Hier kun je zien welke berichten stinissen als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Baretta - Seizoen 1 (1975)

Uitstekende politie serie met een goede Robert Blake als Det. Tony Baretta. Tony Baretta had ook een huisdier namelijk een witte kaketoe verder had de serie een beroemde openingstune gezongen door Sammy Davis JR.

Sammy Davis jr. - Baretta's...

Blue Knight, The - Seizoen 1 (1975-1976)

Geweldige politie serie met een uitmuntende rol van George Kennedy als William Morgan beter bekent
als “Bumper” . George Kennedy was een groot acteur en had een zeer lange carrière naast zijn vele mooie rollen springt er voor mijn eentje uit namelijk Cool Hand Luke (1967). Deze serie was ook op de Ned tv maar ik heb hem bij onze vrienden van de ARD gezien.

Brief Encounters - Seizoen 1 (2016)

Zeer vermakelijke drama/komedie die heerlijk weg kijkt met een geweldige cast waar een lach en een traan centraal staan. Jaren '80 en de eerste sex speeltjes voor huisvrouwen zorgen voor veel hilarische momenten . Een echte aanrader voor liefhebbers van Britse series

Dallas - Seizoen 14 (1990-1991)

Op zich een prima seizoen maar de laatste twee afleveringen verpesten bijna het laatste seizoen, wat heb ik genoten van deze serie en de serie staat dan ook huizenhoog op nummer 1 van de series die ik in mijn leven heb gezien en ja dat zijn er veel. Ook wil ik de toevoegers bedanken voor al hun werk want zonder hun geen tv meter.

Family, The - Seizoen 1 (2016)

Uitstekende drama thriller serie met een goede cast vooral Andrew McCarthy was echt goed ook jammer dat er geen 2de seizoen komt had gemoeten.

FBI - Seizoen 1 (2018-2019)

Tegenvallende serie totaal geen binding met de acteurs en geen rode draad met het oog op de privé situaties, ik mis gewoon drama en dat is wat dit soort series omhoog tillen. Ik zie net dat er een 2de seizoen komt ik hoop beter dan dit maar ik ben er bang voor.

Feud - Seizoen 1 (2017)

Jessica Lange ( wat heeft die vrouw de laatste jaren allemaal met haar gezicht gedaan) is te lelijk om Joan Crawford te spelen en Susan Sarandon is weer te mooi om Bette Davis te spelen ondanks dit gegeven blinken de twee actrices uit met hun werkelijk fenomenale prestaties. Het verhaal over de twee diva's was bekend bij mijn toch wist deze serie mijn te pakken om niet meer los te laten. Persoonlijk was ik meer een Davis fan hoewel Crawford ook genoeg films heeft gemaakt die me konden bekoren. Actrices uit de jaren 30,40,50 en 60 hebben altijd mijn voorkeur gehad vooral Lana Turner, Gloria Grahame, barbara stanwyck, Elizabeth Taylor, Joan Fontaine , Susan Hayward , Deborah Kerr, Joan Leslie , Hedy Lamarr, en Loretta Young waren mijn favorieten. Ik denk dat ik 90% van de films van deze dames heb gezien komt ook dat ik niet van de stomme films houd op Laurel & Hardy na dan.

Frequency - Seizoen 1 (2016-2017)

Eerste vier afleveringen kijken lekker weg en vervelen tot nu toe voor geen moment. Als ik dan toch moet zeuren dan had ik een andere vrouwelijke hoofdrolspeelster genomen , ja alleen maar omdat ze niet zo mooi is.

Goliath - Seizoen 1 (2016)

Wat een geweldige serie de kleine man tegen de rest van de wereld met een uitmuntende cast en op momenten erg spannend en erg realistisch .

Good Girls Revolt - Seizoen 1 (2015-2016)

Prima serie met de opmerking dat er zeer veel moeite en tijd is gestoken aan de prachtige aankleding en de begin jaren 70 setting. En dan is het ook nog genieten van de beeldschone Anna Camp. Kan niet wachten op het 2de seizoen want er zijn nog zoveel vragen en niet afgemaakte plot lijnen.
Heel raar zulke goede reviews en dan waarschijnlijk geen 2de seizoen Good Girls Revolt Officially Dead
(From TVLine.com. 11 January 2017, 1:48 PM, PST)

Grand Hotel - Seizoen 1 (2016)

Alternatieve titel: Secret of the Nile

Was in Egypte een gigantisch succes misschien was het ook een goed idee door deze serie uit te zenden tijdens de Ramadan. Ook was dit de eerste Arabische serie op Netflix.

