• 8.985.424 stemmen

Sorjonen - Seizoen 3 (2019)

Alternatieve titel: Bordertown

Ontwikkeld door: Miikko Oikkonen

Met: Ville Virtanen, Matleena Kuusniemi en Anu Sinisalo

Oorsprong: Finland / Frankrijk

Datum van release: vrijdag 29 november 2019

Eerst uitgezonden op: Yle TV1 (Finland)

Plot Sorjonen

Detective Inspecteur Karl Sorjonen is één van de meest gerespecteerde officiers bij het Finse bureau. Wanneer zijn vrouw geneest van hersenkanker, besluit Sorjonen zijn familie te verhuizen naar een klein dorpje met de naam Lappeenranta. Dit dorpje grenst aan Rusland en is de perfecte locatie om een nieuw leven te beginnen. In de realiteit is het leven helemaal niet zo vredig in Lappeenranta. Moorden, verkrachtingen, kidnappings, prostitutie, drugshandel en hondengevechten zetten het leven van Karl Sorjonen voorgoed op zijn kop.

Afleveringen Seizoen 3 (2019)

1. 1. Ihmisen Tahra

29 november 2019 (1 uur)

Terwijl Kari en zijn familie worstelen met vreselijk nieuws, belt Heikkinen om hulp te vragen bij een ontvoeringszaak en staat Katia terecht voor een poging tot moord.

2. 2. Ihmispeto Osa 1

29 november 2019 (55 minuten)

Ondanks Niko's bezwaren duikt Kari in een reeks gruwelijke misdaden, die doen denken aan eerdere zaken. Janina raakt gefrustreerd over haar vader.

3. 3. Ihmispeto Osa 2

29 november 2019 (59 minuten)

Het team haast zich om potentiële slachtoffers te vinden. Kari speurt overal naar nieuws over de dochter van de moordenaar. Een schokkende video bevat een nieuw misdrijf.

4. 4. Poikia Ja Rakastajia Osa 1

29 november 2019 (58 minuten)

Als er een man wordt vermoord in zijn kamer in een bejaardentehuis, ondervragen Kari en het team zijn veel jongere vriendin en zijn drie compleet verschillende zonen.

5. 5. Poikia Ja Rakastajia Osa 2

29 november 2019 (57 minuten)

De gebeurtenissen van de week worden vanuit een andere invalshoek belicht, wat een nieuwe familiedynamiek laat zien. Ondertussen worstelt Kari met zijn eigen vaderissues.

6. 6. Poikia Ja Rakastajia Osa 3

29 november 2019 (58 minuten)

Als er nog een sleutelfiguur in de zaak dood wordt aangetroffen, denkt Kari terug aan een verdachte tragedie in het verleden van de familie. Janina ondervraagt Jarkko.

7. 7. Nainen Peilissä Osa 1

29 november 2019 (59 minuten)

De rituele moord op een jonge zwemlerares voert het team naar een conservatieve religieuze gemeenschap vol geheimen.

8. 8. Nainen Peilissä Osa 2

29 november 2019 (59 minuten)

Schokkend nieuws en een verontrustende ontmoeting veroorzaken spanningen binnen de gemeenschap. Als Kari het dagboek van Janina vindt, komt hij in actie.

9. 9. Shakkitarina Osa 1

29 november 2019 (56 minuten)

Door een mysterieuze uitbraak komt Kari vast te zitten op een ziekenhuisafdeling − juist als hij zich met het team opmaakt voor de terugkeer van Lasse Maasalo.

10. 10. Shakkitarina Osa 2

29 november 2019 (1 uur)

De stad verkeert in crisis, Anneli staat voor een ultimatum en Kari moet besluiten hoever hij wil gaan om zijn aartsvijand te stoppen.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

Seizoen 3 is vanaf 11 mei te zien op Netflix.

Afl 9 lijkt in het begin wel heel erg op het nieuwe normaal, voorspellende vooruitzichten?

Na een sterk eerste seizoen, toch steeds minder en te langdradig naar eerdere seizoenen. Dat zijn vrouw is overleden en het gedrag van zijn dochter voegt voor mij minder toe.

avatar van melkboef

melkboef

Ik wacht af op seizoen 4!

avatar van AniSter

AniSter

• 1969 berichten

Seizoen 3 wordt er niet minder complex op. Naast enkele op zichzelf staande verhalen komen zo'n beetje alle uit de eerste twee seizoenen openstaande lijnen bij elkaar in dit derde seizoen. En dat is ook het probleem: heb je de eerste twee seizoenen niet gezien of te lang geleden, dan kun je het derde seizoen wat betreft de doorlopende verhaallijnen niet volgen. Het niveau vond ik wel gelijk aan die van de eerste twee seizoenen, de cast bleef prima, het zweverige van seizoen 2 werd doorgetrokken naar dit derde seizoen in de vorm van de overleden vrouw van Sorjonen en wat het plot betreft vond ik de rol van de bitcherige dochter iets te overheersend.

avatar van hkoster16

hkoster16

weer een serie die een seizoen te lang duurde.