Hier kun je zien welke berichten Robbie.T. als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

F Is for Family - Seizoen 3 (2018)

Mwha... leuk, maar ook niet meer dan dat. Seizoen 2 van vorig jaar vond ik behoorlijk sterk, maar tijdens dit derde seizoen merkte ik dat ik mijn aandacht er vaak niet bij kon houden. Het trucje lijkt wel langzaam voorbij voor deze show. Met name de eerste vijf afleveringen waren bijna een worsteling om door te komen. Aflevering 7, 8 en 9 vind ik veruit de beste van dit seizoen, maar het seizoen eindigt met een niet al te geweldige finale. Blijft een leuke middenmotor, maar zwakt wel wat af ten opzichte van het vorige seizoen.

Fall, The - Seizoen 1 (2013)

Zeer aardige serie waarbij Anderson de show steelt als de kille, berekenende en keiharde carrièrevrouw. Dornan is en blijft een zeer matige acteur en kan ook hier niet echt overtuigen.

De eerste drie afleveringen vind ik geweldig; spannend, mooie opbouw, rustig, grauw en veelbelovend. Aflevering 4 en 5 zijn beduidend minder; hier vervalt de serie in een wat meer 'standaard' politieserie.

Toch kijk ik wel uit naar seizoen 2; eens kijken waar dit naartoe gaat.

Fall, The - Seizoen 2 (2014)

Waar seizoen 1 in de eerste paar afleveringen sterk was en zwak eindigde, waren met name de eerste drie afleveringen van seizoen 2 een draak om uit te moeten zitten. Hierna wordt het iets beter, maar de serie zit bomvol fouten, plotholes, absurde keuzes van personages en ga zo maar door. Dorman blijft acteren als een natte krant en Andersons personage wordt langzamerhand meer een karikatuur dan wat anders.

De show is nog net een zesje op dit punt maar ik maak me toch wel ernstige zorgen om seizoen 3.. .waar moet dat in hemelsnaam nog over gaan?

Fall, The - Seizoen 3 (2016)

Nee, zeker geen voldoende voor dit uiterst zwakke seizoen. Toegegeven; mijn mening na aflevering 1 van dit seizoen is iets bijgesteld (zie een paar berichten hierboven) naar boven. De eerste drie, drie en een halve, afleveringen kun je gerust overslaan. Het betreft alleen maar opvulling en totale irrelevantie voor het verhaal. Aflevering 5 is daarentegen ontzettend sterk en dat had ik op dit punt echt niet meer verwacht; ik had de hoop al lang opgegeven, dus dit kwam als een zeer aangename verrassing. Helaas staat de slotaflevering weer bol van de fouten, onlogische keuzes en pure nonsens. 1,5* voor de eerste 4 afleveringen, aflevering 5 springt er met kop en schouders bovenuit en gemiddeld kom ik met veel goodwill op een geflatteerde 2,5* uit. Zeker geen serie die lang zal blijven hangen, althans; niet om de goede redenen.

Fallet - Seizoen 1 (2017)

Alternatieve titel: The Case

Onbegrijpelijk hoge score hier. Waardeloze serie die aan elkaar hangt van de meest uitgemolken, tenenkrommend slechte humor. Het acteerwerk is ver beneden de maat en het verhaal is totaal niet interessant. Dan te bedenken dat ik dit heb opgezet met het idee dat ik misschien een nog niet vaak geziene parel ontdekt had... nee, de reden dat dit niet vaak bekeken is werd me na de eerste paar minuten van deze show al meteen duidelijk. Snel wat anders gaan kijken zodat ik dit van mijn netvlies kan proberen te verwijderen.

Famke Louise: De Documentaire - Seizoen 1 (2018)

Alternatieve titel: De Echte Famke: Oprecht en Ophullend

Ik kende Famke Louise vrijwel niet voordat ik deze docu bekeek. Het enige wat ik van haar wist was dat ik wel eens een deel van één van haar nummers voorbij heb horen komen. Na het zien van de docu weet ik.... sja... niet veel meer. Een jonge meid die via YouTube bekend is geworden, wat liedjes zingt en nu niet meer, of wel? Geen idee eigenlijk want de documentaire laat opvallend weinig inhoud zien.

We zien wat flarden van optredens, wat flarden van voorbereidingen en wat interviews. Het gaat nergens de diepte in en de koers die de maker wil volgen is niet duidelijk. Het komt nog het meest in de buurt van een soort promotie voor deze artiest (?) en we zien vooral heel veel mensen die wanhopig proberen goed te praten wat ze deze meid, die eerlijk overkomt maar waar duidelijk iets mee aan de hand is, allemaal dwingen mee te maken. Al snel kreeg ik het gevoel dat dit het vrouwelijke equivalent van Rapper Sjors is en het is treurig dat er niet wordt ingegrepen want Famke zelf lijkt helemaal niets met verkeerde bedoelingen te doen, maar wordt zo opgefokt en aangemoedigd door Jan en alleman dat ze niet anders kan dan doorgaan met hetgeen wat ze doet.

