster-Waldau die ook een erg grote rol in de prachtige serie ‘Game of Thrones’ heeft en waarvan ik hem merendeels ken. Ook mag Jon Bernthal niet missen die bij mij hoog in het lijstje staat van ‘aankomende acteurs’ aangezien ik hem nog niet zo vaak in wat heb zien spelen. Toch vind ik zijn acteerwerk wel een beetje irritant worden met dat overdreven wegkijken constant. Voor de rest kent de film wel gewoon een leuke cast, en een prima regisseur. Ric Roman Waugh heeft hier gewoon een lekkere prent neer gezet.
“The fact is, we all started out as someone's little angel. And a place like this forces us to become warriors or victims. Nothing in between can exist here.”
De film verteld een gaaf verhaal waar ik makkelijk in te krijgen was. We volgen een succesvolle zakenman die samen met zijn vrouw, een vriend van hem en de vriendin van zijn vriend uit eten. Op de terug weg rijdt Jacob met teveel alcohol op (een promille van 1.0) door rood waarna de auto in een ongeluk belandt en zijn kameraad erdoor komt te overlijden. Jacob komt hierdoor in de gevangenis vanwege dood door schuld en rijden onder invloed waar hij tot maximaal zeven jaar gevangenisstraf voor kon krijgen. Terwijl Jacob vast komt te zitten merkt hij op dat hij er voor moet zorgen dat hij vrienden krijgt in de gevangenis.
Wanneer hij mag gaan luchten ziet hij een groep neo-Nazi’s zitten waarop hij besluit een donker getinte man in elkaar te slaan om zo hun aandacht te krijgen. Echter vertellen de neo’s al dat hij wat meer moet doen dan een man in elkaar te slaan en hij krijgt de opdracht om drugs te smokkelen naar de binnenplaats via zijn achterwerk en om mensen te vermoorden in de cel. Wanneer hij mee doet aan een gevecht tussen de blanken en de getinte mensen en na nog wat dingen komt hij in een zwaar beveiligde cel terecht waar hij moet vechten voor zijn plek.
Wanneer Jacob vrij komt word hij de baas, hij regelt de dingen en staat nu vooraan en dat in zo’n korte tijd. Echter word hij in de val gelokt door twee ‘vrienden’ die gechanteerd worden door de politie waarna Jacob besluit om deze even aan te pakken en te vermoorden. Wanneer hij weer terug in de cel belandt vermoordt hij ook nog de grote leider en zo komt hij hoog in de rangschikking te zitten en is er van een rustige zakenman een nieuwe Neo-Nazi gecreëerd.
Ik vond het een toffe film zoals ik al zei en ondanks dat de film soms wat chaotisch is en na een tijdje wat eentonig begint te worden vond ik het in het algemeen geen moeilijke zit. In het algemeen vond ik ‘Bottles’ gespeeld door Jeffrey Donovan het ‘stoerst’ overkomen en met hier en daar een nazi tattoo wist de film zich snel te eindigen en hebben we gewoon naar een makkelijke maar erg vermakelijke misdaad film gekeken.
3.5*
Brimstone (2016) 4,0
Alternatieve titel: Koolhoven's Brimstone, 4 februari 2018, 13:48 uur
”People think it's the flames that make Hell unbearable. It's not. It is the absence of love.”
Gisteravond al zoekend naar een film kwamen we al snel uit bij ‘Brimstone’. Een Western film waar ik ooit al eens aan begonnen was maar om één of andere reden heb ik deze nooit afgekeken, misschien omdat de film met de hoofdstukken een beetje door de war lopen maar toch snap ik het niet echt dat ik hem misschien saai heb gevonden. Afijn, buiten die speculaties om heb ik gister avond mezelf nog redelijk vermaakt en dat kwam zeker door het mooie werk van Koolhoven. Daarbij zeggend dat de film prima in elkaar zat en ondanks dat het hoofdstukken idee soms misschien wat verwarring op kan doen zeker in het begin vond ik het algemeen erg leuk.
