• 8.985.334 stemmen

That '70s Show - Seizoen 8 (2005-2006)

Show titel: That '70s Show

Ontwikkeld door: Mark Brazill, Terry Turner en Bonnie Turner

Met: Laura Prepon, Mila Kunis en Danny Masterson

Datum van release: woensdag 2 november 2005

Eerst uitgezonden op: FOX (Verenigde Staten)

Plot That '70s Show

Vroeger was alles beter. That '70s Show is een Amerikaanse sitcom die gaat over het leven van een groep tieners in de Amerikaanse plaats Point Place in Wisconsin. In de show worden sociale thema's aangesneden als feminisme, de nieuwe houding ten opzichte van seksualiteit, de economische moeilijkheden in tijden van recessie, wantrouwen tegen de Amerikaanse regering, de snelle ontwikkeling van televisie en het gebruik van drugs.

Afleveringen Seizoen 8 (2005-2006)

1. 1. Bohemian Rhapsody

2 november 2005 (30 minuten)

Kitty en Red ontdekken dat hun lege nest helemaal niet zo leeg is, ook niet nu Eric in Afrika zit. Hyde keert terug uit Las Vegas, waar hij heen is gegaan na Jackie en Kelso te hebben betrapt.

2. 2. Somebody to Love

2 november 2005 (30 minuten)

Hyde ontdekt dat Leo de platenwinkel bijna failliet heeft laten gaan terwijl hij in Las Vegas was. Maar zijn plan om Leo te ontslaan, mislukt. Hij neemt bovendien een nieuwe medewerker aan.

3. 3. You're My Best Friend

9 november 2005 (30 minuten)

Hoewel Hyde geen vrijgezellenfeest wil, organiseren zijn vrienden er toch een voor hem. Fez moet hem naar het feest zien te krijgen zonder dat hij het door heeft. Jackie wil ondertussen op stap met Donna, maar ontdekt dat Donna nu bevriend is met Sam.

4. 4. Misfire

16 november 2005 (30 minuten)

Red en Kitty vieren dat ze 25 jaar getrouwd zijn. Hierdoor begint Kelso te denken dat het ook voor hem tijd is om te gaan trouwen. Hij besluit een aanzoek te doen, maar vervolgens krijgt hij zelf een aantrekkelijk aanbod van een zakenman.

5. 5. Stone Cold Crazy

30 november 2005 (30 minuten)

Samantha gebruikt haar werkervaring om zowel Kitty als Donna te helpen om hun relatie nieuw leven in te blazen. Fez droomt intussen over het hebben van een nieuwe huisgenoot, maar de werkelijkheid blijkt heel anders te zijn.

6. 6. Long Away

7 december 2005 (30 minuten)

Fez en Jackie vinden het verdacht dat Donna erg veel tijd doorbrengt met Randy. Hun niet zo geweldige detectivekunsten zorgen vervolgens voor problemen, en ze leren een belangrijke les. Red leert ook het een en ander bij en krijgt meer respect voor Leo.

7. 7. Fun It

14 december 2005 (30 minuten)

De vrienden zijn het zat om al hun vrije tijd in de kelder door te brengen en gaan op zoek naar een andere plek. Randy neemt hen mee naar een lokale hamburgertent, waar ze problemen krijgen met de manager.

8. 8. Good Company

12 januari 2006 (30 minuten)

Jackie ontmoet een plaatselijke talkshowpresentatrice en besluit dat ze ook bij de tv wil werken. Maar doorbreken in de showbusiness blijkt moeilijker dan gedacht. Randy wil ondertussen met Donna naar een blokhut en Red neemt Hyde mee naar zijn lodge.

9. 9. Who Needs You

19 januari 2006 (30 minuten)

In de kapperszaak ontmoet Fez een vriendin van Kitty, die meer van hem wil dan alleen een nieuw kapsel. Jackie is op zoek naar een cadeau voor Donna en kijkt in haar kamer, maar in plaats van een idee vindt ze informatie over Donnabs nieuwe liefde.

10. 10. Sweet Lady

26 januari 2006 (30 minuten)

Jackie heeft problemen met haar nieuwe bazin, die erg veel van haar eist. In een poging om indruk op haar te maken, brengt ze door Kitty gebakken brownies mee naar het werk. Leo valt ondertussen voor een jongere vrouw.

