• 8.985.245 stemmen

Formula 1: Drive to Survive - Seizoen 2 (2020)

Show titel: Formula 1: Drive to Survive

Ontwikkeld door: James Gay-Rees, Paul Martin en Sophie Todd

Met: Will Buxton, Max Verstappen en Sergio Pérez

Datum van release: vrijdag 28 februari 2020

Plot Formula 1: Drive to Survive

Documentaire die de kijker meeneemt in de cockpits, de paddock en het leven van de hoofdrolspelers in de Formule 1. De serie gaat over het Formule 1 Wereldkampioenschap 2018 en heeft een ongeëvenaarde en exclusieve toegang tot de snelste coureurs, teamleiders en eigenaars, evenals het eigen managementteam van de Formule 1.

Afleveringen Seizoen 2 (2020)

1. 1. Lights Out

28 februari 2020 (33 minuten)

Ook dit formule 1-seizoen begint weer met de Australische Grand Prix. 10 raceteams strijden er om een podiumplaats.

2. 2. Boiling Point

28 februari 2020 (40 minuten)

Middelmatigheid wordt de norm bij het team van Haas. Frustraties over de slechte prestaties dreigt de groep te verscheuren.

3. 3. Dogfight

28 februari 2020 (38 minuten)

Ze staan te springen om hun teams terug aan de top te brengen. Daniel Ricciardo van Renault en Carlos Sainz jr. van McLaren zweren zich te laten gelden op de baan.

4. 4. Dark Days

28 februari 2020 (37 minuten)

De moed van Lewis Hamilton en het Mercedes-team, al tijden dominant binnen de Formule 1, wordt getest op het doorweekte circuit van de Duitse Grand Prix.

5. 5. Great Expectations

28 februari 2020 (36 minuten)

Red Bull-rivalen Max Verstappen en Pierre Gasly racen in Monaco, Montreal en Oostenrijk. De ene coureur schittert, de andere worstelt.

6. 6. Raging Bulls

28 februari 2020 (37 minuten)

Alex Albon, de nieuwste coureur van het Red Bull-team, wil voor elkaar krijgen wat zijn voorganger niet lukte. Bij de Belgische Grand Prix slaat het noodlot toe.

7. 7. Seeing Red

28 februari 2020 (32 minuten)

Weinig of geen teams hebben een geschiedenis zoals die van Ferrari. Maar zelfs het steigerende paard is niet immuun voor wat drama tussen coureurs.

8. 8. Musical Chairs

28 februari 2020 (38 minuten)

Voor formule 1-coureurs zoals Nico Hülkenberg is baanbehoud soms net een stoelendans. Stopt de muziek bij de Duitse Grand Prix?

9. 9. Blood, Sweat & Tears

28 februari 2020 (31 minuten)

Velen geloven dat Williams' beste jaren voorbij zijn, maar adjunct-teamhoofd Claire Williams voorspelt een mooie toekomst met de nog onervaren coureur George Russell.

10. 10. Checkered Flag

28 februari 2020 (31 minuten)

Seizoen 2019 loopt tegen het einde en veelbelovende coureurs zoals Albon, Gasly en Sainz vechten voor een ​​laatste kans op het podium.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

Trailer geplaatst. Weer zin in, net als in het nieuwe F1 seizoen!

Idem dito!

jester

Zonder Max, begrijp ik (op zijn eigen verzoek).

legian

Ik heb hier wel weer zin in. Kijk al uit naar de aflevering over Duitsland.

avatar van jarno1975

jarno1975 (Moderator series)

jester schreef:

Zonder Max, begrijp ik (op zijn eigen verzoek).

Hoe kom je daar bij? Ik zag hem in de trailer ook langskomen.

legian

Als ik het goed begrepen heb hebben ze hem niet specifiek gevolgd naar aanleiding van hoe hij neergezet is in het eerste seizoen. Het is dus niet zo dat hij niet langskomt, wat logisch is natuurlijk met zijn acties tijdens het seizoen. Waarschijnlijk wordt hij wel weer in een kwaad licht gezet ten overstaande van Gasly. Net zoals in het eerste seizoen het geval was.

jarno1975 schreef:

Hoe kom je daar bij? Ik zag hem in de trailer ook langskomen.

Twitter

Iets te kort door de bocht dus, mijn stelling.

legian

Zo de testweken zijn voorbij dus was het tijd om dit seizoen er eens doorheen te jagen. Het is toch wel een heerlijke opwarming voor het nieuwe seizoen. Mijn kritiek blijft echter wel, het drama is erg dik opgezet en typerend Amerikaans. Maar het is wel tof om wat meer dingen achter de schermen te zien.

Aflevering 4 tot en met 7 zijn favoriet. Aflevering 4 (Dark Days) vanwege het dramatische weekend in Duitsland van Mercedes. Aflevering 7 (Seeing Red) vanwege de heerlijke interne strijd bij Ferrari en hun, typerende matige communicatie en slechte strategieën. Aflevering 5 (Great Expectations) en 6 (Raging Bulls) vanwege het Red Bull drama. Waarbij vooral de informatie achter de schermen interessant is en een aantal vermoedens bevestigde. Ook mooi om te zien dat ze aandacht besteden aan de fatale crash in de F2 op Spa. Daar liepen toch weer even de rillingen over mijn rug.

