Hier kun je zien welke berichten Robbie.T. als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Dare - Seizoen 1 (2017)

Ik verwachtte ongelooflijke troep, maar dat viel me nog reuze mee. Met name de eerste paar afleveringen zijn goed te pruimen. Toch is het allemaal niet al te best:

Het acteerwerk wisselt van matig tot slecht en de dialogen zijn soms echt om te janken:
'Jij bent weird met de f*ucking crazy shit van jou'
.... sja....

Het sfeertje is daarentegen best aardig en af en toe weet de serie nog enigszins te boeien ook. Vanaf aflevering acht kakt het overigens volkomen in en wordt het alleen nog maar belachelijk. De zeer korte tijdsduur van de afleveringen zorgt er echter voor dat het allemaal wel uit te zitten is.

Dead to Me - Seizoen 1 (2019)

Ik vreesde dat het een flauwe komedie zou worden, maar niets is minder waar. De nadruk ligt veel meer op de drama en dat is een goede keuze geweest. Het geheel is helaas erg voorspelbaar waardoor het voor mij geen échte topper is, maar het heerlijke cynisme van Applegate en de bijna dommige naïviteit van Cardellini maken eigenlijk alles goed.

Voor mijn gevoel had dit beter een mini-serie kunnen zijn, maar goed; ik ben toch wel benieuwd naar seizoen 2.

Derek - Seizoen 1 (2012-2013)

Nieuwste geestenkindje op serie gebied van Gervais en opnieuw is het raak; wat een prachtige serie waarin voornamelijk de drama ijzersterk is. De comedy is hilarisch (hoe goed is David Earl als Kev!) en de serie kijkt zich ontzettend lekker weg.

Dexter - Seizoen 4 (2009)

Geweldig seizoen. Met een flinke binchwatch sessie heb ik dit seizoen in één zucht uitgekeken. Lithgow is zoals altijd geweldig en ook Carradine maakt zijn return in dit seizoen. Jennifer Carpenter zet haar sterke acteerprestatie van seizoen drie met gemak voort in dit seizoen en ook de rest van de cast doet het prima. Enige minpuntje vind ik Quinn, die helemaal niets toevoegt aan het verhaal en (vooralsnog?) een flat character is. Ik ben erg benieuwd naar seizoen 5.

Dexter - Seizoen 5 (2010)

Ik vreesde een beetje voor dit seizoen na het zien van de eerste twee zwaar tegenvallende afleveringen van seizoen 5. Gelukkig herpakten de schrijvers zich en wordt dit alsnog een prima seizoen. Julia Stiles, Jonny Lee Miller en Peter Weller doen het prima in hun rollen en zijn een leuke toevoeging aan het verhaal. Quinn daarentegen is nog steeds een flat character en werkt mij op de zenuwen door zijn nietszeggende aanwezigheid binnen het verhaal.
Op naar seizoen 6.

Dexter - Seizoen 6 (2011)

Prima zesde seizoen waarin de relaties tussen de personages verder worden uitgediept. Dieptepunt van dit sezoen is Colin Hanks, die geen moment weet te overtuigen en ook Quinn, die me vanaf het begin al niet kon boeien, gaat rustig door met zwak acteren. Toch is de verhaallijn interessant genoeg om 4 sterren te geven. Op naar seizoen 7.

Dexter - Seizoen 7 (2012)

Oei oei, na de eerste 10 afleveringen van dit seizoen dacht ik dat dit het zwakste seizoen tot nu toe is... maar dan komen de twee finale afleveringen; wauw!
Het begin van dit seizoen (afl. 1t/m10) is ronduit zwak; we zijn beland in flashbacks en constante herhalingen van zetten (een standaard teken dat een serie op zijn laatste benen loopt) en de show lijkt de focus te verliezen.... totdat we bij aflevering 10 aankomen; daar wordt weer langzaam opgebouwd naar een interessante climax. En die climax mag er zijn! Aflevering 11 en 12 gaan in een moordend tempo en halen het niveau van de top seizoenen in het verleden.
3,5* gebaseerd op de laatste twee afleveringen.
Rest alleen seizoen 8 nog; ik ga gelijk beginnen.

Dexter - Seizoen 8 (2013)

Misschien wel het minste seizoen van de serie. Op IMDB en via de Amerikaanse kanalen is dit seizoen destijds met de grond gelijk gemaakt, maar zo slecht is het nu allemaal ook weer niet. Tenminste, wanneer je dit seizoen als losstaand fenomeen beschouwd. Als seizoen binnen een dijk van een serie valt het inderdaad erg tegen. Met name het verhaal met Vogel slaat helemaal nergens op en zorgt ervoor dat heel de mythe, het mysterie en de achtergrond die zeven seizoenen lang is opgebouwd in één klap wordt afgebroken .. Ook de 'killer' in dit seizoen is vreselijk saai en lijkt er met de haren bijgesleept want het past voor geen meter in het verhaal.. Het einde van de serie ( op de eindscène na) vind ik wel prima: duister, somber en echt des Dexter's.

Don't Trust the B---- in Apartment 23 - Seizoen 2 (2012-2013)

Flauwe, gemakkelijk en soms ronduit stupide grappen. Onbegrijpelijk dat deze serie zo hoog scoort op IMDB. Nou ja, misschien is deze serie gewoon niet voor mij weggelegd.

Don't Watch This - Seizoen 1 (2018)

Zeer slechte show die, op aflevering 1 na, op geen enkel vlak weet te overtuigen.

Aflevering 1 'Friendship Bracelet': alleraardigst idee met de nodige gore. Ook de langste van de show met bijna 10 minuten. Prima begin; smaakt naar meer. Eindoordeel: 7.0

Aflevering 2: 'CTRL + ALT + DEL': waardeloze effecten, shitty acteerwerk (en dan te bedenken dat de hoofdrolspeler vrijwel niets hoeft te doen) en een zwak uitgewerkt uitgangspunt. Eindoordeel: 2.0

Aflevering 3 'Incommodum': soort extreem crappy versie van 'Begotten'. Mist zijn doel en weet nergens te beklemmen. Eindoordeel: 3.0

Aflevering 4: 'Keep Out': [REC] meets Haunted House ofzo? Niet eens zo slecht, maar veel te kort om interessant te zijn. Wel een hele verademing na de vorige twee waardeloze afleveringen. Eindoordeel: 5.5

Aflevering 5: 'Antoni Psycho': Schandalig slechte rip-off van American Psycho. Inhoudsloos, vormloos en een beetje beschamend. Eindoordeel: 2.0

Gemiddeld kom ik op een 3,9 uit en dat komt enkel en alleen door die 7 voor aflevering 1. Troep deze show.