• 8.985.869 stemmen

The Good Place - Seizoen 1 (2016-2017)

Show titel: The Good Place

Ontwikkeld door: Michael Schur

Met: Kristen Bell, Ted Danson en Jameela Jamil

Datum van release: maandag 19 september 2016

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot The Good Place

Nadat ze is overleden wordt Eleanor wakker in het hiernamaals. Wanneer ze van haar mentor Michael te horen krijgt dat ze door haar goede leven een plekje in "the good place" heeft verdiend, beseft ze dat ze haar hebben verwisseld met iemand anders. Met hulp van haar soul mate Chidi probeert ze een beter mens te worden, en zo haar plaats te verdienen.

Afleveringen Seizoen 1 (2016-2017)

1. 1. Pilot

19 september 2016 (22 minuten)

De pas gestorven Eleanor Shellstrop wordt per ongelijk naar de hemel gezonden. Eleanor is vastberaden om een beter persoon te worden in het hiernamaals met behulp van haar vrienden Chidi en Janet.

2. 2. Flying

19 september 2016 (22 minuten)

Eleanor probeert aan Chidi te bewijzen dat ze het waard is om hulp te krijgen. Tahani en Jianyu proberen ondertussen Michael te helpen met een mysterieuze tekortkoming in zijn buurt.

3. 3. Tahani Al-Jamil

22 september 2016 (22 minuten)

Chidi leert Eleanor over ethiek en de eerste les is: wees aardig tegen je buren. Michael en Janet helpen Chidi om een nieuwe, spannende hobby te vinden.

4. 4. Jason Mendoza

29 september 2016 (22 minuten)

Eleanors moeilijkste opgave tot nu toe, verborgen zien te blijven. Ondertussen schakelt Michael Tahani in om een buurman haar grootste wens in vervulling te laten gaan.

5. 5. Category 55 Emergency Doomsday Crisis

6 oktober 2016 (22 minuten)

Eleanors gretigheid om ethiek van Chidi te leren wordt een full-time baan, iets wat hij nooit wilde. Ondertussen richten Michael en Janet hun aandacht op een noodsituatie in de wijk.

6. 6. What We Owe to Each Other

13 oktober 2016 (22 minuten)

Eleanor vastbesloten om Michael te helpen met een belangrijke taak zodat ze haar bestemming in de 'Good place' kan bepalen. Ondertussen gaat Chidi akkoord om het derde wiel te zijn in een poging om zijn vriend te helpen.

7. 7. The Eternal Week

20 oktober 2016 (22 minuten)

Eleanor en Chidi vertrekken op een zoektocht. Ze gaan op pad met Janet als hun gids. Ondertussen probeert Tahani Michael te tonen hoeveel hij wordt gewaardeerd.

8. 8. Most Improved Player

27 oktober 2016 (22 minuten)

Michael heeft een heimelijke ontmoeting met Eleanor. Ondertussen herbergt Chidi een geheim en overweegt wat hij moet doen.

9. 9. ...Someone Like Me as a Member

3 november 2016 (22 minuten)

Michaels vaardigheden worden getest als hij een ongekende situatie probeert uit te zoeken. Ondertussen maakt Chidi ergens anders contact tot groot ongenoegen van Eleanor. Terwijl Janet een andere kant van zichzelf laat zien.

10. 10. Chidi's Place

5 januari 2017 (22 minuten)

Eleanor doet een verrassende ontdekking. Ondertussen vraagt Michael aan de besluiteloze Chidi om een belangrijke beslissing te nemen en doet Jianyu een grote mededeling.

11. 11. What's My Motivation

12 januari 2017 (22 minuten)

Eleanor en Tahani bedenken een plan terwijl Michael langzaamaan een ontdekking doet. Ondertussen neemt Chidi Eleanor in vertrouwen nadat ze interessant nieuws heeft ontvangen.