Toch geinig dat deze Nederlandse productie zo hartverwarmend verwelkomt werd in film land en daarbij heeft Koolhoven een fantastische film met een geweldige cast neergezet en daar kwamen ook wat Nederlandse ‘pareltjes’ in voor. Uiteraard kon je er niet omheen dat Carice van Houten hier weer een voortreffelijk leuke rol te pakken had, wederom eentje in een populaire film. Daarbij was voor mij Tygo Gernandt ook niet te missen al was zijn rol niet al te spectaculair of spannend. Dan om even de Nederlandse cast leden te vermijden vond ik dat Dakota Fanning het ook wel leuk deed met de rol van Liz stond ze natuurlijk in het middelpunt samen met Guy Pearce die ik ook erg lekker in zijn rol vond spelen. Wel geinig om te zien dat Carice en Guy samen wat hebben, en dat net voor of tijdens het maken van deze film is gebeurt, maar daar weet ik niet zoveel van.
“I could tell you about Hell. About its flames. About the pain. I'm sure you people have tried to imagine what it's like. It's worse.”
Het verhaal is geweldig, en hoewel ik het hoofdstukken idee erg onlogisch vond omdat het verhaal zichzelf eigenlijk van eind naar begin opbouwt vond ik het geen ramp om het verhaal te volgen, sterker nog het verhaal word er interessanter door. Je hebt continu het gevoel waarom er iets gebeurt en vaak word dat het hoofdstuk er na uitgelegd of komt er meer duidelijkheid over waarop het vierde hoofdstuk ook daadwerkelijk het einde voorstelt en alles van de film boven water komt.
In het eerste hoofdstuk ontmoeten we Liz met haar familie in een dorpje waar net een priester zijn gebed gaat doen. Deze priester ziet er erg duivels uit en dat zag er gaaf uit, Liz vertrouwt hem ook niet en ze verteld dat rustig aan haar man. Tot op een zekere moment dat er een vrouw moet bevallen van haar baby en Liz deze moet helpen. Ze komt er vervolgens achter dat het hoofd van het kind te groot is en ze geeft de keuze of de moeder of het kindje te laten leven. Er word gezegd dat het goed ging komen maar eenmaal toen Liz het kindje er uit heeft gekregen huilde het niet, wat ik verdacht vond. Nu blijkt het dat Liz het hoofdje van het kindje heeft geplet en het schedeltje was opengebarsten. Ze word nu van moord beschuldigd en even later komt de vader woedend naar het huis van Liz en na een gevecht komt de priester het sussen. Wanneer de man van Liz de priester uitnodigt komen we er achter dat hij geen goeie bedoelingen heeft met de familie en Liz meldt dat hij wraak gaat nemen. Even later als Liz bij de kerk staat, staat de priester bij het huis van Liz en na een gevecht met haar man is hij weg en komt Liz net terug. Die ziet haar man vast zitten aan een voerbak, hij zit alleen wel vastgeknoopt met zijn eigen darm, lekker.
We volgen na deze scénes al gauw deel twee op, waar we Liz ontmoeten in een afgelegen gebied. We komen er al gauw achter wat er met haar gebeurt is, toen ze mee werd genomen door een stel en was doorverkocht aan een sekshuis. Hier groeide Liz op en maakte vrienden, neukte wat af en hier en daar werd ruzie gemaakt. Tot op een zeker moment iemand de hele inferno had afgehuurd, wat even later weer de Priester blijkt te zijn. Het lijkt er al meer op dat de twee elkaar kennen en het niet echt bepaald voor lief met elkaar hebben. Ook zien we in dit hoofdstuk het moment dat iemand haar tong verliest en dit is tevens een vriendin van Liz. Ook zien we in dit hoofdstuk hoe de priester aan het grote litteken kwam bij zijn oog en op zijn keel. Tevens overlijd de vriendin van Liz waarop Liz besluit zelf naar de man te gaan waarop haar vriendin had ingestemd om mee samen te wonen en ze besluit ook haar tong er af te snijden omdat het dan zo echt mogelijk overkwam. Dit deel vond ik erg leuk om de te volgen.
