• 8.985.489 stemmen

Avatar: The Last Airbender - Seizoen 2 (2006)

Alternatieve titels: Avatar - Legende van Aang, Avatar - Legende van Aard

Ontwikkeld door: Michael Dante DiMartino

Met: Mae Whitman (stemrol), Dante Basco (stemrol) en Zach Tyler Eisen (stemrol)

Datum van release: vrijdag 17 maart 2006

Eerst uitgezonden op: Nickelodeon (Verenigde Staten)

Plot Avatar: The Last Airbender

Water, Aarde, Vuur en Lucht. In de wereld van Avatar is de wereld verdeeld in 4 naties: de Waterstammen, het Aarderijk, de Vuurnatie en de Luchtnomaden. Sommige mensen kunnen hun eigen element beheersen en manipuleren, dit wordt ook wel Sturen genoemd. Alleen de Avatar kan alle 4 de elementen beheersen. Hierdoor is het de taak van de Avatar om de balans in de wereld te bewaren. Als de Avatar sterft, wordt hij herboren in de volgende Natie van de cyclus, waardoor de Avatar nooit tot één volk behoort.

Afleveringen Seizoen 2 (2006)

1. 1. The Avatar State

17 maart 2006 (23 minuten)

Aang, Katara en Sokka komen aan in het Aarderijk. De daar aanwezige generaal heeft een plan om de Vuurnatie te verslaan. Ondertussen ziet Zuko zijn zusje Azula weer. Zij vertelt hem dat zijn vader hem vergeven heeft en dat hij naar huis kan komen.

2. 2. The Cave of Two Lovers

24 maart 2006 (23 minuten)

De groep is onderweg naar Omashu en ontmoet een groep nomaden. Die vertelt hen over een kortere route dwars door een berg. Deze route is een gevaarlijk labyrint dat alleen door te komen is als er op liefde wordt vertrouwd.

3. 3. Return to Omashu

7 april 2006 (23 minuten)

Als de drie bij Omashu aankomen, blijkt deze bezet te zijn door de Vuurnatie. Aang probeert Koning Bumi te vinden. Prinses Azula besluit de hulp van 2 vriendinnen in te roepen. Een van hen woont op het moment in het bezette Omashu...

4. 4. The Swamp

14 april 2006 (23 minuten)

Appa komt door een tornado in een moeras terecht. Het drietal verdwaalt en elk van hen krijgt een visioen. Sokka en Katara zien hun dierbaren weer terug, maar Aang kent het meisje in zijn visioen niet...

5. 5. Avatar Day

28 april 2006 (23 minuten)

Aang, Katara en Sokka komen aan bij een stad die niets met de Avatar te maken wil hebben vanwege een voorval van zo'n 370 jaar geleden. Sokka en Katara doen een onderzoek om Aangs onschuld te bewijzen.

6. 6. The Blind Bandit

5 mei 2006 (23 minuten)

De zoektocht naar een leraar Aardsturen brengt Aang naar een toernooi. Daar ziet hij het meisje uit zijn visioen: de 'Blinde Bandiet' Toph, die ziet door middel van Aardsturing.

7. 7. Zuko Alone

12 mei 2006 (23 minuten)

Zuko komt aan bij een klein dorpje midden in het Aarderijk en raakt bevriend met Lee, een jongetje die daar woont op een boerderij. Ondertussen wordt hij geplaagd door herinneringen uit zijn verleden.

8. 8. The Chase

26 mei 2006 (23 minuten)

Aang, Katara, Sokka en Toph worden achtervolgd door een mysterieuze machine. Door het gebrek aan slaap lopen de spanningen hoog op. Een confrontatie met hun achtervolgers is onvermijdelijk...

9. 9. Bitter Work

2 juni 2006 (23 minuten)

Aang leert Aardesturen van Toph, terwijl Zuko geavanceerde technieken met bliksem leert van Iroh.

10. 10. The Library

14 juli 2006 (23 minuten)

Het viertal ontmoet een wetenschapper die op zoek is naar Wan Shi Tongs bibliotheek. Deze ligt naar alle waarschijnlijkheid in de woestijn. Ze besluiten hem te helpen in de hoop een kaart van de Vuurnatie te vinden. Terwijl ze binnen zijn, krijgen Zandmeesters interesse in Appa...

