• 8.985.287 stemmen

The Last Man on Earth - Seizoen 3 (2016-2017)

Show titel: The Last Man on Earth

Ontwikkeld door: Will Forte

Met: Will Forte, Kristen Schaal en January Jones

Datum van release: zondag 25 september 2016

Eerst uitgezonden op: FOX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 3 via Disney+

Plot The Last Man on Earth

Het jaar is 2022, en na een onwaarschijnlijke gebeurtenis is er maar één man over op de aarde: Phil Miller, een doodnormale gast die voorheen van zijn familie hield en zijn baan bij de bank haatte. Nu, in zijn camper, zoekt Phil naar overlevenden in het land. Hij is naar elke stad gereisd, elk dorp en elke buitenpost in de Verenigde Staten, Mexico en Canada en heeft niemand gevonden. Dit leid tot het pijnlijke besef dat hij bijna zeker de laatste levende op de wereld is.

Afleveringen Seizoen 3 (2016-2017)

1. 1. General Breast Theme with Cobras

25 september 2016 (23 minuten)

De veiligheid van Tandy en de groep is in gevaar wanneer er gewapende indringers het strand vlakbij hun huis bestormen en niemand het eens kan worden over wat er moet gebeuren. Terwijl Melissa drastische maatregelen neemt, krijgt Tandy een les in mode.

2. 2. The Wild Guess Express

2 oktober 2016 (23 minuten)

Wanneer Todd grote spijt heeft van zijn acties probeert Tandy zijn beste vriend weer wat op te vrolijken, zelfs als daar een paar leugentjes voor nodig zijn.

3. 3. You're All Going to Diet

16 oktober 2016 (23 minuten)

Tandy zet een uniek alarmsysteem op in het huis, maar Melissa heeft al haar eigen veiligheidsmaatregelen ingevoerd. De hele groep besluit uiteindelijk dat het tijd is voor een verandering van omgeving.

4. 4. Five Hoda Kotbs

23 oktober 2016 (23 minuten)

De road trip van de groep wordt ontsierd door interne ruzies. Gail lijkt de eerste te zijn die de controle verliest.

5. 5. The Power of Power

6 november 2016 (23 minuten)

De groep blijft zoeken naar een nieuwe plek om te wonen, maar iemand lijkt hun vooruitgang te saboteren. Intussen is de driehoeksverhouding tussen Todd, Gail en Melissa tot een nieuw dieptepunt gekomen.

6. 6. The Open Ended Nature of Unwitnessed Death

13 november 2016 (23 minuten)

Tandy probeert zijn vriendschap met Lewis te verbeteren door meer over zijn verleden te weten te komen. Ondertussen vraagt Carol Gail om een grote gunst en confronteert Todd Melissa met de mentale staat waarin ze zich verkeerd.

7. 7. Mama's Hideaway

20 november 2016 (23 minuten)

Carol is gefixeerd op het maken van de perfecte familiefoto en niets zal haar daar bij stoppen. Melissa gaat op een verrassende missie. Lewis gaat op zoek naar een nieuwe hobby. Gail bevindt zich in een beangstigende situatie.

8. 8. Whitney Houston, We Have a Problem

4 december 2016 (23 minuten)

Wanneer de groep een mysterieus briefje van Melissa ontdekt waar "Vaarwel" op staat, gaan ze naar haar op zoek. Gail komt ondertussen vast te zitten in haar eigen avontuur.

9. 9. If You're Happy and You Know It

11 december 2016 (23 minuten)

Carol voelt zich slecht door Gail's afwezigheid, daarom probeert Tandy haar op te vrolijken door op de huwelijksreis gaan die zij nooit hebben gehad. Ondertussen boekt Lewis vooruitgang in het beoefenen van de vliegkunst en wordt Melissa vastgezet.

10. 10. Got Milk?

