Hier kun je zien welke berichten Robbie.T. als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Making a Murderer - Seizoen 2 (2018)

Afgehaakt; wat een draak van een seizoen zeg. Waar ik seizoen 1 toentertijd geweldig vond, is seizoen 2 één lange, grote zet van herhaling, na herhaling, na herhaling... vreselijk. Op een gegeven moment zit je voor de zoveelste keer te kijken naar beelden uit seizoen 1 en hoe moeder Avery tien minuten lang aan de keukentafel zit te staren... ja nu weten we het wel. Dit had allemaal met gemak in een uurtje of 2 gekund. Had er gewoon een special van gemaakt, want dit slaat nergens op. Dik uur per aflevering waar wellicht vijf tot tien minuten nieuwe informatie is. De rest is bekende informatie en bekende beelden. Schandalig slecht seizoen dat enkel wil cashen op het succesvolle eerste seizoen.

Maniac - Seizoen 1 (2018)

Aardige serie die door te veel trage momenten niet helemaal uit de verf komt. Het gegeven van de show is interessant en met Hill en Stone mag je best wel wat verwachten. In veel afleveringen is het echter niet duidelijk welke kant de serie nu precies op wil. Van prachtig ontroerende scènes tot vreselijk flauwe humor met Justin Theroux. En het zijn de scènes van dat laatste soort die ervoor zorgen dat deze serie geen topper is voor mij. Dat in combinatie met het af en toe gewoon vaag doen om het vaag willen doen, werkt bij mij averechts. Totaal onnodig aangezien de show een sterk genoeg verhaal heeft om op te bouwen en in Stone een dijk van een hoofdrolspeelster heeft die ook hier weer toont vrijwel alles tot een hoger niveau te tillen. Ik blijf met gemengde gevoelens achter. 3,5*.

Marlon - Seizoen 1 (2017)

Dramatisch slecht. Tot nu toe zes afleveringen gezien en ik heb echt totaal geen zin om nog een minuut langer deze rotzooi aan te moeten zien. Niet grappig, slecht geacteerd, standaard sitcom verhaallijnen, etc. etc. Kan er geen positief punt aan ontdekken.

Master of None - Seizoen 1 (2015)

Over het geheel genomen een leuke, redelijk sympathieke, serie waarin het lijkt alsof de acteurs er ook echt lol in hebben. Grote minpunt is die afschuwelijke moraal en het prekerige, pretentieuze gedoe dat er schijnbaar elke aflevering lagen dik bovenop moet liggen. Seizoen twee laat ik niet links liggen, maar erg hoog op de 'kijklijst' komt die niet te staan.

Master of None - Seizoen 2 (2017)

Het overdreven prekerige van seizoen 1 is er vanaf en dat zorgt ervoor dat het allemaal wat sympathieker oogt. Het acteerwerk is nog steeds maar matig (at best) en er gebeurt niet zo heel veel. Toch weet de feel-good serie er dit seizoen wat meer verhaal in te stoppen en kijkt het allemaal wat gemakkelijker weg. Aardig. niet meer dan dat.

Miracle Workers - Seizoen 1 (2019)

Zeer flauwe, voorspelbare humor. Constant hetzelfde gegeven: set-up, inkoppertje. Beetje van die grapjes die je vroeger op school zelf ook maakte. Dat is leuk als je heel jong bent, maar van een serie met Buscemi en Radcliffe mag je toch wel heel wat meer verwachten. Verder voelt het geheel als een enorme rip-off van een combinatie van Bruce Almighty, The Good Place en andere shows / films die met hetzelfde gegeven spelen. Tegenvaller dit.

Misfits - Seizoen 3 (2011)

Zojuist seizoen drie afgekeken. Wat een enorme tegenvaller. Waar seizoen één nog fris, strak, snel en interessant was, werd het in seizoen twee al iets minder (nog steeds goed hoor), maar is het in seizoen drie vrijwel helemaal voorbij. Het is voornamelijk een herhaling van zetten en de nieuwe personages kunnen me maar weinig boeien. Daarnaast vraag ik me af: WHAT THE HELL?? Waar is Nathan ?????? Na een kort onderzoekje op het internet kwam ik erachter dat er schijnbaar een special is geweest na seizoen twee, die niet op Netflix staat, waarin Nathan uit de serie geschreven wordt. Aangezien deze aflevering niet bij het seizoen hoort en daarom niet op Netflix erbij staat, start seizoen drie zonder Nathan en zonder enige uitleg of verwijzing naar zijn verdwijning. Dit is ronduit slecht.

