• 8.985.673 stemmen

Bureau Burgwallen - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Bureau Burgwallen

Met: Ewout Genemans

Datum van release: maandag 4 november 2019

Eerst uitgezonden op: RTL4 (Nederland)

Plot Bureau Burgwallen

De agenten van politiebureau Burgwallen bewaken het hart van de stad Amsterdam. Het bureau registreert ieder jaar bijna 8500 arrestaties waarvan altijd een aantal met geweld en soms met fors geweld; ze pakken jaarlijks bijna 900 straatdealers op en krijgen 650 aan prostitutie gelinkte meldingen. Genemans volgt de agenten op het bureau, in de auto en bij heftige arrestaties of charges. Volgens RTL werd het beeld van politieagenten in Nederland nog niet eerder van zo dichtbij vastgelegd.

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

4 november 2019 (42 minuten)

Iedere maand veegt het team van de 33-jarige Thijs en de 26-jarige Rachel met zo'n twintig collega's in burger en in uniform de Wallen schoon. Straatrovers en drugsdealers worden op heterdaad betrapt en gearresteerd.

11 november 2019 (41 minuten)

De 28-jarige Ilona en 36-jarige Tamara hebben echt al alles meegemaakt terwijl ze de 112-oproepen van de meldkamer rijden. Ze zijn getraind om te de-escaleren, maar als het moet staan ze absoluut hun mannetje.

18 november 2019 (40 minuten)

Tijdens het Champions League-duel tussen Ajax en Tottenham Hotspur zijn alle agenten van Bureau Burgwallen aan het werk. En niet alleen zij, ook de pelotons van de ME. Britse supporters zijn namelijk berucht.

25 november 2019 (38 minuten)

Reportageserie waarin Ewout Genemans de agenten van Bureau Burgwallen op de voet volgt. Vanaf het bureau, vanuit de auto en na heftige arrestaties of charges.

2 december 2019 (39 minuten)

Op Koningsdag werkt iedere beschikbare agent van Bureau Burgwallen. Amsterdam verwacht honderdduizenden bezoekers. Jan en Lieke moeten op zoek naar een jongen in een oranje trui die een tas gestolen zou hebben. Burgemeester Halsema nodigt Jan en Lieke uit voor een gesprek, nadat ze een paar maanden geleden beiden een hersenschudding opliepen tijdens een aanhouding.

9 december 2019 (38 minuten)

Op de vierde verdieping van Bureau Burgwallen huist het undercoverteam van de stad. Twaalf agenten van diverse wijkteams werken samen in het zogenaamde doelgroepenteam. Dagelijks werken zij undercover in het centrum om de straatcriminaliteit aan te pakken. Ewout Genemans mag tijdens de Gay Pride met hen mee als er loktelefoons worden ingezet.

16 december 2019 (39 minuten)

De dodenherdenking op de Dam is voor veel agenten van Bureau Burgwallen het spannendste moment van het jaar. Negen jaar geleden verstoorde de damschreeuwer de twee minuten stilte en vielen er tientallen gewonden.

23 december 2019

Amsterdam telt honderden daklozen. Het gebeurt regelmatig dat de agenten uitrukken voor daklozen die overlast veroorzaken. De wijkagenten van Bureau Burgwallen doen er alles aan om daklozen in een opvang te krijgen.

Was een leuke serie.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Dit vind ik ook erg interessant en leuk om te zien.maar volgens mij komt er volgende week nog een aflevering toch?!