11. 11. Good Old Fashioned Lover Boy

2 februari 2006 (30 minuten)

Fez raakt bijna zijn appartement kwijt als Jackie het laat overstromen, maar zij weet de situatie te redden door aan te pappen met hun huisbaas. Red en Kitty maken zich zorgen over de vele ruzies tussen Hyde en Samantha.

12. 12. Killer Queen

9 februari 2006 (30 minuten)

Jackie zit in zak en as als een gast plotseling zijn optreden in "What's Up, Wisconsin?" afzegt. Als ze geen vervanger vindt, raakt ze haar baan kwijt. Dus nemen zij en Fez de plaats van de gast in en doen ze alsof ze een verliefd stel zijn.

13. 13. Spread Your Wings

16 maart 2006 (30 minuten)

Fez probeert indruk te maken op een meisje met zijn fantastische levensstijl, maar Jackie maakt duidelijk hoe hij echt is, zodat zijn kansen direct zijn verkeken. Dan probeert Fez zijn droomleven te realiseren met hulp van Isaac Hayes.

14. 14. Son And Daughter

23 maart 2006 (30 minuten)

De vader van Hyde gaat een tijdje weg en laat zijn zoon op zijn huis passen tijdens zijn afwezigheid. De vrienden willen een feestje, het feestje loopt uit de hand en een van de geliefde bezittingen van W.B. wordt beschadigd.

15. 15. Keep Yourself Alive

13 april 2006 (30 minuten)

Kitty's verlovingsring valt per ongeluk uit het raam van de auto. Red vraagt de kinderen om hem te zoeken terwijl hij Kitty naar huis brengt. Terwijl ze zoeken, brengt Donna wat tijd alleen door met Randy en vindt Fez een nieuwe vriend.

16. 16. My Fairy King

27 april 2006 (30 minuten)

Als er een man uit Samantha's verleden opduikt, ontdekt Fez dat zijn huwelijk met haar anders is dan verwacht. Jackie maakt een lijst met alle kwaliteiten die haar droomman moet bezitten en tot haar verrassing kent ze hem allang.

17. 17. Crazy Little Thing Called Love

27 april 2006 (30 minuten)

Jackie vraagt Donna om hulp; ze weet niet wat ze aan moet met haar gevoelens voor Fez, en eindigt bij een therapeut. Als ze daar ontdekt dat ze alleen op mannen valt die al bezet zijn, is ze daar blij mee... totdat Fez niet meer bezet is.

18. 18. We Will Rock You

4 mei 2006 (30 minuten)

De voorliefde van Jackie en Fez voor The Village People inspireert de rest van de vriendengroep tot een anti-disco-vreugdevuur. Fez ontmoet er een vriendelijke rockchick, Donna ontmoet een ex-vriendin van Randy en Hyde ontmoet een lokale politieagent.

19. 19. Sheer Heart Attack

4 mei 2006 (30 minuten)

Fez heeft het gehad met daten en realiseert zich dat hij maar één meisje echt leuk vindt: gekke Caroline. Red komt terug van de dokter met maar één probleem: hij heeft net 200 dollar uitgegeven aan hartpillen die hij niet nodig heeft.

20. 20. Leaving Home Ain't Easy

11 mei 2006 (30 minuten)

Bob keert terug na een vakantie in Florida en heeft verrassend nieuws. Donna en Randy overwegen hun relatie naar een hoger plan te tillen, maar Donna heeft twijfels. Fez en Jackie hebben ook relatieproblemen, die al snel veranderen in een keiharde strijd.

21. 21. Love of My Life

18 mei 2006 (30 minuten)

W.B. verkoopt Grooves en Hyde besluit dat hij zijn levensstijl moet veranderen. Zijn vrienden maken zich zorgen om zijn nieuwe identiteit, maar Hyde verandert weer van gedachten als W.B. zegt dat hij de winkel in Point Place aanhoudt.

22. 22. That '70s Finale

18 mei 2006 (30 minuten)

Het is 31 december 1979 en de groep maakt zich op voor de laatste oudejaarsavond van de jaren '70. Er komen wat oude vrienden langs om het nieuwe decennium in te luiden, terwijl anderen op het punt staan om te vertrekken.

avatar van ArthurDZ_mm

ArthurDZ_mm

Het begint nog goed met de eerste 2-3 afleveringen, maar als na Eric ook Kelso weggaat, verandert de dynamiek van de groep te veel, en niet ten goede. Opeens wordt Fez de womanizer van de bende, terwijl Jackie eerder de Eric-kant (!)uitgaat met haar personage. Hyde woont nog steeds in de kelder (met zijn random vrouw) en de reden die hiervoor gegeven wordt, is wel erg flauw. Dan heb je nog die Randy die helemaal niks toevoegde, zo weinig dat zelfs de schrijvers uiteindelijk maar afzagen van het personage en zijn pogingen Donna's nieuwe vriendje te worden..

