• 8.985.204 stemmen

Vlucht HS13 - Seizoen 1 (2016)

Show titel: Vlucht HS13

Ontwikkeld door: Ilse Ronteltap

Met: Katja Schuurman, Jeroen Spitzenberger en Daniël Boissevain

Datum van release: zondag 4 september 2016

Eerst uitgezonden op: NPO 3 (Nederland)

Plot Vlucht HS13

In Vlucht HS13 staat het leven van de succesvolle zakenvrouw Liv ineens op zijn kop door een vliegtuigramp waarbij haar man Simon betrokken zou zijn. Simon, een drukke arts die op weg naar een medische conferentie in Barcelona zou zijn, blijkt echter niet aan boord van het vliegtuig te zijn. Simon is nog in leven, maar waar hij uithangt, weet niemand. Snel worden Liv, haar zoontje en de rest van de familie geconfronteerd met vreemde ontwikkelingen die een duister verleden blootleggen. Is Simon wel de man die iedereen denkt dat hij is?

Afleveringen Seizoen 1 (2016)

1. 1. Crash

4 september 2016 (43 minuten)

Het leven van de succesvolle Liv stort in elkaar als haar man Simon omkomt bij een vliegtuigongeluk. Dan ontstaan er twijfels: Simon is nooit ingecheckt. Waar is Simon en waarom laat hij niets horen?

2. 2. Waar Is Simon?

4 september 2016 (43 minuten)

Het wordt duidelijk dat Simon vlak voor de geboorte van Mart een discrete vrijage heeft gehad met een Iraanse vrouw. Zij wordt met haar zoontje op Schiphol door Simon opgehaald en ondergebracht op een veilige plek. Handlangers van haar man proberen haar ondertussen op te sporen.

3. 3. Something I Didn't Tell You

11 september 2016 (43 minuten)

Samen met Simons broer Erik gaat Liv op zoek naar Simon en de mysterieuze vrouw met kind op de beveiligingsbeelden.

4. 4. Het Tweede Kind

18 september 2016 (43 minuten)

Erik bijt zich op aandringen van Liv vast in het onderzoek naar Simons verdwijning, ook al is dat officieel niet toegestaan. Ondertussen wordt de situatie voor Leyla en haar kind steeds nijpender.

5. 5. Verzet

25 september 2016 (43 minuten)

Liv is woedend op Simon door de onthulling over zijn verleden. Haje speelt daar handig op in. Kevin is in Iran opgepakt door Leyla's ex-man en wordt zwaar onder druk gezet.

6. 6. Boos!

2 oktober 2016 (43 minuten)

Liv ontdekt dat Simon verdacht wordt van de vliegtuigcrash en gaat met Erik verhaal halen bij het onderzoeksteam. In Iran is Simon meegenomen door een onbekende. Majid verliest zijn geduld met Kevin.

7. 7. De Hand

9 oktober 2016 (43 minuten)

Liv herkent Omid op televisie als het jongetje met Simon op het vliegveld. In Iran ontdekt Majid hetzelfde. Alex raakt de controle kwijt en drijft Haje bij haar weg. Haje zoekt troost bij Liv.

8. 8. De Prijs van Jaloezie

16 oktober 2016 (43 minuten)

Majid heeft Simon eindelijk in handen. Kevin wordt gevonden. Liv en Haje beslissen wat ze moeten doen met de afgehakte hand. Alex onderzoekt de verdwijning terwijl Haje naar het vakantiehuisje gaat.

9. 9. Verraad

23 oktober 2016 (43 minuten)

Alex is neergeschoten. Haje heeft Leyla uit het huisje gehaald en krijgt contact met Majid, die nog steeds Simon heeft. Erik gaat met Omid praten terwijl Kevin in Iran op krachten komt.

10. 10. The End

30 oktober 2016 (43 minuten)

Liv gaat zelf naar Iran om met Kevin Simon te zoeken. Haje waakt over Alex en houdt zich met niets anders bezig. De deal die Erik heeft gemaakt belandt hem in de problemen op zijn werk en thuis.

Eerljk gezegd kon ik niks met de eerste afleveringen. Een soepzooitje. Voorspelbaar. Niet spannend.

Ik geef het nog twee afleveringen om te kijken waar het heen gaat, maar ik ben niet overweldigend enthousiast.

