• 8.985.515 stemmen

Temple - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Temple

Ontwikkeld door: Mark O'Rowe en Mark O'Rowe

Met: Mark Strong, Daniel Mays en Carice van Houten

Datum van release: vrijdag 13 september 2019

Eerst uitgezonden op: Sky1 (Verenigd Koninkrijk)

Plot Temple

In een uitgestrekt, verlaten netwerk van tunnels in de buurt van Temple Station runt Daniel, een chirurg, een illegale medische kliniek voor gevaarlijke en wanhopige patiënten die geen hulp kunnen of willen vragen bij reguliere medische instellingen. Daniel richt de kliniek op om een remedie te vinden voor zijn vrouw Beth, die lijdt aan een terminale ziekte. Lee, een medewerker van Temple Station, en Anna, een medisch onderzoeker, helpen hem de kliniek te leiden. Daniels gevaarlijke en onvoorspelbare klantenkring test zijn moraliteit tot het uiterste. Maar als het betekent dat hij de persoon van wie hij houdt kan redden, is het allemaal de moeite waard.

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

13 september 2019 (1 uur)

In een doolhof van verlaten diensttunnels onder Temple Underground Station runt de zeer gerespecteerde chirurg Daniel Milton een illegale medische kliniek die criminelen en andere wanhopige patiënten behandelt die geen hulp kunnen of willen zoeken bij reguliere medische voorzieningen. Daniel zet de kliniek op om een geneesmiddel te vinden voor zijn vrouw, Beth, die aan een terminale ziekte lijdt.

avatar van DreamTech

DreamTech

Geweldige serie had ik niet verwacht !!

avatar van Noud

Noud

DreamTech schreef:

Geweldige serie had ik niet verwacht !!

is het een open einde?

avatar van Suitehome

Suitehome

In hart en nieren eigenzinnig Brits drama met sterke acteurs, een paar aardige plotwendingen en een (zeer) kleine dosis Fargo-esque humor. Het uitgangspunt? Eh...tja, daar moet je even doorheen prikken. Een chirurg die een ondergrondse privé kliniek start. Hoe bedenk je het? Laat je bedwelmen en geef je gewoon over aan het verhaal. Overigens zonder dat het groots en meeslepend wordt. Er zitten wat thrillerelementen in, maar die leiden niet tot hypertensie of spanningshoofdpijn. Carice van Houten speelt een belangrijke rol. Het ligt me zwaar op de lever om het te zeggen, maar het is niet haar beste rol. Een beetje vlak, alsof ze op rustgevende medicatie is gezet. Maar altijd goed om Nederlandse acteurs in het buitenland te zien opereren. Ik was er als de dood voor, maar er komt een S2.