• 8.985.805 stemmen

Better Call Saul - Seizoen 3 (2017)

Show titel: Better Call Saul

Ontwikkeld door: Vince Gilligan en Peter Gould

Met: Bob Odenkirk, Jonathan Banks en Rhea Seehorn

Datum van release: maandag 10 april 2017

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

Plot Better Call Saul

Saul Goodman ontmoette Walter White zes jaar geleden. Wij ontmoeten hem als de man die Saul Goodman nog moet worden en nu Jimmy McGill heet. Hij is een kleine prutsadvocaat die nog zoekende is naar zijn roeping en, op korte termijn, op allerlei manieren de touwtjes aan elkaar probeert te knopen. Hij zorgt voor zijn broer Chuck, die ook advocaat is en denkt allergisch te zijn voor elektriciteit. Hij ontmoet ook bijna dagelijks Mike Ehrmantraut, de parkeerwacht van het gerechtsgebouw die het hem nogal eens moeilijk maakt.

Afleveringen Seizoen 3 (2017)

1. 1. Mabel

10 april 2017 (46 minuten)

Chuck denkt na over zijn volgende stap en Jimmy wordt achtervolgd door nog een leugen. Mike is nerveus er probeert erachter te komen wie hem in de gaten houdt, en hoe.

2. 2. Witness

17 april 2017 (46 minuten)

Jimmy en Kim nemen een assistent aan. Mike gaat op zoek naar een mysterieuze kennis. Chuck gebruikt de wet in een poging Jimmy te overheersen.

3. 3. Sunk Costs

24 april 2017 (46 minuten)

Jimmy besluit om een nieuwe cliënt te vertegenwoordigen ook al is Kim het hier niet mee eens. Mike ontmoet een ontzagwekkende bondgenoot die hem een verleidelijk bod doet.

4. 4. Sabrosito

1 mei 2017 (46 minuten)

Jimmy vraagt een gunst van Mike. Nieuwe complicaties ontregelen de zaakjes van Salamanca. Chuck en Jimmy hebben het ondertussen lastig met een schikking.

5. 5. Chicanery

8 mei 2017 (46 minuten)

Kim en Jimmy komen lijnrecht tegenover elkaar te staan. Jimmy kijkt naar het verleden van Chuck om zijn toekomst te kunnen bepalen. Jimmy verliest ondertussen een bondgenoot, maar wint er een andere bij.

6. 6. Off Brand

15 mei 2017 (46 minuten)

Jimmy heeft een nieuw streven gevonden. Chuck pusht zichzelf zover mogelijk. Nacho komt terecht in een machtsstrijd.

7. 7. Expenses

22 mei 2017 (46 minuten)

Jimmy probeert wat schulden te vereffenen. Nacho wordt herenigd met een kennis. Mike helpt Stacey met een project en maakt een connectie.

8. 8. Slip

5 juni 2017 (46 minuten)

Jimmy voelt zich gedwongen extreme maatregelen te nemen. Nacho leert een nieuwe vaardigheid en Mike onderzoekt een nieuwe samenwerking. Kim komt voor haarzelf op tegen Hamlin.

9. 9. Fall

12 juni 2017 (46 minuten)

Jimmy bezoekt een oude vriend en vindt een nieuwe hobby. Chuck en Hamlin sparren over de toekomst van het bedrijf en Kim krijgt te maken met zware beproevingen op het werk.

10. 10. Lantern

19 juni 2017 (46 minuten)

Kim neemt wat tijd voor haarzelf. Jimmy probeert het weer goed te maken. Nacho speelt met zijn toekomst en Hamlin dwingt Chuck tot het maken van een beslissing.

avatar van LarryMasterRace

LarryMasterRace

Bij Series > Nieuws > Better Call Saul - Seizoen 3:

Het lijkt erop dat er een derde seizoen komt!

Better Call Saul | Nu.nl

Hier kijk ik erg naar uit!

DionneDarko

Ik wilde al helemaal gaan bingewatchen... Maar da's waar ook, elke week 1 nieuwe aflevering. Eerste aflevering was weer fijn trouwens.

Maar ook weer erg traag. Dat is toch wel hetgeen me tegenstaat bij deze serie. En scenes die veel te lang gerekt worden. Zoals het zoeken naar het zendertje in de auto, moest dat echt tien minuten duren?. Ik blijf wel kijken, anders zonde van de eerste twee seizoenen, maar het komt nergens in de buurt van BCS.

Het slot van seizoen 2 was leuk genoeg om dit ook weer te willen zien, maar ik wacht even tot het gehele seizoen uit is. Maar deze serie is nog niet de helft van BB geworden in mijn ogen.

xancran Het komt niet in de buurt van BB (Breaking Bad) bedoel je denk ik?

