• 8.985.783 stemmen

Hierro - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Hierro

Ontwikkeld door: Pepe Coira

Met: Darío Grandinetti, Candela Peña en Juan Carlos Vellido

Oorsprong: Spanje / Frankrijk

Datum van release: vrijdag 7 juni 2019

Eerst uitgezonden op: Movistar Series (Spanje)

Plot Hierro

De ervaren rechter Candela Montes wordt overgeplaatste naar El Hierro, het kleinste en meest afgelegen van de Canarische Eilanden. Ze belandt er in een hechte, gesloten gemeenschap, en maakt zich niet bepaald populair. Kort na haar aankomst wordt het lichaam van de jonge eilandbewoner Fran uit de zee gevist. Hij is vermoord, daags voor zijn huwelijk met Pilar, de dochter van de louche zakenman Díaz. Hij is dan ook de belangrijkste verdachte. Candela besluit echter om hem op borgtocht vrij te laten, tot onbegrip van de eilandbewoners.

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

7 juni 2019 (50 minuten)

Uitzonderlijk goede serie, héérlijk rustig en zeer vermakelijk. Opgenomen op Hierro het kleinste eiland van de Canarische eilanden, echt wonderschoon. Seizoen twee is in de maak.

avatar van 7 stars

7 stars

omgeving is mooi maar het verhaal is zo voorspelbaar als 'n blik doperwten. Voor spaanse maatstaven had ik toch meer verwacht. Ook erg ongeloofwaardig dat n rechter dienst doet als politie. Lijkt mij niet kunnen.

Jammer, ik hoopte dat het over de legendarische Madrid speler zou gaan

avatar van lang pee

lang pee

Dit vond ik best een aangename spannende serie met als hoofdrolspeler het prachtige Hierro, het onbekende Canarische eiland....

avatar van david bohm

david bohm

Aangename serie, de personages van de rechter Candela Montes en de zakenman Díaz zijn sterk en goed neergezet. Ook Pilar vind ik leuk. Alles is mooi in beeld gebracht, het eiland leent zich daar ook voor.

Jammer is wel dat het de laatste afleveringen wat begint te slepen.

avatar van Boenga

Boenga

Het duurt een paar afleveringen om je thuis te voelen in deze Spaanse serie. Een wat bijzondere sfeer, een paar eerder excentrieke en niet direct heel sympathieke personages...

Maar eens je er in zit, is het best een meeslepend geheel, een mix van drama, thriller, en crime. Een topper zou ik het niet noemen, maar een aantal punten maken van Hierro toch wel meer dan een middenmoter: uitstekende acteurs, goeie sfeer, mooie beelden, en een verhaal dat het op vlak van realisme beter doet dan vele andere in dit genre - al zitten ook daar een paar zwakke schakels: ik lees hierboven al dat de rechter niet alle rechter maar ook actief politieagent is. Deed me denken aan Body of Proof , waar de forensische arts alle moordzaken oplost.

Veel respect ook voor het kereltje dat de gehandicapte zoon van de rechter speelt. Ik zou me zelfs afvragen of hij acteert...

Ik herhaal, geen topper, maar zeker van genoten. Start met aan seizoen 2.

avatar van AniSter

AniSter

• 1970 berichten

Prima serie met een mooi sfeertje in een dito omgeving. Minpuntje is dat het tempo eruit gaat en het verhaal een heel andere kant op gaat vanaf het moment dat Reyes vermist wordt.