5 maart 2017 (23 minuten)

Pamela Brinton is een societydame die, als ze op een bijeenkomst geld probeert in te zamelen voor protheses voor kreupele honden, te maken krijgt met de eerste signalen van een massale virus-uitbraak. Haar ongelukkige bestaan wordt nog een stuk ongelukkiger als ze alleen achterblijft met haar hondje, Jeremy.

11. 11. The Spirit of St. Lewis

12 maart 2017 (23 minuten)

Uit bescherming wordt Melissa opgesloten, maar zij ziet dit anders en speelt psychologische spelletjes met de groep. Lewis gaat op avontuur terwijl Todd en de groep zoeken naar medicatie voor Melissa.

12. 12. Hair of the Dog

19 maart 2017 (23 minuten)

Tod en Tandy onderzoeken het verleden van Melissa in de hoop meer te weten te komen over haar leven voor het virus. Carol krijgt ondertussen een heel andere kijk op de wereld.

13. 13. Find This Thing We Need To

26 maart 2017 (23 minuten)

Carol doet een belangrijke ontdekking en schakelt de hulp van Tandy en Erica in om op zoek te gaan naar antwoorden. Todd komt eindelijk verder met Melissa.

14. 14. Point Person Knows Best

2 april 2017 (23 minuten)

Er heeft een grote verandering plaatsgevonden binnen de groep en Tandy probeert de leiding te nemen. Carol vertrouwt het gedrag van Todd niet.

15. 15. Name 20 Picnics... Now!

23 april 2017 (23 minuten)

De groep organiseert altijd een feestje voor elke grote feestdag. De recentelijke spanningen tussen Tandy en Todd dreigen echter roet in het eten te gooien.

16. 16. The Big Day

30 april 2017 (23 minuten)

Tandy en Gail staan lijnrecht tegenover elkaar in een grote discussie. De hele groep moet zich ermee bemoeien en Carol zal een kant moeten kiezen. Melissa, Todd en Erica bereiken ieder een mijlpaal.

17. 17. When The Going Gets Tough

7 mei 2017 (23 minuten)

De groep begint de consequenties te ondervinden van het overleven van de apocalyps. Hun dagelijks leven staat helemaal op zijn kop en dit begint zwaar te worden.

18. 18. Nature's Horchata

7 mei 2017 (23 minuten)

De heeft nog steeds last van de consequenties van de apocalyps en ze moeten hier mee om zien te gaan.

Vooralsnog zijn de eerste en de tweede episode best amusant: een tikkeltje duister en toch met die rare blije humor.

Nog altijd content met de huidige koers: de vreemde humor staat wat meer in dienst van de verhoudingen binnen de groep. De karakters zijn minder irritant, bij vlagen is het drama-aspect zelfs sterk uitgewerkt. Ook de komedie is leuker en beter getimed. Veel van de sterke verwijzingen naar vorige seizoenen waar langer lopende series uit kunnen plukken.

avatar van martijnk_mm

martijnk_mm

S3 is toch wel veruit de minste van de 3 tot nu toe.

Ik had hoge verwachtingen sinds de mogelijke terugkeer van Mike, maar de episode erna had een beetje veel filler. Gail opgesloten in een lift is ook niet echt de plotwending waar ik op zat te wachten.

Nee, ook voor mij verliest het seizoen zijn aantrekkingskracht, het lijkt echt alsof ze geen flauw idee hebben waar de serie heen gaat en er dus maar willekeurige wendingen erin schrijven. De cliffhanger had kunnen werken, maar het is net te weinig om je het gevoel te geven dat er iets heel belangrijks staat te gebeuren. Al ben ik wel benieuwd of ze de intens donkere lijn doorzetten, of dat het een spannende appetizer blijkt voor de tweede helft.

Inmiddels is 'Got Milk?' uitgezonden en het is zonder twijfel één van de leukste episodes van dit seizoen. De serie blijft het best als het de titel ervan eer aandoet, dus als er iemand in zijn of haar uppie de apocalyps door moet brengen.

