• 8.985.908 stemmen

Fear City: New York vs the Mafia (2020)

Documentaire / Misdaad | Miniserie

Show titel: Fear City: New York vs the Mafia

Genre: Documentaire / Misdaad

Ontwikkeld door: Adam Hawkins, Dimitri Doganis, Bart Layton en Jon Liebman

Met: John Alite, Michael Franzese en Jim Kossler

Datum van release: woensdag 22 juli 2020

• Netflix Bekijk miniserie via Netflix

Plot Fear City: New York vs the Mafia

Vijf maffiafamilies regeerden in de jaren 70 en 80 met bloedige vuist over New York. Veel van deze gangsters bezaten clubs die alcohol zonder vergunning schonken, die zich bezighielden met clanoorlogen en overvallen, en die ook controle hadden over de bouwsector, de havenarbeiders en de vismarkt. Het was een verticaal georganiseerd bedrijf dat begon aan het begin van de 20e eeuw en de Italiaanse term 'La Cosa Nostra' droeg. Dan besluit een groep FBI-agenten het ondenkbare te proberen: hen uitschakelen.

1. 1. Mob Rule

22 juli 2020 (48 minuten)

Terwijl New York amok maakt, opereert de maffia straffeloos — totdat een weinig bekende wet en een aantal innovatieve bewakingstactieken FBI-agenten een voorsprong geven.

2. 2. The Godfather Tapes

22 juli 2020 (44 minuten)

De FBI zet gewaagde stappen en luistert de kopstukken van de 5 families af. De nieuwe openbare aanklager van het zuidelijke district van New York helpt mee in de strijd.

3. 3. Judgment Day

22 juli 2020 (1 uur en 02 minuten)

Om een ​​samenzwering onder de maffiabazen te bewijzen, probeert de FBI 'De Commissie' te koppelen aan een spraakmakende moord in de onderwereld.

Self. Former. Cornell Law school 1973-1980

Self. Associate. Gambino Family.

Self. Captain. Colombo Family (gasoline scheme)

Self. Special Agent. FBI

Self. Superviser. FBI

Self. Supervisor. Gambino Squad. FBI

Self. Special Agent. FBI

Self. Special Operations Squad. FBI

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

Interessant voor iedereen die interesse in de maffia heeft. Nu word het eens belicht van de andere kant.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Interessante situatie die ik toch niet zo spannend vind uitgelegd. Ik had eigenlijk nog veel meer context, een schets van de mensen en spanningsopbouw verwacht. Het is een interessant politieonderzoek maar een beeld van de New Yorkse mafia en wat ze precies blijft voor mij tekort schieten.