• 8.985.301 stemmen

Those Who Kill - Seizoen 1 (2014-2015)

Show titel: Those Who Kill

Ontwikkeld door: Glen Morgan

Met: Chloë Sevigny, James D'Arcy en Bruce Davison

Datum van release: maandag 3 maart 2014

Eerst uitgezonden op: A&E (Verenigde Staten)

Plot Those Who Kill

Catherine Jensen, een recent gepromoveerd rechercheur, roept de hulp in van Thomas Schaeffer, een forensisch psycholoog, bij het opsporen van seriemoordenaars. Sinds enige tijd is ze op zoek naar de waarheid achter de verdwijning van haar broer. Ze denkt dat hij zijn stiefvader, de rechter Howard Burgess, hier iets mee te maken heeft. Gaandeweg probeert ze Schaeffer steeds meer te betrekken bij haar persoonlijke onderzoek.

Afleveringen Seizoen 1 (2014-2015)

1. 1. Pilot

3 maart 2014 (42 minuten)

Rechercheur Catherine Jensen roept de hulp in van Thomas Schaeffer om een seriemoordenaar te pakken. Beiden hebben een verontrustende geschiedenis en hoewel ze briljant zijn kan dat soms niet opwegen tegen de negatieve eigenschappen als ze proberen de moordenaar te vinden voordat hij opnieuw toeslaat.

2. 2. The Way Home

10 maart 2014 (42 minuten)

Wanneer Catherine wacht op toestemming van de officier van justitie, en Thomas stiekem in Catherine's verleden duikt, wordt er een onbekend slachtoffer ontdekt van een brute moord.

3. 3. Rocking the Boat

30 maart 2014 (42 minuten)

Als de moorden beginnen te escaleren, maakt Catherine gebruik van het onderzoek van de twee slachtoffers om Thomas zover te krijgen om de beschuldigingen nader te onderzoeken.

4. 4. Sunday

19 mei 2015 (42 minuten)

Catherine is gedwongen om naar Howard te gaan voor meer informatie over deze zaak. Ondertussen heeft Thomas een gesprek met John over hoe je je kan verplaatsen in de hoofden van de moordenaars. Als Thomas zijn profielschets steeds duidelijker wordt komt Catherine steeds dichter bij de moordenaar.

5. 5. Souvenirs

26 mei 2014 (42 minuten)

Als Thomas besluit om niet meer aan lopende zaken te werken duikt Catherine in Thomas zijn verleden wat haar leidt naar een onverwachte familiegeschiedenis. Catherine neemt Thomas mee naar de plaats van haar jeugdtrauma waar ze eindelijk alle details onthult over haar verleden.

6. 6. Always After

2 juni 2014 (42 minuten)

Catherine duikt op een nieuwe zaak om zichzelf af te leiden van Thomas zijn openbaring met betrekking tot de kennis over haar moeder. Ondertussen duikt Thomas te diep in de geest van een moordenaar.

7. 7. A Safe Place

9 juni 2014 (42 minuten)

Catherine neemt een ongebruikelijke rol aan als ze een blik werpt op de profielschets van Thomas en de moordenaar opnieuw toeslaat bij een familie.

8. 8. Insomnia

16 juni 2014 (42 minuten)

Thomas raakt geobsedeerd over een onheilspellende brief die zijn carrière en familie ernstig in gevaar brengt. Catherine probeert ondertussen een persoonlijk verlies te overwinnen.

9. 9. Untethered

23 juni 2014 (42 minuten)

Als Catherine zich neerlegt bij de dood van haar moeder probeert Thomas haar onder controle te houden. De sadistische moordenaar die mensen ontvoerd blijft dit doen.

10. 10. Surrender

30 juni 2014 (42 minuten)

Thomas en Bisgaard proberen Catherine kalm te houden nadat Molbeck aangevallen is. Catherine en Thomas komen oog in oog te staan met hun grootste vijanden.

Bijna net zo goed als het origineel "Den som dræber" (2011) - imdb.com

geweldige serie

Nieuw seizoen 2 is uit

DreamTech

Nu ook seizoen 4 wel raar dat hier maar 1 seizoen staat ( kan de andere seizoenen ook niet ergens anders vinden )

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

DreamTech schreef:

Dit is de remake van de 2011 serie, die overigens ook maar één seizoen had (voor zover ik kan vinden).

jacobine_rodijk schreef:

Den som Dræber - Seizoen 1 (2011)

Beetje verwarrend idd, maar vanavond komt s4 van deze op NPO3: Den Som Dræber - Fanget af Mørket (Serie, 2019 - 2023) - MovieMeter.nl. Ik zie geen s4 ervan op Imdb trouwens, maar hier in de papieren gids staat het wel zo, met hetzelfde hoofdpersonage Louise Bergstein. Hier bevestiging. -edit- zie mijn latere bericht , het betreft dus s3.

ZAP! schreef:

ja had ook al lopen zoeken nou ja het is een nieuw seizoen de anderen waren prima dus ga deze uiteraard ook kijken ! ( is overigens al links en rechts te pakken/krijgen)

jacobine_rodijk schreef:

Den som Dræber - Seizoen 1 (2011)

ja die heb ik gezien maar inmiddels is er nu seizoen 4 zaterdag 15 april Nederland 3

DreamTech

Kom er nu dus achter dat ik seizoen 3 niet gezien heb dus die ga ik eerst maar eens kijken ( die was schijnbaar in februari 2023 op viaplay of via een ander kanaal

Hmmm zit seizoen 3 te kijken is het zelfde als wat vanavond op TV als seizoen 4 word vermeld dus schiet mij maar lek begrijp er niks van !!

DreamTech schreef:

TVDB geeft ook dezelfde plotomschrijvingen als wat ik zojuist heb gezien. Moet dus gewoon seizoen 3 zijn...

ZAP! schreef:

In mijn TV gids staat dat de serie van vanavond dus seizoen 4 zou moeten zijn vind het maar raar ??

Maar ja ga maar gewoon kijken

( we zien in ieder geval Bjorn ironside weer eens)

DreamTech schreef:

Is het ook (staat hier ook in de papieren tv-gids), maar ik ben 99,999% zeker dat er een paar hebben liggen slapen toen zij de info verwerkten.

DreamTech schreef:

( we zien in ieder geval Bjorn Ironside weer eens)

Ik wist niet wie dat was, maar heb 'm even opgezocht. En dan zeg ik: we zien i.i.g. Natalie Madueño weer eens!

ZAP! schreef:

haha ik denk persoonlijk dat ze de remake mee tellen maar qua deense versies kom ik echt niet verder dan het 3e seizoen ( die van vanavond dus ) maar ja ik ben nu bij de 2 e aflevering en heb het hele seizoen dus lekker kijken