• 8.985.949 stemmen

Ontwikkeld door: David Hubbard en David Eick

Met: Aden Young, Sam Trammell en Laura Gordon

Oorsprong: Australië / Verenigde Staten

Datum van release: maandag 23 december 2019

Eerst uitgezonden op: AXN (Verenigde Staten)

Plot Reckoning

Na zich jarenlang koest gehouden te hebben, lijkt een beruchte seriemoordenaar opnieuw een moord te hebben gepleegd in Canaan. Rechercheur moordzaken Mike Serrato en decaan Leo Doyle zijn beiden nauw bij de zaak betrokken en komen met elkaar op ramkoers te liggen. Terwijl de mannen hun eigen demonen proberen te bedwingen, leidt de moord op een tiener ertoe dat ze elkaar proberen te gronde te richten.

1. 1. California Dreamin'

23 december 2019 (43 minuten)

De scholiere Gretchen McGrath uit Canaan raakt vermist. Rechercheurs Mike Serrato en Cyd Ramos doen onderzoek naar de zaak, want ze vrezen dat de seriemoordenaar de Russian River Killer (RRK) na vijf jaar is teruggekeerd in Canaan.

2. 2. RRK Is Dead

23 december 2019 (45 minuten)

Er rijzen vragen over het slachtoffer dat in het bos is gevonden dicht bij de Russian River. Mike overtuigt zijn collega's en de rest van Canaan ervan dat de RRK terug is. Zowel Mike als Leo Doyle, de decaan van de middelbare school, hebben privéproblemen en kampen met schuldgevoelens.

3. 3. Paul the Apostle

23 december 2019 (45 minuten)

De inwoners van Canaan komen bij elkaar om Gretchen te herdenken en Leo spreekt een afscheidswoord. Mike denkt terug aan John Ainsworth, die door eigen toedoen verdacht werd van de RKK-moorden. Tussen Leo en Mikes dochter Amanda wordt het iets te persoonlijk.

4. 4. You Should Be Dancing

23 december 2019 (43 minuten)

Mike en Cyd stuiten tijdens hun onderzoek op een vermissing van 26 jaar geleden. Het blijkt om Beth Stanley te gaan, de vrouw van Arlen Doyle en de moeder van Leo. Candace neemt Paige in vertrouwen en vertelt haar dat ze 5 jaar geleden is gered door Leo, nadat ze was aangevallen. Er wordt een nieuw slachtoffer gevonden met een visitekaartje van Mike in haar hand.

5. 5. Hunters

23 december 2019 (44 minuten)

Leo neemt Paxton mee op jacht in de hoop een betere band met hem op te kunnen bouwen. Mike en Cyd ontvangen informatie over de drugsdealer waar Gretchen mee omging. Hij is rond hetzelfde tijdstip vermoord als Gretchen. Met grote tegenzin moet Mike toegeven dat Gretchen mogelijk niet door de RRK is vermoord.

6. 6. Anniversary

23 december 2019 (45 minuten)

Mike staat 's ochtends vroeg voor de deur van Arlen en stelt hem vragen over Beth. Arlen vertelt dat Beth was langsgekomen om Leo mee te nemen, maar dat Leo weigerde met haar mee te gaan. Ze is toen weer weggegaan. Hoe vaker Leo met Mike wordt geconfronteerd, hoe meer moeite hij krijgt om zijn demonen in bedwang te houden.

7. 7. Alaska

23 december 2019 (45 minuten)

Leo loopt meer dan vijftig wespensteken op en belandt in het ziekenhuis. Daar leert hij de verpleegster Valerie kennen. Hij vertelt haar dat hij Canaan graag zou willen verlaten en in Alaska een nieuw leven zou willen beginnen. Nadat Mike Leo vragen heeft gesteld over de verdwijning van zijn moeder, gaat Leo op bezoek bij zijn vader.

8. 8. Rolling Thunder

23 december 2019 (46 minuten)

De stoffelijke resten van Beth Stanley worden gevonden en Arlen wordt aangeklaagd voor moord. Paxton en Sam bedenken een plan om in te breken bij John Ainsworth. Leo staat voor een raadsel, als blijkt dat het lichaam van Valerie is verdwenen.

9. 9. Best Life

23 december 2019 (43 minuten)

Leo krijgt een aanbod van iemand waardoor hij schoon schip zou kunnen maken. Als Leo erachter komt dat zijn vader niet zijn biologische vader is, opent dat totaal nieuwe perspectieven voor hem. Paxton en Sam doen een schokkende ontdekking in Johns huis.

10. 10. Salvare

23 december 2019 (44 minuten)

De RRK denkt dat hij de dans kan ontspringen, omdat een ander bereid is de schuld op zich te nemen. Hoewel Mike van de zaak is afgehaald, gaat hij door met zijn onderzoek. Candace vertelt Paige dat ze zich schuldig voelt, omdat ze dacht dat Leo de RRK was.

Detective Ramos

Amanda Serrato

Sheriff Waller

Jake Serrato

Sam Serrato

Prima serie alleen een open einde dus misschien een 2de seizoen.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

De eerste 4 afleveringen van deze serie bekeken. De eerste 2 vond ik nogal saai, maar daarna wordt het een stuk interessanter. Ben benieuwd naar de rest.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Ja toch wel een fijne serie. Ik moest er even inkomen, maar uiteindelijk is dit een zeer degeljjke serie. Dikke 3.5 ster wat mij betreft.

avatar van 7 stars

7 stars

Vreemde serie. Ik kwam er moeilijk in. Sommige personages gaan je tegenstaan zonder dat dat de bedoeling is. Aan het einde wel wat beter. De focus ligt bij deze serie meer op de families van de potentiële dader en agent.