Nee het is geen BB maar daar had ik me voordat het 1e seizoen begon al bij neergelegd. Ik kan ook wel snappen dat kijkers zich aan de traagheid storen maar vaak vind ik dat juist ook wel leuk. Het heeft echt een eigen sfeertje en het is niet pleaserig wat dat betreft. Dat kan ik dan juist wel waarderen.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Ik zie hier erg naar uit. Inderdaad, geen BB, maar ik vond dat er op BB ook wel e.e.a. aan te merken viel - zeker in het begin van de serie - en ik vind het juist tof dat ze met BCS, hoewel duidelijk in dezelfde wereld gesitueerd, echt wel iets anders proberen. Ik spaar even de afleveringen op en ga dan vol goede moed kijken.

DionneDarko schreef:

xancran Het komt niet in de buurt van BB (Breaking Bad) bedoel je denk ik?

Het tempo is niet echt het probleem, het gebrek aan echt boeiende karakters (itt BB) wel. Vind ik dan. Kan wel andere personages uit BB noemen waar een spin-off wel echt heel tof kan zijn. Pinkman, Gus, desnoods eentje over de saaie jaren van Walter White Maar goed, seizoen 2 kende een sterk slot, ben wel benieuwd of we dit seizoen de ware Saul gaan zien.

DionneDarko schreef:

xancran Het komt niet in de buurt van BB (Breaking Bad) bedoel je denk ik?

Klopt. Ik dacht nog toen ik het bericht plaatste: er klopt iets niet

Het is dat mijn favorite character van BB (Gustavo Frings) dit seizoen ten tonele komt want anders was ik vermoedelijk gestopt met kijken. Traag hoeft op zich nog geen probleem te zijn maar als het dan ook nog eens niet interessant is dan wordt het een zware zit..

avatar van lowieke

lowieke

Ik vind het sterker dan Breaking bad. Dit is een soort beter uitgewerkte versie van Walter White.

Waar walter white alleen maar ziek word en vervolgens door de gehele criminele wereld stuitert is het bij Jimmy veel realistischer, herkenbaarder en botweg interessanter (echter bedoel ik dit niet ten nadele van Breaking Bad, wat ik een erg goede serie vind maar meer in een comic/cartoon trant).

Het gaat over een oprecht goede man die constant word gesabboteerd vanuit hufterlijke hoeken. De traagheid van de serie draagt in mijn optiek bij aan datgene waar empathie en inlevingsvermogen voor alle (!!!) karakters (zowel Jimmy als zijn broer) beginnen.

De sfeer en setting maken het geheel tot een perfecte verhouding tussen surrealistisch en geloofwaardig.

Ben na de 1e van seizoen 3 dan ook weer volledig siked om elke week er voor te gaan zitten.

avatar van LarryMasterRace

LarryMasterRace

Jimmy is zelf anders ook een behoorlijke hufter, hij heeft in het verleden ook

heel wat mensen opgelicht. Ik zou niet echt spreken van een 'oprecht goede

man'.

DionneDarko

Ik vind het allemaal gewoon heel erg goed. Zowel BB als BCS. Ook heb ik gewoon enorme mazzel dat mijn favoriete personages Jimmy en Mike van de partij zijn. Ze zijn uiterst sympathiek met een duister randje en dat maakt ze zo extreem fascinerend maar ook relatable. Het was meer Walt zijn slimme brein waar ik na seizoen 2 of 3 van BB nog ontzag voor had. Maar niet bepaald voor Walt zelf. Daarom zat Jesse er ook bij had ik het gevoel. Zodat er nog iets van een geweten in de hoofdkarakters van de show zat. Wat helemaal ok was hoor. Geniaal gedaan, werkte voor mij ook goed. De serie staat bij mij niet voor niets op de 1e plek in mijn top 10. Maar goed met Jimmy heb je dus én sluwheid, vindingrijkheid én een geweten. Die combinatie is geweldig. Mike is eigenlijk net zo. Super hardcore maar wel met een code of honor.

Vandaag de 2e aflevering gezien en ik vond het weer geweldig. En niet alleen het opdraven van Gus maar ook erg leuk om te zien hoe 'sugartits' (je weet wel, die vrouw die later ook Jimmy zijn receptioniste is) wordt aangenomen.

avatar van lowieke

lowieke

Weergaloze shots ook. En in aflevering 2 van een absurd niveau.

Het shot in Pollos Hermanos, fenomenaal met kleurgebruik. En dat shot op de 'brug'? Waar de stadslichten op de achtergrond fonkelen.

De prachtige shots vielen mij ook op ja. Erg fraai!