Ik heb het seizoen afgekeken en me hier en daar nog best wel weten te amuseren maar de rek is er volledig uit. Dit was een zwak seizoen en ik vrees het ergste voor seizoen vier. Ik ga er toch aan beginnen, al heb ik wel al zo'n vermoeden dat het er niet beter op gaat worden.

Jammer, na het ijzersterke seizoen één en het sterke seizoen twee, is het met seizoen drie dan toch echt wel over. Mager zesje.

Missing, The - Seizoen 1 (2014)

Wederom een prachtserie uit de UK. Nesbit, Karyo, O'Connor en vrijwel elke acteur knalt en brengt zijn/haar rol enorm overtuigend. Het enige punt waarop ik dit seizoen niet hoger dan 4 sterren geef zijn de laatste vijf minuten van het seizoen. Het lijkt misschien weinig, maar die laatste paar minuten laten toch een wat minder gevoel achter. Plotseling wordt het zorgvuldig gebrachte verhaal versneld en zijn we in Rusland met een Tony waarvan totaal onduidelijk is hoe hij daar gekomen is.
Jammer en onnodig; de serie was kwalitatief top en had dit niet nodig.
. Dikke 8 en ik ben benieuwd naar seizoen 2.

Mocro Maffia - Seizoen 1 (2018)

Absurd hoge scores voor deze houterige, veel te brave serie. De personages zijn volledig inwisselbaar en het verhaal kabbelt op een saaie en simpelweg oninteressante manier voort. Met veel hoop begon ik te kijken, maar ik kwam bedrogen uit. Doorsnee serie die niet boven de middelmatigheid kan uitstijgen. 2,5*.

Monty Python's Flying Circus - Seizoen 1 (1969-1970)

Ronduit geniale show die alle grenzen van komedie en televisie opzocht en daar ver overheen ging. De wereldberoemde cast heeft een fantastische chemie en de sketches zijn veelal zeer geslaagd. Heerlijk dit.

Monty Python's Flying Circus - Seizoen 2 (1970)

Ook seizoen twee is ijzersterk met o.a. het onvergetelijke ministry of silly walks en the Spanish Inquisition. De animaties van Terry Gilliam zien er ook weer prachtig uit. Zeer geslaagd tweede seizoen.

Monty Python's Flying Circus - Seizoen 3 (1972-1973)

Iets minder dan seizoen 1 en 2 in mijn optiek. Het niveau is nog steeds hoog, maar er zitten iets minder sketches van de buitencategorie in, in vergelijking met de eerste twee seizoenen. Van de andere kant heeft dit seizoen wel één van mijn favoriete sketches of all-time: the argument sketch

Mr. Mercedes - Seizoen 1 (2017)

Wat een heerlijke serie. Hoog tempo, interessante karakters en een meer dan aardig (al is er het nodige 'geleend' van bijvoorbeeld Psycho verhaal. Gleeson overtuigt zoals altijd en Treadaway heeft een mooie kop voor dit soort rollen (typecasting 101). Voor mij hoeft er geen seizoen twee te komen Brady ligt braindead in het ziekenhuis en Bill heeft wat meer rust in zijn hoofd en lijf. Ik ben bang dat seizoen twee zal gaan beginnen met het geneuzel over zijn dochter die terug bij hem komt wonen.Maar goed; we wachten af.. Met een beetje pech trekt dit nog seizoenenlang door; laat het maar aan de Amerikanen over om zoveel mogelijk te rekken. Was dit een Britse serie geweest dan was het nu gewoon klaar. Genoeg gezeurd, terug naar waar het echt om gaat: een knaller van een seizoen. Ik heb genoten!

Mr. Mercedes - Seizoen 2 (2018)

Damn, I stand corrected.

De eerste aflevering zorgde voor flashbacks naar The Fall seizoen 2 en 3 (als in: de moordenaar ligt in coma, laten we tien afleveringen kijken hoe hij bewegingsloos in een bed ligt en ik vreesde dat dit net zo'n nonsense zou worden, maar ik zat ernaast. Opnieuw een sterk seizoen, met uitstekende acteerprestaties en genoeg vaart om de schwung erin te houden.

Ik ben het er helemaal mee eens dat dit niet het niveau van seizoen 1 haalt, maar als losstaand seizoen heb ik hier prima van kunnen genieten.