Het derde hoofdstuk vond ik in het algemeen het wreedste waarin blijkt dat de priester voorop staat met incest, wat blijkbaar die tijd erg normaal was dat als je bloedde van onder je dan klaar was om kinderen te baren en je vader dit bij je mocht doen. Was dat normaal in die tijd? Ik zou het niet durven te zeggen. Toch wat dit hoofdstuk als hoogtepunt met zich mee brengt is het punt waarop het blijkt dat Liz al die tijd voor haar vader aan het vluchten was. Liz zat in de periode dat haar lichaam zich omtoverde tot jonge vrouw en nu dus kinderen kan baren. Liz is tevens een hardnekkig dametje die hier en daar Nederlands praat, waarvan haar vader de schuld neer legt bij Anna (Carice van Houten). Anna werkt daarna de priester veel tegen, waarop hij haar besluit te straffen waarna Anna even later overweegt zelfmoord te plegen in de kerk tijdens een ceremonie. Hierna zit Liz er alleen bij en die besluit (na wat gore dingen van haar vader aangehoord te hebben) te vluchten en dan kom je alweer gauw uit bij het begin van het tweede hoofdstuk die daarna aansluit op het eerste hoofdstuk.
Het vierde hoofdstuk eindigt alles, en is ook wat minder speciaal. We zien hier onder andere dat Liz de priester vermoord door hem eerst in de fik te zetten en hem daarna door middel van een Winchester door het raam te schieten en het daarna niet eind goed al goed is maar ze gaat niet veel later ook dood, waardoor precies heb ik gemist.
“As life progresses, images blur. All that remains are memories. Some of them true, some of them false. I remember her well - at least I think I do. She was a warrior. In the old century, you had to be in order to survive.”
En dan is de film geëindigd, en dan kom je er al snel achter dat je naar een ontzettend grote religieuze en seksistische film hebt gekeken maar wel eentje die erg sterk is met een paar goeie quotes waarvan ik fan ben geworden. Toch vond ik het Nederlandse inbreng en het tintje er aan leuk, en dan kan ik toch zeggen dat ‘Brimstone’ een aangename zit is geweest.
4.0*
Thor: The Dark World (2013) 2,5
2 februari 2018, 19:39 uur
Nu ik dan toch net lekker bezig was met het herzien van Thor heb ik besloten om gelijk de hele reeks maar mee te nemen aangezien ik dan het verhaal weer een beetje ken en ik klaar ben voor de nieuwe Thor film die laatst is uitgekomen. Tot mijn verbazing word Thor nergens goed, erger nog hij daalt zelfs een beetje in zijn waarde en dan moet ik toch echt wel zeggen dat ik de Thor films het meeste inhoudsloos vind van de hele Marvel serie en hoewel ‘Captain America’ als personage mij minder boeit, de films werden wel steeds leuker en leuker. Thor weet mij nergens echt te boeien en hoewel ik dan alleen de personage ‘Thor’ nog een beetje interessant vond houd ik het daar ook wel bij. De film is in het algemeen erg chaotisch en vond ik persoonlijk niet zoveel aansluiten op de film ervoor.
De cast is zoals gewoonlijk wel weer goed. Chris Hemsworth deed het natuurlijk weer erg goed als Thor en ik denk dat Marvel het goed heeft gedaan om hem in deze rol te zetten want ik zag het anders ook niet bepaald goed komen, Chris houd het nog een beetje omhoog. Maar ook Natalie Portman deed het gewoon leuk en goed, en natuurlijk Anthony Hopkins niet vergeten en dan kom je toch wel echt uit bij het drietal die de film goed heeft gedaan en hem ook hoog heeft gehouden want zonder hun vond ik het nogal een saaie bedoeling en dan ben ik serieus met het feit dat ik Tom Hiddleston helemaal geen leuke en fijne acteur vind maar meer een irritante gozert.