Gunsmoke - Seizoen 1 (1955-1956)

Een van de beste western series ooit gemaakt de eerste seizoenen waren in zwart wit en duurde 30 min Black and White (1955-1966) vele beroemde gast rollen van uit die tijd beroemde western sterren deden mee aan deze top serie. James Arness speelde Marshal Matt Dillon tijdens de 20-jarige looptijd, de langste ononderbroken periode dat een acteur dezelfde rol in dezelfde show in prime-time heeft gespeeld. Van 1955 tot 1961 was Gunsmoke een half uur durend programma, daarna werd het een uurdurend programma. Van 1955 tot 1965 werd de serie uitgezonden in zwart-wit, daarna (van 1965 tot 1975) in kleur. In het begin van de jaren zestig werden oudere afleveringen van de serie opnieuw uitgezonden onder de naam Marshal Dillon. Het hulpje Deputy Chester B. Goode van Marshal Dillon werd gespeeld door ook een beginnende ster Dennis Weaver (1955-1964) die op een gegeven moment stopte en zijn rol werd over genomen door Ken Curtis als de sullige en eigenwijze Deputy Festus Hagen met zijn krakkemikkige stem en nooit op een paard maar op een muilezel. De chemie tussen de karakters Matt Dillon en Festus was ongekend. Verder had je nog Doc" - Doctor Galen Adams gepeeld door Milburn Stone en de bar eigenares Miss Kitty" Russell gespeeld door Amanda Blake. In de eerste jaren van de serie had pas overleden Burt Reynolds ook een kleine rol als Quint Asper (blacksmith; 1962-1965). James Arness speelde in alle 635 afleveringen mee als de beroemde Marshal Matt Dillon . Ik keek deze top serie op Duitsland onder de naam Rauchende Colts en is me echt bij gebleven .

Hollywood Wives - Seizoen 1 (1986)

Alternatieve titel: Jackie Collins' Hollywood Wives

Deze boeiende mini -serie trok begin jaren '80 miljoenen mensen en ik hou hier nog steeds een goed gevoel aan over.
Met vele bekende gezichten oa ook nog met Joanna Cassidy, Mary Crosby (toen erg beroemd door de hit-serie Dallas ja en dochter van Bing Crosby) , Angie Dickinson, Steve Forrest, Roddy McDowall, Suzanne Somers, Robert Stack, Catherine Mary Stewart.

Maar de echte hoofdrol was voor de tv-ster acteur Andrew Stevens die vele vrouwen harten destijds l sneller liet kloppen.

Deze tv-film zouden ze moeten uitbrengen op dvd, ik heb zo wie zo al veel met de jaren '80.

Keeping Faith - Seizoen 1 (2017)

Goed gegeven maar traag zeer traag vind ik normaal niet zo erg maar hier begon ik me er aan te storen ik begrijp die ophef dan ook niet dat alle Britten voor de buis waren gekluisterd. Deel 2 is in de maak misschien kan die mijn meer bekoren.

Ku'damm 56 - Seizoen 1 (2016)

Ku'damm 56 (2016) is een heerlijk Duits romantisch drama dat zich afspeelt in Berlijn ongeveer 10 jaar na de WOII . De drie dochters hebben alle drie hun problemen met de liefde en hebben het samen best wel moeilijk. Een dochter Monika wordt iets meer belicht en grandioos neergezet door Sonja Gerhardt die ook al goed was in de serie Deutschland 83 - Seizoen 1 (2015) - TvMeter.nl . De aankleding in de was echt een must see zo ook de auto.s en verder heel Berlijn dat er echt uitzag anno '56. Verder nog rollen van Katharina Schüttler ( Bekend uit Unsere Mütter, Unsere Väter (2013) )en Uwe Ochsenknecht. Een echte aanrader en heerlijke tv waar ik van verwacht dat er een 2de seizoen op komst zou zijn. Omdat er nog genoeg is om op door de borduren, een dikke 8 dus 4* [/quote]

Law & Order True Crime - Seizoen 1 (2017)

Alternatieve titel: Law & Order True Crime: The Menendez Murders

Anthony Edwards is geweldig als de vreselijke rechter Judge Stanley Weisberg die om te kotsen is. Edie Falco als advocate Leslie Abramson is zoals altijd weer top in dit op waarheid beruste drama.

Love Child - Seizoen 1 (2014)

Geweldige serie die een beetje los begint om vervolgens als de seizoenen zich opvolgen tot een waar spektakel stuk te eindigen , liefde , jaloezie, verdriet , intriges alles komt voorbij. Ook de setting en het tijdsbeeld zijn goed geschoten en natuurlijk de geweldige soundtrack.

Meisje van Plezier - Seizoen 2 (2019)

Angela Schijf is totaal misscast in deze serie ze heeft geen tieten geen kont en totaal geen sexappeal het lijkt meer een echte tomboy . Dit gaat vreselijk irriteren en doet de serie geen goed ondanks de goede bedoelingen.

