• 8.985.633 stemmen

Genre: Actie / Drama

Ontwikkeld door: Paul Scheuring

Met onder meer: Wentworth Miller, Dominic Purcell en Sarah Wayne Callies

Release datum: maandag 29 augustus 2005

Eerst uitgezonden op: FOX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Prison Break

Michael Scofield is een wanhopige man in een wanhopige situatie. Zijn broer, Lincoln Burrows, heeft de doodstraf gekregen maar is onschuldig. Binnen enkele maanden zal de doodstraf voor Lincoln worden uitgevoerd. Om zijn broer te helpen pleegt Michael een bankoverval zodat hij in dezelfde gevangenis, de Fox River State Penitentiary, als zijn broer terechtkomt. Michael probeert daar zijn ingenieuze ontsnappingsplan te verwezenlijken, maar al snel blijkt dat je niet alles kan plannen.

Komt er een Prison Break seizoen 6?

Michael Scofield

Fernando Sucre

Brad Bellick

Meningen over Prison Break

woensdag 16 januari 2019
Prison Break seizoen 1 Me toch eindelijk maar eens gewaagd aan het eerste seizoen van deze veelbesproken (en mij herhaaldelijk aanbevolen) serie. Het begint ijzersterk: binnen een mum van tijd voelde ik me betrokken bij de personages en de spanning is meteen goed voelbaar. Aflevering 6 en 7 waren zelfs dusdanig goed dat het leek alsof ik met een seizoensfinale te maken had. Het (logische) nadeel daarvan is dat het lijkt alsof de serie daarna een beetje in de tweede versnelling blijft hangen. Het seizoen wordt nergens vervelend, maar soms kabbelt het wel een beetje voort; en dan doel ik met name op alles wat zich buiten de gevangenis afspeelt. Wentworth Miller doet het op zich prima in de hoofdrol, maar het klopt dat hij niet al te veel gezichtsuitdrukkingen tot zijn beschikking heeft. Ik was vaak meer onder de indruk van zijn medegevangenen en de staf van de gevangenis. Enkele storende onwaarschijnlijkheden en toevalligheden haalden me af en toe uit de serie en met name daardoor kan ik er geen hogere score voor geven. De amusementswaarde is echter ontzettend hoog en de ontknoping van dit seizoen steekt vernuftig in elkaar. Toch wel lang geleden dat ik bijna een hand voor mijn ogen moest houden omdat iets zó spannend was, maar Prison Break wist dat tijdens de zinderende climax meermaals te flikken. 4*
avatar van WB

WB

donderdag 19 november 2015
Prison Break seizoen 1 Heerlijke serie was dit. Verrassend, vernieuwend, leuk concept en elke aflevering met een cliffhanger... Gevangenisseries liggen me wel. Na dit seizoen moest het ook gewoon echt klaar zijn, maar helaas...

Tommeh

donderdag 26 november 2015
Prison Break seizoen 4 Ik vond het een ware marteling. Aangezien ik de eerste 3 seizoenen al gezien had wilde ik ook heel graag de ontknoping zien, maar bij aflevering 8 ongeveer was ik er eigenlijk wel klaar mee. Om één of andere reden bleven ze er maar afleveringen aanplakken (Het zijn trouwens 24 afleveringen, geen 22), er kwam werkelijk geen einde aan. Daarom bij deze, een welverdiende 0,5*
avatar van Vahnstad

Vahnstad

vrijdag 27 november 2015
Prison Break seizoen 4 Ik vond dit seizoen eigenlijk niet zo goed. Vrij saai. Verkloot de hele serie eigenlijk.