Het verhaal was wel redelijk. We volgen wederom Thor en Loki alleen zit Loki nu in het gevangenis en is Thor weer een groot man uit Asgard. Op aarde komt Jane Foster met een paar anderen er achter dat er portalen zijn die dingen verplaatsen naar een andere plek. Wanneer Jane in één van deze portalen komt word ze aangevallen door een goedje wat in haar lichaam blijft. Op dat moment vallen de Malekiths alles aan om het naar de ondergang te brengen en wanneer ze klaar zijn op Asgard verplaatsen ze zich richting aarde en gaan o.a. achter Jane aan. Na een groot gevecht wint Thor en zijn de Malekithen verslagen.
Odin: “Despite all I have survived, my Queen still worries over me.”
Frigga: “It's only because I still worry over you that you have survived,”
En dank om je wederom er onlogisch uit dat men besluit dit verhaal aan ‘The Avengers’ vast te maken terwijl ik liever had gezien dat ze wat meer deden met de eerste Thor film en soms word ik lichtelijk gek van al dat heen en weer gevlieg door de verschillende Marvel films. Daarom ben ik totaal geen fan van dit tweede Thor filmpje en alhoewel ik hem met een halve ster omhoog werk komt hij nog steeds niet positief uit de test.
2.5*
Thor (2011) 3,0
1 februari 2018, 20:35 uur
En ik gooi er gelijk een herziening achteraan en ik heb besloten om nu even de twee Thor films opnieuw te gaan bekijken om daarna de nieuwe Thor film te kijken en dan heb ik de trilogie weer gehad en zit ik weer in het verhaal, toch moest ik deze film nog eens herzien en dan kwam het wederom weer mooi uit dat Netflix deze aanbied. Toch moet ik zeggen dat de film me wat beter is bevallen als hoe ik hem herinnerde en ik vond het nog helemaal geen vreselijke zit. Hoewel de Marvel serie natuurlijk wel wat betere films kent vond ik Thor wel achteraan sluiten (al blijft hij Captain America wel iets voor), Thor blijft alsnog één van mijn favoriete helden en dat komt gewoon puur door zijn krachten, en de looks van Hemsworth .
De cast van deze Thor film viel me nog reuze mee. Ik ben natuurlijk een lichtelijke fan van Chris Hemsworth en dat puur omdat zijn blik echt geknipt is voor de rol als Thor. Natalie Portman doet het ook goed als Jane Foster (knappe meid) en ook Kat Dennings deed het geinig. In het algemeen vond ik de acteurs wel leuk, niks om over te klagen en ze zitten je niet in de weg behalve Loki die gespeeld word door Tom Hiddleston en dat vond ik een erg irritant personage evenmin als de acteur die me een beetje op zat te fokken, want echt fijn voor die rol vond ik Tom niet geschikt.
De film kent een verhaal en concept waar niet écht heel veel over te vertellen valt. Thor is de aanstaande koning van Asgard en nadat hij een bepaalde planeet heeft betreden wat zijn vader hem duidelijk verboden had en die verband hem even later naar de planeet aarde samen met Thor’s hamer. Loki zorgt er in de tussentijd voor dat hij koning kan worden en wil graag dood en verderf zaaien. De vrienden van Thor laten dit echter niet toe en ze gaan Thor op halen om vervolgens terug naar Asgard te keren en Loki van de troon te stoten, en dit niet geheel zonder kleer scheuren.
Ja, ik vond de film leuk maar het werd nergens echt interessant of speciaal en dan is de film net zoals ‘Captain America’ voor mij waarop het lijkt dat de film nogal smaakloos door raast waar het concept toch nergens echt super goed of speciaal word.
3.0*