Hier kun je zien welke berichten UmbraVitae als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Ares - Seizoen 1 (2020)

Goh, m'n verwachtingen waren al niet bijster hoog door verschillende recensies en tja het heeft deze verwachtingen nooit overtroffen. Het is een cliché, maar evenzeer een waarheid dat Nederland en horror vaak geen goed huwelijk is. Ik vond ten eerste het horror aspect nihil, dan het verhaal dat nogal losjes aan elkaar hing, slechte opbouw, weinig spanning, tja het enige pluspuntje is, dat het maar 8 afleveringen v 30min waren.

Biohackers - Seizoen 1 (2020)

Leuk gegeven enzo, maar het is gewoon niet beister goed uitgewerkt en hierdoor komt het over als een eenvoudig sobere dramaserie. De cast kon er mee door, maar allemaal zo clean en braafjes, echt iets voor Netflix.

Bloodride - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titel: Blodtur

Krijg niet genoeg van anthology horror, deze reeks doet indd meer denken aan The Twilight Zone, al was die uit 2019 vrij langdradig. Deze kijkt dan wel lekkerder weg en zoals steeds bij zulke reeksen, zijn er betere en mindere afleveringen. En in het Noors, eens iets anders, als dat Engels/Amerikaans ook altijd

Curon - Seizoen 1 (2020)

Halverwege en vind het zeer onderhoudende Italiaanse drama-mysterie reeks. Het onderliggende mysterie en geheim uit het verleden, wat er juist gaande is, wordt subtiel, maar zeker aan de man gebracht, sfeer zat er redelijk boenk op, daarbij een cast die het waarmaakt, dan komt de serie ook zeer kwalitatief over. Ook vaak fijne sounds. Los van het verhaal en serie an sich, Dolby Vision is toch ook wel serieuze meerwaarde, prachtig beeld.

Exorcist, The - Seizoen 1 (2016)

Als je een serie baseert, op een alom gekende en zeer gewaardeerde film, dan loert er nogal snel ontgoocheling om de hoek. Maar dat is hier helemaal niet het geval, wat een heerlijke serie. Deze vreemd genoeg, nog maar recent beginnen zien, terwijl dit volledig m'n ding blijkt te zijn. Had deze al paar jaar op pc staan, uiteindelijk via prime video beginnen kijken, te veel aanbod heeft ook z'n nadelen Ook een heerlijke Hannah Kasulka

Gotham - Seizoen 5 (2019)

Net laatste aflevering gezien en mis de serie nu al. Vond dit echt beestig goeie serie. En ondanks, met uitzondering van seizoen 5, per seizoen, 22 episodes, wat niet min is, vloog deze er vliegensvlug door. Vond heel veel karakters ook gewoon vet en ofcourse, ben ik fan vd Tim Burton Batman films en immense fan van de Nolan reeks past dit hier gewoon lekker in het rijtje.

Ju-on: Origins - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titel: Ju-On: Noroi No Le

Vond vrij teleurstellend eigenlijk, echt ben van de Japanners wel beter gewend. Het was me allemaal nogal gewoontjes en heel vaak saaiheid troef. Normaal begin ik zulke series/films met een mega positieve instelling, ik ben mega fan van zowel de originele ju-on films als de remakes. Enkel de recente Grudge was ook teleurstelling. Op dat elan gaat deze 'serie' verder, allé eigen een film gesplitst in episodes van ca 25min, maak dit dan gewoon als film e. Ik vond het allemaal nogal fake overkomen, vb toen die met die telefoon sloeg, die baby. Ook qua schrikeffecten zit deze zwaar onder het niveau van de originele films. Keek hier naar uit mr laat me teleurgesteld achter. Spijtig.

Kalifat - Seizoen 1 (2020)

Zeer boeiende Zweedse serie omtrent moslim-terrorisme. Serie heeft voldoende vaart en verveelt nooit. Zo'n serie die je makkelijk in één ruk uit kunt kijken. Al had ik liever gehad dat het toch wat dramatischer zou eindigen, vaak weet je op voorhand in dergelijke serie of film, dat de eigenlijke misdaad/aanslag (grotendeels) verijdeld wordt.

Warrior Nun - Seizoen 1 (2020)

Ok, halverwege deze serie, die zweeft tussen fantasy en drama. Ik kan dit wel smaken en oké Alba Baptista heeft hier zeker iets mee te maken, zowel haar schoonheid als de rol die ze prachtig vervult. Ik vind het wel vaak meer drama dan fantasy, het is geen overweldigende fantasy met continue felle visuals en sound, het heeft z'n momenten, dit is niet negatief bedoeld. Het verhaal is zeker boeiend genoeg om te blijven volgen en ik ben niet altijd een even goede bingewatcher, dan moet het mij echt wel zeer goed bevallen, dus momenteel 5 episodes gebinged, dan kan ik wel zeggen dat deze serie vr mij goed uitdraait.