Hier kun je zien welke berichten Donkerwoud als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Äkta Människor - Seizoen 1 (2012)

Alternatieve titel: Real Humans

Fijne Zweedse SF-serie die onderwerpen aansnijdt als ethiek tegenover vergevorderde robotica en wat maakt ons eigenlijk tot menselijke subjecten. De grootste attractie is de waanzinnige make-up van de hubots. Ze zijn allemaal even schitterend ontworpen als een soort ongenaakbare mensen die zowel fascineren als angst inboezemen. Wel jammer dat er iets te geforceerd geprobeerd is om er een thriller-element in te krijgen. Het ene moment worden er diepzinnige zijspoortjes aangesneden die op zichzelf best interessant zijn, maar die vervolgens nergens toe leiden omdat er iets spannends moet gebeuren.

Äkta Människor - Seizoen 2 (2013-2014)

Alternatieve titel: Real Humans

Net als bij het eerste seizoen is er genoeg aan te merken op de wel erg gemakkelijke plotwendingen. Deze eigenzinnige science fiction voelt daarmee als iets met meer potentie dan dat het uiteindelijk waar kan maken. Toch is het nog altijd genieten om het vakmanschap waarmee dit geloofwaardige universum tot leven wordt gebracht. Ook hier gaat er zeker een pluim naar de schitterende make up en de intrigerende locaties die de makers steeds weten te vinden. Leuk ook dat sommige karakters uit het vorige seizoen op hele andere manieren terugkomen dan je in eerste instantie verwacht.