Hier kun je zien welke berichten Bubblez als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

13 Reasons Why - Seizoen 4 (2020)

Alternatieve titel: Th1rteen R3asons Why

Waar ik het eerste seizoen bijna magisch goed en vernieuwend vond, het tweede een stuk minder en het derde weer sterker, heeft dit vierde seizoen me echt teleurgesteld. Dramatisch slecht.
Ik ervaarde het als rommelig, vaag en ontdaan van alle charme uit de voorgaande seizoenen.

Dit seizoen hangt (wederom) erg aan hallucinaties van vooral Clay, waar ik direct in aflevering 1 al echt klaar mee was. Ik snap dat deze zijn angsten en paniek moeten vertegenwoordigen, maar het voelde vaak als opvulling en er was voornamelijk een overkill aan. Wanneer ook de andere personages er last van krijgen, wordt het steeds onrealistischer.
Aflevering vier is een slechte horrorfilm, de aflevering daarna is nóg gekker.
Voor mij was dit seizoen overbodig: de kijker wordt steeds een mysterie voorgeschoteld, het is simpelweg niet interessant meer en het slaat volledig de plank mis. Er zitten zoveel onwaarschijnlijkheden in dat de interesse naar het verloop steeds verder afzwakt (Winston die de detective uithangt, een schoolshooting die veel te lang doorgaat voor een oefening, Clay die uit een zwaarbewaakte toestand ontsnapt om vervolgens niet terug te hoeven, ouders die via school hun kinderen volledig onder toezicht houden en ga maar door).

Één grote teleurstelling.

Sweet Magnolias - Seizoen 1 (2020)

Poeh, hier moet je wel uithoudingsvermogen voor hebben. Ik ben doorgaans niet vies van zoete niks-aan-de-hand-series, zoals bijvoorbeeld Gilmore Girls of Virgin River, maar dit is wel een tot leven gekomen bouquetromannetje. Het is zó voorspelbaar en cheesy dat dit teveel van het goede was voor mij. Ik heb minimaal tien keer succesvol voorspeld wat er ging gebeuren of wat gezegd zou worden. En buiten dat was de overkill aan tienerdrama én christelijkheid niet mijn kopje thee.

(En wat een vreselijke rol van Chris Klein)