• 8.985.334 stemmen

Show titel: Zoo

Ontwikkeld door: André Nemec, Josh Appelbaum, Jeff Pinkner en Scott Rosenberg

Met: James Wolk, Kristen Connolly en Nonso Anozie

Datum van release: dinsdag 28 juni 2016

Eerst uitgezonden op: CBS (Verenigde Staten)

Plot Zoo

Wereldwijd vinden er steeds meer gewelddadige aanslagen tegen mensen door dieren plaats. Als de aanvallen meer geslepen, meer gecoördineerd, en woester worden, is een jonge afvallige bioloog de stuwende kracht in de race om het mysterie te ontgrendelen voordat er geen plaats meer is voor de mensen om zich te verbergen.

Afleveringen Seizoen 2 (2016)

1. 1. The Day of the Beast

28 juni 2016 (43 minuten)

De dierenaanvallen blijven aanhouden. Het team komt erachter dat de mutatie verder ontwikkeld is, wat ervoor zorgt dat hun geneesmiddel geen effect heeft. Met de hulp van een anonieme sponsor vertrekt het team naar Argentinië om een wetenschapper te ontmoeten die misschien een oplossing heeft gevonden.

2. 2. Caraquet

28 juni 2016 (43 minuten)

Terwijl Jamie in veiligheid probeert te komen, probeert een steeds meer wanhopige Chloe een geneesmiddel te vinden nu dat één van haar teamleden geïnfecteerd is.

3. 3. Collision Point

5 juli 2016 (43 minuten)

Nadat hun enige bondgenoot binnen de overheid slachtoffer wordt van een tragedie, wordt het team op zichzelf aangewezen om een einde te maken aan een reeks dierenaanvallen in Genève. Dariela, het nieuwe teamlid, doet een schokkende ontdekking over General Davies. In de wildernis van Canada is Jamie getuige van de steeds groter wordende invloed van de dieren op het milieu, en ontdekt ze een verontrustend detail over Logan.

4. 4. The Walls of Jericho

12 juli 2016 (43 minuten)

Het team reist naar Vancouver om een donkere samenzwering binnen de Noah Objective te ontrafelen. Ondertussen wordt de reis van Jamie en Logan onderbroken wanneer Logan's verleden hen achtervolgd.

5. 5. The Moon and the Star

19 juli 2016 (43 minuten)

Jamie en Logan arriveren in Caraquet, maar zijn geschokt wanneer het niet het toevluchtsoord blijkt te zijn waar ze op gehoopt hadden. Ondertussen reist het team ook naar Caraquet in de hoop Jamie te vinden.

6. 6. Sex, Lies and Jellyfish

26 juli 2016 (43 minuten)

Het team reist naar Portugal, waar ze het opnemen tegen een gevaarlijke gifdealer om een stap dichter bij een geneesmiddel te komen. Ondertussen brengt Jackson's onberekenbare gedrag het team in gevaar.

7. 7. Jamie's Got a Gun

2 augustus 2016 (43 minuten)

Mitch graaft in Jackson's verleden om de antwoorden te vinden die ze nodig hebben om een geneesmiddel te maken. De rest van het team is op zoek naar bewijsmateriaal wat betreft de triple helix in een vreemd Engels stadje.

8. 8. Zero Sum

9 augustus 2016 (43 minuten)

Jackson komt erachter dat zijn moeder vermist is in Afrika. Maar voordat hij naar haar op zoek kan gaan, moeten hij en de rest van het team strijden tegen een vijandige groep die hun vliegtuig heeft gekaapt. Ondertussen ontdekt Jamie een schokkend geheim over Abraham.

9. 9. Sins of the Father

16 augustus 2016 (43 minuten)

Jackson moet de moeilijkste keuze uit zijn leven maken. Mitch schakelt de hulp in van zijn vader, Max Morgan, om de herkomst van de laatste triple helix dierenbotten te onderzoeken.

10. 10. The Yellow Brick Road

23 augustus 2016 (43 minuten)

Mitch en Abraham haasten zich om de vermiste Jackson te vinden voordat General Davies en de International Animal Defense Group hem vindt en zo voorkomt dat het team een geneesmiddel kan ontwikkelen. Jamie, Dariela en Allison doen een laatste poging de Russische overheid te overtuigen niet deel te nemen aan de Noah Objective.

11. 11. The Contingency

30 augustus 2016 (43 minuten)

Mitch en Jamie bevinden zich midden in een dierenaanval bij de Russische ambassade in Washington. Jackson krijgt van een verrassende bron eindelijk de antwoorden waar hij naar op zoek was.

12. 12. Pangaea

6 september 2016 (43 minuten)

Het team haast zich naar Pangea om de sabeltandtijger te vinden, en zo de ontwikkeling van het geneesmiddel te voltooien. Davies begint aan de uitvoering van zijn plan met het TX-gas.

13. 13. Clementine

6 september 2016 (43 minuten)

Het team haast zich om Clementine te vinden en haar te vaccineren voordat het TX-gas de bevolking bereikt.

avatar van jordandejong

jordandejong

Dit uiteindelijk toch maar opgegeven, en niet eens aan dit tweede seizoen begonnen (ondanks dat het er qua production value, van wat ik in previews heb gezien, wel een stuk beter uitzag dan seizoen 1). Kijkcijfers van de serie in Amerika voor dit tweede seizoen waren desondanks best wel stabiel, en de serie is dan ook renewed voor een derde seizoen.

avatar van 606

606

Blijf het gaaf vinden, het is totaal anders.

Na enige twijfel alsnog de start van het tweede seizoen meegepikt vandaag. (België, ZES) De eerste vier afleveringen brengen meer van hetzelfde. Ik denk dat ik ga doorbijten, maar het is niet met volle overtuiging.

Toch een beetje 'n B-show. De acteerprestaties zijn OK, zonder meer. Het scenario begint weer onnodige rondjes te maken, de mankementjes en toevalligheden stapelen zich op en heel meeslepend is het allemaal niet. Voor elk shot waarin je haast verrast bent door de overtuigend ogende dieren, is er een shot waarin je ogen spontaan aan 't rollen gaan omdat het nep-gehalte van het scherm spat. Ook hier weer mijn bedenking bij S1 : Meer beesten, verdorie !

En toch, toch geef ik nog niet op.

En inderdaad, in hetzelfde bedje ziek als het eerste seizoen. Al zat er lichte verbetering in naar het einde toe. Ik blijf twijfelen, maar heb om de één of andere reden toch de neiging alsnog mee te gaan met S3. Mensen zijn rare wezens.

avatar van Number23

Number23

Eerste 2 afleveringen gezien en begin toch te twijfelen of ik het af wil kijken.

Die commando chick haalt het bloed onder mijn nagels vandaan en nu Mitch Morgan wel heel erg gaat lopen zeiken, blijft alleen Nonso Anozie (Abraham) mijn sympathie ontvangen.