Hier kun je zien welke berichten Robbie.T. als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Baldy Man, The - Seizoen 1 (1995)

The Baldy Man.... met zijn vieze, vettige haren. Als kind vond ik dit echt geweldig. Ik kan me vooral de aflevering waar hij scheidsrechter is nog volledig herinneren. Ik weet niet of ik dit nog 3,5 zou geven als ik het nu terug zou kijken, maar gebaseerd op 'jeugdsentiment' is dit toch wel mijn score waard.

Better Call Saul - Seizoen 3 (2017)

Wat een prachtige serie is dit toch. Ook seizoen drie is weer van uitzonderlijke klasse. Zelden dat er in een serie echt nog een verhaal verteld wordt; rustig, zorgvuldig en met diepgang. De relaties en dynamiek tussen de personages zijn ijzersterk en je voelt de wanhoop en pure stress bij de meesten. Nergens wordt er gekozen voor de goedkope, snelle, met actie gevulde gelikte shots; alles blijft in dienst van het verhaal. Het lijkt wel een boek. Deze serie is voor mij een absoluut hoogtepunt op seriegebied.

Better Things - Seizoen 1 (2016)

Ik ben wat minder positief over de serie en heb me, in tegenstelling tot de ervaring van daan258, wel degelijk verveeld bij de meeste afleveringen. Ik begrijp ook niet goed wat nu eigenlijk de bedoeling was van deze show... komedie / drama? Er valt niks te lachen dus komedie valt eigenlijk wel af, maar voor drama was het zo ontzettend plat en niet diepgaand dat ik ook het drama-gehalte onvoldoende uit de verf vind komen. Het kabbelt allemaal maar wat voort zonder dat er echt iets gebeurt of zich ontwikkelt.

Ik ben het eens met daan hierboven dat het niet écht slecht is, maar helaas is ook verre van goed. Een saaie grijze massa van ongedenkwaardigheid komt bij me op wanneer ik terugdenk aan deze serie. Helaas.

Big Mouth - Seizoen 1 (2017)

Verrassend leuke, en ontzettend foute, serie die zichzelf niet serieus neemt. Pas rond aflevering 3 kwam ik erachter dat The Hormone Monster niet ingesproken wordt door Will Arnett; Nick Kroll heeft echter duidelijk goed naar hem gekeken en geluisterd, het is bijna een kopie. Prima tussendoortje deze show; seizoen 2 ga ik zeker ook kijken wanneer deze komt.

Big Mouth - Seizoen 2 (2018)

Een hele magere 3*. Dit seizoen is niet te vergelijken met het eerste seizoen. Toen was het fris, lollig en origineel. Nu hebben de makers het meteen zoveel mogelijk uitgemolken door heel veel grappen in korte tijdsbestekken te willen proppen. De personages vliegen je om de oren en het lijkt om de 'quick fix' te gaan in plaats van het (nog enigszins) vernuftige dat seizoen 1 bracht. Beetje cheap dit seizoen en de lol is er wel vanaf.

Black Mirror - Seizoen 4 (2017)

De serie belandt in de middenmoot met dit vierde seizoen. De afleveringen bieden vrijwel niets nieuws / unieks en het lijkt op Black Mirror dat graag op Black Mirror probeert te lijken. Er zit echt nog wel rek in, maar laat ze in hemelsnaam de tijd nemen om weer iets echt goeds (zoals de eerste paar seizoenen) in elkaar te zetten in plaats van zo snel mogelijk cashen met een nieuw seizoen.

USS Callister 3*: leuk concept, maar duurt veel te lang. Pluspunten zijn toch wel om Michaela Coel
en Jimmi Simpson weer te zien in een serie.
Arkangel 2,5*: zojuist moeten teruglezen waar deze aflevering over ging; dat vat het meteen samen. Ontzettend middelmatig en forgettable.
Crocodile 2,5*: zie aflevering twee. Matig verhaaltje verpakt in een nog mindere uitwerking. Saai en alles behalve memorabel.
Hang the DJ 3*: Voldoende aflevering al schiet het naar het einde toe wat uit de bocht met een oninteressante clue.
Metalhead 3*: Voldoende aflevering al is de uitwerking opnieuw matig. Probleem zit 'm voor mij er ook in dat een gelijksoortig verhaal al vele malen beter gedaan is.
Black Museum 4*: Dit lijkt weer op Black Mirror. Vreemde technologieën, zwarte humor, neigt naar absurdisme. Veruit de beste aflevering van het seizoen. Extra pluspunt: mooi om Letitia Wright opnieuw goed te zien presteren in een serie.

