• 8.985.515 stemmen

Gomorra: La Serie - Seizoen 2 (2016)

Alternatieve titels: Gomorrah: The Series, Gomorra

Ontwikkeld door: Roberto Saviano en Roberto Saviano

Met: Marco D'Amore, Fortunato Cerlino en Maria Pia Calzone

Oorsprong: Italië

Datum van release: dinsdag 10 mei 2016

Eerst uitgezonden op: Sky Italia (Italië)

Plot Gomorra: La Serie

De clan van Camorra Savastno staat onder leiding van Pietro, gevreesd en gerespecteerd door iedereen en de invloedrijkste persoon in Napels. Hij vertrouwt op zijn rechterhand Ciro Dï Marzio, die zijn leven voor Pietro zou geven. Pietro's zoon Genny is nog niet klaar om de leiding van zijn vader over te nemen. Aan Ciro de schone taak om hem op te leiden. Maar dan zorgt een rivaliserende bende ervoor dat Pietro in de gevangenis belandt. Imma, de vrouw van Pietro, krijgt nu de touwtjes in handen. Na een lang verblijf in Honduras keert Genny terug naar Napels om zijn plaats in te nemen.

Afleveringen Seizoen 2 (2016)

1. 1. Vita Mia

10 mei 2016 (50 minuten)

Don Pietro zit ondergedoken en Ciro gaat zich bezig houden met het opzetten van een nieuwe drugskartel samen met Salvatore Conte.

2. 2. Lacrime e Sangue

10 mei 2016 (50 minuten)

Inmiddels is het één jaar geleden dat de samenwerking met Salvatore Conte begon en resulteerde in een nieuw drugsimperium in Centraal-Amerika. Genny herenigt zich met zijn vader.

3. 3. Mea Culpa

17 mei 2016 (50 minuten)

Een roekeloze wraakactie van Conte op één van Ciro's mannen zet de samenwerking onder druk.

4. 4. Profumo di Iena

17 mei 2016 (50 minuten)

Scianel's drugrunner wordt overvallen door een groep jongens waaronder Angelo Sepono. Ondertussen belegt het kartel een overleg waarin de terugkeer van Don Pietro besproken wordt. Er wordt afgesproken om de vijand te vinden en te vernietigen.

5. 5. Occhi Negli Occhi

24 mei 2016 (50 minuten)

De spanningen tussen de Savestano clan en het kartel rondom Ciro lopen steeds verder op. Ciro benadert een bemiddelaar om een nieuwe bende-oorlog te voorkomen. Ciro en Genny beleggen een ontmoeting op neutraal terrein in Montenegro. Pietro Savestano is inmiddels teruggekeerd in Napels.

6. 6. ’o Track

24 mei 2016 (50 minuten)

Genny staat open voor bemiddeling en start de onderhandelingen met Ciro. Don Pietro volgt de ontwikkelingen vanuit zijn schuilplaats en is allerminst gelukkig met de gesloten deal. Hij besluit Genny hiermee te confronteren.

7. 7. Il Principe e il Nano

31 mei 2016 (50 minuten)

Pietro Savastano volgt de ontwikkelingen zwijgzaam en discreet om vervolgens keihard toe te slaan. Hij heeft besloten om de samenwerking met het kartel te verbreken en wil afrekenen met O'Principe, de rijkste en meest benijdenswaardige baas binnen het kartel.

8. 8. Divide et Impera

31 mei 2016 (50 minuten)

Ciro gaat een bar binnen waar een overleg van het kartel gaande is. O'Nano is de enige welke ontbreekt. Juist hij is degene welke het meest verdacht is. Iedereen is ervan overtuigd om O'Principe te doden en de gevraagde acties te nemen.

9. 9. Sette Anni

7 juni 2016 (50 minuten)

Genny komt terug uit Honduras, waar hij onderhandelt heeft over deals om het kartel te bevoorraden. Ciro wacht op hem op het vliegveld en brengt het slechte nieuws.

10. 10. Fantasmi

7 juni 2016 (50 minuten)

Ciro raakt steeds meer geïsoleerd en Scianel heeft hem de rug toegekeerd om terug te keren naar Don Pietro. De Savastano-afdeling loopt goed, terwijl het kartel aan het wankelen is. Juist nu worden Pietro's problemen veroorzaakt binnen de bende.

11. 11. Nella Gioia e nel Dolore

14 juni 2016 (50 minuten)

Pietro bereidt een actie voor om de controle terug te krijgen, waarna Ciro besluit om onder te duiken. Ondertussen in Rome ondervindt Avitable wat problemen met zijn handel.

12. 12. La Fine del Giorno

14 juni 2016 (50 minuten)

Ciro bereidt een bende oorlog voor met Savastano, Pietro vindt echter een manier om zijn vijand de genadeklap toe te brengen.

walnuts

In november 2017 wordt deel 3 released op SKY in Italië.