Tweede aflevering al een pak beter. En heerlijk om mijn grote held Gus weer te zien. Hopelijk gaan ze nu doorpakken en de serie naar een hoger niveau tillen.

avatar van FCZwolle4life

FCZwolle4life

Ik was al fan van de eerste 2 seizoenen maar ik vind dit seizoen echt waanzinnig goed tot nu toe. Alle verhaallijnen worden zeer boeiend uitgewerkt en ik kan niet wachten tot volgende week de 5e aflevering op Netflix staat. De duidelijke link die nu wordt gelegd met Breaking Bad is ook heel gaaf.

DionneDarko

Ik heb nu het hele seizoen af. Loved every minute of it! Wat vermaak ik mij hier toch altijd mee.

De serie neemt zijn tijd en is niet erg pleasend. Dat vind ik juist heel tof. Wel snap ik dat andere mensen dat juist storend kunnen vinden dat niet elke aflevering bol staat van de actie en sommige dingen nogal slepen. Voor mij maakt dat het juist zoveel realistischer. De schrijvers zijn ook zo goed in het neerzetten van een character. Heb het gevoel alsof ik ze ken. Dat was bij BB ook al het geval. Van mij mag het zelfs zo door blijven kabbelen hoor. Al denk ik dat het volgende seizoen heel anders zal worden. Jimmy is nu klaar met de omaatjes en de volgende stap is natuurlijk de transformatie naar Saul. Mike heeft zich net bij Gus aangesloten en Salamanca gaat nu ook de Breaking Bad kant op Al was dit seizoen al iets ruiger dan zijn 2 voorgangers.

Knap hoe Better Call Saul per seizoen beter wordt, wat ook in mijn eindscore zichtbaar wordt. Seizoen 1 viel me nog tegen met een 2,5*, seizoen 2 was al een stuk boeiender en kreeg dan ook 3* van me en met seizoen 3 maken ze eindelijk de potentie van deze spin-off van Breaking Bad waar. Jimmy McGill is hier behoorlijk boeiend, als hij zich weer schuldig maakt aan allerlei dubieuze zaken waar hij zich elke keer weer uit weet te redden. Maar het is vooral de toevoeging van Gus Fring dat ik erg tof vind, mooie verbinding met Breaking Bad, waar hij al een erg gaaf personage was. De eerste scene waarin hij zit is subliem qua sfeer. En Mike blijft natuurlijk ook geweldig om erbij te hebben.

Maar ondanks alles weet BCS nooit echt spectaculair of zinderend te worden, zoals Breaking Bad dat wel werd. BCS kabbelt juist rustig voort en teert juist op het trage format zonder enorme plotwendingen. Misschien is het constante vergelijken ook niet erg terecht, want ik heb me goed met dit derde seizoen vermaakt. En gelukkig komt het vierde seizoen er al officieel aan, heb er zin in. Als ze deze lijn doorzetten hoop ik dat ik weer een hoger cijfer uit kan delen.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1967 berichten

Tja. Toch een lichte tegenvaller, al met al. Net als de voorgaande jaren BCS is ook dit seizoen kundig gemaakt, sterke bezetting, een paar goeie dialogen, mooie shots. Maar ook dit jaar had te kampen met wat inmiddels toch wel het bekende BCS-probleem mag worden genoemd: het kabbelt allemaal een beetje voort, het is net iets te traag. Dat wordt goeddeels opgevangen door de pluspunten die ik noem, ook dit seizoen, en bovendien zorgde zoals hierboven gezegd de toevoeging van Fring voor een paar fijne extra momenten, alleen: ik had het idee dat er nu wel wat te veel verhaallijnen door elkaar liepen. Mike komt dit seizoen bijvoorbeeld niet uit de verf, en op enigszins wezenlijk niveau verandert er sowieso heel weinig: veel gekibbel, wederom, rondom de advocatuur, veel kleine intriges, maar ik geheel gleed toch echt wat te snel langs me af, sommige (trage) afleveringen zelfs terwijl ik keek. Neemt niet weg dat ik toch uitzie naar volgend jaar - hopelijk brandt het in dat seizoen eindelijk eens echt los.

Wat een prachtige serie is dit toch. Ook seizoen drie is weer van uitzonderlijke klasse. Zelden dat er in een serie echt nog een verhaal verteld wordt; rustig, zorgvuldig en met diepgang. De relaties en dynamiek tussen de personages zijn ijzersterk en je voelt de wanhoop en pure stress bij de meesten. Nergens wordt er gekozen voor de goedkope, snelle, met actie gevulde gelikte shots; alles blijft in dienst van het verhaal. Het lijkt wel een boek. Deze serie is voor mij een absoluut hoogtepunt op seriegebied.

