• 8.985.245 stemmen

Absentia - Seizoen 1 (2017)

Show titel: Absentia

Ontwikkeld door: Matthew Cirulnick en Gaia Violo

Met: Stana Katic, Patrick Heusinger en Cara Theobold

Oorsprong: Israël / Verenigde Staten

Datum van release: maandag 25 september 2017

Eerst uitgezonden op: AXN (Hongarije)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime

Plot Absentia

De serie vertelt het verhaal van FBI-agente Emily Byrne die tijdens het jagen op een van Boston's beruchtste seriemoordenaars spoorloos verdwijnt en dood wordt verklaard. Zes jaar later wordt ze gevonden in een hut in het bos, nauwelijks levend en zonder herinnering aan de jaren dat ze werd vermist. Thuisgekomen krijgt ze te horen dat haar man hertrouwd is en haar zoon wordt opgevoed door een andere vrouw.

Afleveringen Seizoen 1 (2017)

1. 1. Comeback

25 september 2017 (44 minuten)

Jarenlang dacht iedereen dat FBI-agente Emily Byrne mogelijk het slachtoffer was geworden van seriemoordenaar Conrad Harlow. Nu is ze op wonderbaarlijke wijze terug bij haar familie. Emily worstelt echter met de mysteries van haar gevangenschap. Tijdens het onderzoek naar de verdwijning van Emily, vindt haar man Nick Durand een verband tussen Emily en sekshandelaar Robert Semerov.

2. 2. Reset

25 september 2017 (44 minuten)

Conrad Harlow wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Emily heeft het mysterie van haar ontvoering nog niet kunnen oplossen. Terwijl ze probeert haar gewone leven weer te hervatten, ontmoet ze een getuige die haar vermoedens alleen maar versterken. Emily is er zeker van dat de getuige liegt en gedwongen werd een valse verklaring af te leggen.

3. 3. The Emily Show

2 oktober 2017 (44 minuten)

Emily is nu zelf de hoofdverdachte voor een andere moord. Haar tijd raakt op. Kunnen Nick en Emily genoeg bewijs vinden om haar onschuld te bewijzen, of wordt Nicks oordeel vertroebeld door het steeds groeiende bewijs dat tegen haar wordt gevonden?

4. 4. Me You Him Me

9 oktober 2017 (44 minuten)

Het bewijsmateriaal tegen Emily is te groot om door de FBI te negeren. Ze vragen haar om zichzelf aan te geven. Midden in de chaos komen oude gevoelens tussen Nick en Emily naar boven. Emily besluit te vluchten en probeert het mysterie dat haar leven verpest op te lossen.

5. 5. Dig

16 oktober 2017 (44 minuten)

Wanneer detective Gibbs en Nick een FBI-agent vinden die lijkt te zijn vermoord door Emily, wordt de jacht op haar vergroot. Via een aanwijzing van Adam Radford probeert Emily alle verbanden in kaart te brengen. Nick probeert zich te verzoenen met het verraad van Alice. Kan Emily zichzelf redden? Kan Nick zijn familie bij elkaar houden?

6. 6. Nobody's Innocent

23 oktober 2017 (44 minuten)

Emily kan een arrestatie vermijden en vindt nog een spoor in het onderzoek. Met het verontrustende nieuwe bewijsmateriaal begint Emily één van haar dierbaren te verdenken. Helaas is hij de enige persoon die Emily kan helpen de zaak op te lossen.

7. 7. A & B

30 oktober 2017 (44 minuten)

Jack helpt Emily's leven te redden en vindt een verbluffende connectie met Emily's jeugd. Emily ontdekt geheimen uit het verleden die betrekking hebben op een jeugdvriend, Charles. Ondertussen arresteert Tommy Jack omdat hij Emily helpt. Alice confronteert Nick, die haar en Flynn in gevaar brengt.

