Hier kun je zien welke berichten Esteban als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Homeland - Seizoen 6 (2017)

Back on track! Zo zou ik S6 van deze serie nog het best omschrijven, de schrijvers hebben zich duidelijk herpakt. Opnieuw geloofwaardig, behoorlijk spannend en bovenal razend actueel. Slim geschreven ook. Aan welke kant je als kijker in het verdeelde USA ook staat, de interpretatie kan alle kanten op. De nieuwe president in wording, aardige toevoeging aan de cast trouwens, is een gezonde mengeling van beide kandidaten en haar verhaallijn bevat dan ook vele elementen uit de verscheidene kampen.

Enig minpuntje? Vooral tijdens de eerste helft heb je 't gevoel dat ze niet meer kunnen verrassen. Alsof jij al lang door hebt hoe de vork aan de steel zit en iedereen als een kip zonder kop rond loopt. Maar Homeland zou Homeland niet zijn, mocht er uiteindelijk niet veel méér aan de hand zijn dan eerst gedacht. De kaarten zijn in dit seizoen serieus door elkaar geschud. Benieuwd wat S7 zal brengen. Wel is al duidelijk dat een bepaalde Vikings-acteur een grote rol zal spelen. Eveneens een veelbelovende toevoeging.

Voor mij is S6 het beste seizoen sinds S2 en sowieso het tweede beste seizoen uit de hele reeks. En daar ben ik blij om, want naar mijn gevoel was het verhaal rond Carrie volledig op tijdens S4 en bovenal S5, niets is minder waar ...