Wat een deprimerend seizoen. Het einde van Chuck kon je zien aankomen, maar dat Kim en Jimmy op het einde nog bij elkaar zouden zijn had ik niet verwacht. Het seizoen is wel mooi om al die duivelse plannetjes van de gebroeders McGill. De climax in de rechtszaal is fenomenaal. Enorm bevredigend ook om Kim Chuck te zien zeggen waar het op staat.

Verder vooral bijzonder smerig hoe Jimmy de bewoners van Sandpiper bespeelde. Al maakt hij dat ook wel weer op zijn eigen manier goed in de sterke slotaflevering. Die allerlaatste scène met de dramatische zelfmoord(poging) van Chuck was echt naar. Echt een duister seizoen. Hulde voor McKean, die zo goed was dit seizoen. Mando en Margolis ook erg sterk als Nacho en Hector. Leuk ook om Gus en Lydia weer terug te zien keren. 4.0*.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2091 stemmen

Heerlijke serie. Kan me herinneren dat seizoen twee naar mijn smaak te veel tijd stak in het advocaten-gedoe, maar bleef nog wel boeiend. Dit derde seizoen is meer wervelend. Saul is een boeiend personage, gaat een ontwikkeling door en er hangt een prima sfeertje, lekkere muziek.

Bij bepaalde shots had ik wel het gevoel van ‘al gezien bij Breaking Bad’ en de relatie met Kim vond ik niet overtuigend (wel die met z’n broer); maar oké. Op naar seizoen 4!

avatar van Black Math

Black Math

Na een leuk eerste seizoen, viel het tweede seizoen me een beetje tegen. Hoewel dit derde seizoen een andere toon heeft dan het eerste seizoen, is dit weer meer op niveau, met name omdat de sfeer meer en meer tegen die van Breaking Bad begint aan te schurken. Logisch, uiteindelijk moeten we personages die niet in Breaking Bad voorkomen`kwijtraken', terwijl meer en meer personages uit die serie hun entree maken.

Voor dit seizoen betekent dat de exit van broer Chuck, en de entree van Gus Fring. Met het eerste wordt de verhaallijn van Chuck naar een logisch eindpunt gebracht. Maar met name het laatste is sfeerverhogend omdat Gus één van de meest charismatische en tegelijk angstaanjagende personages is die ik heb gezien. Interessant om te zien hoe Mike aan hem gelieerd raakt, waarbij de scènes met de schoen bijzonder innovatief zijn. Een veel minder belangrijk personage uit Breaking Bad die dit seizoen z'n entree maakt is Huell Babineaux, een bijpersoon waar ik altijd een zwak voor heb gehad, zo stom als hij is.

Ook sterk is de grotere rol voor Nacho, die net als eerder Jesse in Breaking Bad steeds meer het hart van de serie lijkt te gaan spelen, de persoon die verstrikt in het geheel raakt en die moeite heeft met de donkere zijden van de drugshandel. Het leidt tot een verhaallijn die op bevredigende wijze verklaard hoe Hector Salamanca in de rolstoel terecht komt.

Kortom, het wordt allemaal ernstiger, gevaarlijker, en dat draagt flink bij aan de beleving. 3,5*.

Het blijft opmerkelijk dat een serie over een corrupte advocaat triester voelt dan die over een terminaal zieke, gedesillusioneerde scheikundeleraar. Al is het maar omdat de onvermijdelijke clash tussen Jimmy en Chuck nu eindelijk tot een hoogtepunt komt. Het derde seizoen van 'Better Call Saul' grijpt wat meer terug op het roemrijke verleden van de serie, maar zet zelf ook de schaakstukken klaar om weer te gaan vlammen. Net als voorgaande seizoenen is de cinematografie weer opvallend sterk, met die lome (doch symbolisch geladen) sfeershots waarmee deze moderne zedenschets vormkrijgt. Eigenlijk vind ik Kim Wexler (Ree Seehorn) in BCS een sterker personage dan Skyler White (Anna Gunn) in BB. Zoals zij zoveel meer is dan 'het geweten' van Saul Goodman, maar ook een opzichzelfstaande persoon die ambigue keuzes maakt. Ben ook benieuwd hoe het wegvallen van Chuck doorwerkt in hun relatie.

avatar van Firecrest

Firecrest

Welk verhaal wordt er dan precies verteld? Ik vind het allemaal als los zand aan elkaar hangen. Er zit in het verhaal net zo weinig richting als in het leven van Jimmy McGill. En dat gezeur steeds met die Sandpiper case en die bejaarden. Een tenenkrommende en slaapverwekkende serie. En wat hebben die drugdealers nou met Jimmy McGill te maken? Het lijkt wel of je naar twee series tegelijk zit te kijken. Een blamage, ongelooflijk dat dit van dezelfde schrijver is als het veel betere breaking bad.