Hier kun je zien welke berichten night's watch als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Kampen om Tungtvannet - Seizoen 1 (2015)

Alternatieve titel: The Heavy Water War: Stopping Hitler's Atomic Bomb

Mooie miniserie over het Noorse verzet dat ,samen met de Britten, wil voorkomen dat de Duitsers ten tijde van de tweede wereldoorlog zwaar water uit Noorwegen halen om een atoombom te bouwen.

De miniserie bestaat uit 6 afleveringen van circa drie kwartier die stuk voor stuk voorbijvliegen, het zijn allen interessante afleveringen. Het sterkste punt hiervan zijn de beelden, Noorwegen wordt schitterend in beeld gebracht.

Ik vind het feit dat er maar zes afleveringen zijn het grootste nadeel van de serie, ik had veel personages liever dieper uitgelicht gezien. Denk hierbij aan Nobelprijswinnaar Werner Karl Heisenberg, een uiterst interessant personage dat slechts enkele malen belicht wordt. Het voelt enigszins incompleet maar de kwaliteit van het bestaande brengt mij op drieënhalve ster.

Lie to Me - Seizoen 3 (2010-2011)

Prima seizoen met een paar sterke afleveringen op interessante locaties. Het is jammer dat de serie niet 'echt' afgesloten wordt, het is duidelijk dat ze van de komst van een vierde seizoen uitgingen.

De serie zou ook niet veel langer door moeten gaan maar een vierde seizoen van weer zo'n 13 afleveringen zou wel een mooie kans geweest zijn om de serie goed af te sluiten. De relatie tussen Loker en Lightman bijvoorbeeld, hier was veel meer uit te halen.

Maar ondanks het ontbreken van een echte 'final' is de serie zeker de moeite waard.