Als documentaire is dit ontzettend zwak en wat betreft de artieste ben ik er in ieder geval achtergekomen dat ik Famke niet verder hoef te beluisteren / bekijken.

Fargo - Seizoen 3 (2017)

Ik weet niet zo goed wat ik van dit seizoen vond. Waar het sterk begon en McGregor een prima dubbelrol neerzet, vervalt dit seizoen al snel in een grijze middenmoot waar te weinig gebeurt om daadwerkelijk te interesseren. Ik ben het voor een groot deel eens met Animosh; er worden te veel zaken afgeraffeld / helemaal niet afgehandeld. Daarnaast bieden een aantal personages vrijwel niets. Wat doet die Yuri Gurka nu eigenlijk precies? Het leek erop alsof hij een belangrijke rol zou gaan spelen maar dit werd toch maar vermeden door een onbeduidend subplot van Yuri te maken. Ook het personage Meemo komt totaal niet uit de verf; ontzettend geforceerd en gewoon 'net niet'. Toch heb ik me wel geamuseerd met het seizoen en zit er genoeg in om te blijven kijken. De rol van David Thewlis vind ik bijvoorbeeld prima vertolkt.
Al met al een magere 7. 3,5 ster.

Fauda - Seizoen 2 (2017-2018)

Opnieuw een bijzonder sterk seizoen. De actie is dik in orde, het acteerwerk is sterk, de bad-guy is interessant genoeg en het verhaal is simpelweg goed. Deze serie bevat daarmee vrijwel alle elementen die een goede show moet hebben. Na het ijzersterke seizoen 1 heb ik opnieuw genoten.

Fear, The - Seizoen 1 (2012)

Fantastische mini-serie met Peter Mullan die de show steelt als de dementerende voormalige maffiabaas Richie Beckett. De serie kent een mooie balans tussen drama en misdaad en weet elke minuut te boeien. Onderhand is het alweer een jaar of vier, vijf geleden dat ik de serie gezien heb, maar nog vrijwel alles is me bijgebleven.

Flaked - Seizoen 1 (2016)

Bijzonder sympathieke serie met Will Arnett die ik altijd prettig vind acteren. De serie is licht drama en licht humoristisch maar brengt veel feel-good momenten en weet van begin tot eind te boeien. Ik kijk uit naar seizoen 2.

Flaked - Seizoen 2 (2017)

Opnieuw een prima seizoen dat gedragen wordt door de loomheid van Venice. Arnett doet het prima en weet overtuigend over te komen. De drama steekt prima in elkaar, de komedie is zeer lichtjes aanwezig op de verre achtergrond. Ik houd hier wel van. 3,5 ster.

Freakish - Seizoen 1 (2016)

Oersaaie tienerserie zonder een greintje spanning. De personages zijn vlak, er vinden geen memorabele momenten plaats en we hebben te maken met het zoveelste zombievehikel dat niets toevoegt aan het genre. Acteerwerk is redelijk, maar het is geheel is zó saai dat de afleveringen, die maar 21 minuten duren, aanvoelen alsof je anderhalf uur per episode kwijt bent. Het verhaal is helaas niet anders dan wat er hierboven in het serieplot genoemd wordt: wat scholieren zitten in een kelder en... sja.. en dan?... wat gepraat, nog meer gepraat, wat zombiegeluiden, en nog wat meer gepraat. Gaap. Lekker wat anders gaan kijken zou ik zeggen.

Fresh Meat - Seizoen 2 (2012)

Enorme verbetering in vergelijking met seizoen 1. Waar seizoen 1 nogal 'all over the place' was, is dit seizoen meer gestructureerd en simpelweg grappiger. De oer-Hollandse en te nuchtere Sabine is een leuke character toevoeging en ik heb toch wel veel zin om seizoen 3 te gaan kijken. Heerlijke 'tussendoor' en 'verstand op 0' serie.

Frontier - Seizoen 1 (2016)

Mwha.... niet onder de indruk. Het begint erg veelbelovend en na aflevering 1 had ik echt zin om deze serie af te kijken. Er is echter vrijwel geen karakterontwikkeling en het verhaal is niet interessant genoeg om echt te blijven boeien. De karakters zijn weinig memorabel, al zat daar echt wel wat in. Jammer genoeg niet al te veel mee gedaan en de serie vervalt al snel in subplotjes en een enorm gerekt hoofdplot. Hier had ik meer van gehoopt.