Mist, The - Seizoen 1 (2017)

Het concept en de verhaallijnen lijken inderdaad wel wat op Under the Dome ik heb nu drie afleveringen gezien en ik heb me nog niet verveeld . Het niveau is niet zo hoog en de karakters zijn vrij voorspelbaar met als hoogtepunt de domme arrogante Sheriff waar ik me al snel zat aan te ergeren. Ook jammer is dat Alyssa Sutherland zo een grote rol heeft jakkes wat is die vrouw onaantrekkelijk. Al met al tot nu toe een vijfje dus 2.5* later meer...

Nobel - Seizoen 1 (2016)

Alternatieve titel: Nobel - Peace at Any Cost

Ik dacht bijna zeker te weten dat de serie uit 8 episodes bestond het is trouwens een prima serie die ook wel de Noorse Homeland wordt genoemd. Nobel (TV Series 2016– ) - Episodes - IMDb Ook interessant is te zien hoe de Noorse luitenant Erling Riiser omgaat met de belangen en het werk van zijn vrouw die tegengestelde doelen hebben.

Passing Bells, The - Seizoen 1 (2014)

Met veel pijn en moeite een magere zes dus 3* en dat kwam mede door dat de korte speelduur van deze miniserie die in 5 delen is opgesplitst en elke aflevering weer begint met een terug blik en een preview op de volgende aflevering zodat de afleveringen een kleine 20 min per deel duren. Ook jammer was het dat iedereen hoog Engels sprak ook de Duitsers en dat kwam ook niet erg goed over. Verder de aankleding het is allemaal te nieuw te schoon etc etc . Bijvoorbeeld de loopgraven hadden koud en nat moeten voelen met veel modder en stront zodat je dat zag al ziek zou worden met de aanblik van al deze ellende. Het vreselijke einde van de serie is zo vergezocht dat het bijna belachelijk werd en ondanks deze gegevens heb ik de serie in een ruk afgekeken ( TIP spaar de afleveringen op en kijk alles in een keer) en heb ik me toch vermaakt. Wat een memorabele miniserie had kunnen worden is nu gewoon een miniserie voor een regenachtige zondag middag niks meer en niet minder. Als jullie dit soort films c.q. miniseries mooi vinden ga dan op zoek naar "In Vlaamse Velden" (2014) - imdb.com want dit is een aanrader.

Pearl - Seizoen 1 (1978)

Alternatieve titel: Pearl Harbor

Heerlijke miniserie met veel jaren '70 sterren naast boven genoemde ook nog rollen van Lesley Ann Warren, Gregg Henry, Katherine Helmond, Brian Dennehy en Mary Crosby.

Rifleman, The - Seizoen 1 (1958-1959)

Heerlijke serie met een geweldige Chuck Connors en met zijn prachtige Winchester waar hij mee sneller schiet als menigeen met zijn colt. In Duitsland uitgezonden door de ZDF met de naam Westlich von Santa Fé Westlich von Santa Fé – Wikipedia - de.wikipedia.org , topserie

Son, The - Seizoen 1 (2017)

Eerste drie afleveringen gezien en ik moet zeggen als ze het niveau weten vast te houden dan zit het snor. Ook een heerlijke onderkoelde rol van Pierce Brosnan die duidelijk op zijn plek zit.

Station 19 - Seizoen 1 (2018)

Eerste afleveringen doen een beetje geforceerd aan , later vanaf afl 8 wordt het allemaal beter en beter met als hoogtepunt de finale aflevering 10 en nu maar hopen dat seizoen 2 begint hoe seizoen 1 is afgelopen.

Summertime - Seizoen 1 (2020)

Summertime is de zoveelste serie en film die het thema donker meisje en blanke jongen of andersom willen laten zien, Om maar te laten zien dat ze politiek correct bezig zijn. Ik vond het niet mijn thema en dus ook niet mijn serie. Daarbij zou zoiets kunnen werken maar hier was daar geen sprake van.

Tommy - Seizoen 1 (2020)

De eerste vier afleveringen gezien en ik moet zeggen lekker kijkvoer. In de serie wordt ook dieper ingegaan op de privé situatie en dat vind ik altijd een pluspuntje bij series.

Unsere Mütter, Unsere Väter - Seizoen 1 (2013)

Alternatieve titel: Generation War

Een van de beste Duitse miniseries van de laatste jaren . Een prachtig verhaal , goede acteurs adembenemende locaties en werkelijk schitterende special effects de film is geen minuut te lang en kijkt heerlijk weg. Ook het nodige drama en soap zit in het verhaal , de 5 vrienden die gevolgd worden hebben elk hun eigen verhaal en elk hun eigen kijk op de oorlog. Ik vond het personage van de goede broer echt goed en van de Duitse jood die op deportatie ging.

Widower, The - Seizoen 1 (2014)

Uitstekende Britse miniserie met weer een rol van Sheridan Smith die lijkt wel in elke Britse miniserie mee te spelen en dat doet ze met verve.