Hier kun je zien welke berichten Robbie.T. als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Handmaid's Tale, The - Seizoen 1 (2017)

Wat een fantastische serie was dit zeg. Ik heb me bewust niet ingelezen en wist dus niet dat dit om één of andere futuristische toekomst ging, maar mijn hemel wat was dit sterk. Dit is toch gewoon pure literatuur op scherm? Moss is ijzersterk in haar rol als Offred, of moet ik zeggen June?, en ook de rest van de cast weet te overtuigen. Hier laat ik het even bij, eerst laten bezinken. Misschien dat ik later nog iets typ.

Happy Families - Seizoen 1 (1985)

Minder goed dan ik verwachtte. De serie bestaat uit een absolute 80's sterrencast met Edmundson, Saunders, French, Fry, Laurie en gastrollen van onder andere Jim Broadbent en Rik Mayall. Toch is het allemaal 'net niet'. Komt voornamelijk door het verhaal dat wel erg oppervlakkig en snel gebracht wordt. Het is allemaal erg 'cheesy' en fout, maar daardoor toch ook wel weer leuk. Sommige afleveringen worden gebracht als pastiche maar dit komt niet altijd even goed uit de verf. Klein zesje.

Happy Valley - Seizoen 1 (2014)

Geweldige serie. Heerlijk grauwe, grijze, harde en voornamelijk realistische Britse serie. Wat is het toch altijd weer genieten om iets uit de UK te zien; geen dik opgemaakte sterren, geen ongrijpbare super schurken, maar een kijkje in de keiharde realiteit via een combinatie van misdaad en sociaal drama zoals alleen de Britten kunnen in hun TV series en cinema. Ik heb er erg van genoten en hoop dat serie 2 snel op Netflix komt.

Happy Valley - Seizoen 2 (2016)

Opnieuw een prachtig seizoen van Happy Valley. Gisteren aan begonnen, maar de serie laat je niet los en ik moest weten hoe het ging eindigen. Nee, beter gezegd: ik wilde weten wat er nog allemaal ging gebeuren. Het proces is belangrijk dan het product in dit geval. IJzersterk acteerwerk, sterk verhaal, drama, actie, misdaad en het grijs grauwe Halifax op de achtergrond. Seizoen 3 komt op zijn vroegst in de zomer van 2018, maar ik kijk er nu al naar uit.

Heel Holland Bakt - Seizoen 1 (2013)

Te truttig voor woorden. De originele Britse variant heeft nog die heerlijke Britse stijl en is daarom nog enigszins te doen, maar deze Hollandse variant kan mij totaal niet bekoren. Ik weet zeker dat hier genoeg publiek voor is, en het is ook zeker niet slecht, maar dit is niks voor mij.

Hospital People - Seizoen 1 (2017)

Vreselijke serie met Tom Binns die alle vier de hoofdrollen op zich neemt *zucht*.
De humor is voorspelbaar, flauwer dan flauw en simpelweg niet grappig. Zojuist was aflevering 5 erop en daar heb ik me weer doorheen geworsteld maar ik denk niet dat ik aflevering 6 nog ga kijken.

House of Cards - Seizoen 2 (2014)

Meer dan prima seizoen dat helaas net dat extra beetje scherpte, hardheid en diepgaande drama mist om een 'echte' topper te zijn. Het blijft tam op de verkeerde momenten en vliegt de bocht uit wanneer het juist beter ingetogen had kunnen zijn. Zoals al vaker hierboven genoemd werd de moord op Zoe Barnes werd niet al te best uitgewerkt. Al met al nog steeds een dijk van een serie met een Spacey en Wright die goed op dreef zijn. Er had echter meer in gezeten.

How to Be a Little Sod - Seizoen 1 (1995-1996)

Gebaseerd op het gelijknamige boek. Deels geanimeerde serie waarbij Rik Mayall het (uiteraard) fantastisch doet als de stem van de brutale baby Little Sod. Hij schreeuwt, tiert en vloekt en maakt het leven van zijn ouders tot een levende hel. De afleveringen zijn erg kort en daardoor ook leuk genoeg om te blijven boeien. Helaas is het bij één seizoen gebleven, hier had misschien nog wel wat leuks ingezeten.