• 8.985.579 stemmen

Gran Hotel - Seizoen 2 (2012)

Alternatieve titel: Grand Hotel

Ontwikkeld door: Gema R. Neira, Gema R. Neira en Ramón Campos

Met: Adriana Ozores, Amaia Salamanca en Yon González

Oorsprong: Spanje

Datum van release: woensdag 3 oktober 2012

Eerst uitgezonden op: Antena 3 (Spanje)

Plot Gran Hotel

Plaats van handeling is een aristocratisch luxehotel in het noorden van Spanje. Het verhaal begint in 1905 met de geheimzinnige verdwijning van Cristina, kamermeisje in het Grand Hotel. Als haar broer Julio een maand later naar het hotel komt om haar te bezoeken, vertelt een kelner hem dat Cristina is ontslagen nadat ze een gast had bestolen. Maar Julio heeft sterk het gevoel dat er iets niet klopt. Hij neemt een baantje als kelner bij het hotel, vastbesloten de verdwijning van zijn zus te onderzoeken. Het is het begin van een meeslepend epos vol intriges, avontuur en hartstocht. Daarbij wordt al snel duidelijk dat er achter de fraaie façade van het Grand Hotel een duistere wereld schuilt van mysterieuze sterfgevallen, leugens en geheimen.

Afleveringen Seizoen 2 (2012)

1. 1. Luces y Sombras

3 oktober 2012 (43 minuten)

Andrés is geëlektrocuteerd en de laatste sacramenten zijn hem al toegediend. Maar dan opent hij plotseling zijn ogen. Julio, die heeft ontdekt dat er sabotage in het spel is geweest, zorgt ervoor dat Andrés geen seconde meer alleen wordt gelaten. Hij vindt een bondgenote in Alicia.

2. 2. Un Llanto en la Noche

10 oktober 2012 (43 minuten)

De familie Alarcon verheugt zich op de terugkeer van Alfredo, die in de gevangenis heeft gezeten wegens de moord op Julio's zus Cristina. Doña Teresa roept de hulp in van de vroedvrouw, want Belén staat op het punt te bevallen van het kind dat aan Doña Teresa is beloofd.

3. 3. El Secreto

17 oktober 2012 (43 minuten)

Andrés vertelt Julio zijn geheim: Het pasgeboren kind van hemzelf en Belén is verborgen in het souterrain van het hotel. Als Julio aan Alicia vertelt wat er in de verbrande brief stond, wil zij hem eerst niet geloven. Ze vindt het schokkend dat Andrés de onwettige zoon van Don Carlos zou zijn.

4. 4. Retorno al Pasado

24 oktober 2012 (43 minuten)

Alicia vindt de verkoolde resten van de brief van haar vader. De datum van 10 februari is nog net leesbaar. Maar Don Carlos was toch op 9 februari al overleden? Als Alicia haar familie 's avonds aan tafel vraagt hoe het zit, krijgt ze alleen maar ontwijkende antwoorden.

5. 5. Cecilia

31 oktober 2012 (43 minuten)

Als Alfredo terugkomt van de begrafenis van zijn vader, vindt hij op Sofía's nachtkastje resten van het giftige plantje dat zij had ingenomen om niet met hem mee te hoeven. Alfredo besluit Sofía voorgoed te verlaten en met zijn pasgeboren zoon terug te keren naar zijn ouderlijk huis.

6. 6. El Aniversario

7 november 2012 (43 minuten)

Julio en Alicia hebben sterk het gevoel dat de envelop die de arts aan Doña Angela heeft gegeven een afleidingsmanoeuvre is geweest, dit om hun onderzoek naar de valse overlijdensakte van Don Carlos te verstoren. Op het station ontdekken Julio en Andrés eindelijk wie Pablo is.

7. 7. El Bautizo

14 november 2012 (43 minuten)

Alfredo zet zijn handtekening onder het contract dat hem tot directeur van het hotel maakt. Sofia komt er te laat achter dat haar echtgenoot weer in een val van Doña Teresa en Diego is gelopen.

8. 8. El Camarógrafo

21 november 2012 (43 minuten)

Julio wordt gechanteerd door zijn vroegere vriendin Cecilia. Hij moet voor haar een aantal waardevolle dingen stelen uit het hotel. Doet hij dat niet, dan zal zij haar eerdere verklaring intrekken en Julio aanwijzen als de moordenaar van Blancaro.

seizoen 3 moet er nog op.

Alle drie seizoenen nu te zien op netflix ik weet niet waarom dat niet word aangegeven , het derde seizoen moet er trouwens ook nog op.

avatar van k.grubs

k.grubs

Seizoen 1 begint als een aardige serie. In de loop van de tijd wordt het steeds meer een goed gekostumeerde soap met dito onwaarschijnlijke wendingen. Spanning zit er niet, niet als who dunnit en ook niet op romantisch gebied. Gaandeweg werd het een opgave om uit te kijken. Een paar mooie vrouwelijke rollen maken het nog wel aardig, het smachtende jonge stel in de hoofdrol wordt echt irritant.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

We zijn ermee gestopt het kabbelt maar door deze soap. 2.0

Voorlopig de eerste serie waar ik halverwege een seizoen mee gestopt ben; iets dat ik niet gauw doe. Het was ook niet een bewuste beslissing die ik nam na het zien van een bepaalde aflevering, maar ik merkte gewoon dat ik de serie telkens vergat en daardoor weken (en uiteindelijk maanden) niet meer keek.

Seizoen 1 vond ik al van wisselend niveau, maar daar was wel nog enige spanning te bekennen en het eindigde met een goede cliffhanger. Doodzonde dus dat die cliffhanger al na twee afleveringen van dit tweede seizoen volledig om zeep geholpen wordt en bijna alles weer is zoals het was voor de cliffhanger. De ergernissen uit het voorgaande seizoen keren daarmee al gauw terug en ditmaal nog een graadje erger: personages blijven eeuwig om elkaar heen draaien (Julio en Alicia), niet alle verhaallijntjes zijn even interessant (bijvoorbeeld Javier die zich non-stop in de nesten werkt of dat gedoe met de baby's) en de geloofwaardigheid is opnieuw ver te zoeken, met nog steeds als tergend dieptepunt dat Julio zogenaamd ongestoord de amateurspion kan uithangen in een hotel waar sociale controle aan de orde van de dag is.

De locaties zijn mooi en het acteerwerk van het merendeel van de cast is prima, maar het mysterie waar het om draait weet mij echt niet langer te boeien. Er zit naar mijn mening te weinig vaart in de serie en het voelt daardoor inderdaad als een slepende soap. Er werd me nog beterschap beloofd, maar ik ga het helaas niet trekken om daar nog langer op te wachten.