Hier kun je zien welke berichten AOVV als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Influencers - Seizoen 1 (2020)

Zeker geen hoogvlieger, zei ik reeds eerder. Eerlijk: ik heb de serie gekeken omdat deze op zondagavond tussen De Mol & Café De Mol ingepropt zat; op dat vlak was het dus wel een goeie zet van VIER, al liepen de kijkcijfers na enkele afleveringen stevig terug.

Je kan Influencers dus niet bepaald een succes noemen, en dat heet de serie grotendeels aan zichzelf te danken. Het fenomeen waar deze serie over gaat, interesseert me al voor geen bal, maar hier worden veelal karikaturen neergezet, en dan nog 'ns flink over the top. En je hebt wel 'ns van die series waar dat net een kracht wordt, maar dat is hier geenszins het geval.

Van alle influencers vond ik Tjorvens World nog wel geslaagd, vooral dankzij Tom Audenaert. Toegegeven: ik heb meermaals hardop gelachen met deze sketches. Ook als politieagent André vond ik hem amusant, al is dat een typetje dat hij al eerder neerzette. Ach, ik ben gewoon fan van de man.

Ook Andrew Van Ostade viel me in positieve zin op. Ik kende hem als voormalig bandlid van de Belgische band School Is Cool, maar wist niet dat hij ook acteur was. Verder kon Rik Verheye als de Bomma nog rekenen op een goedkeurende knik.

De rest.. Armoe troef, wat mij betreft, soms zelfs ergerlijk ongrappig. En vinden jullie de BV-volger geen schaamteloze kopie van de Man van Melle? Ik had wel bij meer typetjes het gevoel dat Bart De Pauw er een pak beter mee zou wegkomen, al is het alleen maar door zijn manier van spelen.

Een serie om vlug te vergeten, dus. Hopelijk pakt het productiehuis Koeken Troef! in de toekomst nog wel uit met fraaie series, want Bart De Pauw kan zijn onmiskenbaar talent toch niet zomaar verloren zijn?

2 sterren

It's Showtime! - Seizoen 1 (2017)

Goeie comedy van Bart De Pauw, voorlopig enkel te zien op Telenet. Ik heb de tien afleveringen nu maar gezien omdat HUMO zo vriendelijk was een maand Play More cadeau te doen, en heb flink kunnen genieten van de bonte personages.

De cast is erg sterk, maar voor mij zijn het vooral Kevin Bellemans als de (om een fors understatement te gebruiken) nogal aparte aanhouder/stalker van Rebecca, en Tom Audenaert natuurlijk, die de flik Willy speelt, een type dat het niet zo nauw neemt met de lettertjes van de wet, als het hem of zijn vrienden maar goed uitkomt.

Het verhaal is niet hoogstaand of zo, maar voor een comedy als deze hoeft dat ook niet. Wel ben ik, en dat vind ik dan veel belangrijker, regelmatig in een lachkramp geschoten, met de buikspreekact van Kenny in aflevering 5 als hoogtepunt.

De finale viel, als ik eerlijk ben, een beetje tegen, maar alles goed en wel beschouwd is dit weer een meer dan fraai spinsel uit de koker van De Pauw. Laat ons hopen dat de openbare omroep deze serie, ondanks de hetze rond Bart De Pauw, toch nog gaat uitzenden, want we mogen zeker niet vergeten dat, naast De Pauw, ook een pak andere mensen bloed, zweet en tranen hebben laten vloeien om hier een succes van te maken. Ik vrees er alleen een beetje voor (ook al omdat De Pauw zelf een rol speelt in de serie).

4 sterren