• 8.985.823 stemmen

Long Way Up - Seizoen 1 (2020)

Show titel: Long Way Up

Ontwikkeld door: Ewan McGregor, Charley Boorman, Russ Malkin en David Alexanian

Met: Ewan McGregor en Charley Boorman

Datum van release: vrijdag 18 september 2020

Eerst uitgezonden op: Apple TV+ (Verenigde Staten)

• Apple TV+ Bekijk seizoen 1 via Apple TV+

Plot Long Way Up

Ewan McGregor en zijn oude vriend Charley Boorman gaan na jaren weer samen op pad. Ditmaal maken ze een tocht volledig op elektrische motoren van Ushuaia naar Californië. Hierbij passeren ze dertien landen en Zuid en Midden Amerika.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. Preparation

18 september 2020 (46 minuten)

2. 2. Ushuaia

18 september 2020 (43 minuten)

3. 3. Southern Patagonia

18 september 2020 (45 minuten)

4. 4. The Andes

25 september 2020 (52 minuten)

5. 5. Atacama Desert into Bolivia

2 oktober 2020 (51 minuten)

6. 6. Bolivia

9 oktober 2020 (47 minuten)

7. 7. Peru

16 oktober 2020 (45 minuten)

8. 8. Ecuador

23 oktober 2020 (44 minuten)

9. 9. Colombia, Panama & Costa Rica

30 oktober 2020 (45 minuten)

10. 10. Nicaragua, Honduras, Guatemala & Mexico

6 november 2020 (45 minuten)

11. 11. Oaxaca to L.A

13 november 2020 (50 minuten)

avatar van wwelover_mm

wwelover_mm

Fijn dat ik net Apple TV heb gekregen voor een jaar. In het verleden The Long Way Round en The Long Way Down wel gezien, al is dat misschien wel meer dan 8 jaar geleden.

Prachtige beelden, leuke interactie met elkaar en andere mensen. Interessant ook met de elektrische voertuigen.

Hoogtepuntje wel: Ewan McGregor - Endlessly (Muse Cover) - YouTube

Na Round en Down de derde reeks waarin vrienden Ewan McGregor en Charley Boorman een lange, barre tocht op motoren ondernemen, ditmaal van Ushuaia helemaal onderin Argentinië tot Los Angeles. Groot verschil met de vorige series is dat men nu gebruik maakt van electrische motoren, iets dat voor veel extra problemen zorgt. Vooral de eerste paar afleveringen zijn geweldig, mede door de werkelijk prachtige landschappen en de vele ontberingen van het duo. Naar het einde toe wordt het allemaal wat minder boeiend, al blijft de wisselwerking tussen de twee bijzonder aanstekelijk en valt er veel te lachen en te genieten. Van mij mogen ze nog wel een vierde reeks maken. Misschien is Australië een idee?

avatar van Riot711

Riot711

De trips hebben weinig met “Adventure” te maken. Net als de vorige serie worden de boyz aan alle kanten omringd door planners en een technische crew. Vooral de trip door Mexico vond ik echt tenenkrommend.

In eerste instantie was ik wel gecharmeerd van de reizen Van long way... totdat ik op YouTube een filmpje tegenkwam van ene “Itchy boots” een Nederlandse dame die alleen de wereld over trekt met haar motor.

Echt een wereld van verschil.