• 8.985.793 stemmen

24 - Seizoen 9 (2014)

Alternatieve titel: 24: Live Another Day

Ontwikkeld door: Robert Cochran en Joel Surnow

Met: Kiefer Sutherland, Mary Lynn Rajskub, Kim Raver, Kim Raver, Kiefer Sutherland en Mary Lynn Rajskub

Datum van release: maandag 5 mei 2014

Eerst uitgezonden op: FOX (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk seizoen 9 via Disney+

Plot 24

24 draait om Jack Bauer en zijn werk bij de Counter Terrorist Unit (CTU), een fictieve Amerikaanse antiterreurorganisatie. Het doel van CTU is om terroristen in de gaten te houden, alsmede het opsporen van terroristencellen en deze te vernietigen.

Afleveringen Seizoen 9 (2014)

1. 1. Day 9: 11:00 A.M.-12:00 P.M.

5 mei 2014 (45 minuten)

Nadat hij vier jaar lang compleet van de radar is geweest, duikt Jack Bauer spontaan weer op in Londen. Precies op de dag dat President James Heller daar ook is. Alleen Kate Morgan vermoedt dat deze actie van Jack met voorbedachte rade is geweest.

2. 2. Day 9: 12:00 P.M.-1:00 P.M.

5 mei 2014 (45 minuten)

Jack en Chloe jagen op een hacker die mogelijk achter de geplande aanslag op President Heller kan zitten. Maar op haar beurt jaagt Kate weer op Jack.

3. 3. Day 9: 1:00 PM-2:00 PM

12 mei 2014 (45 minuten)

Terwijl de jacht op Jack doorgaat, wordt ook de terroristische dreiging steeds groter, tot groot ongenoegen van de CIA en Kate Morgan. President Heller bereidt zich voor op een moeilijke persconferentie.

4. 4. Day 9: 2:00 PM-3:00 PM

19 mei 2014 (45 minuten)

Jack treedt het hol van de leeuw binnen, wanneer de CIA hem in zijn nek zit. Margot laat duidelijk blijken wie de baas is. Kate neemt het heft in eigen handen.

5. 5. Day 9: 3:00 P.M.-4:00 P.M.

26 mei 2014 (45 minuten)

Margot maakt haar eisen duidelijk via een videoboodschap. President Heller eist dat het luchtruim boven Londen wordt gesloten, maar is misschien al te laat.

6. 6. Day 9: 4:00 P.M.-5:00 P.M.

2 juni 2014 (45 minuten)

De spanning tussen President Heller en zijn Britse collega lopen hoog op na de eerdere dramatische gebeurtenissen van de dag. Jack heeft een plan om Margot op te sporen.

7. 7. Day 9: 5:00 P.M.-6:00 P.M.

9 juni 2014 (45 minuten)

Na een intense en dodelijke aanval, zijn Jack en Kate in een race tegen de klok beland om de enorme dreiging tegen te houden. President Heller neemt contact op met Margot in een poging haar gewelddadige aanvallen te stoppen.

8. 8. Day 9: 6:00 P.M.-7:00 P.M.

16 juni 2014 (45 minuten)

Jack en President Heller doen wat niemand van ze had verwacht, om de aanval tegen te houden. Jordan Reed moet een hele moeilijke keuze maken, op leven en dood. Kate neemt een drastische maatregel om alsnog achter de locatie van Margot te komen.

9. 9. Day 9: 7:00 P.M.-8:00 P.M.

23 juni 2014 (45 minuten)

Jack en Chloe hebben een plan om de terroristische dreiging te elimineren. Samen met Kate jaagt Jack vervolgens op Margot. Ondertussen laten sommige collega's hun ware aard zien.

10. 10. Day 9: 8:00 P.M.-9:00 P.M.

