• 8.985.462 stemmen

George & Mildred - Seizoen 1 (1976)

Alternatieve titel: George and Mildred

Ontwikkeld door: Brian Cooke en Johnnie Mortimer

Met: Yootha Joyce, Brian Murphy en Norman Eshley

Datum van release: maandag 6 september 1976

Eerst uitgezonden op: ITV (Verenigd Koninkrijk)

Plot George & Mildred

George en Mildred Roper verhuizen van huis. De gemeente heeft de grond nodig en biedt de Ropers vervangende woonruimte aan op 46 Peacock Crescent in Hampton Wick. Het huis staat in een betere buurt en met name Mildred is blij met haar nieuwe omgeving. Aan George is het allemaal niet besteed, hij was liever in zijn oude buurtje gebleven. Mildred ergert zich mateloos aan de luie en werkeloze George die geen enkele interesse toont in de nieuwe sociale status die het huis met zich meebrengt. Ook de buurman van de Ropers, Jeffrey Fourmile, ergert zich aan George Roper en in mindere mate aan diens vrouw. Iedereen zal zich moeten aanpassen aan deze nieuwe situatie.

Afleveringen Seizoen 1 (1976)

1. 1. Moving On

6 september 1976 (25 minuten)

George en Mildred Roper gaan op zoek naar een nieuw huis en vinden hun droomhuis in een duur gedeelte van de stad. Hun nieuwe buren zien het echter niet zitten dat George en Mildred hier komen wonen. Jeffery Fourmile doet alsof het huis al verkocht is, maar dan komen de Ropers achter de waarheid.

2. 2. The Bad Penny

13 september 1976 (22 minuten)

De Ropers kunnen eindelijk hun nieuwe huis in en Ann Fourmile nodigt ze uit om op de koffie te komen. Wanneer George en Mildred weer terug naar huis gaan, komen ze erachter dat ze zichzelf buiten gesloten hebben en het bad staat nog aan.

3. 3. ... And Women Must Weep

20 september 1976 (25 minuten)

George heeft een sollicitatiegesprek om als secretaris aan te slag te kunnen gaan. Het blijkt echter Mildred te zijn die er met de baan vandoor gaat.

4. 4. Baby Talk

27 september 1976 (24 minuten)

Nadat Mildred heeft moeten babysitten bij de Fourmiles, begint ze zelf ook aan kinderen te denken. Ze probeert George te overtuigen een baby te adopteren, maar het wordt uiteindelijk een puppy.

5. 5. Your Money or Your Life

4 oktober 1976 (25 minuten)

Mildred komt erachter dat George geen overlijdensverzekering heeft afgesloten en de eventuele begrafenis kosten zouden erg hoog zijn. Jeffrey stelt voor voor die kosten op te draaien maar George zorgt ervoor dat hij zich bedenkt.

6. 6. Where My Caravan Has Rested

11 oktober 1976 (24 minuten)

George verkoopt eindelijk zijn oude auto en koopt van het geld een oude caravan. Hij zet het lelijke ding in de voortuin en wanneer de zus van Mildred samen met haar man op bezoek komt willen ze niet in de caravan slapen. Uit protest kruipt George in de caravan, maar dan wordt deze plots weggesleept.

7. 7. The Little Dog Laughed

18 oktober 1976 (24 minuten)

George probeert het feit dat hij de puppy van Mildred kwijt is geraak te verbloemen. Hij vervangt de puppy met een andere hond die er veel op lijkt, maar dan komt plots de politie met de echte hond aanzetten.

8. 8. Best Foot Forward

25 oktober 1976 (22 minuten)

George wil de tv antenne repareren en klimt hiervoor via een ladder het dak op. Jeffrey probeert te helpen maar dit gaat mis. George dreigt Jeffrey aan te klagen nadat hij er per ongeluk voor zorgt dat George van de ladder valt

9. 9. My Husband Next Door

1 november 1976 (24 minuten)

Wanneer de Fourmiles weg zijn, besluiten George en Mildred hun huis door professionals te laten verbouwen. De professionals begrijpen de opdracht verkeerd en verbouwen per ongeluk het huis van de Fourmiles. Het is maar de vraag of George en Mildred dit nog opgelost krijgen voordat de Fourmiles terugkeren.

10. 10. Family Planning

8 november 1976 (25 minuten)

De moeder van Mildred komt op bezoek en de familie besluit dat zij te oud is om nog voor zichzelf te zorgen. Ze plaatsen haar in een verzorgingstehuis maar George neemt het onverwachts op voor de moeder van Mildred en vraagt of ze bij hen wil komen wonen.

Heerlijke humor van een onvergetelijk duo.

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

Mijn ouders keken hier veel naar, dus als ik niets anders te doen had, keek ik mee. Was wel grappig.

avatar van Dk2008

Dk2008

Eerst maakten ze deel uit van Man over de vloer, deze serie vond ik niet zo erg leuk (hippies, een jonge man met 2 vriendinnen) ze waren toen buren. Vervolgens kregen ze hun eigen serie en gingen verhuizen naar een andere woning waar ze als buren een jong echtpaar met een zoontje kregen. Toen heb ik destijds een hoop gelachen. Nog steeds erg leuk om te zien (ook heb ik maar twee dvd's hiervan). Een van de leukste series gebleven en daarom in mijn top 10.