Hier kun je zien welke berichten Robbie.T. als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Scrubs - Seizoen 9 (2009-2010)

Werkelijk afschuwelijk einde voor een toch wel zeer sterke sitcom die acht seizoenen lang heeft weten te boeien. De komst van de nieuwe personages in dit nieuwe seizoen zijn een gigantische 'groeps-miscast en wekken voornamelijk irritatie op. Zach Braff stopte na zes afleveringen met dit seizoen en dat is meer dan begrijpelijk. Turk, J.D., Elliot, Ted, Kelso, Janitor en met name dokter Cox zullen voornamelijk herinnerd worden door hun ijzersterke optredens in de vorige seizoenen. Laten we seizoen 9 maar gewoon snel vergeten.

Sex Education - Seizoen 1 (2019)

Na de eerste twee afleveringen wilde ik stoppen. Flauwe puberale seksgrappen. Door het constante, tot vervelens toe, drammen van Esteban voelde ik mij echter verplicht toch verder te kijken. ( )

Het wordt inderdaad gelukkig beter vanaf aflevering drie, maar het blijft niet veel om het lijf houden. Zeer voorspelbaar, enkel karikaturen van personages en het feit dat uiteindelijk alles en iedereen lief voor elkaar is, met elkaar kan opschieten and the world is one big happy place... daar kan ik niet zo goed tegen. De Britten weten normaal gesproken wel beter. Voelde erg Hollywood deze show. Zeer mager zesje, seizoen twee laat ik aan mij voorbijgaan.

Shark Tank - Seizoen 1 (2009-2010)

Leuke variant van Dragons' Den al doet het geheel zich ongelooflijk overdreven Amerikaans aan en heb ik veel meer met de Britse serie dan deze Amerikaanse variant. De pitches zijn echter vaak heerlijk om naar te kijken; van gouden ideeën tot beschamend slechte presentaties. Leuk vermaak dit waarbij een aantal bedrijven ook daadwerkelijk uitgroeien tot goedlopende organisaties. Een goede vier sterren (het Britse Dragons' Den zou voor mij tegen de vijf sterren aanzitten).

She's Gotta Have It - Seizoen 1 (2017)

Ik weet van gekkigheid niet wat ik over deze show moet zeggen. Wat een ongelooflijk slechte, flauwe, kinderachtige humor. Verhaaltechnisch is het een reeds volledig uitgemolken concept, het acteerwerk is beschamend en de boodschap die de show schijnt te hebben wordt zo krampachtig gebracht dat het totaal niet aankomt. Behoorlijke miskleun dit.

Shooter - Seizoen 1 (2016-2017)

Zojuist seizoen 1 afgekeken en ik kom op een mager zesje uit. Het is allemaal aardig vermaak en de afleveringen schieten (HA!) voorbij, maar daar blijft het dan ook echt bij. Echt goed wordt het (nog) nergens, misschien in seizoen 2. Het verhaaltje is flinterdun en de grande finale, aflevering 10, is alles behalve memorabel. Al met al leuk vermaak maar daar blijft het bij; middenmoter.

Shooter - Seizoen 2 (2017)

Nee, dit is helaas niet veel. Seizoen 1 was al niet veel bijzonders maar seizoen 2 is een snooze-fest. Ontzettend forgettable.

Sick Note - Seizoen 1 (2017)

Behoorlijk slechte comedyserie die vanuit een best aardig verhaal een veel te flauwe en voorspelbare brei van slechte grappen voortbrengt. Dieptepunt van de show moet toch wel Don Johnson zijn die totaal niet weet te overtuigen als foute, seksistische, macho baas en meer een soort kinderachtig personage wordt en met de meest voor de hand liggende seksgrappen moet zien te scoren. In Engeland werd deze serie slecht ontvangen met als grootste punt van kritiek: bad comedy writing. Daar kan ik me volkomen in vinden. De cast doet het, op Johnson na, echt niet slecht, maar als je bronmateriaal beneden gemiddeld is dan houdt het voor de acteurs op. In Engeland snapte men er niets van dat dit een tweede seizoen kreeg; ik ook niet, maar ik ben wel benieuwd of ze in seizoen 2 alle basisfouten eruit gehaald hebben. Ze hebben Johnson in ieder geval al vervangen, dan is een goed teken. 2,5* voor dit seizoen die eerder naar de 2 dan naar de 3 sterren neigt.

Sick Note - Seizoen 2 (2018)

I have to go to the toilet.
Yes, make sure to use the one with the picture of the fellow, not the one with the lady

Na het zwakke eerste seizoen kon het toch eigenlijk alleen maar beter worden? Nee, helaas; het wordt nóg slechter. Los van het feit dat de humor van bedroevend niveau wordt (zie de 'hilarische' exemplarische grap hierboven als quote) is het nu verhaaltechnisch ook om te janken: met name het absurd slechte gedeelte met de agent die zich als vrouw verkleed om onderzoek te doen is om plaatsvervangende schaamte van te krijgen. Het acteerwerk zit op hetzelfde niveau als in seizoen 1 en de acteurs kunnen we het niet eens echt kwalijk nemen. Sterker nog: Pippa Bennett-Warner en ook hoofdrolspelers Grint en Frost doen het verdienstelijk. Lohan wordt overigens pontificaal op de poster gezet, maar speelt slechts een klein rolletje met weinig screentime verhaaltechnisch speelt ze inderdaad een wat grotere rol, maar ze is slechts sporadisch in beeld.

