Hier kun je zien welke berichten Robbie.T. als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Walker, The - Seizoen 1 (2015)

Kleine, charmante serie met een geweldige cast voor een dergelijk project: Carey Mulligan, Zoe Kazan, Lily Rabe en Gabourey Sidibe spelen allemaal een rol(letje) in deze serie met korte afleveringen. Het kijkt zich gemakkelijk weg en hoofdrolspeler Rightor Doyle (qua uiterlijk een lovebaby van Adam Sandler en David Walliams) doet het prima als de aandachtsgeile Walker met het hart op de juiste plaats. Aangenaam verrast.

Walking Dead, The - Seizoen 7 (2016-2017)

Alternatieve titel: Walking Dead

Ik heb het seizoen nu volledig gezien en ben zeer aangenaam verrast. Hoewel ik me kan vinden in veel opmerkingen (traag, veel hetzelfde), werd dit seizoen wel op een goede manier gebracht: het is opbouwend en blijft boeien. Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat ik seizoen 6 ongeveer twee jaar geleden gezien heb, wanneer ik seizoen 7 rechtstreeks achter seizoen 6 had gezien was ik ook minder positief geweest. Dan voelt het slepend en te traag. Met twee jaar pauze kon dit seizoen me goed bekoren. De karakters blijven (redelijk) interessant, er is genoeg drama en actie en ik heb nog nooit iemand zo goed, zo lang een 'flat character' zien spelen (Jeffrey Dean Morgan). Dat vind ik oprecht knap; een ééndimensionaal personage spelen en dan toch al een kleine twintig afleveringen weten te boeien. Tijd om met seizoen 8 verder te gaan.

Wanpanman - Seizoen 1 (2015)

Alternatieve titel: One-Punch Man

Ik had geen flauw idee wat ik van deze show kon verwachten, maar ik heb me kostelijk geamuseerd. De held is bijzonder vermakelijk en de monsters / bad guys zien er origineel en gaaf uit. Dat het twaalf afleveringen lang exact hetzelfde riedeltje volgt, kan ik de show vergeven; de afleveringen zijn kort en er zit voldoende humor en actie in. Prima show.

White Gold - Seizoen 1 (2017)

Erg leuke serie die zich ontzettend gemakkelijk wegkijkt. Daarnaast is het natuurlijk heerlijk om Buckley en Thomas weer herenigd te zien . Het verhaal is een dikke vette knipoog naar de giganten uit Amerika en Westwick zet een heerlijke, arrogante Essex kwal neer. Ook schreeuwlelijk Lindsay speelt een leuke rol en ze komen er nog wel wat meer bekende gezichten langs. Ik zie een tweede seizoen wel zitten.

Wat ik me wel oprecht afvraag is wat nu precies een 'Netflix Original' is. Ook deze serie heeft dat predicaat gekregen, maar ook deze serie is gewoon simpelweg geen serie van Netflix. Ik zie dit de laatste tijd met wel erg veel series gebeuren. De serie wordt gemaakt zonder invloeden van Netflix, wordt uitgezonden op een netwerk (BBC, E4, Channel 4, etc.), een half jaar later koopt Netflix de serie en is het zogenaamd een 'Netflix Original'. Vreemd.

White Gold - Seizoen 2 (2019)

Pijnlijk dit seizoen. Waar seizoen 1 prima werkte qua setting, humor en het breken van de vierde muur, is dit in seizoen 2 gewoon vervelend. Er gebeurt niet veel, het verhaal is flinterdun en de humor is op de achtergrond verdwenen. Het is sowieso een show waar in Engeland totaal niet over gesproken wordt en een derde seizoen lijkt mij dan ook ondenkbaar.

Wire, The - Seizoen 1 (2002)

Geweldige serie. Zoals hierboven al meermaals aangegeven: alles klopt. Het acteerwerk is van hoog niveau en de afleveringen zijn en blijven interessant. Persoonlijk vond ik seizoen 2 wat minder, maar de overige seizoenen scoren toch echt wel een 10. Heerlijk.

Wolf Creek - Seizoen 1 (2016)

Oei, dit was niet al te best. Waar Wolf Creek (2005) te gek was, is dit een zeer slap aftreksel. Aflevering 1 begint nog vrij goed, tot aan het moment van de vreselijk slechte effecten bij de moord op de familie van de hoofdrolspeelster en vanaf dat moment schiet de serie al volkomen uit de bocht. Er worden alleen nog maar vreemde keuzes gemaakt, onlogische wendingen, grote plot- en scriptfouten, waardeloze subplots en, nog veel erger, het wordt nergens spannend. De personages zijn ééndimensionaal, oninteressant en wekken zelfs irritatie op. Nou, dan is er toch op zijn minst een 'grande finale'? Helaas, zelfs dat blijft uit. De serie dobbert tergend langzaam voort met lange shots van het landschap en de hoofdrolspeelster.. Wat me vooral niet kon bekoren was alle onzin eromheen en de daarbij behorende fouten zo moet onze protagonist 500 km reizen naar de plek van de killer... wat doet ze? Lopen. Ja joh... ben je zo.. en inderdaad, ze is er zo... En zo zit de serie vol met dit soort ongein.. En wanneer het "hoofdplot" alleen in aflevering 1 en 6 wordt aangetikt, weet je voldoende: opvulling, opvulling en nog meer opvulling.

Hier had veel ingezeten maar het eindresultaat is een goedkope, kijker-beledigende rotzooi geworden.