Hier kun je zien welke berichten Black Math als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Aggretsuko - Seizoen 1 (2018)

Geregeld lees ik een blog van een Amerikaanse expat in Japan en daar waren meerdere bezoekers die ook expat in Japan zijn die deze serie aanhaalden en het een feest van herkenning noemden. Ik denk dat deze serie op hen net zo'n aantrekkingskracht heeft als De Luizenmoeder op menig ouder van een schoolgaand kind. In Japan is de omgang op kantoor waarschijnlijk stukken extremer dan in het westen, maar wellicht zijn er ook veel kantoormensen in Nederland die hier veel in herkennen. Vervelende bazen zijn er natuurlijk overal.

Voor mij werkt dit principe van "ik herken het, dus is het grappig" helaas niet. Er moet iets meer mee gedaan worden. Ja het pandabeertje gaat grunten om haar frustratie te kunnen venten, maar erg scherp zijn haar teksten dan niet en de grap van een pandabeertje dat heel lief is maar ineens gaat grunten is er na de eerste keer er wel vanaf. Dat er veel leukere dingen met metal gedaan kan worden bewijst een serie als Detroit Metal City, die ik wel hilarisch vond.

Heb je zelf een vervelende baas, dan is dit misschien wel leuk, maar aan mij is dit niet besteed. Gelukkig zijn er maar 10 afleveringen die slechts 15 minuten duren. 1*.