• 8.985.489 stemmen

The Walking Dead: World Beyond - Seizoen 1 (2020)

Show titel: The Walking Dead: World Beyond

Ontwikkeld door: Scott M. Gimple en Matthew Negrete

Met: Alexa Mansour, Aliyah Royale en Nico Tortorella

Datum van release: zondag 4 oktober 2020

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime

Plot The Walking Dead: World Beyond

The Walking Dead: World Beyond speelt zich af in Nebraska, tien jaar na het begin van de zombie-apocalyps. Twee zussen verlaten samen met twee vrienden een veilige comfortabele plek en trotseren bekende en onbekende gevaren op een belangrijke zoektocht. Ondertussen worden ze achtervolgd door degenen die hen willen beschermen en degenen die hen willen schaden. Sommigen zullen helden worden, sommigen zullen schurken worden. Maar ze zullen allemaal de waarheden vinden die ze zoeken.

Afleveringen Seizoen 1 (2020)

1. 1. Brave

4 oktober 2020 (52 minuten)

Iris verwelkomt een raadselachtige bondgenoot in hun gemeenschap terwijl Hope twijfelt aan de bedoelingen van de bezoeker. Een bericht gooit de wereld van de zussen overhoop en dwingt ze te kiezen tussen de veiligheid van hun thuis en de onzekerheid van de wijde wereld.

2. 2. The Blaze of Gory

11 oktober 2020 (48 minuten)

De groep went aan de realiteit van het leven buiten de muren van hun gemeenschap. Iris probeert de leiding op zich te nemen, ondanks Hopes twijfels. Felix en Huck volgen de tieners terwijl Felix ongewenste herinneringen onder ogen moet komen.

3. 3. The Tyger and the Lamb

18 oktober 2020 (47 minuten)

Belast door hun verleden gebruikt de groep verschillende strategieën om met een groot obstakel om te gaan. Ze worden onder druk gezet om weer naar huis te gaan.

4. 4. The Wrong End of a Telescope

25 oktober 2020 (47 minuten)

De groep schuilt voor een storm in een verlaten middelbare school. Terwijl ze zichzelf opnieuw bevoorraden, stellen ze zich voor hoe het studentenleven ooit was en komen ze voor nieuwe dreigingen te staan - zowel levend als dood.

5. 5. Madman Across the Water

1 november 2020 (47 minuten)

Terwijl de groep samenwerkt om de Mississippi over te steken, gaat er iets mis met het plan om de tieners terug naar huis te sturen. Iemand in de groep moet een grote angst onder ogen komen om de anderen te redden van een nieuwe dreiging.

6. 6. Shadow Puppets

8 november 2020 (46 minuten)

Wanneer een onverwachte nieuwkomer informatie onthult die ze kan helpen hun bestemming te bereiken, sluit de groep een deal. Sommigen vinden de nieuweling intrigerend, maar anderen vertrouwen hem niet.

7. 7. Truth or Dare

15 november 2020 (43 minuten)

Wanneer de groep op zoek is naar iets om ze verder te helpen, wordt één van hen herinnerd aan de zware tijd aan het begin van de apocalyps. Een potje true or dare zorgt voor emotionele oproer.

8. 8. The Sky Is a Graveyard

22 november 2020 (1 uur)

9. 9. The Deepest Cut

29 november 2020 (1 uur)

10. 10. In This Life

29 november 2020 (1 uur)

Dit is wel heel slecht ben bang dat het niet beter wordt.

avatar van Noud

Noud

stinissen schreef:

Dit is wel heel slecht ben bang dat het niet beter wordt.

Knap dat je al na vier afleveringen een cijfer kunt geven terwijl er nog zes moet komen.

Noud schreef:

Stem kun je en mag je na elke aflevering aanpassen alleen is hier jammer genoeg Nog geen rede voor.

stinissen schreef:

Maar waarom zou je nu al willen stemmen? Wacht gewoon even denk ik dan.

Overigens ga ik dit niet kijken. TWD werd met het jaar slechter en Fear the walking dead was ook maar middelmatig. Ben echt klaar met de franchise. Ik kijk alleen over een jaar of 2 nog even de laatste twee seizoenen van TWD om de boel compleet te maken voor mezelf.

The Oceanic Six schreef:

Maar waarom zou je nu al willen stemmen? Wacht gewoon even denk ik dan.

Ik stem meestal gelijk omdat ik altijd nog mijn stem kan aanpassen , macht van de gewoonte.

Noud schreef:

Ik ben 't hier eigenlijk niet mee eens. Het is toch mijn ervaring dat je relatief vroeg in een serie al kunt doorhebben wat je eindoordeel gaat zijn. Het gebeurt zelden dat ik na vier afleveringen een cijfer geef en daar radicaal op terug moet komen. Daar sta ik overigens wel voor open. En daarnaast: als 't je de eerste vier uur ervan onvoldoende weet te raken, dan is dat toch op zichzelf een indicator dat er 'iets' niet klopt? Of dat de serie een tempo heeft wat jou niet aanspreekt?

avatar van horizons

horizons

Per aflevering een punt kunnen geven....

avatar van Rudie2

Rudie2

Je kunt net als bij IMDB na elke aflevering je waardering kenbaar maken.

En wie gaat er nu een hele serie uitkijken als het je niet bevalt? Ik nooit in elk geval...

Rudie2 schreef:

Je kunt net als bij IMDB na elke aflevering je waardering kenbaar maken.

Ik kijk over het algemeen een serie zelfs geheel af. En anders minstens het lopende seizoen waar ik mee bezig ben.

Hoe kan je nu een eerlijk oordeel geven als je pakweg 1 van de 15 afleveringen hebt gezien?

avatar van TimF

TimF

Fear the walking dead vond ik een goede spin off, zeker de eerste drie seizoenen. Maar deze world beyond the wd is wel heel slecht, zoals ook al genoemd. Echt alles is slecht gedaan: de effecten, het acteerwerk, oninteressante personages die worden geintroduceerd via lange volstrekt niet-boeiende dialogen en flashbacks. Geen actie: er gebeurt meer in een gemiddelde gtst-aflevering dan hier.

Dan nog de overdaad aan politiek correcte karakters. Alles ligt er veel te dik bovenop. Ik kan bijna niet geloven dat dit van de zelfde makers is als fear the walking dead en walking dead, ondanks dat amc wel de credits heeft aan het begin. Jammer maar helaas.

avatar van AN3CCAHNPO

AN3CCAHNPO

Ik zie eigenlijk alleen maar negatieve reacties en dat vind ik eigenlijk onterecht.

De personages zijn niet zo boeiend als in The Walking Dead en Fear The Walking Dead.

Maar een kijk in de CRM vind ik wel interessant.

We weten nu in ieder geval waar Rick van TWD mee te maken heeft.

En de terugkeer van Jadis vond ik ook interessant.

Ook de locaties zijn weer goed.

Ik begrijp de kritiek op de personages maar het maakte me weinig uit dat het 4 tieners zijn die centraal staan.

Klikt dit op één of andere manier effectief met het daadwerkelijke verhaal van TWD? In die zin dat het een toegevoegde waarde heeft op dat vlak? Als het er compleet los van staat, hoef ik het niet persé te zien.