Ik heb zin in seizoen 5, maar hoop wel dat er weg wordt gestuurd van doorsnee Hollywood verhaaltjes en uitvoeringen en teruggegaan wordt naar het grijze, grauwe, kleine en neerslachtige zoals we het van de Britten kennen.

Black Mirror - Seizoen 5 (2019)

Durf ik het woord 'waardeloos' te gebruiken bij Black Mirror? Ja, eigenlijk wel. Black Mirror is nog slechts een slap aftreksel van wat het ooit was.

Striking Vipers: 2* --> oer- en oersaai verhaal zonder duidelijke richting, een ontbrekende moraal op technologisch gebied (daar draaide het toch ooit om??), oppervlakkige personages die ook nog eens matig vertolkt worden en de aflevering duurt veel te lang. Na de zoveelste seksscène in de VR-wereld weet ik het wel. Bijzonder slappe hap.

Smithereens: 3,5* --> de aflevering die dit trainwreck van een seizoen nog enigszins weet te redden. We gaan terug naar de basis; simpel, to the point, uitstekend drama, een back-story en een moraal omtrent de digitale wereld. Klein, Brits en prima.

Rachel, Jack and Ashley Too: 2* --> Wat moet ik over dit gedrocht zeggen? Een soort aflevering uit een matige kinderserie waarbij het acteerwerk van met name Cyrus ver beneden de maat is. Het drama-aspect komt niet uit de verf en wat overblijft is een kinderlijk, saai en voorspelbaar verhaaltje.

Als dit de richting is die Black Mirror opgaat, dan mag het van mij gaan eindigen. Seizoen 4 was al niet veel soeps, maar dit is wel heel erg. Aflevering 2 redt het eindoordeel: 2,5*

Black Sails - Seizoen 3 (2016)

Heerlijk seizoen. Het verhaal wordt steeds beter uitgediept en er wordt veel minder opvulling ingezet dan in de voorgaande seizoenen. De personages beginnen te leven en vorm te krijgen en ook de actie is wat meer op de voorgrond aanwezig dit seizoen. Ik ben nu erg benieuwd naar seizoen 4 en of deze stijgende lijn wordt voortgezet.

Blacklist, The - Seizoen 1 (2013-2014)

Prima serie. Halverwege gaat de serie op de automatische piloot draaien wat de kwaliteit niet ten goede komt. Daarna herpakt het zich en wordt het weer interessanter. Met name Spader (die ik toch altijd als Alan Shore zal blijven zien) doet het zoals gewoonlijk meer dan prima.

Bletchley Circle: San Francisco, The - Seizoen 1 (2018)

Troep. Na het fantastische The Bletchley Circle - Seizoen 1 (2012) en het sterke The Bletchley Circle - Seizoen 2 (2014) is dit slappe aftreksel geen seconde interessant. Het acteerwerk is discutabel, de verhaallijnen veel te simpel en voorspelbaar en het geheel voelt bijzonder knullig.

De aankleding ziet er niet uit (het zijn duidelijk sets en voelt nergens authentiek). De editing is dramatisch; slechte overgangen tussen scènes, continuïteitsfouten en volkomen onlogische ontwikkelingen.

Nee, dit is echt niks. Het is duidelijk waarom het grootste gedeelte van de originele cast hiervoor gepast heeft.

BoJack Horseman - Seizoen 3 (2016)

De eerste twee afleveringen van dit nieuwe seizoen vielen me wat tegen en ik vreesde voor een structurele daling in kwaliteit, maar vanaf aflevering drie haalt dit seizoen wat mij betreft het niveau van de eerste twee seizoenen weer. Heerlijk absurde serie. Ik kijk nu al uit naar seizoen 4.

BoJack Horseman - Seizoen 4 (2017)

Opnieuw een meer dan prima seizoen voor BoJack Horseman. Bij het zien van aflevering 1 van dit seizoen vreesde ik dat de magie ver over was, maar de show herpakt zich snel en aflevering 11 is het absolute hoogtepunt van het seizoen. Op naar nummer 5.

BoJack Horseman - Seizoen 5 (2018)

De eerste paar afleveringen had ik even nodig om echt in het verhaal te kunnen komen, maar rond aflevering 6 zitten we weer op het hoge niveau dat we van deze show gewend zijn. De laatste zes afleveringen zijn smullen geblazen met een geweldige combinatie van drama en humor. Mooie antihero die Bojack.

Booth at the End, The - Seizoen 1 (2011)

Geweldige kleine serie die het moet hebben van het mysterie en de sfeer. Zo goed als heel de show speelt zich af in de booth waar 'De Man' en zijn 'cliënten' zitten, maar ik kan me herinneren dat ik hier enorm geboeid naar heb zitten kijken. Prachtig in zijn eenvoud.