En ook 'The Spirit of St. Lewis' is genieten. Lewis die gewoon even wegvliegt, neerstort en uit de serie geschreven is. Hilarisch en duister tegelijk.

Donkerwoud is niet schizofreen, maar hij praat wel graag (en veel!) tegen zichzelf. Maar ik kan moeilijk niks zeggen als er godbetert twee/drie episodes gespendeerd worden aan de introductie van een kind.

Het derde seizoen van 'The Last Man on Earth' (2016-2017) heeft één van meest wispelturige seizoenen die ik ooit heb gezien. Waar baseer ik mijn cijfer op? Op het ijzersterke begin, midden en eind waarin de serie onverwacht duister uit de hoek komt voor een sitcom? Of vertaal ik mijn ergernis om in een laag cijfer voor de eindeloze filler en het inconsequente plot? (En het plot is zinloos, want tegen het einde besloten de makers zelfs om de belangrijkste verhaallijnen gewoon op te lossen door vooruit te spoelen met een goedkope fast forward ) Ik moet bijna terugdenken aan de tijd dat ik als 17-jarige Naruto en Dragon Ball Z volgde, en dat je lijstjes kon vinden op internet met de episodes die je moest kijken om het hoofdplot te begrijpen. Het vreemdste is dat ze me, door de bizarre ontknoping, toch weer enthousiast hebben gemaakt voor het vierde seizoen.

De eerste vijf episodes achter de kiezen en alweer bijzonder leuk. Ik begin echt wel een boontje te krijgen voor deze reeks. Will Forte, die ik eerlijk gezegd niet graag bezig zag voorheen, is fantastisch in deze rol.

Bij mij stijgt de serie van 3.5 naar 4 met dit 3de seizoen. Ik ben volledig akkoord met het feit dat er soms wat in rondjes gelopen werd, absoluut. Maar het neemt niet weg dat ik oprecht luidop heb gelachen, meermaals. En dat overkomt me zelden bij 30-minuten shows als deze. Dit is één van de meest originele live-action sitcoms die ik ooit gezien heb, zonder twijfel. En die personages blijven maar beter worden in hun rol, vooral Will Forte dan, die zowel onuitstaanbaar als ronduit hilarisch is, terwijl hij er toch maar in slaagt mijn sympathie keer op keer terug te winnen. Ook grote fan van de donkere randjes die er toch vaak aan te pas komen. En de cliffhangers, die doen het ook niet slecht. Fan!

avatar van renzoroy_mm

Ik vind het erg achteruit gaan, die Tandy wordt steeds dommer en irritanter. Dat was de 1e 2 seizoenen wel leuk, maar het wordt nu te, waardoor het meer irritant is i.p.v. grappig. Die Carol vond ik al vanaf het begin een raar, dom en irritant mens en dat wordt ook steeds erger. Het lijkt wel of de schrijvers gewoon niet meer weten waar ze naartoe willen met het verhaal. Ook erg jammer dat Jason Sudeikis er alweer uit is en dat sterren als Will Ferrell, Jack Black en Jon Hamm allemaal maar 5 seconden meedoen in een cameo. Gelukkig maken Todd en Melissa het nog enig zins goed en ook Gail en de onwijs mooie Erica zorgen (soms) ook nog voor leuke momenten, maar ja als de 2 hoofdrolspelers die constant in beeld zijn niet meer zo leuk zijn, stort de serie een beetje in. Mag van mij na seizoen 4 wel stoppen

Draai die mening volledig om en je hebt de mijne. Tandy en Carol zijn net nog veel grappiger en aangenamer dan voorheen en het is Melissa die gerust al uit de serie had geschreven mogen worden. De cameo's die van korte duur zijn is net wat ik zo origineel en leuk vond. Het is haast al raden hoe en door wie deze gaan verdwijnen. De doelloosheid zat er van begin af aan al wat in en is volgens mij net een deel van het punt van de serie. Namelijk dat er geen is.