Hier kun je zien welke berichten AOVV als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Kleedkamer, De - Seizoen 4 (2019)

Fijne reeks. Net als Extra Time Koers wordt deze reeks gepresenteerd/voorgezeten door Ruben Van Gucht, maar hier is zijn rol wat beperkter en laat hij zijn gasten/interviewees hoofdzakelijk aan het woord, wat het programma ten goede komt. De straffe verhalen over de koers (maar even vaak buiten de koers!) zijn erg interessant, en soms ook schrijnend. Vooral de oudere gasten weten verhalen op te diepen, uit het leven gegrepen, die bol staan van de tristesse.

Anderzijds wordt er natuurlijk over de koers gepraat, en merk je dat die mannen er echt wel zicht op hebben. Ook de ex-renners die Van Gucht is gaan interviewen, zijn goed uitgekozen; stuk voor stuk speciale karakters, en wat me opvalt is dat velen nog steeds fanatiek fietsen. De liefde voor de sport is duidelijk te voelen.

Initieel bevatte deze reeks afleveringen over voetbal, als ik me niet vergis (vandaar ook de titel van het programma), maar wat mij betreft mag men gewoon doorgaan met het wielrennen, waarin ik meer heroïek en tragiek ontwaar, en eerlijk is eerlijk, het is ook gewoon meer mijn sport.

4 sterren