Hier kun je zien welke berichten centurion81 als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Continuum - Seizoen 3 (2014)

Ok en een dag later de hele serie af. Het werd op een gegeven moment zo complex dat het me verstandiger leek de hele boel maar te bingen

Snap het lagere cijfer inmiddels wel, er zitten veel afgeraffelde eindjes aan het plot, wat ook het realisme niet ten goede komt. Ik heb mezelf er meerdere keren op betrapt dat ik dacht: oh hier hebben ze een stukje weggeknipt omdat ze verwachten dat de kijker het impliciet ook wel snapt en anders hebben we niet genoeg tijd. Zelfde wat je o.a. in de laatste afleveringen van Jericho zag.

Continuum - Seizoen 4 (2015)

Ik vond dit seizoen een stuk sterker dan het vorige seizoen en zeker een waardige afsluiter voor de serie! 2,5* gemiddelde doet wmb ook echt geen recht aan dit seizoen. Al met al was dit een aardige serie, die door alle geweld van de Netflix Originals een beetje als een serie van vroeger in de tijd van lineaire televisie aanvoelt.

F Is for Family - Seizoen 1 (2015)

In één ruk uitgekeken, heerlijke mix tussen King of the Hill en Family Guy. De in mijn ogen altijd grappige Burr heeft goed z'n stempel weten te drukken!

Grace and Frankie - Seizoen 1 (2015)

Ontzettend positieve verrassing van afgelopen jaar! Heerlijke comedy en kan niet wachten op seizoen 2. Fonda en Tomlin shinen als nooit tevoren!

Grace and Frankie - Seizoen 5 (2019)

Oef, die laatste aflevering vond ik echt potsierlijk en erg jammer. Ook het niveau in de rest van dit seizoen vond ik wisselender. Af en toe had het wat kinderachtigs of te ver gezocht. Het voelde of de creativiteit een beetje op was hier en daar. Er werd soms voor gekozen om wat bijrollen verder uit te werken, maar dit gebeurde dan vrij omslachtig waardoor het eindresultaat ook hier wat onbevredigend was.

3,5* waarbij dichter bij de 3 dan de 4*

Hai to Gensô no Grimgar - Seizoen 1 (2016)

Alternatieve titel: Grimgar: Of Fantasy and Ash

Leuke premisse en veelbelovend, maar aan het eind van het seizoen heb je het gevoel dat je nog in de introductie van alles zit. Omdat dit seizoen uit 2016 stamt en een 2e nooit ia aangekondigd ben ik ook bang dat het hierbij blijft. Japanners kunnen altijd nog de manga gaan lezen om te zien hoe het verder gaat, maar dat zit er voor mij niet in. 3.5*

Hot Girls Wanted: Turned On - Seizoen 1 (2017)

Wel een voldoende waard hoor, de ene episode interessanter dan de andere. Aflevering 5 vond ik met afstand het sterkst.

How I Met Your Mother - Seizoen 9 (2013-2014)

Grovonion schreef:
Ik vond het einde een van de meest geslaagde eindes van series tot nu, vooral van komische series, waar een goed einde vaak niet als nodig geacht wordt.

Precies mijn mening, ben ook een beetje verbaasd over de lage score hier! Al miste ik de tafelgesprekken in MacLaren's wel wat dit seizoen!

Marco Polo - Seizoen 1 (2014)

Ik vond deze serie wel vet, alleen het werd nooit ergens echt spannend! Toch ga ik seizoen 2 ook wel weer kijken. De sfeer en setting doen ook veel

Marco Polo - Seizoen 2 (2016)

Ik vond het een heel erg gaaf seizoen en kijk nu erg uit naar het derde seizoen. Ik baal ook wel dat er geruchten gaan dat de serie geen derde seizoen meer zal krijgen....Redenen zijn een combi van Benedict Wong die andere verplichtingen heeft, slechte kijkcijfers en zeer hoge productiekosten...

Duimen maar, het zou jammer zijn als het hiermee eindigt. 4*

Master of None - Seizoen 1 (2015)

Deze serie vond ik m.u.v. de Nashville-aflevering meer onderhoudend dan echt leuk. Gisteravond echter de aflevering "Old people" gezien en begin nu toch wel warm te lopen voor de beschouwende, respectvolle manier waarop Aziz met een kwinkslag thema's behandelt binnen de sandbox van een aimabele kerel van begin dertig in NYC! Denk dat ik, mocht seizoen 2 er komen deze wel weer zal gaan kijken

Masters of Sex - Seizoen 3 (2015)

Dit seizoen van Masters of Sex is minder éénzijdig: de cast die een significante rol speelt is wat groter en dat komt de vaart en dynamiek ten goede. De nieuwe tegenspelers van Libby en Virginia zorgen voor een interessante polemiek. Wat mij betreft het sterkste seizoen van deze serie tot nu toe. Jammer dat het vierde seizoen het laatste zal zijn.

Miss Fisher's Murder Mysteries - Seizoen 3 (2015)

Denk dat ik over de drie seizoenen van deze serie uiteindelijk ook een jaar of drie heb gedaan. Keek eigenlijk altijd 1 aflevering per keer, en eigenlijk altijd als afsluiter van een hele drukke dag. Het is prettige slow tv in een setting die knap tot leven komt en die als whodunnit knap de dunne scheidslijn weet te bewandelen tussen voorkauwen en vergezocht.

OA, The - Seizoen 1 (2016)

Een bijzondere serie die naarmate het einde naderbij kwam vager en ongeloofwaardiger werd. De serie kent veel vraagtekens en open eindjes, maar misschien is dat de opening naar een nieuw seizoen. Voor dit seizoen als losstaand geheel 3*, wellicht dat het hoger wordt, mocht een tweede seizoen nieuwe aanknopingspunten bieden.

Orange Is the New Black - Seizoen 4 (2016)

Hands down, het beste seizoen tot nu toe! Ben heel blij dat het wat meer drama en grimmigheid kent!

Orphan Black - Seizoen 5 (2017)

Bravo, wat een mooi slotstuk op een sterke serie! Vond ook het laatste half uur van de laatste aflevering fijn als afsluiter!

Dan natuurlijk mijn favoriete karakter uit de serie nog even noemen: Helena

Peaky Blinders - Seizoen 2 (2014)

Wat een geweldige serie! Zeer benieuwd naar het derde seizoen. Zoveel klopt hier aan: drama, rauw geweld, acteerwerk, personagers, productiewaarde, sfeer, verhaallijnen. Wauw!

You Me Her - Seizoen 3 (2018)

Wat mij betreft komt deze serie er nu pas "lekker in". Ik denk dat het besef was ingedaald dat een throuple an sich niet genoeg verhaal biedt om een boeiende serie omheen te maken. Er is gekozen om de bijrollen uit seizoen 1 meer spotlight te geven, waardoor je ineens een veel gevarieerdere, boeiender seizoen hebt gekregen.

4* van mij