• 8.985.838 stemmen

McDonald & Dodds - Seizoen 1 (2020)

Show titel: McDonald & Dodds

Ontwikkeld door: Robert Murphy en Robert Murphy

Met: Jason Watkins, Tala Gouveia en James Murray

Datum van release: zondag 1 maart 2020

Eerst uitgezonden op: ITV (Verenigd Koninkrijk)

Plot McDonald & Dodds

Inspecteur Dodds is een ervaren, stille en bescheiden rechercheur uit Bath. Hij moet gaan samenwerken met de nieuwe hoofdinspecteur McDonald, een gedreven en zelfverzekerde agente die is overgeplaatst vanuit Zuid-Londen. Wanneer Dodds voor het eerst in tien jaar weer in de frontlinie komt, ontdekt hij een verborgen talent voor het ontcijferen van puzzels. Uiteindelijk smeden de twee, die ogenschijnlijk niets met elkaar gemeen hebben, een effectief partnerschap.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. The Fall of the House of Crockett

1 maart 2020 (2 uur)

Een dakloze man wordt neergeschoten in het verlaten landhuis van een van de belangrijkste industriëlen van Bath, de uitvinder Maxton Crockett. De nieuwe hoofdinspecteur McDonald en de ervaren inspecteur Dodds onderzoeken de zaak. De familie Crockett lijkt in eerste instantie een hecht gezin met drie modeldochters. Niemand lijkt een motief te hebben voor de moord, maar al snel wordt duidelijk dat ieder zo z’n eigen geheimen heeft …

2. 2. The Wilderness of Mirrors

8 maart 2020 (2 uur)

Hoofinspecteur McDonald en haar partner, inspecteur Dodds, worden naar Mara Retreat geroepen, een privé revalidatiekliniek waar ze de mysterieuze dood van een rijke patiënt moeten onderzoeken. Ze komen terecht in de complexe en mistige wereld van een hechte therapiegroep. Het dwingt McDonald ertoe om clandestiene methoden te gebruiken om dichter bij de waarheid te raken. Hoe dieper ze graven, hoe groter het web van leugens, moord en verraad dat ze blootleggen.

Weer een nieuwe serie op BBC first, in de stijl van Midsomer.

avatar van Brix

Brix

• 19257 berichten

Een erg leuke serie, die het vooral moet hebben van de nogal vreemde combinatie van de twee hoofdpersonages, die desondanks wonderwel klikt.

Alleen de 1e gezien, maar was uitermate vermakelijk. Met die ene uit s4 van Line of Duty.

-edit- Ik zit nu afl. 2 te kijken, maar daar had ik ook al stukken van gezien.

Een wat minder interessante zaak an sich, maar nog steeds vermakelijk.

avatar van boemboem27

boemboem27

het 1e seizoen gezien ---> zijn gewoon 2 complete films eigenlijk ,wat ik zelf wel prettig vindt.

zo kun je elke aflevering gewoon bekijken zonder dat je de vorige gezien moet hebben om het te kunnen volgen

vond het echt leuk, de beetje klungelige manier van hem.

en de "supercop" die zij wil zijn.

leuke combinatie die toch werkt.

echt Brits in alle toonaarden

ga nu sz 2 en 3 bekijken

lekkere/leuke filmpjes

avatar van Nielojram

Nielojram

DjFrankie schreef:

Weer een nieuwe serie op BBC first, in de stijl van Midsomer.

Yups, maar dan minder sloom/simpel dan MM.

Jammer dat het telkens maar een paar afleveringen zijn, het zit leuk en goed in elkaar.