Uiteindelijk was het weer vermakelijk. Ik mist nog best wel wat dingen en zou graag nog meer achter de schermen willen zien. Maar het geeft wel even een extra inkijkje in de wereld die de Formule 1 is. Voor mij is het vooral weer even inkomen en opwarmen voor het komende seizoen van start gaat.

avatar van machoclown_mm

machoclown_mm

Mercedes en Ferrari doen ook mee in seizoen 2. Max is ook te zien maar alleen als hij commentaar geeft.

avatar van Roy1967

Roy1967

In het eerste seizoen van deze serie werd Verstappen na een paar slechte resultaten afgebrand door een aantal journalisten in deze serie. Vervolgens werd er geen aandacht aan geschonken dat Verstappen daarna ook geweldig goed reed.

Dit seizoen was enorm veel ophef over de plotselinge extreme verbetering van Ferrari na de zomer break. De vraag was of Ferrari had gesjoemeld, en Verstappen zei zelfs dat ze bij Ferrari valsspelers zijn. Maar in de aflevering over Ferrari kwam dit helemaal niet ter sprake.

Dat vind ik flinke inhoudelijke missers.

Verder kijk ik er wel met veel plezier naar. Hoe slechter het met team Haas gaat, hoe leuker afleveringen met Günther Steiner zijn. Een van de weinigen die nog echt zegt wat hij denkt.

jester

Beter dan het eerste seizoen wat mij betreft, al is het inhoudelijk niet al te sterk. Zo werd de tijdstraf die Verstappen in Monaco kreeg na zijn aanrijding met Bottas in de pits gemist, maar dat soort 'details' zijn blijkbaar niet belangrijk. Verder vielen me wat zaken op:

* ook nu weer teveel Ricciardo, en dat gaat op een gegeven moment irriteren

* Hulkenberg voelde zich niet erg op zijn gemak met de camera's om zich, en wellicht ook door de clown die zijn teammaat is

* Vettel wordt steeds sympathieker

* Bij Williams was het echt een chaos, wel interessant om dat te zien

* bijzonder dat Toto Wolf de manager van Esteban Ocon is

Aflevering 5 Great Expectations is wel echt geweldig zeg. Waar Max Verstappen glorieert door bv de GP van Oostenrijk, zijn thuisduel van Red Bull dus, te winnen, daar pruttelt zijn teamgenoot Pierre Gasly maar achter de rest aan, terwijl hij diezelfde wagen heeft. Mooi contrast tussen succes en verlies, tussen een geprezen persoonlijkheid versus een schuchtere, falende teamgenoot. Red Bull personeel is ook opvallend kritisch richting Gasly. Interessant om te volgen.

Drive to survive seizoen 2 is leuker dan de voorganger. Meer drama, meer diversiteit. Zeker rondom Red Bull is het smullen, met de superieure Max Verstappen, de niet presterende Pierre Gasly en nieuwkomer Alexander Albon die weet te verrassen. Ook fijn dat Mercedes en Ferrari nu eens mee doen, dat maakt het plaatje toch completer voor de kijker. Verder zitten er spectaculaire beelden in en is het geheel mooi stijlvol in elkaar gezet. Ik ben geen echte F1 freak, maar kijk het tegenwoordig wel met plezier. En zo bekijk ik deze docu-reeks ook. Gewoon vermakelijk. Meer niet.

avatar van cor1946

cor1946

Prachtige serie net als deel 1 met prachtige race beelden

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

Geweldig weer, ik vond dit seizoen zelfs beter dan het eerste. Ze gingen er dieper op in en iedereen die geïnterviewd werd was een stuk opener. Gaaf.

Uiteraard veel herhaling, maar inhoudelijk net wat beter dan het eerste seizoen. Netflix weet dit keer de drama's en competitie binnen de teams veel beter in beeld te brengen. De opbouw van de afleveringen is ook fijn: eerst even de focus op een specifiek team, daarna alle hoogtepunten in beeld brengen.

Volgens Lando Norris komt het derde seizoen volgende maand uit. Zin in, als terugblik op een bijzonder Formule 1 jaar.

legian

Will Buxton (Youtube link) doet ondertussen een boekje open met wat informatie over hoe ze afgelopen seizoen hebben opgenomen. Ook hij bevestigd eind februari/ begin maart als release. Eigenlijk net zoals dit seizoen ook was. ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben. Het was inderdaad een bijzonder seizoen waar best interessante ontwikkelingen gebeurde.

legian

Seizoen zal vanaf 19 maart te zien zijn op Netflix. En met de eerste livery reveals begint ik er wel weer zin in te krijgen.

F1 Netflix | Formula 1: Drive to Survive Season 3 | Teaser - YouTube

avatar van james_cameron

james_cameron

Sterk tweede seizoen, dat profiteert van de medewerking van de teams van Ferrari en Mercedes, die natuurlijk eieren voor hun geld hebben gekozen na het succes van de eerste reeks afleveringen. De nadruk blijft evenwel liggen op de minder goed presterende teams. Het leukst om te zien blijven wat mij betreft de teams van Haas en Red Bull. Het is in ieder geval weer een enerverend seizoen, vlot en vooral spectaculair in beeld gebracht.