• 8.985.932 stemmen

Sons of Anarchy - Seizoen 2 (2009)

Show titel: Sons of Anarchy

Ontwikkeld door: Kurt Sutter

Met: Charlie Hunnam, Johnny Lewis en Katey Sagal

Datum van release: dinsdag 8 september 2009

Eerst uitgezonden op: FX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 2 via Disney+

Plot Sons of Anarchy

Deze dramaserie neemt je mee naar de meedogenloze onderwereld van de buitenwettelijke motorrijders. De 'Sons of Anarchy' leven, rijden en sterven voor het broederschap. Maar wanneer de leider van de club en zijn vrouw steeds verder van de wet afdwalen, moet zoon Jax kiezen tussen het broederschap en de ideologie.

Afleveringen Seizoen 2 (2009)

1. 1. Albification

8 september 2009 (1 uur)

Een groep racistische separatisten verhuist naar Charming om SAMCRO uit te dagen. Clay sluit een nieuwe wapenovereenkomst met de IRA. Bobby wordt vrijgelaten uit de gevangenis en Opie keer terug met de bedoeling om de moord op Donna te wreken.

2. 2. Small Tears

15 september 2009 (1 uur)

Tara en Unser helpen Gemma om haar verkrachting verborgen te houden voor Clay en Jax. De spanningen tussen de Niners en de Mayans escaleren, waarbij SAMCRO zich midden in de strijd bevindt. Jax heeft een idee voor een nieuwe bron van inkomsten voor de club.

3. 3. Fix

22 september 2009 (1 uur)

Wanner Hale weigert een Arisch lab van speed buiten dienst te stellen, onderneemt SAMCRO actie met explosieve resultaten. Clay en Gemma kunnen lastig communiceren. De porno-industrie biedt Bobby een buitenkansje en Tara een uitdaging.

4. 4. Eureka

29 september 2009 (1 uur)

Tijdens een wapensmokkel wordt een Redwood Original gepakt door premiejagers. De spanning tussen Jax en Clay wordt tastbaar wanneer zich binnen de motorclub uitzichtloze bondgenootschappen vormen. Gemma probeert de confrontatie met haar aanvaller aan te gaan.

5. 5. Smite

6 oktober 2009 (1 uur)

Clay en SAMCRO gaan in de aanval tegen Zobelle en de League, met hachelijke gevolgen. Under vertelt Hale de waarheid over Gemma. De kloof tussen Clay en Jax wordt groter zodat de anderen gedwongen worden partij te kiezen.

6. 6. Faix Cerebri

13 oktober 2009 (1 uur)

Jax en hulpsheriff Hale werken samen om Zobelle te vinden vóór SAMCRO dat doet. De onenigheid tussen Opie en Jax blijft groeien. Gemma en Tara delen een ervaring die hun bang hechter maakt.

7. 7. Gilead

20 oktober 2009 (1 uur)

Terwijl SAMCRO een vijandige omgeving doorkruist, keert agent Stahl terug naar Charming met een voorstel voor de motorclub. De ruzie tussen Jax en Clay wordt lichamelijk en Opie maakt een nieuwe vriend.

8. 8. Potlatch

27 oktober 2009 (1 uur)

De acties van de League zorgen ervoor dat SAMCRO uiteen begint te vallen. Oude vrienden en vijanden keren terug met gemengde gevolgen. Jax komt onopzettelijk terecht in het gebied van de concurrentie. Clay probeert waardevolle koopwaar terug te krijgen.

9. 9. Fa Guan

3 november 2009 (1 uur)

Clay verhuist om opnieuw in de wapenhandel mee te draaien. Hale stelt SAMCRO een manier voor om wraak te nemen op de League. Opie ervaart een emotionele doorbraak en de escalerende rivaliteit met Clay heeft heldhaftige gevolgen voor Jax.

10. 10. Balm

10 november 2009 (1 uur)

Het terughalen van een truck resulteert in nieuwe handelspartners voor de motorclub. Tara lijdt onder een tegenvaller op het werk na haar hulp aan SAMCRO. Gemma onthult een verschrikkelijk geheim in de hoop om de club bij elkaar te houden.

11. 11. Service

17 november 2009 (1 uur)

Jax en Clay schuiven hun meningsverschillen aan de kant om gezamenlijk wraak te kunnen nemen. Terwijl SAMCRO zich klaarmaakt voor een oorlog, ontdekt Jax een geheim over Zobelle dat alles verandert. Stahl sluit de IRA in en Tig doet een sinistere bekentenis.

12. 12. The Culling

24 november 2009 (1 uur)

SAMCRO bereidt zich voor op een oorlog. De motorclub krijgt hulp van onverwachte bondgenoten. Tara voelt zich op haar gemak en toont haar duistere kant. De Sons verenigen twee rivaliserende bendes tegen een gemeenschappelijke vijand.

13. 13. Na Trioblóidí

1 december 2009 (1 uur)

Jax en Weston gaan de confrontatie met elkaar aan. Clay en de anderen moeten voorbij de Mayans en de politie zien te komen om tot bij Zobelle te geraken. De achtervolging van de IRA door agent Stahl heeft schokkende gevolgen voor Gemma, Jax en de SOA.

avatar van Teejey_mm

Teejey_mm

Nog intenser dan seizoen 1 met nog betere verhaallijnen. Zobelle en Weston zijn de perfecte tegenspelers, wat speelde eerstgenoemde sterk zeg. Ook Polly is een leuke toevoeging!

En de cliffhanger(s)... Holy fuck.

Leuk tweede seizoen van deze serie dat zich flink verbeterd heeft na seizoen één. Het is allemaal wat meer gefocust en het tempo zit er al wat meer in. Henry Rollins en Adam Arkin zijn goede toevoegingen. Verder blijft het allemaal wat ééndimensionaal en erg soft voor een 'harde biker' serie en wat een houten klaas is die Charlie Hunnam zeg , die geloof je toch geen moment.

Al met al een lekkere 'verstand-op-nul' serie die zich prima wegkijkt.

Hoewel een stuk beter dan het eerste seizoen ben ik nog steeds niet om. Bijna wel, dan doel ik met name op aflevering 10. Die was echt heel erg goed. Toen hoopte ik dat ze dat niveau vast zouden houden. Maar dan komen ze met zo een matige slotaflevering. En dan komt bij mij toch weer een beetje dat soap gevoel naar boven. Als SOA het ruige zou weten vast te houden dan zou het voor mij echt een top serie zijn. Nu schuurt het toch teveel. Jammer.

Dan zal je in de latere seizoenen op je wenken bediend worden. Daar is menig kijker afgehaakt omdat ze het te ver vonden gaan.

Echt? Haha! Dat is goed om te horen .