• 8.985.805 stemmen

Fauda - Seizoen 2 (2017-2018)

Alternatieve titel: פאודה

Ontwikkeld door: Lior Raz, Avi Issacharoff, Lior Raz en Avi Issacharoff

Met: Lior Raz, Shadi Mar'i en Laëtitia Eïdo

Oorsprong: Israël

Datum van release: zondag 31 december 2017

Eerst uitgezonden op: Yes Oh (Israël)

Plot Fauda

Een gepensioneerde Israëlische top-agent besluit alsnog op zoek te gaan naar de Palestijnse militant die hij dacht gedood te hebben en veroorzaakt een keten van chaos. Het plan loopt al snel helemaal mis. Nu de gepensioneerde agent de smaak van actie geproefd heeft, smeekt hij of hij weer bij het team mag.

Afleveringen Seizoen 2 (2017-2018)

31 december 2017 (46 minuten)

Doron sluit zich aan bij zijn oude team om het brein achter een bomaanslag uit te schakelen. Deze heeft het echter ook op Doron gemunt.

7 januari 2018 (46 minuten)

De spanning stijgt in beide kampen als Dorons team de jacht verhevigt en Abu Samara een ultimatum stelt voor Al Makdasi. Shirin moet lastige vragen beantwoorden.

14 januari 2018 (43 minuten)

Al Makdasi bijt zich vast in zijn wraakplan nadat Walid weigert om hem te helpen. Doron neemt tijdens een missie het heft in eigen handen om Shirin een uitweg te bieden.

21 januari 2018 (44 minuten)

Het plan van Nidal heeft onverwachts dodelijke gevolgen en drijft hem in een hoek. Shirin neemt contact op met Doron, waardoor ze allebei gevaar lopen.

28 januari 2018 (41 minuten)

Doron haast zich om zijn familie te beschermen wanneer Nidal te dichtbij komt. Shirin zet een gevaarlijk plan in gang. Walid krijgt verontrustend nieuws.

4 februari 2018 (42 minuten)

Nidal ziet zijn kans schoon om toe te slaan en leidt een nachtelijke aanval. Walid wordt ondervraagd en Doron neemt Shirin onder zijn hoede.

11 februari 2018 (44 minuten)

Nidal verdedigt zijn verbond met Samir. Kapitein Ayub chanteert Abu Samara om hulp te krijgen bij het zetten van een val. Sagi is nerveus en brengt een missie in gevaar.

18 februari 2018 (41 minuten)

Abu Maher ontdekt waar de loyaliteit van Nidal echt ligt en sluit zich aan bij de missie om hem te vinden. Kapitein Ayub en Naor gaan een stap verder om Walid te breken.

25 februari 2018 (46 minuten)

Doron rouwt om een verlies, waardoor Shirin lastige vragen krijgt. Het team voert een officieuze missie uit om antwoorden te krijgen. Maher krijgt een missie van Nidal.

4 maart 2018 (38 minuten)

Het team maakt zich zorgen dat Doron wanhopig wordt, en komt bij elkaar om hem in actie te krijgen. Samir gaat de confrontatie aan met Nidal. Abu Maher ontdekt iets.

11 maart 2018 (40 minuten)

Een missie om Nidal uit te schakelen brengt het team in een dodelijke situatie. Abu Maher neemt een hartverscheurende beslissing. Kapitein Ayub ontvangt cruciale informatie.

18 maart 2018 (37 minuten)

Doron staat voor een nieuwe bedreiging als de omvang van Nidals plan duidelijk wordt. Het team en Abu Samara proberen in te grijpen voordat het te laat is.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Een van mijn favoriete series. Eerste aflevering begint uitstekend. 4.0

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Geweldige serie. Geeft een mogelijk realistisch beeld hoe het er toegaat in de Palestijnse gebieden. Tussen Israel, Hamas, IS en de verschillende geheime diensten. 4.5.

Ohh damn! Zojuist aflevering 9 gekeken, die zag ik dus echt niet aankomen: Walid én Shirin vermoord??. Sterk seizoen weer; nog drie afleveringen te gaan.

Opnieuw een bijzonder sterk seizoen. De actie is dik in orde, het acteerwerk is sterk, de bad-guy is interessant genoeg en het verhaal is simpelweg goed. Deze serie bevat daarmee vrijwel alle elementen die een goede show moet hebben. Na het ijzersterke seizoen 1 heb ik opnieuw genoten.

wimaroca_mm

Komt er nog een seizoen 3 ???

Ja!

Wat een serie zeg !!!!,

De beste serie die ik ooit gezien heb,en zeer goede acteurs,vooral die Doron speelt,

Tis net of je er midden in zit,het land ,de taal,

daar verbleken die Amerikaanse serie helemaal mee..

voor mij 5.5 ster*****

Dit seizoen is duidelijk een vooruitgang. Beter geschreven vooral. De personages zijn meer uitgewerkt en hun verhaallijnen persoonlijker, de cinematografie en aankleding zijn mooier en El Makdessi is vele malen interessanter dan De Panter.

Het cliché van Doron als het ongeleide projectiel is wel nog wat afgezaagd en enigszins vermoeiend. 3.5*.

wimaroca_mm

Seizoen 3 komt eraan zeggen ze !!!! maar wanneer hier op deze site?

avatar van Theo58_mm

Theo58_mm

Geweldige serie. Goed geacteerd. Spannend. Toch wel enige diepgang in de problematiek Israël en de beste west-oever en de persoonlijke situatie van de hoofdpersonen. Hopelijk zijn niet alle Israëlische mannen zulke testosteronbommen. Hitsige Alphamannetjes. Best wel walgelijk.

Toch vond ik bepaalde situaties wel erg toevallig goed uitkomen. Ook twijfelde ik aan de capaciteiten van de Israëlische defensie of geheime dienst, omdat ze bijv. niet rekening hielden met een vluchtweg vande terroristen.

avatar van umbra

umbra

Seizoen 1 en 2 van deze serie recent gebinged. Is echt über sterke en boeiende misdaad-actieserie en zeer actueel door de meest recente gebeurtenissen in deze streek.

De serie haalt meteen een zeer hoog niveau en behoudt dit continue, doorheen al de afleveringen, met sterke acteerprestaties en realistische uiteenzetting. De serie is sowieso niet voor doetjes, want deze is lekker rauw en bikkelhard, zeker omdat je weet dat deze oorlogen in het Middenoosten bikkelharde realiteit zijn en nog erger dan wat je hier te zien krijgt. Maar doordat alles zo vet goed in elkaar zit, sleept deze je volledig mee qua totale beleving.

Nog 2 seizoenen te gaan, vet dus.

Een 9,5/10 reeds, voor deze beide seizoenen, echt dicht tegen maximum score.