Nipte voldoende omdat er zeker nog lichtpuntjes zijn doorheen het seizoen, maar al bij al eindigt deze geweldige serie toch op een redelijke domper

avatar van NovaChe_mm

NovaChe_mm

Echt genoten van de serie. Maar inderdaad wat ArthurDZ zegt. Nadat Eric en Kelso eruit zijn wordt het er niet beter op. Die Randy was om te janken?....

avatar van legian

legian

Wat doe je als de acteurs de serie verlaten, juist nieuwe mensen (her)introduceren. Helaas werkt dat totaal niet. Randy is een te gemaakt personage en Leo werkt bij vlagen als bij-personage. Helaas krijgen beide teveel aandacht in de serie. Dat daarnaast de personages van rol veranderen of terug vallen in hun oorspronkelijke rol maakt het er allemaal niet beter op. Het is ook zeker niet gek dat de eerste paar afleveringen en de afsluiter de beste afleveringen van het seizoen zijn.

That 70s Show is duidelijk te lang doorgegaan en eindigt daardoor met een slappe hap.

Vreselijk seizoen dit. Begrijp me niet verkeerd, ik heb over het algemeen genoten van That '70s Show. Ik zag de serie enkele jaren geleden al eens sporadisch op Comedy Central voorbij komen en dacht toen nog: 'dit moet ik ooit eens helemaal zien'. Dankzij Netflix is dat nu dus gelukt.

Ondanks dat bijna ieder seizoen wel een smetje had waardoor ik - op het eerste seizoen na - nét niet aan de 4 sterren kwam, bleef dit uiterst vermakelijk. De kracht zit 'm, net als bij Friends, in de vriendengroep zelf. De onderlinge chemie is heel sterk, waardoor ook flauwe afleveringen nog steeds te behappen zijn. In seizoen 8 wordt de vertrouwde vriendengroep compleet overhoop gehaald. Dan blijkt toch dat Kelso, maar vooral Eric, echt onmisbaar zijn geworden. Het gaat eigenlijk écht mis op het moment dat ze Eric nog steeds een rol laten spelen terwijl hij niet in beeld is. Dat hij het zomaar even uitmaakt met Donna vanuit Afrika is niet alleen volstrekt ongeloofwaardig, maar zorgt er ook voor dat er nog maar weinig sympathie voor hem valt op te brengen (zeker nadat hij al eerder tijdens hun bruiloft niet kwam opdagen; ook al zo'n vreemde keuze van de schrijvers).

Maar daar blijft het niet bij. Je merkt dat de schrijvers zich in allerhande bochten proberen te manoeuvreren om het allemaal maar leuk te houden. Randy is met stip het meest kleurloze personage uit de serie; het bewijs dat een sarcast niet altijd leuk hoeft te zijn. Het is een rol die compleet te verwaarlozen valt, want ik zou me nu geen enkel grappig Randy-moment kunnen herinneren. Verder treedt Leo opnieuw te veel naar de voorgrond, barst het seizoen van vervelende verhaallijntjes (waaronder Jackie die werkt voor die televisiepresentatrice) en wisten de relaties tussen Hyde en de stripper en Jackie en Fez mij niet helemaal te overtuigen. Eigenlijk zijn alleen de Formans en Bob nog zoals je hen gewend bent, maar zelfs Red lijkt wat te lijden onder de afwezigheid van Eric. De interactie tussen die twee is hier een groot gemis.

Het moge duidelijk zijn: deze serie had wat mij betreft beter na seizoen 7 afgerond kunnen worden. De situatie was daar ook best gunstig voor geweest destijds, maar het zij zo. Seizoen 8 kijk je omdat je wacht op de seriefinale - en die is nog best oké - maar uiteindelijk heeft dit toch een beetje een nare nasmaak. De eerste vier afleveringen en de slotaflevering wisten me nog wel hier en daar te laten lachen (onder meer het gastrolletje van Bruce Willis in aflevering 4 is erg leuk), maar het middenstuk gaat geruisloos voorbij.