8. 8. Brave Boy

6 november 2017 (44 minuten)

Alice en Flynn worden ontvoerd door een mysterieus persoon. Nick vermoedt dat het Emily is die zijn familie heeft gekidnapt. Emily probeert antwoorden te krijgen van Charles, maar moet vluchten wanneer Nick haar probeert te arresteren. Hoe zal het paar zich gedragen als ze elkaar weer zien?

9. 9. Child's Play

13 november 2017 (44 minuten)

Het lukt Emily om meer informatie van Charles te krijgen en hoopt dat dit een doorbraak zal zijn in haar onderzoek. Zal ze de identiteit ontdekken van degene die haar achterna zit?

10. 10. Original Sin

20 november 2017 (44 minuten)

Tommy doet een ontdekking dat een nieuw licht op het onderzoek werpt. Emily's verleden wordt steeds meer duidelijk wanneer ze haar ontvoerder ontmoet. Wanneer Nick gewond raakt, moet Emily keuzes maken.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Hier eigenlijk wel benieuwd naar...

avatar van JorisTVmeter

JorisTVmeter

Ik zet deze ook op mijn 'te zien' lijstje.

Coole poster ook (beter dan die ik eerst had )

Sterk begin en veel spanning na de eerste afleveringen om langzaam maar zeker hoe verder het komt steeds minder te worden met pijn en moeite 2.5*

Bijzonder zwakke serie die werkelijk alle clichés uit de kast trekt om uiteindelijk uit te monden in een warrige bende met onlogische gebeurtenissen, onnodige side-plots, saaie karakters en een voorspelbaar verhaal. Na aflevering drie merkte ik dat het me eigenlijk niet meer veel kon schelen hoe dit zou eindigen en het was een lange zit om deze serie af te kijken. Het acteerwerk is zeer matig, met name van de mannelijke hoofdrollen, en alles wat we zien is al zo vaak, zoveel, beter gedaan.

Ik moet het de serie nageven; het eerste kwartier van aflevering 1 zat ik er helemaal in. Ik dacht echt dat dit wel eens geweldig zou kunnen worden. Helaas; het werd een standaard Amerikaanse politie-thriller, maar dan zonder het standaard niveau.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Op zich een aardige serie. Ik vind het alleen wel leuk geweest na 1 seizoen. Geen idee of seizoen 2 een geheel nieuw verhaal is of dat het eigelijk toch een vervolg is op seizoen 1? Voor het eerste seizoen in ieder geval 3 sterren. Een zes dus!

avatar van 7 stars

7 stars

Ik begrijp bovenstaande recensies niet. Echt een ijzersterke serie die vanaf aflevering 1 tot 10 geen minuut verveelt. En verhaal zit goed in mekaar en zorgt ervoor dat je de ene na de andere aflevering kijkt. Ik vind dit n vette aanrader! Goed acteerwerk goed verhaal en spannend. Kijken!

avatar van Miranda!

Miranda!

Ikvond dit een super goede serie, heel spannend en totaal niet voorspelbaar. Ik snap dan ook de negatieve revieuws echt niet

avatar van Roodezand

Roodezand

Helemaal eens met Shaky

Oh god, wat is dit slecht. Ik heb het nog een heel seizoen de kans gegeven maar genoeg is genoeg. Het schrijfwerk is een verschrikking. Echt zoveel clichés en idiote momenten. Daarnaast ook nog matige acteurs, onaantrekkelijke cinematografie, afgezaagde muziek, enzovoort. Een aantal van dit soort zonden kan ik best door de vingers zien, maar op een gegeven moment houdt het echt op. Met name al het goedkope familiedrama is niet te harden.

Nu wordt de serie wel ietsje leuker zodra Emily op de vlucht slaat, maar dat betekent niet dat het schrijfwerk er beter op wordt. De ontknoping is misschien nog het meest idiote van allemaal. Alles vindt zijn oorsprong in een kwaadaardige wetenschapper die experimenten op weeskinderen uitvoerde in de hoop om supersoldaten voor de overheid te creëren. Of zoiets.