30 juni 2014 (45 minuten)

Kate komt op een vervelende manier achter de waarheid over haar man. Audrey heeft het moeilijk met haar man. De dreiging zwelt plotseling weer aan, wanneer bepaalde dingen in de verkeerde handen zijn gevallen.

11. 11. Day 9: 9:00 P.M.-10:00 P.M.

7 juli 2014 (45 minuten)

Audrey probeert via een diplomatieke weg haar steentje bij te dragen aan het voorkomen van een oorlog. Jack stuurt Kate en Mark op een missie, zodat ze hun doelwit op tijd kunnen lokaliseren.

12. 12. Day 9: 10:00 P.M.-11:00 A.M.

14 juli 2014 (45 minuten)

Jack moet alles op alles zetten om een internationale crisis te voorkomen. Hij komt in een situatie waarin hij wel vaker is gekomen. Er staan vele levens op het spel.

You should have stayed hidden like a rat.

Ik was destijds echt enorm blij toen het nieuws van Live Another Day bekend werd. Na 4 jaar meer afleveringen met Jack Bauer was fantastisch, ook al was het ''slechts'' een miniserie van 12 afleveringen. Terreur in Londen en Jack komt de boel redden, beter kon het bijna niet.

Jammer genoeg hebben de makers die 4 jaar niet gebruikt om een fris script af te leveren. Het seizoen zit prima in elkaar, maar is weinig verrassend en bij sommige dingen die we opnieuw zien raak ik wel wat vermoeid. Weer een verrader in het goede kamp, weer wordt Jack niet geloofd. Na 9 seizoenen 24 mag het ook wel eens anders. Maar goed, wat er is geproduceerd is wel heel degelijk en stabiel. Alles zit erin, maar dat kan je ook positief opvatten. James Heller is zelfs president van Amerika geworden en zelfs Audrey zien we terug. Blijft toch mooi hoe zij en Jack met elkaar om gaan. Wel typisch 24 dat ze haar uiteindelijk laten sterven...ook weer door een oude bekende. Nu zien we Cheng terug, 1 van de toffere bad guys uit 24. Het levert ieder geval mooie emoties bij Jack op en de slotaflevering op het grote schip (die uit Nederlands komt, let maar op de details!) is erg machtig. Jack die Cheng onthoofde voelt toch wel bevredigend. Wel enorm irritant dat het einde open wordt gelaten. Jack meegenomen naar Rusland, een ideaal scenario voor een nieuw seizoen lijkt me. Hoop dat dit er nog van komt. De echte bad guy van dit seizoen, terroriste Margot, vond ik wel wat saai. Echt heel veel terreur richtte ze niet aan eigenlijk. Had wel wat meer grootschalige actie verwacht. Neem ook de ''dood'' van Heller op Wembley. Erg gedurft, maar best een afknapper dat hij toch nog gewoon leefde. Dat past niet bij 24. Dat Jack Margot en haar zoon uit de flat gooide was wel weer een heerlijk what the fuck moment. Echt met een grijns naar gekeken.

Jack is gelukkig niet alleen dit seizoen. Chloe keert ook terug, al vind ik die bittere gothic Chloe niet heel veel meer aan. Beetje jammer, al was wel te zien dat zij en Jack nog duidelijk om elkaar gaven. En er is nog Yvonne Strahovsky, wat een heerlijk sexy vrouw zeg. Ook een prima actrice, want haar dialogen met Jack bevielen wel. En ze is niet vermoord, dus wie weet zien we haar nog eens terug in 2010.

Live Another Day is prima, maar het had nog veel beter kunnen wezen als ze er goede scriptschrijvers op los zouden laten. Overigens verkies ik dit nog 100 keer liever dan de nieuwe 24 reboot met een geheel nieuwe cast. Dat is gewoon kut. Dan liever de oude cast en een minder sterk script.

Heel goed nieuws voor fans van '24' - SerieTotaal

Kiefer Sutherland wil graag nog eens Jack Bauer vertolken.

Ow please laat dit waar zijn