• 8.985.673 stemmen

Nieuwe Buren - Seizoen 2 (2016)

Show titel: Nieuwe Buren

Ontwikkeld door: Saskia Noort

Met: Daan Schuurmans, Bracha van Doesburgh en Fedja van Huêt

Datum van release: vrijdag 25 november 2016

Eerst uitgezonden op: Videoland (Nederland)

• Videoland Bekijk seizoen 2 via Videoland

Plot Nieuwe Buren

Wanneer de zwangere Eva en Peter naar Almere verhuizen om daar hun leven op te bouwen, slaat het noodlot toe. Eva bevalt veel te vroeg en het kindje overlijdt. Ze vinden steun bij hun nieuwe buren Rebecca en Steef. Er ontstaat een hechte vriendschap tussen de twee stellen waarin meer dan alleen lief en leed wordt gedeeld.

Afleveringen Seizoen 2 (2016)

25 november 2016 (50 minuten)

Alles ziet er nog hetzelfde uit in ‘de Zonnewijk’, maar de levens van haar bewoners zijn flink opgeschud.

25 november 2016 (50 minuten)

Eva is ontwaakt uit haar coma en blijkt een groot deel van haar geheugen kwijt te zijn. Ze herinnert zich niets van Ginkelduin en niets van Steef en Rebecca. Ze kan zich, als ze eenmaal weer in het huis in de Zonnewijk is, zelfs niet meer aan haar relatie met Peter herinneren.

25 november 2016 (50 minuten)

Eva geeft aan bij haar nieuwe buren dat ze wel op de kinderen wil passen. Maar Lex heeft zo zijn twijfels over Eva. Omdat ze zich zo weinig herinnert, weten zij ook weinig van haar. Hij heeft Eva gegoogeld en is op het Ginkelduindrama gestuit. Volgens Steffi was Eva daar het slachtoffer.

25 november 2016 (50 minuten)

Eva krijgt steeds meer voet tussen de deur bij haar nieuwe buren. Ze wordt dikke vriendinnen met Steffi. Steffi, die zich helemaal niet thuis voelt in de Zonnewijk en haar baantje bij de zonnesalon saai vindt, ziet Eva als het beste wat haar in jaren is overkomen.

25 november 2016 (50 minuten)

Lex heeft wat geld overgehouden door zijn deelname aan de illegale race en besluit zijn vrouw te verassen. Ze gaan samen een avondje stappen met hotelovernachting zonder kinderen. Beiden hebben hooggespannen verwachtingen van het uitje, want hun relatie heeft betere tijden gekend.

25 november 2016 (50 minuten)

Na de mislukte poging om zijn huwelijk te redden, is voor Lex zijn werk bij de garage het enige houvast. Tijdens zijn afwezigheid is de eigenaar van de garage, Sal, gemolesteerd vanwege de uitslag bij de laatste autorace. Lex voelt zich enorm schuldig en verantwoordelijk, vooral omdat de oude man als een vader voor hem is.

25 november 2016 (50 minuten)

Eva adviseert Steffi om incognito haar familie op te zoeken en tipt ondertussen achter haar rug om iemand over haar terugkeer. Steffi geniet van het bezoek aan haar familie en vergeet al snel het risico dat ze met het bezoekje neemt, totdat een oude bekende voor haar neus staat. Vanaf dat moment is Steffi voortdurend op haar hoede.

25 november 2016 (50 minuten)

Eva bezoekt Lex op zijn werk. Ze weet hem om haar vinger te winden door alles te bieden wat hij in Steffi mist. Hij is voor het eerst sinds tijden weer een beetje gelukkig. Voor Lex begint een zonnige toekomst helemaal vorm te krijgen als Lilly bij toeval hoort van de problemen bij de garage.

25 november 2016 (50 minuten)

Op aanraden van Eva treedt Steffi weer in contact met iemand uit haar verleden om een oude vete uit te praten. Lex is ondertussen helemaal in de ban van Eva, die haar droom van een eigen gezin binnen handbereik ziet komen. Peter probeert Eva te vergeten.

25 november 2016 (50 minuten)

Lex is vogelvrij nu met Steffi buiten beeld. Door haar acties trekt het getuigenbeschermingsprogramma de handen van het gezin af. Lex moet daardoor op de vlucht slaan. Het liefst zou hij Eva meenemen, maar zij heeft een ander plan. Sinds Peter terug is in haar leven, zijn stukjes van haar geheugen op hun plek gevallen.

avatar van tattoobob_mm

tattoobob_mm

Niet zo sterk als het eerste seizoen door het missen van Katja Schuurman,maar alsnog erg vermakelijk voor een nederlandse serie...ik vind de sfeer in deze serie erg sterk.

tattoobob_mm schreef:

Moet je nog wel stemmen.

avatar van tattoobob_mm

tattoobob_mm

stinissen schreef:

Moet je nog wel stemmen.

Ik stem alleen als ik het hele seizoen gezien heb.......vind ik eigenlijk niet meer dan normaal bij zulke kleine seizoenen (10 afl).

oki

avatar van wimaroca_mm

wimaroca_mm

Deze serie is beter dan het eerste seizoen vind ik,gelukkig zonder Schuurman.

Fedja van Huêt speelt toch wel het beste van het stel, van Doesburg word wat zeurdiger,wat niet ten goede komt van haar personage

Het verhaal vond ik goed

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Pfoe, vond dit toch wel een erg matig seizoen. De plot is een rommeltje en hangt van ongeloofwaardigheden, vaagheden en toevalligheden aan elkaar, en alle terugkerende personages uit s1 lijken een compleet nieuwe gedaante te hebben aangenomen, alsof het nieuwe mensen zijn. De geconcentreerde, broeierige spanning van s1 is helaas verdwenen. Wel kon ik erg genieten van Fedja van Huêt en nog een paar flarden.

Minder dan S1 idd. Eigenlijk is het allemaal niet echt best dit. En toch blijf ik kijken. Vond de evil switch van Eva wel mooi.