Serie is een remake van de Turkse serie "Son" (2012) - imdb.com die nog niet op de site staat en was in Turkije een succes. Misschien kan pulleke het orgineel ook toevoegen.

Hebben jullie alle afleveringen al gezien dan, daar jullie stemmen?

De eerste twee afleveringen zijn al uitgezonden. Vast nog te zien op Uitzending Gemist. (In NL)

Goed lezen!

Oh zo, ja: normaal stem ik nog niet, maar er stond al een score. Kan nog alle kanten op.

Ik zit momenteel op 1 à 2 sterren, en met Katja en Bossiefijn vrees ik dat er ook niet meer in zal zitten. Maar stemmen doe ik nog niet.

Ik heb niet zo'n moeite met Katja Schuurman en Daniël Boissevain. Geen grootse acteurs, maar ze hebben zo hun eigen charme. Wat bij mij wringt is dat Nederlandse (thriller-) series vaak zo irritant zwaarwichtig doen terwijl ze met de meest idiote plots aan komen zetten. Kon Overspel destijds ook niet uitzitten. Gewoon door dat tergende, humorloze gedoe met snerpende violen die op de soundtrack klinken en hetzelfde blik BN'ers dat zwaarwichtig de diepte in tuurt. En alles is -godallejezus- even tragisch en neerslachtig.

Als popcornvermaak vond ik het wel gaan, maar je hebt zeker een punt. De geforceerde dialogen vielen me ook op, vooral wat de Boss soms uitkraamde.

Echt veel beter wordt het er niet op, met die twee Iraanse Bassie & Adriaan boeven.

Gelukkig dat ze diep inzoomen op de minst interessante verhaallijn rond een borderlinepatiënt met liefdesverdriet. Veel interessanter dan internationaal terrorisme. En niet eens een red herring ofzo, het 'is' er gewoon als opvulling.

Op zich een interessant uitgangspunt om een familiegeschiedenis te koppelen aan (de angst voor) internationaal terrorisme. De thrillerschrijfsters Marion Pauw en Elle van Rijn hebben met het Turkse bronmateriaal - Bron (2012) - inderdaad iets in handen gehad om een thrillerserie te schrijven die inhaakt op de actualiteit. Het grootste probleem van de serie wordt al duidelijk in de eerste twee afleveringen: te veel personages, te veel familiegeheimen. Daarbij laat het mysterie zelf weinig aan de verbeelding over, want de belangrijkste wendingen worden vroeg in de serie uit de doeken gedaan. Het gevolg is een chaotisch zooitje waar geforceerd op zoek wordt gegaan naar details en zijlijntjes om het centrale plot voort te stuwen. Een ander probleem is dat het voelt als een goedkopere variant van de grote Amerikaanse genreproducties als Homeland. Door de laffe pogingen om series met meer budget na te bootsen, krijg je series met onvoldoende eigen gezicht om zich te onderscheiden van de rest. Erg jammer, want het acteerwerk en de sfeerschepping zijn bij vlagen best oké: hier had iets beters uitgehaald kunnen worden.

Ik heb het na de 2 eerste afl. gelukkig niet meer hoeven volgen...

Ik haak bijna nooit af inderdaad. Daarom begin ik weinig aan nieuwe series.

Vlucht HS13 wordt vanaf vandaag herhaald. Iedere werkdag rond 23.20 uur te zien op NPO 3.

avatar van mark080959

mark080959

Beter laat dan nooit. Ik beoordeel de serie beter dan het gemiddelde hier. Natuurlijk zitten er heel veel standaard trucjes in om de spanning op te voeren...nou en? De spanning wordt ook echt heel erg opgevoerd daardoor. Ik denk ook dat onze Katja echt is uitgegroeid tot een actrice van (wereld) formaat. Het gaat niet alleen meer om de mooie ogen en de opblaastieten. Ze zet echt heel overtuigend en consistent haar personage weer. Het enige minpunt, en dat is er één voor het script en/of de regie: af en toe wordt het zo traag dat ik het echt moeilijk vond om niet tussendoor andere dingen te gaan doen, waardoor je de concentratie geheel kwijtraakt en je delen voor jezelf moet herhalen. Dat kwam in iedere aflevering zeker één keer voor. Maar het totaal: echt een bingewatcher! En wat een droombaas heeft die Erik! En wederom een voorbeeld hoe walgelijk de cultuur is die we zo massaal aan het importeren zijn.