Booth at the End, The - Seizoen 2 (2012)

Seizoen 2 was net zo goed als seizoen 1. Verborgen toppertje deze serie.

Born to Kill - Seizoen 1 (2017)

Uitstekende miniserie die het moet hebben van het sterke acteerwerk en de sfeer. Het verhaal vertelt niets nieuws, maar wordt op een zeer goede manier gebracht. Het gaat onder je huid zitten en dat is een goed teken.

Breaking Bad - Seizoen 1 (2008-2009)

Alles wat er over te zeggen valt is reeds al 100x gezegd. Wat een geweldige serie. Het had me in zijn greep vanaf de eerste scene. Top.

Broken - Seizoen 1 (2017)

Even laten bezinken maar dit was toch wel een erg mooie serie. Nu ging ik daar eigenlijk ook wel vanuit toen ik zag dat de serie door Jimmy McGovern geschreven was. De serie is klein, integer en gewoon mooi. De symboliek ligt er wellicht wat zwaar bovenop en het einde is wat zoetsappig maar dat is geen enkel probleem. De interne strijd en het overwinnen van persoonlijke demonen, het overleven in een gemeenschap in de hedendaagse maatschappij, omgaan met vooroordelen en integer proberen te blijven zijn toch wel de hoofdthema's in Broken en deze worden meer dan prima aangekaart en behandeld. De serie is slechts zes afleveringen lang waardoor lang niet alles onderzocht, uitgesproken of afgerond is waarmee de deur naar seizoen twee opengezet lijkt (al is dit alles behalve een zekerheidje bij Britse series). Ik ben meer dan overtuigd door deze mooie serie.

Bron - Seizoen 1 (2011)

Alternatieve titel: The Bridge

Zeker mee eens ZAP!, het dwaalspoor dat hij hiermee creëert vond ik ook nog wel prima, al had ik toch ook wel gehoopt op iets diepers waar het naar hintte.

Mijn grootste probleem (probleem is trouwens een groot woord, zie mijn score) is toch echt de plastische chirurgie. Ik vind dat te goedkoop, zo werkt plastische chirurgie nu eenmaal niet. Daarnaast is het ook een goedkope oplossing om nergens diep op in te hoeven gaan en geen character verdieping te hoeven aanbieden. Maar nogmaals: met 4 sterren vind ik dit echt een top seizoen, het is slechts de ontknoping die ik wat matig vind voor een dergelijke dijk van een serie.

Bron - Seizoen 2 (2013)

Alternatieve titel: The Bridge

Wat mij betreft zelfs nog sterker dan seizoen 1. De relatie tussen Saga en Martin is prachtig; twee enorme vrienden die elkaar accepteren zoals ze zijn en eigenlijk elkaars enige vrienden zijn. Het verhaal is wat beter uitgewerkt dan in seizoen 1 en gelukkig geen plastische chirurgie als main clue deze keer . Ik ben erg benieuwd naar seizoen 3 maar hoe moet dat gaan nu Martin in de gevangenis zit ??? Nou ja, we gaan het zien

Brooklyn Nine-Nine - Seizoen 4 (2016-2017)

Alternatieve titel: Brooklyn 9-9

Bijzonder goed seizoen weer; vrijwel elke aflevering meermaals hardop moeten lachen en dat gebeurt toch maar zelden bij comedyseries. Tijdens de eerste twee afleveringen vreesde ik het ergste, want die waren vreselijk: gewoon niet grappig, ongemakkelijk en saai. Bijna stond ik op het punt te stoppen, maar vanaf aflevering 3 kent het seizoen een fikse ommezwaai en gaat het niveau eigenlijk alsmaar omhoog. Erg leuk dit.

Brooklyn Nine-Nine - Seizoen 5 (2017-2018)

Alternatieve titel: Brooklyn 9-9

Opnieuw een geweldig seizoen. Een van de betere komedies van het moment. Vaak hardop moeten lachen; de situaties zijn leuk, de karakters komen goed uit de verf en het overgrote merendeel van de grappen komt aan. Erg leuk dit.

Buddy Thunderstruck - Seizoen 1 (2017)

Vreselijk. Geen idee voor wie dit precies bedoeld was. Het is veel te kinderachtig voor volwassen maar ongeschikt voor kinderen. De grappen zijn voorspelbaar, volledig uitgemolken en worden slecht gebracht. Het verhaal stelt niets voor en de personages alles behalve memorabel. Ik zou lekker wat anders gaan kijken Esteban.