Hier kun je zien welke berichten Donkerwoud als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Jackass - Seizoen 1 (2000)

Deze serie sloot precies aan op mijn belevingswereld als zestien- of zeventienjarige. Een beetje chillen met je makkers en rare fratsen met elkaar uitspoken; het was snoeihard en soms ronduit gemeen, maar aan het einde kwam het altijd weer goed. De banale poep- en piesgrappen waarmee je je ouders op de kast joeg omdat ze er heel hard een mening over wilden ventileren. De best wel creatieve stunts, zeker in latere seizoenen, waarmee ze dingen bedachten die je zelf niet voor mogelijk hield. En toch had Jackass 'iets' waar al die andere aftreksels en soortgelijke series niet aan konden tippen. De chemie tussen de verschillende cast-leden? Dat rock 'n roll- en skatesfeertje eromheen? Ik heb nooit begrepen waarom zo'n eenvoudig concept nooit bevredigend kon worden gekopieerd, ook niet in de vervolgseries die deze castleden later zouden oppakken in hun carrière.

Joey - Seizoen 1 (2004-2005)

Op zich vond ik dat  Matt LeBlanc en Drea de Matteo wel chemie met elkaar hadden, maar het bleek niet voldoende voor een echte opvolger van 'Friends'. Al ben ik nooit echt een fan van die hit-serie geweest, dus ik had ook niet een enorme band met Joey.

Johnny Bravo - Seizoen 1 (1997)

Altijd een van mijn minst favoriete series van Cartoon Network geweest. Al staan verrassend veel van de episodes mij wel bij.