Hier kun je zien welke berichten DjFrankie als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Euphoria - Seizoen 1 (2019)

Gave serie. Het einde vond ik niet zo vreemd. Het verhaal van het drugsverleden is klaar. Zo begon de serie en zo eindigt die. Zij beseft hoeveel pijn ze haar moeder heeft gedaan en daarom ging ze niet mee met Jules, ze neemt vernatwoording voor haarzelf.
De andere verhaallijnen lopen dus door naar seizoen 2, en ik ben nu al benieuwd.

Prima serie. Ik vind de verhaallijnen van Kat, Jules, Nate , maar ook die van Lexi interressant, verwacht zeker in seizoen 2 meer van haar.

Inspector George Gently - Seizoen 7 (2015)

Prima serie. Goeie personages en fijn tijdsbeeld.

Mante, La - Seizoen 1 (2017)

Alternatieve titel: The Mantis

Goeie serie vol twisten. Ik had zelf wel gauw in de gaten dat Virginie de dader was, al werd ik 2 afleveringen later weer in de war gebracht.. Er waren wel zaken die me aan het denken zette, zoals waarom heeft Jeanne haar vader vroeger niet omgebracht, dat was logischer geweest? Personages waren prima, was ook goed uitgewerkt en gemakkelijk te volgen.
Aanrader

Mr. Mercedes - Seizoen 3 (2019)

Idd weer beter, ben nog bezig met Finders Keepers - maar wel bijna klaar met lezen.
Gelukkig is het toch een ander verhaal, of juist niet? In het boek speelt een en ander zich totaal anders af, en is de logica met de serie niet te volgen. Toch overtuigt de serie wel met name dor het invoegen van Alma en de grotere rol van Holly. Briljant gespeelt door Justine Lupe.

Ragnarok - Seizoen 1 (2020)

Alternatieve titel: Ragnarök

Anders dan ik had verwacht. Heeft meer met de Noorse mythologie te maken dan met de beschrijving die hierboven staat. Zeker geen Groen Links serie. Redelijk geslaagd en er komr zeker een 2de serie. Speelt zich ook helemaal in Noorwegen af. Snap daarom Denemarken niet bij het land hierboven.

Stranger Things - Seizoen 1 (2016)

Prima serie die voor mij 2 topfilms samenbrengt Insidious (2010) en Stand by Me (1986). Dit enerzijds door de dimensies en anderszijds door de kameraadschap, pesten tijdsbeeld. De soundtrack was geniaal trouwens. Echt nummers die minder bekend zijn uit de 80's.
Dustin zorgt voor de nodige humor in de serie en humor is voldoende terug te vinden hier.
Ik las ook terug dat The Goonies raakvlakken heeft met deze film. Ik ken die niet, maar mijn vriendin zei dit ook al.

Deze 1ste serie trouwens binnen 48 uur bekeken. Op naar deel 2