Belabberd script, nog slechtere grappen. Lange, lange, oncomfortabele zit. 1,5* at best. Het eindigt ook nog met een cliffhanger... dit gaat toch zeker geen derde seizoen krijgen?

Sinner, The - Seizoen 1 (2017)

Vandaag afgekeken en eens met zowel de loftuitingen en kritiekpunten die genoemd zijn door anderen. Voor mij waren de eerste zes afleveringen werkelijk geweldig; het kon nog alle kanten opgaan. Ik zat al klaar voor een onwaarschijnlijk goede finale een Cora die misschien alles bij elkaar gelogen zou hebben en 'gewoon gek' zou zijn, een diepe duik in het overduidelijk gitzwarte leven van Ambrose...., helaas bleef dat uit en eindigde de laatste afleveringen meer in een soort 'who done it', wel een uitstekende variant daarop, maar toch ik had echt hoge hoop op 'the next big thing' met deze show. Dat was het niet, maar ontzettend goed was het zeker wel. Biel en Pullman stelen de show.

Slasher - Seizoen 1 (2016)

Oef.. dat was een lange zit. Pijnlijk slechte serie die met name door het belabberde acteerwerk en volslagen onzinnige verhaal opvalt. Met name de hoofdrolspeelster doet het slecht; met slechts één gezichtsuitdrukking gaat ze elke situatie aan en haar zware Ierse accent komt om de zoveel zinnen naar boven. Het verhaal slaat daarnaast ook nergens op; er worden enkel en alleen onlogische keuzes gemaakt en bij vrijwel alles vraag ik me af 'maar waarom dan?'
Ik keek hier best naar uit, maar helaas stelt de serie zwaar teleur.

Sons of Anarchy - Seizoen 1 (2008)

Kleine edit: mijn score van 3,5* verlaagd naar 3*. Ik ben nu een week verder en kan me bijna niets meer herinneren van de show. Helaas erg forgettable, door middelmatige karakters en voorspelbare verhaallijnen. Het enige dat ik me nog echt positief is bijgebleven is de meer dan goede rol van Jay Karnes (Agent Joshua Kohn), al was zijn rol helaas maar van korte duur.

Sons of Anarchy - Seizoen 2 (2009)

Leuk tweede seizoen van deze serie dat zich flink verbeterd heeft na seizoen één. Het is allemaal wat meer gefocust en het tempo zit er al wat meer in. Henry Rollins en Adam Arkin zijn goede toevoegingen. Verder blijft het allemaal wat ééndimensionaal en erg soft voor een 'harde biker' serie en wat een houten klaas is die Charlie Hunnam zeg , die geloof je toch geen moment.

Al met al een lekkere 'verstand-op-nul' serie die zich prima wegkijkt.

Sons of Anarchy - Seizoen 3 (2010)

Mooi om die enthousiaste reacties hierboven te lezen. Dat is wat film / muziek / een serie of kunst met je kan doen, heerlijk toch. Over deze serie ben ik zelf tot nu toe maar gematigd positief. Ook dit seizoen bestond voor mijn gevoel uit veel te veel opvulling waardoor ik de aandacht er maar lastig bij kon houden. Kim Coates en Tommy Flanagan blijf ik overigens wel te gek vinden en ook Kenny Johnson zie ik altijd graag, al heeft hij hier wel maar een mini-bijrol. Van mij mag het tempo wat omhoog in het volgende seizoen en met name de verhouding actie / drama mag wat meer gebalanceerd worden.

Sons of Anarchy - Seizoen 4 (2011)

Tot nu toe het hoogtepunt van de serie. Er komt wat meer lijn, vaart en actie in de serie. De verhaallijn wordt zorgvuldiger uitgewerkt en de onderlinge relaties komen onder de druk te staan. Dit komt de serie allemaal erg te goede. De twee finale afleveringen zijn overigens ver beneden het niveau van de rest van dit seizoen en het kakt allemaal enorm in, hierdoor eindigt dit seizoen enigszins in mineur voor mij. Op basis van de eerste twaalf afleveringen een dikke 4 sterren, maar die laatste twee zijn een mager zesje. Overall toch vier sterren voor dit sterkste seizoen tot nu toe.

South Park - Seizoen 20 (2016)

Poeh... lange zit dit seizoen. Helaas is de titel van aflevering 9 voor mij typerend voor de weg die South Park sinds seizoen 19 is ingeslagen: 'Not Funny'.
Het pure absurdisme en hilarische geneuzel van de eerdere seizoenen werd vorig seizoen al ingeruild voor een meer coherente aanpak met lange, doorlopende verhaallijnen. Hier is opzicht niets mis mee, maar grappig is allemaal niet. Er valt nog maar bar weinig te (glim)lachen en de afleveringen worden goedkope inkoppertjes waarbij je de 'clues' en grappen al van mijlenver ziet aankomen. Als trouwe fan van het eerste uur die nog geen aflevering gemist heeft valt dit seizoen me, net als het vorige, rauw op mijn dak. Mijn geliefde komedieserie is gewoon niet meer grappig. Ik hoop dat ze zich herpakken in seizoen 21, maar gezien de foreshadowing van de afgelopen twee seizoenen vrees ik toch echt voor het ergste....

Stranger Things - Seizoen 2 (2017)

Geweldig, wat een seizoen! Hoe goed seizoen 1 ook was; daar waren ze duidelijk nog zoekende. In seizoen 2 hebben ze hun draai gevonden en knalt het werkelijk van alle kanten. Goed acterende kids, spanning, humor, ontroering: het zit er allemaal in. Ik ben onder de indruk.