11. 11. The Desert

14 juli 2006 (23 minuten)

Aang is gek van verdriet om het verlies van Appa. De groep zit nu vast in de brandende hitte van de woestijn. Een confrontatie met de ontvoerders van Appa activeert Aangs Avatar Trance...

12. 12. The Serpent's Pass

15 september 2006 (23 minuten)

Het viertal ontmoet een stel vluchtelingen, en als hen de toegang geweigerd wordt om met de boot naar Ba Sing Se te gaan, besluiten ze samen met de vluchtelingen de enige andere route te nemen: een gevaarlijke pas die door iedereen gemeden wordt.

13. 13. The Drill

15 september 2006 (23 minuten)

Ba Sing Se wordt aangevallen door de Vuurnatie. Ze gebruiken een enorme boor om door de muren van Ba Sing Se heen te komen. Aang, Katara en Sokka proberen de machine van binnenuit te slopen, Toph probeert van buiten af te remmen, om zo de stad te redden.

14. 14. City of Walls and Secrets

22 september 2006 (23 minuten)

Aang, Katara, Sokka en Toph komen aan in Ba Sing Se en ontdekken dat het niet zo'n perfecte stad is als hen werd verteld. Ze komen in aanraking met de mysterieuze krachten binnenin de stad.

15. 15. The Tales of Ba Sing Se

29 september 2006 (23 minuten)

Individuele verhalen van Katara en Toph, Aang, Iroh, Sokka, Zuko en Momo.

16. 16. Appa's Lost Days

13 oktober 2006 (23 minuten)

We gaan vier weken terug in de tijd, toen Appa werd gestolen, en zien de gebeurtenissen die volgden vanuit zijn oogpunt.

17. 17. Lake Laogai

3 november 2006 (23 minuten)

Aang, Katara, Toph en Sokka zijn op zoek naar Appa en worden tegengewerkt door de Dai Li. Zij zijn niet de enigen die naar Appa op zoek zijn.

18. 18. The Earth King

17 november 2006 (23 minuten)

Het viertal bestormt het paleis om de Aarde Koning de waarheid te vertellen over Long Feng en de oorlog. Zuko wordt ernstig ziek.

19. 19. The Guru

1 december 2006 (23 minuten)

Goeroe Pathik leert Aang over het beheersen van de Avatar Trance op de Oostelijke luchttempel; Sokka is herenigd met zijn vader; Prinses Azula heeft een duivels plan om het Aarderijk te onderwerpen; Iroh en Zuko beheren hun eigen theewinkel, helaas komt Katara voorbij en de problemen beginnen.

20. 20. The Crossroads of Destiny

1 december 2006 (23 minuten)

Iedereen racet tegen de klok om Azula's sinistere verovering van Ba Sing Se te stoppen. Zuko en Katara komen elkaar tegen in een onverwachte situatie en Aang neemt de gevaarlijke beslissing om de Avatar Trance te gebruiken tegen Azula...

avatar van hoestsiroop

hoestsiroop

Het eerste seizoen was leuk, maar dit seizoen heb ik nog met een stuk meer fascinatie er door gedraaid.
Het absolute hoogtepunt is dat stukje van Iroh in The Tales of Ba Sing Se.

avatar van Sisorow5_mm

Sisorow5_mm

Avatar is een klassieker, ik kan niet stoppen met het te kijken al ben ik te oud. Geweldig.

avatar van Sisorow5_mm

Sisorow5_mm

Had dat helemaal nog niet gezien, maar blijkbaar valt dit alleen maar onder het Amazon Prime Nederland Aanbod! Daar kunnen Netflix, Videoland, Ziggo GO etc. nog een puntje aan zuigen haha. Hopelijk komen de extra seizoenen ook snel online, dit zou ik zo vaak kunnen kijken!!

avatar van centurion81

centurion81

• 2038 berichten

Dit seizoen is echt nog stukken beter dan het eerste, steeds meer wordt het een doorlopend verhaal en de karakterontwikkeling en diepgang die aangebracht wordt dmv flashbacks is echt subliem goed. Ik heb voor het eerst in tijden dat ik het moeilijk vind om na een aflevering Netflix af te zetten.