• 8.985.579 stemmen

Show titel: River

Ontwikkeld door: Abi Morgan

Met: Stellan Skarsgård, Nicola Walker en Adeel Akhtar

Datum van release: dinsdag 13 oktober 2015

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot River

Gerespecteerde politie-officier John River, een talentvolle politieman met een onrustige geest, strijd om in het reine te komen met het verlies van een collega en hij jaagt op een potentiele verdachte in Londen - met tragische gevolgen.

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

13 oktober 2015 (1 uur)

River bereikt een breekpunt in het onderzoek naar de moordenaar van een collega en vecht voor zijn baan als zijn handelwijze onder de loep wordt genomen.

20 oktober 2015 (1 uur)

River's gemoedstoestand verslechtert als hij begint te geloven dat hij mogelijk een tragische vergissing heeft gemaakt in het onderzoek naar een verdachte.

27 oktober 2015 (1 uur)

River denkt na over zijn relatie met Stevie wanneer hij cruciale nieuwe informatie krijgt die ertoe leidt dat iemand uit haar omgeving verdacht wordt.

3 november 2015 (1 uur)

Beelden van een beveiligingscamera leveren nieuwe informatie op voor het moordonderzoek en wijzen in de richting van een auto, die mogelijk een doorbraak betekent.

10 november 2015 (1 uur)

River en Ira ontdekken meer informatie die hen naar een nieuwe verdachte leidt, maar hun werk heeft verwoestende gevolgen voor een ander lid van het team.

17 november 2015 (1 uur)

River's gemoedstoestand raakt in een negatieve spiraal als hij de vreselijke waarheid over het moordonderzoek onder ogen ziet en niet meer weet hoe hij verder moet.

Jammer had meer ingezeten ik ben ook niet zo gek op dat psychologische achter deze serie met name de personen die al dood zijn en die hem blijven achter volgen..

Jeetje wat een zware serie. Hier is weinig luchtigs aan en de drama overheerst in deze ijzersterke serie die me niet loslaat. Met name de uiterst goede eindaflevering waarin het helemaal niet allemaal goed afloopt. Het leven is hard en soms zul je daarmee moeten om zien te gaan, lijkt één van de achterliggende gedachten te zijn van deze serie. Ik heb genoten van deze uiterst grauwe serie.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Ik vond het (ergens in het voorjaar gezien) een zeer goede serie. Onverwachte wendingen en uitmuntend acteerwerk van de hoofdrolspelers. Zo'n serie als deze zie je niet vaak.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Intrigerende serie, die op de een of andere manier me weet te boeien. Er wordt goed geacteerd. Apart is de serie in ieder geval.3.5

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Bijgesteld naar 3.0 .

Inderdaad zwarte politie serie met een prima cast. Misschien soms langdradig maar wel op een onderhoudende manier.

avatar van roeland_mm

roeland_mm

Unieke uitmuntende serie. Voor mij belangrijke basis ingredienten voor een zeer goede serie zijn allemaal aanwezig: acteerwerk, verhaallijn, tempo, sfeer, muziek en vooral het zeer natuurlijke gedrag van de spelers. Dat hebben mijn toppers als True detective S1, The Missing, The Sinner, La Treve S1, Bridge, Killing, Fortitude mi ook allemaal. Is het hier weer de kracht van een krankzinnige inspecteur in psychotherapie (als in la Treve) of het contact met overledenen of de combi? Ik weet het niet, maar het gebeurd mij slechts zelden dat ik tot tranen toe gegrepen wordt. Heb dat 1 keer mee mogen maken aan het einde van de Wallander reeks, maar nu biggelde de tranen aan het eind pas echt goed. Ongelofelijk goed, komt dat zien!!