12. 12. Mindy St. Claire

19 januari 2017 (22 minuten)

Met behulp van Chidi en Tahani begint Michael aan zijn grootste uitdaging ooit. Ondertussen moeten Eleanor, Jianyu en Janet een enorme beslissing nemen.

13. 13. Michael's Gambit

26 januari 2017 (22 minuten)

Eleanor en haar vrienden (her)overwegen hun lot "in de goede plek"

Vond Ted Danson toch wel erg goed in Damages. Zou het alleen daarom al een kans gunnen.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Damages niet gezien maar Bored to Death is ook erg leuk en daar zit ie ook in.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Motherfork, this shirt is good!

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Moeilijk om hier een cijfer aan te geven. Een 3,5 vind ik te weinig en het is net geen 4... Hangt er echt exact tussenin. Maar genoten heb ik zeker. Op naar het 2e seizoen!

DionneDarko schreef:

Damages niet gezien maar Bored to Death is ook erg leuk en daar zit ie ook in.

En in Cheers, Becker en Fargo. Eigenlijk altijd sympathiek, al weet ik niet wat ik hier verder van moet verwachten.

avatar van peterjames777

peterjames777

The Good Place is even iets helemaal anders. Soms erg grappig, soms ronduit maf en absurd. Gortdroog in ieder geval. De laatste paar afleveringen wordt het steeds knotsgekker, 'therefore', vermakelijker. Met als kers op de taart de twist in de laatste aflevering, een echte 'game-changer'. Heel leuk uitgevoerd, maar ook een logische ontwikkeling in het verhaal. Toch zag ik hem niet aankomen.

Ik ben nu bezig met het 2e seizoen en die gooit er nog tien scheppen bovenop, en is een stuk leuker nog.

avatar van scorsese

scorsese

Verfrissende en originele komische serie die heel gemakkelijk weg kijkt. De filosofische insteek (hoe simpel ook) geeft het net wat extra mee. De redelijk zelfbewuste cliffhangers op het eind van iedere aflevering zijn leuk.

The Good Place is een behoorlijk originele komedieserie met uiteenlopende personages. Vooral Kristen Bell en Ted Danson spelen interessante en vaak komische karakters. De overige personages vond ik regelmatig vervelend. Het slot van dit seizoen is zeer verrassend, dus ik bwn benieuwd wat het volgende seizoen zal brengen.

avatar van John Milton

John Milton

Genoten van alle vier de seizoenen. Aan de hand van de poster zou ik het nooit hebben opgezet, maar dit was een heerlijke serie. Intelligent, grappig, filosofisch, sexy, en uiteindelijk tegelijkertijd verdrietig, hartverwarmend en mooi. Karakters als Tahani en Janet, heerlijk.

Nou, ben met seizoen 1 bezig maar word er niet warm of koud van, laat staan dat ik er echt om moet lachen. Ben dit gaan kijken omdat de serie vaak genoemd is in lijstjes van de beste sitcoms, maar ik zie het niet. Leuk idee, maar oninteressante uitwerking. Kijk het seizoen wel af, daarna dikke kans dat ik het eindig.

Wel een leuke cliffhanger, die zag ik niet aankomen.

Maar ik vermaak me niet genoeg om seizoen 2 op te starten. Wie weet ooit nog eens.

avatar van Mr. Rock

Mr. Rock

Vrolijk voortkabbelend niets-aan-de-hand-serietje. Voelt wel een beetje als een kinderserie. Het verhaaltje, de Jip-en-Janneke dialogen en het slechte, overdreven acteerwerk, het kinderlijke moraaltje, de muziekjes. De karakters zijn platter dan plat. Die algehele simpelheid maakt wel dat het aangenaam wegkijkt en ook met halve aandacht erbij goed te volgen is. Verdeeld over het hele seizoen zo'n vier, vijf momenten dat er wat te lachen viel. Dat is toch wel weinig voor een comedyserie.