Jammer dat seizoen 2 van deze supervette serie (vooralsnog) niet op Netflix te zien is.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

Geweldige serie seizoen 2 is te zien op KPN tv.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Dat is echt een geweldige tip aeverhoog. Ik heb dan wel een KPN plus pakket maar tv kijk ik amper en ook maak ik verder weinig gebruik van alle opties verder. Zat al tijden te wachten tot het 2e seizoen eens op Netflix zou verschijnen. Dus net even gekeken en inderdaad gevonden, is ook gewoon gratis te bekijken! Thanks!

avatar van hoffhaan

hoffhaan

DionneDarko schreef:

Geen dank!

DionneDarko schreef:

....., is ook gewoon gratis te bekijken! Thanks!

Wanneer je abonnee van KPN bent uiteraard

Ik heb de set net maar via marktplaats gekocht . Duurde mij ook wat te lang allemaal

Yessss

walnuts

Dit seizoen verschijnt zondag 1 oktober op Netflix, maar ben ondertussen op blue ray dit seizoen aan het kijken. Wat is het weer moddervet zeg

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Tuurlijk, ik heb seizoen 2 net met veel gedoe afgekeken (want mijn KPN gedoe deed af en toe raar, moest elke aflevering per titel zoeken) en nu staat ie online. Hahaha!

Maar idd wat een seizoen weer! Deed echt niet onder voor het eerste. Misschien nog wel een stukje beter zelfs? Nouja het is gewoon een top serie, laat ik het daar maar op houden.

Pfff.. nu pas legaal online? Triest.

avatar van scorsese

scorsese

Goeie misdaadserie. Rauw en gewelddadig zoals het hoort. Echter vond ik dit na het eerste seizoen iets teveel 'meer van hetzelfde'. Het ziet er allemaal goed uit en er gebeurd meer dan genoeg. Net geen 4.0 sterren.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Het is idd hard, rauw, en soms ook wat veel van hetzelfde maar het is zo goed en strak gedaan.

En ik ben helemaal fan geworden van Cristiana Dell'Anna die het nichtje Patrizia speelt. Wat een mooie vrouw is mij dat zeg...

Zucht...

Het eerste seizoen vond ik al niet heel sterk maar toch had ik stille hoop dat het tweede seizoen mij beter zou smaken. Maar helaas.. De eerste aflevering was al niet best, met de scene met Ciro en zijn vrouw op het strand als absoluut dieptepunt, maar na de tweede ook zeer zwakke aflevering houd ik het definitief voor gezien met deze serie. Peccato.

avatar van rebelkush_mm

rebelkush_mm

Ik vind dit seizoen beter dan het eerste en dat gebeurt niet vaak.

Kei en kei hard, soms beetje te hard.

avatar van badfans69

badfans69

Gomorra (2 seizoenen) verdwijnt op 31-10-2018 volgens netflix

avatar van Royalere

Royalere

Wat een serie zeg, Ik had hem op imdb eigenlijk ook wel in de 9 verwacht na het zien van het eerste seizoen.

avatar van Lissane

Lissane

keiharde film! super goede acteurs!

avatar van cales77

cales77

Teveel van het zelfde. Iets dat veel misdaadseries overkomt. Setting, personages natuurlijk wel subliem.

Denk dat ik seizoen 3 en 4 even laat wachten.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

cales77 schreef:

Teveel van het zelfde.

Game of Thrones in Italië. Pief paf poef we dunnen de criminaliteit flink uit.

Plekjes veroveren die daarna herovert worden, dit gepaard met steeds een aantal doden. De steeds dunner wordende bekende cast van de serie, ach het kijkt vlot weg maar is zeker niet zo boeiend als in S1.

Ook vind ik alle personages niet zo bijzonder meer. Ik blijf erbij dat Pietro de topper is in de serie en Patrizia ook aardig uit de verf komt. Genny werd gelukkig ook steeds beter neergezet, voor de rest had ik maar weinig met al die andere personages. Je weet toch wel dat ze er allemaal aan gaan en op zeer hoog tempo.

Vooruit 3,5** want slecht is het zekere niet.

Dit seizoen doet er nog even een schepje bovenop. Het is een stuk complexer allemaal met de personages en het gedoe tussen de verschillende groeperingen na de vorming van de alliantie. Allerlei personages en partijen beginnen er nu echt toe te doen. Ze zijn allemaal als schaakstukken op een bord, met Don Pietro en Ciro als de strategen die de stukken verplaatsen. Vooral Don Pietro weet de partijen op een super vermakelijke manier tegen elkaar op te zetten.

Er zijn nu een stuk meer locaties en de cinematografie is wat grootser. Het geweld is ook behoorlijk opgeschroefd. Er leggen zo veel personages het loodje dat je soms haast aantekeningen moet maken om bij te houden wie wie is, en aan wiens kant ze staan. Overigens weten personages er nooit echt helemaal uit te springen in deze serie, en sympathieke personages zijn al helemaal ver te zoeken. Vaak is dat een beetje een dealbreaker voor mij, maar in deze serie vooralsnog niet. Het hoort zelfs een beetje bij de gitzwarte stijl van de serie.